Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TL lamp vervangen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: TL lamp vervangen

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Hmmmm ... lichtgevende condooms? [emoji23][emoji23][emoji23]
    Zoek op "glow in the dark condom" bij Aliexpress (dat heb ik net ook gedaan, en ik moest aanduiden dat ik 18 jaar of ouder was om verder te mogen gaan, dat is de eerste keer dat ik dat daar heb gezien).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Zoek op "glow in the dark condom" bij Aliexpress (dat heb ik net ook gedaan, en ik moest aanduiden dat ik 18 jaar of ouder was om verder te mogen gaan, dat is de eerste keer dat ik dat daar heb gezien).
      Pffff, kan daar niks mee doen....ik zie daar toch alleen maar de achterste 30 cm van
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Pffff, kan daar niks mee doen....ik zie daar toch alleen maar de achterste 30 cm van
        Ik denk dat ge u vergist ... da’s uwe nek als je voor de spiegel staat. [emoji23][emoji23][emoji23]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik denk dat ge u vergist ... da’s uwe nek als je voor de spiegel staat. [emoji23][emoji23][emoji23]
          Zou dat dezelfde dikte zijn ?

Comment

Zou dat dezelfde dikte zijn ?
            Trek er eens een condoom over hé, dan weet je het. [emoji23][emoji23][emoji23]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ne sjaal rond mijne nek is toch warmer zenne

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                De topserie bij de grote merken (Philips en Osram) hebben een veel hoger rendement rugulus Lumen Watt Verhouding (Lm/W) 154.
                Maar zijn ook bijna dubbel zo duur, maar als ex Philips werknemer koop ik deze voor minder dan de helft van de winkelprijs. :-)
                ah ze zijn ondertussen al de 150 voorbij ... bedankt voor de mededeling! Nuttig als men die dus wil gebruiken als groeilampen in kleurcombinaties!

Comment

Ja er zijn er nogal wat die geloven dat een duim 30 cm is ...

Comment

Ver ziend?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Ver ziend?
                      Hangt ervan af hoe ver de spiegel hangt. [emoji23][emoji23][emoji23]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Ik heb in mijn werkplaats de TL armaturen vervangen door nieuwe armaturen met led.(Kostten evenveel als de losse TL-lampen). De lichtopbrengst is veel lager met de leds dan met de TL buizen. Stond nochtans 2x36W op de verpakking. Het waren er dan ook maar van de Brico

Comment

Hier in de garage hangen goedkope spatwaterdichte TL lampen met elektronische ballasten (van den Hubo), die gaan onmiddellijk aan, maar in de winter duurt het een tijd voor ze de volle lichtsterkte geven (dat is normaal voor TL).
                          Toen ik die armaturen geplaatst heb was led nog te duur, die lampen branden niet veel, en daardoor duurt het heel lang om de duurdere led armaturen terug te verdienen door het lagere verbruik (toen toch, ondertussen zijn led armaturen een heel stuk goedkoper geworden).

Op het werk heb ik zo'n 4 jaar geleden in de kleedkamer de oude TL armaturen vervangen door Philips led armaturen, die zien er ongeveer hetzelfde uit als de TL armaturen van vroeger, maar er zijn dan leds ingebouwd (niet vervangbaar).
                          Die nieuwe armaturen verbruiken een stuk minder dan de oude die er hingen, en ze geven veel meer licht.
                          Ik denk dat het deze zijn: https://www.lighting.philips.be/prof...050_EU/product

In het werkhuis (ook op het werk dus...) hebben ze zo'n 5 jaar geleden alle oude TL armaturen aangepast met elektronische ballasten en T5 lampen.
                          Volgens de techniekers die ze kwamen plaatsen zouden die veel minder verbruiken, meer licht geven, en langer meegaan.
                          Of het verbruik veel lager geworden is, dat weet ik niet (ik heb niets te maken met de energiefactuur op het werk), wat ik wel weet is dat die T5 lampen nooit zoveel licht gegeven hebben als de oude die er vroeger hingen (zelfs niet toen ze nieuw waren).
                          De eerste van die lampen begonnen uit te vallen na zo'n 3 jaar, en nu is meer dan 40% van de lampen uit (er is dus helemaal niet veel licht meer op het werk, gelukkig hangen er op de plaats waar ik werk nog een paar lampen die het wel doen).
                          De oude TL lampen gingen een paar jaar langer mee dan de T5 lampen, en als die het begonnen te begeven vielen ze minder massaal uit dan nu het geval is.
                          Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen op het werk want het wordt hoog tijd dat ze ervoor zorgen dat er overal terug voldoende licht is om te werken (dat is natuurlijk wel een grote investering in deze moeilijke tijden, want het is zeker niet druk op het werk).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Ik ga enkel af op de gegevens op de verpakkingen ttz wat de fabrikanten er op schrijven ... mijn klassieke TL lampen 18W TL/D 29 waren iets méér dan 1000 Lumen ... de nieuwe (goedkope) led TL's 8W geven ongeveer 800 Lumen ...
                            Electrische Watts (zoals bvb 2x 36W) zeggen absoluut niets over de lichtopbrengst, alles hangt af van het lamprendement in Lumen/Watt ... en de ouderdom van de klassieke TL lamp. In onze "kweekkasten" werden de lampen, afhankelijk van gebruik, vervangen tussen de 6 maanden en 1 jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              Ik ga enkel af op de gegevens op de verpakkingen ttz wat de fabrikanten er op schrijven ... mijn klassieke TL lampen 18W TL/D 29 waren iets méér dan 1000 Lumen ... de nieuwe (goedkope) led TL's 8W geven ongeveer 800 Lumen ...
                              Electrische Watts (zoals bvb 2x 36W) zeggen absoluut niets over de lichtopbrengst, alles hangt af van het lamprendement in Lumen/Watt ... en de ouderdom van de klassieke TL lamp. In onze "kweekkasten" werden de lampen, afhankelijk van gebruik, vervangen tussen de 6 maanden en 1 jaar.
                              Ik heb uiteindelijk de defecte lamp nog gewoon vervangen door een TL en die geeft meer dan genoeg licht.
                              In een garage branden die lampen ook nooit lang? Men wil de mensen zand in de ogen strooien door te zeggen dat ze veel minder verbruiken, maar 1) ze zijn veel duurder 2) hun lichtopbrengst is kleiner, en alleszins meer gerichter ( daar waar ok graag een algemene verlichting heb ) en of ze langer meegaan ???? Dat valt nog te bezien......
                              Dus zo lang ik nog aan TL kan geraken gebruik ik die

Comment

Ik heb uiteindelijk de defecte lamp nog gewoon vervangen door een TL en die geeft meer dan genoeg licht.
                                In een garage branden die lampen ook nooit lang? Men wil de mensen zand in de ogen strooien door te zeggen dat ze veel minder verbruiken, maar 1) ze zijn veel duurder 2) hun lichtopbrengst is kleiner, en alleszins meer gerichter ( daar waar ok graag een algemene verlichting heb ) en of ze langer meegaan ???? Dat valt nog te bezien......
                                Dus zo lang ik nog aan TL kan geraken gebruik ik die
                                Ik heb vrijwel al mijn spaarlampen vervangen door led lampen en dat scheelt zeker een slok op de borrel in de electriciteitsrekening ... De "verminderde" lichtopbrengst i sniet altijd een slechte zaak omdat hier en daar eea toch al overgedimensioneerd was ... en een spaarlamp die 15 W verbruikt voor een led van 8 watt met dezelfde lichtintensiteit .. de rekening is snel gemaakt.

Comment

Working...
                                X