Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autootje met bromfiets rijbewijs.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autootje met bromfiets rijbewijs.

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    Zouden ze dan met een Smart meer kans gehad hebben?
    Uiteraard is er een verschil, een Smart is uitgerust als wagen met de nodige veiligheidssystemen welke een brommobiel niet heeft.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Uiteraard is er een verschil, een Smart is uitgerust als wagen met de nodige veiligheidssystemen welke een brommobiel niet heeft.
      Maar TS heeft geen rijbewijs - en op latere leeftijd is het niet evident om daar nog aan te beginnen. Maar alhoewel, zelfs niet verplicht, zou het toch zeer nuttig zijn ook met een brommobiel, het verkeersreglement te kennen.
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Maar TS heeft geen rijbewijs - en op latere leeftijd is het niet evident om daar nog aan te beginnen. Maar alhoewel, zelfs niet verplicht, zou het toch zeer nuttig zijn ook met een brommobiel, het verkeersreglement te kennen.
        Nu, als fietser moet men ook al veel van het verkeersreglement kennen.
        Het is niet omdat men geen rijbewijs moet behalen dat men het niet moet kennen. [emoji6]
        Een elektrische bakfiets kan anders ook zonder rijbewijs.
        Rijden met een brommobiel is anders gelijk met een auto ... toch straf dat men dan geen rijbewijs voor een auto moet hebben.
        Last edited by VerSeg; 31 maart 2021, 18:18.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Nu, als fietser moet men ook al veel van het verkeersreglement kennen.
          Het is niet omdat men geen rijbewijs moet behalen dat men het niet moet kennen. [emoji6]
          Een elektrische bakfiets kan anders ook zonder rijbewijs.
          Rijden met een brommobiel is anders gelijk met een auto ... toch straf dat men dan geen rijbewijs voor een auto moet hebben.
          100% mee eens Freddy, wie zich met een vierwielig voertuig op de openbare weg wil begeven moet daarvoor over de nodige documenten beschikken zo simpel is het.
          Zoals reeds eerder gezegd, ben je in zo een ding zelfs een gevaar op de weg, dat hoofdzakelijk voor jezelf en ook voor anderen.
          Anders hebben we dringend een wetsaanpassing nodig, dat die dingen uitsluitend binnen een stad of gemeente houdt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            100% mee eens Freddy, wie zich met een vierwielig voertuig op de openbare weg wil begeven moet daarvoor over de nodige documenten beschikken zo simpel is het.
            Zoals reeds eerder gezegd, ben je in zo een ding zelfs een gevaar op de weg, dat hoofdzakelijk voor jezelf en ook voor anderen.
            Anders hebben we dringend een wetsaanpassing nodig, dat die dingen uitsluitend binnen een stad of gemeente houdt.
            Gelukkig mogen ze al niet op snelwegen en autowegen, fietspaden en voetpaden en moeten ze rechts blijven rijden ... dat is al iets.
            Maar op banen 70 of 90 echt een groot gevaar.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik zie veel meer chauffeurs met een rijbewijs de idioot uithangen en het verkeersreglement aan hun laars lappen dan anderen. Dan moeten zeker fietsers en steps ook een rijbewijs en verzekering hebben. Die idioten repecteren geen enkele verkeersregel. Zeker niet de voorrangsregels en de verkeerslichten. Zo is er geen enkele fietser die afstapt aan het zebrapad (dan blijven ze wel fietser en hebben geen voorrang). Dat zijn de grote gevaren op de weg, voor zichzelf en anderen alhoewel ze zich altijd tekort gedaan voelen en nooit fouten maken (zeggen ze zelf).

Iemand al een speedpedelec tegengekomen die 30km/h doet in zone 30? Of een fietser die stopt voor een voetganger als het zebrapad over het fietspad loopt? Of die stopt als hij een omgekeerde driehoek en haaietanden heeft aan zijn fietspad als dat het langs een rondpunt loopt? Of een fietser die zijn rechtse kant houdt in een éénrichting? Of die een éénrichting niet inrijdt als er geen uitzonderingsbord staat?

Daar vegen die allemaal hun *** aan. Maar jouw verzekering kan wel dokken als je zo'n untouchable omverrijdt.

Comment

Ja,men heeft ze zo opgevoed als zwakke weggebruiker.:UNTOUCHABLE
                En dat worden dan de chauffeurs van morgen.

Comment

https://www.aixam.nl/nl/aixam/toegew...n-u/veiligheid

Ik ben op mijn achtiende verjaardag beginnen rijden met de motor en gestopt toen ik zestig werd en mag wel zeggen dat ik meer mijn leven heb gewaagd in het verkeer daarmee dan als ik
                  nu met een brommobiel de baan zou opgaan. Met een motor ben je bij een ongeval ook een projectiel dat weggezwierd wordt. Freddy je hebt of rijd nog altijd met de motor dus je kan dan
                  ook van ondervinding mee spreken hoe je met een motor meer op je qui vive moet zijn in het verkeer. Maar dit is voor elk voertuig van step tot vrachtwagen zo je kan het nooit op
                  voorhand voorspellen wat de dag gaat brengen in het verkeer.
                  Bij # 17 lees ik dat er eentje in Nieuwpoort vast zat in de tramrails dan zal deze wel een verkeert manoeuvre hebben gedaan en in de trambedding tussen de rijbanen hebben gezeten. De banden
                  van een brommobiel zijn breed genoeg om in de langsrichting van het tramspoor dat dan wel in het baanvlak is ingewerkt over te rijden. Met de motor was het meer oppassen als ik over de
                  zeesluisbruggen in Zeebruggen tussen de tramrails moest rijden voornamelijk bij regen.
                  Maar iemand die met een brommobiel wil starten moet toch een rijbewijs AM hebben dus volgde deze toch verkeerslessen in een rijschool

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                    Freddy je hebt of rijd nog altijd met de motor dus je kan danook van ondervinding mee spreken hoe je met een motor meer op je qui vive moet zijn in het verkeer.
                    Klopt volledig dat je alert moet zijn met elk voertuig en zeker met een moto.
                    Maar met een moto heb je wel nog wat reserve, in sommige gevallen kunt ge u nog uit de voeten maken.
                    Met een brommobiel kan dat niet, het is 45km/u en niets meer.
                    Stel u voor dat een moto ook maar 45km/u zou kunnen rijden ... op een steenweg of elke baan waar meer dan 50 mag gereden worden, daar zou ik dan zelfs niet meer durven rijden.
                    Brommers 50cc (normaal ook traag) kunnen waar mogelijk en mag nog steeds op het fietspad ... een brommobiel niet.

Ik begrijp natuurlijk ook zeker wat je bedoelt. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Die van BMW is vermoedelijk deze dat je bedoelt?
                      https://nl.m.wikipedia.org/wiki/BMW_C1-serie
                      Het ziet er idd zo uit maar dan met 3 wielen. En die blijft uit zichzelf recht staan.
                      Ik dacht dat het BMW was maar zal dan toch een ander merk zijn.

Comment

Ik weet het niet, maar ik denk bv aan Knokke-Heist waar de golfwagentjes gemeengoed zijn in het dorp. Die rijden electrisch en ik zie die voor dergelijke zaken als een goed alternatief. Ik weet wel geen kostprijs, noch vereisten van eventueel rijbewijs.

Wat de snelheid betreft, ik zou me daar momenteel minder druk in maken. Overal merken we de tendens om de snelheid in dorpskernen te beperken naar amper 30km/u. Dus, dat je er geen 50 mee kan is niet essentieel.
                        Last edited by Wim.Vanmaele; 1 april 2021, 14:27.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Het ziet er idd zo uit maar dan met 3 wielen. En die blijft uit zichzelf recht staan.
                          Ik dacht dat het BMW was maar zal dan toch een ander merk zijn.
                          Een mp3 misschien?
                          Maar dat is zonder dak.

Edit: https://carver.earth
                          Drie wielen en een dak. [emoji6]
                          Last edited by VerSeg; 1 april 2021, 16:39.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Ik weet het niet, maar ik denk bv aan Knokke-Heist waar de golfwagentjes gemeengoed zijn in het dorp. Die rijden electrisch en ik zie die voor dergelijke zaken als een goed alternatief. Ik weet wel geen kostprijs, noch vereisten van eventueel rijbewijs.
                            Hier wat info daarover: https://golfkarkopen.be/nederlands-kenteken/
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ja idd, zoiets is het.

Comment

Hey juppekes.

Bedankt allemaal om mee te denken.
                                Maar ik moet alles nog eens op mijn gemak lezen, want zoveel reacties had ik nu ook weer niet verwacht.
                                Bootjes

Comment

Working...
                                X