Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugen Adobe Lightroom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugen Adobe Lightroom

Dag Iedereen,

Ik heb een AMD FX-8350 processor 4 Ghz snelheid en 16 gb ddr3 1600 mhz geheugen en een Nvidia Geforce GT710 2 GB ram.
    Mijn vraag is nu als ik van die 16gb 32gb verander zou ik dit merken of zeggen jullie je processor is ook aan de lage kant en dan gaat
    het niet veel uitmaken of zeggen jullie de videokaart veranderen naar een 4gb ram of zowel het geheugen als de videokaart???
    En ik gebruik een 4k 27inch scherm
    graag verneem ik jullie reacties

mvg

Dave
    Last edited by on7tz; 20 december 2020, 17:01.

Re: Geheugen Adobe Lightroom

Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Geheugen Adobe Lightroom

Oorspronkelijk geplaatst door on7tz Bekijk bericht
      Dag Iedereen,

Ik heb een AMD FX-8350 processor 4 Ghz snelheid en 16 gb ddr3 1600 mhz geheugen en een Nvidia Geforce GT710 2 GB ram.
      Mijn vraag is nu als ik van die 16gb 32gb verander zou ik dit merken of zeggen jullie je processor is ook aan de lage kant en dan gaat
      het niet veel uitmaken of zeggen jullie de videokaart veranderen naar een 4gb ram of zowel het geheugen als de videokaart???
      En ik gebruik een 4k 27inch scherm
      graag verneem ik jullie reacties

mvg

Dave
      Jouw cpu heeft een passmark van ong 6000, vergelijk dat met de mijne (i5-8600) van bijna 10000.
      Maar ik heb maar een 1920x1200 monitor, uiteraard vraagt het meer rekenkracht om een 4K beeld te tonen.

Omdat de echte bewerking op de file gebeurt die normaal veel groter is, zou ik geneigd zijn om te denken dat cpu belangrijker is dan gpu.
      En je catalog op een SSD en je files op een snelle harde schijf.

Meer RAM gaat misschien nodig zijn als je vanuit LR andere applicaties als plugin gaat openen, LR alleen gaat niet sneller gaan met meer RAM.
      Extra geheugen geeft vooral meer comfort, je kan alle mogelijke applicaties tegelijk open houden en als je je PC uit slaapstand haalt zijn ze direct terug beschikbaar.
      Alhoewel je met 16GB al ver komt.

Ter info: ik vind mijn redelijk basic systeem ruim voldoende, ik blader nog altijd zeer snel door 32mp raws (zonder previews), ook de bewerkingen gaan zeer vlot (met de ingebouwde Intel 630 GPU)
      Last edited by palombian; 20 december 2020, 17:34. Reden: Extra geheugen

Comment

Working...
      X