Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Voor wie denkt dat PostNL beter is: https://edition.cnn.com/style/articl...scn/index.html Zo maar eventjes 300 jaar te laat... Dus niet klagen dat je pakje eens een week langer onderweg is.
    Sterk dat ze deze nog geleverd hebben, da's wel echt tot het uiterste gaan

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

2 bestellingen, 4 leveringen wegens verschillende leveranciers...
      BPOST resultaat : 2 sneller geleverd als voorzien, 1 geleverd op het juiste nummer maar wel verkeerde straat, en 1 al een week verloren: elke dag krijg ik een bericht dat het "vandaag" geleverd wordt... Score : mag je zelf invullen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
        BPOST resultaat : 2 sneller geleverd als voorzien, 1 geleverd op het juiste nummer maar wel verkeerde straat, en 1 al een week verloren: elke dag krijg ik een bericht dat het "vandaag" geleverd wordt... Score : mag je zelf invullen.
        Ik mag van Bpost in het geheel niet meer klagen de laatste tijd, tenminste als het pakjes zijn uit België of Nederland besteld via koeleblauwe of de bollekom.
        AberRRRRRRRrrrrrrrr, uit china dan heb je tijd om een paar keer rond de wereld te reizen met de fiets. (Echt niet overdreven, nee echt niet.)

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

AberRRRRRRRrrrrrrrr, uit china dan heb je tijd om een paar keer rond de wereld te reizen met de fiets. (Echt niet overdreven, nee echt niet.)

Amaai,goeie conditie zeker ?????
          Paar keer rond de wereld rijden!!!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
            Edit : vandaag, na een week spoorloos geweest het laatste pakje geleverd, wel na klacht bij leverancier...

Edit 2 : eigenlijk zou er toch een manier moeten zijn om die leveringen te groeperen, zeker als ze allemaal via BPOST gaan. Het is toch onzin om vandaag een fitness tracker te leveren en een week later de armbandjes- zo kritisch was het nu ook weer niet.

Comment

Alles samen besteld?
              Als ik 5 of meer PC onderdelen bij Alternate bestel komen die allemaal ter gelijke tijde aan.
              Doe ik dezelfde nog een bestelling (bv. iets vergeten) dan komen hier twee bestellingen aan.
              De papiermolen en een PC logica.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

2 verschillende bestellingen, ook op verschillende dag: maar eerste bestelling is in 3 maal geleverd.
                Meestal probeer ik een beetje te groeperen; ik heb in een vorig leven systemen ontwikkeld in de logistiek, en ik weet wat een levering kost. (het waren wel banden)

Comment

Ik heb hier al dikwijls de leveringen via Bpost verdedigd (behalve hun nutteloze tracking van 8 tot 17 uur), maar dit slaat alles:
                  Zondag bestelling geplaatst in de States. Gerekend op een paar weken doorlooptijd, is ook niet dringend.
                  Gisteren niet thuis overdag en een mooi kaartje in de bus dat de postbode aan de deur is geweest en dat ik het pakje vanaf 11 uur vanmorgen mag afhalen.
                  Een half uurtje geleden naar het postkantoor. "Ha meneer, ge zult het morgen moeten ophalen, het pakje is hier niet".
                  "Hoe mevrouw, het pakje was gisteren aan mijn voordeur en nu is het hier niet."
                  "Ha nee meneer, het pakje zit op "de kamion"."

1) tweede aanbieding kennen ze niet bij Bpost
                  2) pakje wordt dus niet afgeleverd in het plaatselijk postkantoor, maar begint aan een zwerftocht.
                  3) geen enkele mail ontvangen ivm de tracking.

Hopelijk komt het nog terecht voordat de behandeling volgens de proceduritis van Bpost langer duurt dan de levering van Amerika naar België.

En, Verseg, je gaat hier weer alle mogelijke alternatieven aanhalen, daar gaat het dus niet over. Ik verwachtte totaal niet zo'n snelle levering vanuit Amerika.
                  Het gaat erom dat ze zichzelf belachelijk maken.

Edit: eens gaan kijken op hun tracking: daar mag ik het vanaf 13 uur komen afhalen....
                  Om niet (mogelijks) vruchteloos terug naar het postkantoor te fietsen even het callcenter gebeld (want het plaatselijk kantoor kan je natuurlijk niet even bellen).
                  Na twee en een halve minuut keuzes indrukken vrij snel een vriendelijke dame aan de lijn.
                  "Kijk meneer, het is maar als het vierde streepje bovenaan rood kleurt dat het pakketje ingescand is in het postkantoor, slechts dan ben je zeker dat het er ook ligt. Als het momenteel druk is dan kan op dat inscannen vertraging zitten."

Dus, die 13 uur is in feite opnieuw waardeloos als melding...
                  Last edited by nete; 28 mei 2021, 21:02.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik heb hier al dikwijls de leveringen via Bpost verdedigd (behalve hun nutteloze tracking van 8 tot 17 uur), maar dit slaat alles:
                    Zondag bestelling geplaatst in de States. Gerekend op een paar weken doorlooptijd, is ook niet dringend.
                    Gisteren niet thuis overdag en een mooi kaartje in de bus dat de postbode aan de deur is geweest en dat ik het pakje vanaf 11 uur vanmorgen maag afhalen.
                    Een half uurtje geleden naar het postkantoor. "Ha meneer, ge zult het morgen moeten ophalen, het pakje is hier niet".
                    "Hoe mevrouw, het pakje was gisteren aan mijn voordeur en nu is het hier niet."
                    "Ha nee meneer, het pakje zit op "de kamion"."

1) tweede aanbieding kennen ze niet bij Bpost
                    2) pakje wordt dus niet afgeleverd in het plaatselijk postkantoor, maar begint aan een zwerftocht.
                    3) geen enkele mail ontvangen ivm de tracking.

Hopelijk komt het nog terecht voordat de behandeling volgens de proceduritis van Bpost langer duurt dan de levering van Amerika naar België.

En, Verseg, je gaat hier weer alle mogelijke alternatieven aanhalen, daar gaat het dus niet over. Ik verwachtte totaal niet zo'n snelle levering vanuit Amerika.
                    Het gaat erom dat ze zichzelf hopeloos belachelijk maken.
                    Ik heb mijn account bij Bpost zo ingesteld dat de pakjes altijd op het postkantoor worden afgeleverd (sommige koerierbedrijven laten de last mile ook door Bpost doen).
                    Daar blijven ze 14 dagen liggen.

Heel af en toe een omzwerving, nog nooit iets definitief kwijtgeraakt.

PS: heb je op het postkantoor de juiste naam van de geadresseerde gegeven, misschien was het je firma of een vereniging ?
                    De pakjes liggen niet per adres.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

PS: heb je op het postkantoor de juiste naam van de geadresseerde gegeven, misschien was het je firma of een vereniging ?
                      De pakjes liggen niet per adres.
                      De dame in het postkantoor scande de barcode in van het papiertje dat de postbode gisteren had achtergelaten met de melding dat het ter beschikking was voor afhaling vanaf 11 uur. Niet dus, het zat volgens de dame nog op "de camion"
                      Als ik dan de tracking (enfin, het onding dat Bpost tracking noemt) raadpleeg mag ik het komen afhalen vanaf 13 uur.
                      Als ik dan voor de zekerheid het nationale nummer bel zegt die mevrouw dat die 13 uur melding in feite waardeloos is en ik moet wachten tot "het vierde streepke" bovenaan rood wordt, dan is het ingescand en is het voor de plaatselijke post "aanwezig".
                      Het ligt er 99% zeker nu ook al, maar het is nog niet ingescand, dus onbestaande.

Dit staat dus op de tracking:

Onderweg naar Postkantoor

Geplande levering

vandaag, 13:00

De postbode kwam langs met je pakje op 27 mei om 10:42 maar kon het niet afleveren. Je pakje is onderweg naar het Postkantoor. Je kan het daar afhalen vanaf vandaag om 13:00.

Als ik het vandaag zou willen afhalen moet ik dus om de paar minuten gaan kijken of het "vierde streepke" al rood geworden is nadat een brave ziel in het postkantoor het heeft ingescand.
                      Nu begrijp ik dat ze me vanmiddag gewoon zegden dat ik het pas MORGEN het pakje kon komen halen, maar slechts vanaf 11 uur wel te verstaan.
                      Misschien worden al die pakjes die ze nu aangeleverd krijgen maar morgenochtend ingescand vooraleer het kantoor opent ?

Of hoe een systeem dat waarschijnlijk miljoenen gekost heeft kompleet waardeloos is.
                      Last edited by nete; 28 mei 2021, 14:00.

Comment

De dame in het postkantoor scande de barcode in van het papiertje dat de postbode gisteren had achtergelaten met de melding dat het ter beschikking was voor afhaling vanaf 11 uur. Niet dus, het zat volgens de dame nog op "de camion"
                        Als ik dan de tracking (enfin, het onding dat Bpost tracking noemt) raadpleeg mag ik het komen afhalen vanaf 13 uur.
                        Als ik dan voor de zekerheid het nationale nummer bel zegt die mevrouw dat die 13 uur melding in feite waardeloos is en ik moet wachten tot "het vierde streepke" bovenaan rood wordt, dan is het ingescand en is het voor de plaatselijke post "aanwezig".
                        Het ligt er 99% zeker nu ook al, maar het is nog niet ingescand, dus onbestaande.

Dit staat dus op de tracking:

Onderweg naar Postkantoor

Geplande levering

vandaag, 13:00

De postbode kwam langs met je pakje op 27 mei om 10:42 maar kon het niet afleveren. Je pakje is onderweg naar het Postkantoor. Je kan het daar afhalen vanaf vandaag om 13:00.

Als ik het vandaag zou willen afhalen moet ik dus om de paar minuten gaan kijken of het "vierde streepke" al rood geworden is nadat een brave ziel in het postkantoor het heeft ingescand.
                        Nu begrijp ik dat ze me vanmiddag gewoon zegden dat ik het pas MORGEN het pakje kon komen halen, maar slechts vanaf 11 uur wel te verstaan.

Of hoe een systeem dat waarschijnlijk miljoenen gekost heeft kompleet waardeloos is.
                        Het is al lang geweten dat "morgen" pas vanaf een bepaald uur is.
                        Lijkt me ook logisch dat die kamion niet overal om 9h kan zijn.
                        Zoals nog eens aan je uitgelegd werd is het systeem glashelder en ik begrijp hoegenaamd niet waarom er hier altijd zo over gezaagd wordt.
                        Of denigrerend doen over de inderdaad zeer brave zielen in het postkantoor.
                        Wil jij hun job doen ?

Dit is hier een fotosite, ga eens wat foto's maken en posten .

Comment

Dit is hier een fotosite, ga eens wat foto's maken en posten .
                          Alle toe zeg, is dat echt zo?
                          Waarvan ik zeker ben is dat BD geen voetbal forum is.
                          Zou het voor sommige heren wellicht beneden hun stand zijn?

De T & T van PostNL is in elk geval beter ineen gestoken dan die van Bpost.
                          Maar de laatste tijd mag ik absoluut niet klagen over de postbedeling in Mol, peins dat het klachten heeft geregend want die "postmeesteres" was geen doetje en nog minder gemanierd.

Comment

Zoals nog eens aan je uitgelegd werd is het systeem glashelder en ik begrijp hoegenaamd niet waarom er hier altijd zo over gezaagd wordt.
                            Of denigrerend doen over de inderdaad zeer brave zielen in het postkantoor.
                            Als hun "glasheldere" tracking me zegt dat ik er VANDAAG vanaf 13 uur (was eerst 11 uur) mocht omkomen, en als je dan belt (nationaal hé want lokaal kan niet) om weer niet mogelijks nutteloos naar het postkantoor te rijden, en er gezegd wordt dat eerst dat 4de streepke rood moet worden en dat die 13 uur geen enkele waarde heeft, dan noemt gij dat glashelder. Goeie mop. Er staat nergens een handleiding van die "grijze die moeten rood worden streepjes" te lezen.
                            Er staat gewoon dat ik er vanaf 13 uur mocht omkomen. Punt.
                            Last edited by nete; 28 mei 2021, 15:58.

Comment

Als hun "glasheldere" tracking me zegt dat ik er VANDAAG vanaf 13 uur (was eerst 11 uur) mocht omkomen, en als je dan belt (nationaal hé want lokaal kan niet) om weer niet mogelijks nutteloos naar het postkantoor te rijden, en er gezegd wordt dat eerst dat 4de streepke rood moet worden en dat die 13 uur geen enkele waarde heeft, dan noemt gij dat glashelder. Goeie mop. Er staat nergens een handleiding van die "grijze die moeten rood worden streepjes" te lezen.
                              Er staat gewoon dat ik er vanaf 13 uur mocht omkomen. Punt.
                              Zoals ik al zei, nu weet jij - en wij allemaal waarvoor dank - nu wanneer we naar het postkantoor kunnen komen.
                              Glashelder toch ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Alle toe zeg, is dat echt zo?
                                Waarvan ik zeker ben is dat BD geen voetbal forum is.
                                Zou het voor sommige heren wellicht beneden hun stand zijn?

De T & T van PostNL is in elk geval beter ineen gestoken dan die van Bpost.
                                Maar de laatste tijd mag ik absoluut niet klagen over de postbedeling in Mol, peins dat het klachten heeft geregend want die "postmeesteres" was geen doetje en nog minder gemanierd.
                                Het is hier inderdaad een fotoforum.

Blij te horen dat er vooruitgang is bij de post.

Mannekens toch, hou eens op met dat eeuwig gezaag.

Comment

Working...
                                X