Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
    Enkele dagen later neem ik contact op met mijn leverancier en die onderzoekt het en al snel krijg ik bericht van hen.
    Sorry meneer, jij bent niet de enige die de bestelling niet ontvangen geeft, wij wachten op antwoord van B-post.
    Enkele uren later krijg ik een telefoontje van de leverancier.
    Meneer, wij hebben een hele pallet teruggekregen van B-post allemaal met verzendingen met de mededeling erbij van
    onbestaande adressen. Wij lossen dit zo snel mogelijk op voor jou.
    Mijn leverancier schakelt dan maar Post NL in en ja de volgende dag bij mij thuis.
    Dat is alvast wat de leverancier zegt, maar klopt het wel altijd?
    Als men een volle pallet terugkrijgt, dan is er “mogelijks” een ander/groter probleem.
    We kennen altijd maar een deel van het verhaal of tenminste enkel één kant ervan. [emoji848]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Lijkt erop dat de toestroom van pakketjes weer wat genormaliseerd is. Op Kerstdag een bestelling in China geplaatst, vanochtend door Bpost aan huis geleverd. Dat zijn slechts 9 werkdagen, top!
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Brieven met priorzegel komen de dag erna aan.

En pakjes van Aliexpress liggen zoals altijd een paar weken in Luik voor dedouanering.

Wat het Verenigd Koninkrijk betreft: blijkbaar maken sommige webshops er zich vanaf door geen BTW meer te rekenen, dat wil dan zeggen dat je de invoer zelf zal moeten regelen.

Comment

Beste mopperaars,

Vandaag 11 januari zat er een omslag in de bus met een zeer professioneel verpakte USB-C kabel (50cm, met chip, 60W PD) van UGREEN besteld op Aliexpress op 27 december.
          STANDARD via PO BOX 10060 Brucargo.

https://nl.aliexpress.com/item/32864...2dac4c4dLBhP8Y

2 weken vind ik gewoon super, en minder dan €2 incl verzending, ik bestel daar nog.

PS: zelfde kabel op 1m kost €25 bij bol.com
          Last edited by palombian; 11 januari 2021, 10:21. Reden: bol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Vandaag 11 januari zat er een omslag in de bus met een zeer professioneel verpakte USB-C kabel (50cm, met chip, 60W PD) van UGREEN besteld op Aliexpress op 27 december.
            STANDARD via PO BOX 10060 Brucargo.
            Zo via een adres op Brucargo heb ik ook al gehad. En toen was het vanop dat adres doorgestuurd.

Comment

Hoe ze dat bij UGREEN regelen dat weet ik niet, maar als je daar iets bestelt dan wordt dat altijd vrij snel geleverd.
              Ik heb er op 30 december nog een kabeltje besteld, maar dat is op dit ogenblik nog niet in België (maar het is dan ook nog niet zo lang onderweg, het is pas na nieuwjaar vertrokken in China).
              Ondertussen liggen er wel een paar bestellingen van mij in Luik, maar die zijn nog niet door de douane verwerkt (eentje daarvan ligt er al sinds 31 december).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Hoe ze dat bij UGREEN regelen dat weet ik niet, maar als je daar iets bestelt dan wordt dat altijd vrij snel geleverd.
                Ik heb er op 30 december nog een kabeltje besteld, maar dat is op dit ogenblik nog niet in België (maar het is dan ook nog niet zo lang onderweg, het is pas na nieuwjaar vertrokken in China).
                Ondertussen liggen er wel een paar bestellingen van mij in Luik, maar die zijn nog niet door de douane verwerkt (eentje daarvan ligt er al sinds 31 december).
                Het etiket van Brucargo, dat normaal over het originele wordt geplakt, heeft een correct postadres (zonder B- wat de enige manier was om de "provincie" zonder veel problemen achteraf in te voeren) maar plakt nu direct op de plastic omslag.

Afzender: maggie (4PX)
                PO BOX 10080
                Brucargo 829C
                1934 EMC Brucargo
                Belgium

> De mogelijke investering van de Chinese e-commercegigant Alibaba in Luik wordt iets concreter nu blijkt dat de Chinese logistieke groep 4PX een filiaal opricht in de stad. Dat schrijven De Tijd en L’Echo zaterdag. 4PX is een onderaannemer van Alibaba, maar werkt ook voor onder meer Amazon.

Misschien hebben ze voor een aantal afzenders w.o. UGREEN stock in België.

De verbetering van het postadres, wat altijd gebeurd als het via Brucargo komt, duidt volgens mij op een geautomatiseerde inklaring. Ze kijken éénmaal je adres na en daarna doet de scanner dat vanzelf.
                Last edited by palombian; 11 januari 2021, 17:21. Reden: 4PX

Comment

Zaterdag 10u30 een pakje afgegeven in postkantoor Lochristi en zopas een melding dat het pakje om 9u25 afgeleverd is in Oostrozebeke.

Als het goed, in dit geval uitmuntend, is mag het ook wel eens vermeld worden.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Een pakje dat volgens de tracking info op 31 december in België aangekomen is ligt nog altijd te wachten op de behandeling door de douane (andere pakjes die later in Luik aangekomen zijn heb ik al aangekregen...).
                    BD0338BE

Comment

Een pakje dat volgens de tracking info op 31 december in België aangekomen is ligt nog altijd te wachten op de behandeling door de douane (andere pakjes die later in Luik aangekomen zijn heb ik al aangekregen...).
                      Maar daar kan de courierdienst helaas niets aan doen.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                        Maar daar kan de courierdienst helaas niets aan doen.
                        Over de Belgische post kan ik niet echt klagen, er is in het verleden ooit wel eens wat misgelopen, maar dat is slechts een heel klein percentage van wat ze hier in al die jaren wel probleemloos hebben geleverd.
                        Vandaag hebben ze weer een pakje geleverd (van de Lidl webshop), en er stak een briefje in de bus waarop stond waar ze het verstopt hadden.
                        Dat "pakje" was veel te groot voor de brievenbus, en als ze het op deze creatieve manier oplossen, dan moet ik er niet voor naar het postpunt rijden.

Als er vertraging is bij pakjes die van buiten de EU komen, dan is het meestal in Luik waar pakjes dikwijls weken blijven liggen vooraleer ze verwerkt worden.
                        BD0338BE

Comment

Dat "pakje" was veel te groot voor de brievenbus, en als ze het op deze creatieve manier oplossen, dan moet ik er niet voor naar het postpunt rijden.
                          Ik heb hen zelfs een foto moeten sturen waar ze het kunnen leggen mocht niemand thuis zijn.

Als er vertraging is bij pakjes die van buiten de EU komen, dan is het meestal in Luik waar pakjes dikwijls weken blijven liggen vooraleer ze verwerkt worden.
                          Dab ligt dat zeker niet aan Bpost maar onze beste vrienden de DOUANIERS.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Ik heb hen zelfs een foto moeten sturen waar ze het kunnen leggen mocht niemand thuis zijn.

Dab ligt dat zeker niet aan Bpost maar onze beste vrienden de DOUANIERS.
                            Ge kunt zelfs zo 2 foto’s naar bpost opsturen.
                            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Voor wie denkt dat PostNL beter is: https://edition.cnn.com/style/articl...scn/index.html Zo maar eventjes 300 jaar te laat... Dus niet klagen dat je pakje eens een week langer onderweg is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Voor wie denkt dat PostNL beter is: https://edition.cnn.com/style/articl...scn/index.html Zo maar eventjes 300 jaar te laat... Dus niet klagen dat je pakje eens een week langer onderweg is.
                                Ja zeg, vul nu een zo'n adres in en je brief wordt verticaal geklasseerd.
                                Toch ferm van PostNL dat ze de brief na 300 jaar toch besteld hebben.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X