Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
TL lamp vervangen
Collapse
X
-
-
Re: TL lamp vervangen
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtDe prijs die je opgeeft, is dat inclusief starter-vervanger en dezelfde kwaliteit en lichtopbrengst?
...
En als je zoals TS meteen maar één lamp nodig hebt ... gaan ze een lamp van 3,71€ zoals je aankaart gratis verzenden?
Plus, dan zit hij met verschillende lampen in dezelfde plaats.
Noxion LED Buis T8 Avant (EM/Mains) Standard Output 18W 1800lm - 865 Daglicht | 120cm - Vervangt 36WDeze Noxion T8 LED TL buis is ideaal voor bedrijven en woningen! | Tot 75% zuiniger | Hoge licht output | Beste prijs | Eenvoudig online kopen bij Lampdirect >
Verzenden 4,75 euro voor 1 of meerdere lampen, moest het nodig zijn. Voor dat geld vervang je beide lampen, geen kleurverschil. En een gewone TL online kopen kost hetzelfde aan verzendingskosten hoor.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
TL lamp vervangen
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
Een spaarlamp van 17W vervangen door een LED van 9,5W levert volgens hun info met 1 uur per dag een winst op van 0,57€ per jaar.
De aankoopprijs is 16,99€ ... het wordt enkel met de aankoopprijs een nuloperatie na bijna 30 jaar.
Op 30 jaar heeft die dan 10.950 uur moeten branden ...
Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtMet het risico in een eindeloze discussie te belanden:
Noxion LED Buis T8 Avant (EM/Mains) Standard Output 18W 1800lm - 865 Daglicht | 120cm - Vervangt 36WDeze Noxion T8 LED TL buis is ideaal voor bedrijven en woningen! | Tot 75% zuiniger | Hoge licht output | Beste prijs | Eenvoudig online kopen bij Lampdirect >
Verzenden 4,75 euro voor 1 of meerdere lampen, moest het nodig zijn. Voor dat geld vervang je beide lampen, geen kleurverschil. En een gewone TL online kopen kost hetzelfde aan verzendingskosten hoor.
U vergelijkt nog steeds LED die maar de helft aan Lumen heeft van de TL. [emoji6]
Uiteraard zijn er goedkopere en duurdere varianten zoals Bart ook al aangekaart heeft.
Er zal toch een redelijk prijsverschil zijn in een LED dat 1600 lumen opbrengt tegenover eentje dat 3400 lumen opbrengt (voorbeeld).
Wij hebben ook LED in de garage, maar 1 tegel van 6080 Lumen.
Kost wat meer, maar het geeft tenminste voldoende licht voor onze relatief kleine garage.
En neen, we hebben die niet gekozen om te sparen, maar omdat de vorige houder na meer dan 20 jaar begon te roesten en de ballast zoemde.
De aankoopprijs zullen we op de rest van ons leven nooit terugverdienen, ook al worden we 100 jaar. [emoji3166]
Later zal men niet anders kunnen dan LED kopen mits de rest uitgefaseerd wordt, maar ik blijf bij de mening dat veranderen “enkel om te sparen” niet loont bij dergelijk weinig gebruik.
Veranderen omdat men zin heeft voor iets anders of bij renovatie ... da’s een ander punt en moet ieder voor zich weten.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht.
De aankoopprijs zullen we op de rest van ons leven nooit terugverdienen, ook al worden we 100 jaar. [emoji3166]
Zo'n lamp koste destijds tussen de 30 en 55 gulden. Deze lampen haalde bij lange na niet de beloofde branduren, mochten ze dat wel doen dan zijn ze allang voor het einde van hun levensduur vervangen door ledverlichting. Zo ook bij laagspannings halogeenlampen die ook wat lichtopbrengst betreft gezien werden als spaarlampen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk berichtMerk(Philips) spaarlampen of PL's die de gloeilamp of tl 35 jaar geleden ging vervangen had ook tientallen jaren nodig om wat stroomkosten betreft winst op te leveren mits ze ook tientallen jaren mee zouden gaan en dezelfde lichtopbrengst zouden behouden.
Zo'n lamp koste destijds tussen de 30 en 55 gulden. Deze lampen haalde bij lange na niet de beloofde branduren, mochten ze dat wel doen dan zijn ze allang voor het einde van hun levensduur vervangen door ledverlichting. Zo ook bij laagspannings halogeenlampen die ook wat lichtopbrengst betreft gezien werden als spaarlampen.
Ze halen zelden hun beloofde branduren, met de ene heeft men wat geluk en met de andere redelijk wat pech.
Ik heb de indruk dat vele mensen zich lieten vangen door de benaming “spaarlamp” ... het spaart geen geld, maar wel elektriciteit. [emoji23]
Verbruiken ze minder ... ja.
Zijn ze echt rendabel voor de eindgebruiker ... zelden, doordat de aankoop vaak duurder is dan de mogelijke winst.
De grote winnaars zijn de fabrikanten (verkoop) en elektriciteitscentrales die minder snel moeten investeren in zwaardere installaties.
Beetje zoals zuinigere wagens ... verbruiken minder dan de oude, maar men moet vele tienduizenden neerleggen alvorens men ermee kan vertrekken.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtU vergelijkt nog steeds LED die maar de helft aan Lumen heeft van de TL. [emoji6]
Uiteraard zijn er goedkopere en duurdere varianten zoals Bart ook al aangekaart heeft.
Er zal toch een redelijk prijsverschil zijn in een LED dat 1600 lumen opbrengt tegenover eentje dat 3400 lumen opbrengt (voorbeeld).
Wij hebben ook LED in de garage, maar 1 tegel van 6080 Lumen.
Kost wat meer, maar het geeft tenminste voldoende licht voor onze relatief kleine garage.
En neen, we hebben die niet gekozen om te sparen, maar omdat de vorige houder na meer dan 20 jaar begon te roesten en de ballast zoemde.
De aankoopprijs zullen we op de rest van ons leven nooit terugverdienen, ook al worden we 100 jaar. [emoji3166].
TL tegenover led buizen is hier eigenlijk niet de meest eerlijke vergelijking.
Hier bij ons is alles sinds meer dan een jaar led, even tellen, het gaat hier bij ons over in totaal een dikke 60 lampen waaronder 18 TL en voor de rest overwegend halogeen waren.
Rekenen naar totaal verbruik aan verlichting is dus moeilijk, maar ik zou toch durven beweren dat het totaal aan verbruik voor verlichting hier op 1/4 gevallen is van ons vroeger verbruik aan verlichting.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtHet heeft niets te maken met eindeloze discussies, maar met een correct vergelijk en juiste berekening.
U vergelijkt nog steeds LED die maar de helft aan Lumen heeft van de TL. [emoji6]Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtWaar ik al voor vreesde. De lampen die u toont in de reply #33 zijn toch ook niet van dezelfde sterkte?
Ik heb de prijs genomen zoals die vrijdag in de winkel aangeduid stond, van beide versies de goedkoopste.
In bijlage van een andere winkel ... LED is maar de helft in lichtopbrengst van een gewone TL ... dan zou men er al bijna twee moeten zetten om evenveel Lumen te hebben.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
TL lamp vervangen
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtEigenlijk heeft gans de discussie hier weinig of niets te maken met de vraag van Marc Freddy en is ontspoord tot wat je kan besparen met led.
TL tegenover led buizen is hier eigenlijk niet de meest eerlijke vergelijking.
Marc heeft in het begin LED even overwogen, maar ook snel begrepen dat de lichtopbrengst van de in de winkel beschikbare lampen niet hetzelfde was en ook veel duurder en niet ging voldoen aan zijn verwachtingen.
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtBijkomende vraag: kan ik deze lamp ook door een LED TL vervangen ( in dezelfde armatuur )
Men mag dan toch ook aankaarten dat die niet zo snel gemaakt is?
Op dat moment was de vervanglamp trouwens al lang gekocht. [emoji23]Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtVerder is dit zoals bij vele topics een gesprek dat verder uitloopt en in #30 is men begonnen dat de rekening snel gemaakt is.
Men mag dan toch ook aankaarten dat die niet zo snel gemaakt is?
Op dat moment was de vervanglamp trouwens al lang gekocht. [emoji23]
met 20 nieuwe led lichten waar je de lampen niet van kan vervangen maar industrieel spul met
stekkers zodat je deze waterdicht kan door verbinden, die dingen kunnen niet open maar
hebben volgens wat er bij zit een levensduur tot 85.000U zijn een dikke meter lang 30 watt en hebben een lichtopbrengst van 4.500 Lumen
gans die doos gekocht voor 200€ blijkbaar nog niet de prijs van één zo een licht.
Merk is Trilux Nextrema G3 B4000 840Last edited by Guest42; 3 september 2020, 11:23.
Comment
-
-
TL lamp vervangen
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtDinsdag deed ik een topdeal Freddy, een vriend van mij koopt falingen op en daar stond een doos
met 20 nieuwe led lichten waar je de lampen niet van kan vervangen maar industrieel spul met
stekkers zodat je deze waterdicht kan door verbinden, die dingen kunnen niet open maar
hebben volgens wat er bij zit een levensduur tot 85.000U gans die doos gekocht voor 200€ blijkbaar nog niet de prijs van één zo een licht.
Merk is Trilux Nextrema G3 B4000 840
Goede deals zijn interessant als men vooraf kan kopen of voor iets dat niet dringend is. [emoji106]
En 4500lm is al niet slech, prijs ook niet natuurlijk.
Maar stel, in mijn keuken gaat vandaag een licht stuk ... dan wil ik vandaag of ten laatste morgen een vervanging.
Als dat een TL is, dan kan ik binnen het kwartier een nieuwe lamp of starter steken.
Maar ik kan moeilijk op een goede deal wachten of 200€ uitgeven om deze aan de normale prijs te kopen. [emoji6]Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtGoede deal voor u dat zich nu voordeed. [emoji106]
Goede deals zijn interessant als men vooraf kan kopen of voor iets dat niet dringend is. [emoji106]
En 4500lm is al niet slech, prijs ook niet natuurlijk.
Maar stel, in mijn keuken gaat vandaag een licht stuk ... dan wil ik vandaag of ten laatste morgen een vervanging.
Als dat een TL is, dan kan ik binnen het kwartier een nieuwe lamp of starter steken.
Maar ik kan moeilijk op een goede deal wachten of 200€ uitgeven om deze aan de normale prijs te kopen. [emoji6]
Ze zullen hier hoogst waarschijnlijk in mijn werkplaats en op zolder komen te hangen en een paar in reserve.
vervangen is nog simpeler dan een lamp vervangen, stekkers er uit, armatuur uit de inox beugels
klikken en is er van tussen.
The challenge Making more from less – the efficient use of resources is a matter of course in the industrial sector. The starting point for around two thirds of companies surveyed is energy consumption. Lighting is therefore highly important in this regard. In factories, lighting takes up around 15 % of electricity requirements - in warehouses it can even be up to 80 %. Furthermore, high-maintenance obsolete systems frequently cause disruptions to operations and production runs, and in worst cases even idle times. Another factor is that the targeted illumination of different applications cannot be achieved with a single standard solution.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtvervangen is nog simpeler dan een lamp vervangen, stekkers er uit, armatuur uit de inox beugels
klikken en is er van tussen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment