Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke videokaart voor lightroom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke videokaart voor lightroom

Na de laatste update Van Lr en Ps liep Ps dikwijls vast, ook met GPU uit in de voorkeuren. Ook bij het bewerken in Lr en vandaar naar Ps duurde het een eeuwigheid voor Ps gelanceerd werd en foto vanuit Lr geladen.Ook bij het gebruik van het Ai onderdeel in Ps liep Ps vast. Deze desktop een Acer met een I7-4770 en 8RAM en een gpu van 2 GB radion 255 R7 9000series met een scherm van 2560x1440, trekt hij niet, draait op 1920x1080- 27inch. Nu op een Benq 2700 Wp Ik heb daarom een nieuwe samengesteld, met hetgeen ik wilde was een voor gemonteerde merk Pc veel te duur. Nu zit er een Amd Ryzen 9 in, 32 RAM op een MSI bord, kan tot 64 en een gpu van 6 GB.Gigab. RTX2060 Oc een M2 van 2t Samsung evo plus zuiver voor progr. een een ssd van 2t als werkschijf.Plus een WD van 4T als opslag. W10home. Ik kan zeggen tegen de vorige pc geen probleem meer met snelheid. En als ik kijk wat zulks zou kosten aan merk pc, en dan heb je nog niet alles, jawatte !Deze is ook niet zo goedkoop,maar kan nog uitbreiden en er zit geen merk blok op.En kan nog 7jaar verder,bij leven en welzijn.
    https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
      Na de laatste update Van Lr en Ps liep Ps dikwijls vast, ook met GPU uit in de voorkeuren. Ook bij het bewerken in Lr en vandaar naar Ps duurde het een eeuwigheid voor Ps gelanceerd werd en foto vanuit Lr geladen.Ook bij het gebruik van het Ai onderdeel in Ps liep Ps vast. Deze desktop een Acer met een I7-4770 en 8RAM en een gpu van 2 GB radion 255 R7 9000series met een scherm van 2560x1440, trekt hij niet, draait op 1920x1080- 27inch. Nu op een Benq 2700 Wp Ik heb daarom een nieuwe samengesteld, met hetgeen ik wilde was een voor gemonteerde merk Pc veel te duur. Nu zit er een Amd Ryzen 9 in, 32 RAM op een MSI bord, kan tot 64 en een gpu van 6 GB.Gigab. RTX2060 Oc een M2 van 2t Samsung evo plus zuiver voor progr. een een ssd van 2t als werkschijf.Plus een WD van 4T als opslag. W10home. Ik kan zeggen tegen de vorige pc geen probleem meer met snelheid. En als ik kijk wat zulks zou kosten aan merk pc, en dan heb je nog niet alles, jawatte !Deze is ook niet zo goedkoop,maar kan nog uitbreiden en er zit geen merk blok op.En kan nog 7jaar verder,bij leven en welzijn.
      Wel een groot verschil uiteraard als je van 8GB ram opeens naar 32GB ram gaat, dat verschil merk je zeker en vast

Zelf heb ik ook een eigen samengestelde pc, al vele jaren en ben er heel tevreden over
      Voordeel is dat ik ondertussen al wat dingen eigenwillig heb verandert en dat kostte maar een fractie omdat je het zelf kunt doen.
      Bij mij gebeurt het heel regelmatig dat Photoshop en DaVinci aan het renderen zijn en ik terwijl naar muziek luister met YT filmpjes en meteen nog wat bewerkingen doe in Excel of zo.
      Het wordt pas echt leuk als ik ook daarbij nog eens een stack aan het samenstellen ben van 4000 opnames met DSS die tevens allemaal nog eens worden uitgelijnd, dan hoor je hem wel werken

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        LR werkt sowieso erg traag. Zeker als je een grote cataloog aanmaakt.
        Maar terzijde maakt LR weinig gebruik van de processing power van een krachtige GPU.
        LR draait gewoonweg overal traag.
        Ik heb hier een super krachtige desktop als werkpaard en LR draait echt traag er op.
        Ik heb een catalog met 220.000 foto's - veel te groot, ik moet eindelijk alle niet gemerkte eruit halen - nochtans kan ik gelijk waar vlot bladeren, ook in de ontwikkelmodule, dus zeker niet gesteund op previews.
        Zelf gebouwd met democratische componenten (6 core i5, stilaan oude Samsung SSD, maar wel Barracuda PRO 8TB interne HD). Ben pas van 16 naar 48GB RAM gegaan, overkill ik weet het, maar de meerprijs was gering en er zijn nu geen slots meer vrij.
        Ik heb nu ook Photoshop waar ik niets van ken, waarschijnlijk zal die wel meer resources kunnen gebruiken, we zien wel.
        Last edited by palombian; 21 december 2020, 08:46. Reden: PS

Comment

Working...
        X