Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Om nog eens een laatste keer terug te klagen over Bpost, met reden dacht ik.
    Ik koop iets online en krijg van de winkel direct te horen dat mijn pakket met Bpost zal opgestuurd worden en dat ik het op dinsdag 3 november zal ontvangen.
    Ik krijg het trackingnummer en ga eens neuzen op de T & T site van Bpost en ja hoor het zal geleverd worden op dinsdag 3 november tussen 08h00 en 17h00.
    Alles ok dacht ik, maar was toch behoorlijk achterdochtig gezien mijn ervaringen uit het recente en verdere met Bpost.
    Ik volg de ontwikkelingen online, een streepje, twee streepjes en dan drie streepjes in de vroege namiddag, Ik dacht deze keer lukt het.
    Ik doe verder en kijk niet meer naar de T & T site van Bpost.
    Twee minuten voor 17h00 kijk ik nog eens op hun pagina en MILJAAR, 't is niet waar hé.
    Slechts twee streepjes (en een bank achteruit) en pakket zal nu op woensdag 4 november tussen 08h45 en 17h00 afgeleverd worden.
    Het is nu niet direct een ramp hoor dat ik het pas woensdag zal ontvangen, maar ze hebben me weer flink in het kruis genepen.
    Een hele dag thuis blijven, de overbuur opgegeven als alternatief afleveradres, moest ook weg en mijn echtgenote moest boodschappen doen in de voormiddag.

Kijk dat ze het druk hebben akkoord hé en ik heb alle begrip dat ze niet zo snel meer kunnen afleveren, maar als je verdomme een mail stuurt die klant inlicht wanneer ze zullen leveren dan moeten ze zich daaraan houden.
    Je stuurt als Bpost geen van je leveranciers de baan op als je niet zeker weet of het pakket zal afgeleverd worden, neem dan beter een grotere marge en hou de klant niet aan de lijn verdorie.

Bon, nu ben ik in blijde verwachting dat ze het morgen toch afleveren.
    Hier in 99% van de gevallen geen leveringsproblemen met Bpost. Maar hun T&T blijf ik lichtjes idioot vinden.

Als alles volgens plan verloopt, heb je niet veel hebt aan een tracking "tussen 8 en 17 uur", en als het dan eens niet volgens plan verloopt komen ze rond 16u30 vertellen dat ze "morgen" zullen leveren, juist... "tussen 8 en 17 uur".

Onlangs zelfs een mail om 15u43 dat het pakje (een SSD schijf) geleverd was om 15u41, terwijl de postbode ze me persoonlijk overhandigd had om 11u45.

Ik zou zeggen, als je dan toch een massa geld spendeert aan een T&T, zorg dan dat de gebruiker er iets aan heeft.
    Last edited by nete; 4 november 2020, 08:41.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

T is niet alleen miserie met de Chinezen hoor. Bpost is niet zo goed in de track & tracing van andere landen.
      K had dit voorjaar een pakje uit UK. En in sorteercentrum gent was er opeens geen spooor meer....
      Na tot een procedure bij de ombudsdienst van De Post was het verdict: verloren.
      De verkoper stuurt een nieuw pakje op (betalen met Paypal = leveringsgarantie of geld terug), dat probleemloos toekomt. Ongeveer een maand (!) nadat ik het pakje ontvang, krijgt hij opeens het pakje retour gestuurd.
      Zogezegd omdat ik het niet ben gaan afhalen. K had nochthans gebeld naar het postkantoor en daar hadden ze geen pakje voor mij...
      Nu ja t is uiteindelijk in orde gekomen...maar wat een gedoe

Comment

Hier een flesje nano coating ontvangen na....40 dagen...
        Was eens een test om op een niet al te recente wagen uit te proberen; ik was zelfs verwonderd dat het aankwam want ik vreesde dat vloeistoffen niet meer mogen verzonden worden vanuit het buitenland. ( enfin met het vliegtuig )
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Hier een flesje nano coating ontvangen na....40 dagen...
          Was eens een test om op een niet al te recente wagen uit te proberen; ik was zelfs verwonderd dat het aankwam want ik vreesde dat vloeistoffen niet meer mogen verzonden worden vanuit het buitenland. ( enfin met het vliegtuig )
          Zaken die niet met het vliegtuig mogen worden vervoerd komen meestal met de trein, en dan moet je veel meer geduld hebben dan voor pakjes die met het vliegtuig komen (maar de pakjes die met het vliegtuig komen blijven soms ook heel lang onderweg).
          En voor pakjes die met de trein komen werkt de tracking ook niet altijd.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ik koop iets online en krijg van de winkel direct te horen dat mijn pakket met Bpost zal opgestuurd worden en dat ik het op dinsdag 3 november zal ontvangen.
            Ik krijg het trackingnummer en ga eens neuzen op de T & T site van Bpost en ja hoor het zal geleverd worden op dinsdag 3 november tussen 08h00 en 17h00.
            Alles ok dacht ik, maar was toch behoorlijk achterdochtig gezien mijn ervaringen uit het recente en verdere met Bpost.
            Ik volg de ontwikkelingen online, een streepje, twee streepjes en dan drie streepjes in de vroege namiddag, Ik dacht deze keer lukt het.
            Ik doe verder en kijk niet meer naar de T & T site van Bpost.
            Twee minuten voor 17h00 kijk ik nog eens op hun pagina en MILJAAR, 't is niet waar hé.
            Slechts twee streepjes (en een bank achteruit) en pakket zal nu op woensdag 4 november tussen 08h45 en 17h00 afgeleverd worden.
            Het is nu niet direct een ramp hoor dat ik het pas woensdag zal ontvangen, maar ze hebben me weer flink in het kruis genepen.
            Een hele dag thuis blijven, de overbuur opgegeven als alternatief afleveradres, moest ook weg en mijn echtgenote moest boodschappen doen in de voormiddag.

Kijk dat ze het druk hebben akkoord hé en ik heb alle begrip dat ze niet zo snel meer kunnen afleveren, maar als je verdomme een mail stuurt die klant inlicht wanneer ze zullen leveren dan moeten ze zich daaraan houden.
            Je stuurt als Bpost geen van je leveranciers de baan op als je niet zeker weet of het pakket zal afgeleverd worden, neem dan beter een grotere marge en hou de klant niet aan de lijn verdorie.

Bon, nu ben ik in blijde verwachting dat ze het morgen toch afleveren.

Verleden week ook zo'n stoot met UPS met een pakje van Amazon.de.
            Zou afgeleverd worden op mijn adres.
            Niemand gezien natuurlijk.
            Later krijg ik een mail van Amazon dat ik mijn pakje kon afhalen in de Carrefour 'Alma".
            Is maar een 5km van bij mij thuis, dus 10 H&T.
            Ik woon in een wijk en alle straten heten Egelsvennen en de nummering is niet logisch en de huisnummers zijn niet vanaf de straat te zien.
            Mijn kleinzoon woont ook in zo'n wijk en mijn GPS vond het huisnummer 1 niet.
            In sommige gemeenten hebben ze echt geen fantasie om een straatnaam te verzinnen, dan maar heel de wijk dezelfde naam, spaart tijd en inkt zeker?

Sorry maar ik moest het even kwijt.
            En heb ik nu gelijk of heb ik nu gelijk?
            Man, hou toch eens op om uw hart op te vreten, echt niet goed hoor .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Hier in 99% van de gevallen geen leveringsproblemen met Bpost. Maar hun T&T blijf ik lichtjes idioot vinden.

Als alles volgens plan verloopt, heb je niet veel hebt aan een tracking "tussen 8 en 17 uur", en als het dan eens niet volgens plan verloopt komen ze rond 16u30 vertellen dat ze "morgen" zullen leveren, juist... "tussen 8 en 17 uur".

Onlangs zelfs een mail om 15u43 dat het pakje (een SSD schijf) geleverd was om 15u41, terwijl de postbode ze me persoonlijk overhandigd had om 11u45.

Ik zou zeggen, als je dan toch een massa geld spendeert aan een T&T, zorg dan dat de gebruiker er iets aan heeft.
              het is pas op het moment dat de bezorger het pakketje invoert als geleverd dat het in het systeem als geleverd wordt beschouwd.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

En raad eens.
                Bpost is NIET langs geweest.
                Het begint echt plezant te worden hoor, echt plezant.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Man, hou toch eens op om uw hart op te vreten, echt niet goed hoor .
                  Ik vret juist helemaal niks op, en weet je wat?
                  Laat maae weten hoe goed Bpost zijn werk doet!
                  Ze durven nu niet eens meer hun T & T aan te passen.
                  Ik ga even contact opnemen met de Lidl.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

*snipped*
                    Toch raar zo. Ik heb gisteren (dinsdag) wat online gekocht bij DiscountOffice.be om 11u45. Om 21u44 een mail van Bpost dat zij het pakje zullen leveren. Vanmorgen (woensdag) om 8u45 de Bpostbode met het pakket. Als het dan zo druk is zou je toch verwachten dat er overal vertraging is. Of is men in uw regio onderbemand?

Willy
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Toch raar zo. Ik heb gisteren (dinsdag) wat online gekocht bij DiscountOffice.be om 11u45. Om 21u44 een mail van Bpost dat zij het pakje zullen leveren. Vanmorgen (woensdag) om 8u45 de Bpostbode met het pakket. Als het dan zo druk is zou je toch verwachten dat er overal vertraging is. Of is men in uw regio onderbemand?

Willy
                      Dat weet ik dus niet, ik denk dat de pakjes uit de provincie Limburg komen omdat dit dichter bij Mol is dan bij Antwerpen.
                      Maar toch raar dat ze vandaag de T & T nog niet aangepast hebben en ook geen briefje in de bus. Ik besluit daaruit dat ze niet zijn langsgekomen.
                      Trouwens, we zijn opnieuw heel de dag thuis geweest.
                      Ik heb ondertussen een klacht verstuurd naar Lidl, benieuwd wat zij zullen doen.
                      Met Bpost hebben we hier al jaren miserie en een klacht in het postkantoor word zomaar afgewezen, contact opnemen met Brussel zeggen ze en duwen een kaartje in je handen.
                      Het personeel in Mol is ook alles behalve vriendelijk.

Comment

En raad eens.
                        Het begint echt plezant te worden hoor, echt plezant.
                        Ik denk dat we de situatie nu kunnen vergelijken met de eerste lockdown - dit zal er nu zéker weer mee te maken hebben.
                        Toen kreeg je ook de melding dat er onverwachte vertragingen konden optreden.
                        Vandaag stak er een pakje in onze bus ( voor mij ) dat een eerlijke medemens kwam bezorgen. Iemand met hetzelfde huisnummer, maar een totaal andere straat. En dit was PostNL deze keer.
                        Maar je ziet, meestal komt het goed. Echter, ik kan me daar soms ook in sturen hoor, Luc.
                        Anderzijds....er zijn ergere dingen in ‘t leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Maar hun T&T blijf ik lichtjes idioot vinden.
                          Dat was lang geleden. [emoji848]
                          [emoji23][emoji23][emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

• Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

En raad eens.
                            Had je wel iets besteld? [emoji848]
                            Toch geen scharniertjes?
                            [emoji23][emoji23][emoji23]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

• Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Ik denk dat we de situatie nu kunnen vergelijken met de eerste lockdown - dit zal er nu zéker weer mee te maken hebben.
                              De huidige lockdown is pas maandag ingegaan, dus veel achterstand kan dat volgens mij dinsdag nog niet veroorzaakt hebben.
                              De echte reden kennen we uiteraard niet.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                De huidige lockdown is pas maandag ingegaan, dus veel achterstand kan dat volgens mij dinsdag nog niet veroorzaakt hebben.
                                De echte reden kennen we uiteraard niet.
                                Misschien wel veel zieken ? En dus ander personeel ?
                                Hier ook nog een 2de pak niet aangekomen.

Comment

Working...
                                X