Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
TL lamp vervangen
Collapse
X
-
-
-
Re: TL lamp vervangen
Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk berichtLumen.”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Comment
-
TL lamp vervangen
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht33 LUMEN ??? dat is dan toch bijzonder weinig ?
De rest lees je hier:
Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk berichtLumen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtHelemaal niet, is kleurcodering.
Maar spreek mij tegen als het niet waar is: ik heb de indruk dat de TL-leds veel minder lumens produceren dan de klassieke TL's ?”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
Worden er nog tl-buizen verkocht? Waarom vervang je de tl-buis niet voor een led-buis. Die passen ook in de voetjes van een Tl-behuizing maar je moet wel de starters en de trafo verwijderen. Vaak zie je aanbiedingen van een led-buis inclusief de behuizing voor dezelfde prijs als een tl-buis.
Comment
-
TL lamp vervangen
Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk berichtWaarom vervang je de tl-buis niet voor een led-buis. Die passen ook in de voetjes van een Tl-behuizing maar je moet wel de starters en de trafo verwijderen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht33 is de Kleur van het licht.
Worden er nog tl-buizen verkocht? Waarom vervang je de tl-buis niet voor een led-buis. Die passen ook in de voetjes van een Tl-behuizing maar je moet wel de starters en de trafo verwijderen. Vaak zie je aanbiedingen van een led-buis inclusief de behuizing voor dezelfde prijs als een tl-buis.
Als men meerdere armaturen in een plaats hangen heeft, dan is vervangen door eenzelfde lamp vaak nog de meest eenvoudige en properste oplossing.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtYup ondertussen die site ook al gevonden
Maar spreek mij tegen als het niet waar is: ik heb de indruk dat de TL-leds veel minder lumens produceren dan de klassieke TL's ?
Comment
-
Code 33 = 3300°K = warm wit ... zelfde als codes 827, 840, 850 en 865 resp 2700, 4000, 5000 en 6500°K van warm with over neutraal naar (zeer) koud wit.
Een mooie vervanging is door een LED exemplaar maar je lever wel wat lichtintensiteit in (Lumen, vuistregel echte e-watt x 100 = Led Lumen opbrengst)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtYup ondertussen die site ook al gevonden
Maar spreek mij tegen als het niet waar is: ik heb de indruk dat de TL-leds veel minder lumens produceren dan de klassieke TL's ?
Op de nieuwe LED buizen staat 830 of 840 of 860 dus 3.000K, 4.000K of 6.000K.
Verleden jaar zijn hier alle TL buizen in de garages en werkplaats (18 stuks) vervangen door DEZE
Voordeel véél klaarder dan TL (3700 lumen) richtbaar met ingebouwde spiegel en meteen vol lichtvermogen ook als ze zeer koud hebben.
Heb er de ballasten uit gehaald en de starters door verbonden, niet tegenstaande het LED is en als je de ballasten laat zitten hebben deze toch nog een verbruik van ongeveer 3 watt,
ik heb de meting hier verleden jaar eens gezet.Last edited by Guest42; 21 augustus 2020, 13:43.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk berichtCode 33 = 3300°K = warm wit ... zelfde als codes 827, 840, 850 en 865 resp 2700, 4000, 5000 en 6500°K van warm with over neutraal naar (zeer) koud wit.
Een mooie vervanging is door een LED exemplaar maar je lever wel wat lichtintensiteit in (Lumen, vuistregel echte e-watt x 100 = Led Lumen opbrengst)
Maar zijn ook bijna dubbel zo duur, maar als ex Philips werknemer koop ik deze voor minder dan de helft van de winkelprijs. :-)Last edited by Guest42; 21 augustus 2020, 13:46.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtDe goedkope wel ja, zal je volgende vraag over condooms gaan?Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment