Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Men is nu volop bezig met de 85+, pas daarna zijn de 75+ aan de beurt. De uitnodigingen worden zo'n 14 dagen vooraf verstuurd.
    De eerste 75+ zullen allicht pas volgende week een uitnodiging krijgen.
    Na de 75+ zijn de 65+ aan de beurt en daarna pas de risicopatienten van 45 tot 64 jaar. Daarna de risicopatienten van onder de 45 jaar.
    Alles afhankelijk van de beschikbaarheid van de vaccins natuurlijk.

    Wie werkzaam is in een kliniek of woonzorgcentrum als externe hulpverlener (kinesist, podoloog, enz) krijgt normaal ook een prik of heeft er eentje gekregen.
    Daarnaast werd er een reservelijst aangelegd bij overschotten dezelfde dag.
    Ik beweer niet dat het systeem sluitend is, maar men probeert toch vrij goed de aangegeven regels te volgen.
    Uw gegevens kloppen niet volledig volgens mijn huisarts. [emoji6]

    Ik kom net van de huisarts en heb het nog eens gevraagd.
    Men is nu volop bezig met de risico patiënten die gekend zijn bij de mutualiteiten en ook (zelfstandige) zorgverleners zoals kinesisten, daarna begint men inderdaad ook met de 85+ en zo dalend.

    Huisartsen die zelf risico patiënten willen aanduiden op basis van criteria doen dat tegen volgende week en zodra deze lijst opgesteld is, dan worden ook deze mensen al opgeroepen.

    De reservelijst is er heden nog niet voor elk vaccinatiecentrum, sommige wel, andere niet.
    Bedoeling is wel dat die er overal komt.

    Ook nog eens voor mezelf gevraagd waarom ik het vaccin al kreeg, elke huisarts krijgt meteen een melding als een van zijn patiënten gevaccineerd werd ... bij mij is dat dan toch volgens de gekende lijst van risico patiënten bij de mutualiteit.
    En ik zit in de groep 45 - 64, het is dus niet per definitie zo dat die veel later gevaccineerd gaan worden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Uw gegevens kloppen niet volledig volgens mijn huisarts. [emoji6]

      Ik kom net van de huisarts en heb het nog eens gevraagd.
      Men is nu volop bezig met de risico patiënten die gekend zijn bij de mutualiteiten en ook (zelfstandige) zorgverleners zoals kinesisten, daarna begint men inderdaad ook met de 85+ en zo dalend.

      Huisartsen die zelf risico patiënten willen aanduiden op basis van criteria doen dat tegen volgende week en zodra deze lijst opgesteld is, dan worden ook deze mensen al opgeroepen.

      De reservelijst is er heden nog niet voor elk vaccinatiecentrum, sommige wel, andere niet.
      Bedoeling is wel dat die er overal komt.

      Ook nog eens voor mezelf gevraagd waarom ik het vaccin al kreeg, elke huisarts krijgt meteen een melding als een van zijn patiënten gevaccineerd werd ... bij mij is dat dan toch volgens de gekende lijst van risico patiënten bij de mutualiteit.
      En ik zit in de groep 45 - 64, het is dus niet per definitie zo dat die veel later gevaccineerd gaan worden.
      Is nochtans hetgeen de Hoge Gezondheidsraad heeft geadviseerd eind februari.
      Maar ik wil geen polemiek hier openen, want zoals iedereen al stilaan weet veranderen de regels dagdagelijks.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Iemand die het snapt hier dat ons land graag alle vaccins van de landen willen overnemen die er voorlopig uit veiligheidsmaatregelen mee gestopt zijn ?

        ...
        grts
        Sieg
        Principe ... Horum omnium fortissimi sunt Belgae ..

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Is nochtans hetgeen de Hoge Gezondheidsraad heeft geadviseerd eind februari.
          Maar ik wil geen polemiek hier openen, want zoals iedereen al stilaan weet veranderen de regels dagdagelijks.
          Bij mijn weten zijn de regals al maaanden dezelfde ... alleen vegen steeds maar burgers er hun g@ aan ... wat dan weer leuk is voor de cijfers van vandaag ... ruwweg +70 op IC op één week tijd, goed bezig!
          Snap trouwens niet waarom men al maanden met die "gemiddelden" ligt te kl.... ziet dat er beter uit voor de burger misschien?

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Principe ... Horum omnium fortissimi sunt Belgae ..
            Hetgeen erop volgt is dan meer van toepassing

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
              Moet de vergelijking niet als volgt zijn: over het jaar 2019 (2020 was geen normaal jaar): 1,8 verkeersdoden per dag (overlijden tot en met 30 d na ongeval) tegenover actueel 25 ivm Covid-19. En dat zijn er wel veel meer geweest in het recente verleden.
              Het aantal verkeersdoden blijft min of meer onder controle. Het virus daarentegen is nauwelijks onder controle te houden. De kost en impact voor de maatschappij is ook een groot verschil.
              Ik was het woordje "jaarlijks" vergeten (stom van me). Maar je hebt uiteraard volledig gelijk.
              De resultaten worden hier sinds 1 mei dag per dag bijgehouden zoals ik al eerder zei en ik maakte me al bezorgd om een derde golf.... vandaag hoorde ik dat de huisartsenvereniging ook al vrezen dat er opnieuw str*nt aan de knikker is.
              En ja, over de enorme impact voor de maatschappij wou ik het niet hebben, het ging me alleen maar over dat scheefgetrokken statistisch risico op een thrombose.

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Bij mijn weten zijn de regals al maaanden dezelfde ... alleen vegen steeds maar burgers er hun g@ aan ... wat dan weer leuk is voor de cijfers van vandaag ... ruwweg +70 op IC op één week tijd, goed bezig!
                Snap trouwens niet waarom men al maanden met die "gemiddelden" ligt te kl.... ziet dat er beter uit voor de burger misschien?
                De cijfers die we nu hebben komen perfect overeen met de versoepelingen van de scholen door het opstarten na de krokusvakantie

                En die gemiddelden is denk ik om de mensen wat zever te kunnen wijsmaken zodat de grote pieken van sommige dagen niet opvallen.
                Iemand die een beetje bij verstand is ziet onmiddellijk dat de actuele dagcijfers zoals bvb vandaag véél hoger liggen dan dat geruststellende weekgemiddelde
                Dat weekgemiddelde was trouwens een voorstel van Van Ranst

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Is nochtans hetgeen de Hoge Gezondheidsraad heeft geadviseerd eind februari.
                  Maar ik wil geen polemiek hier openen, want zoals iedereen al stilaan weet veranderen de regels dagdagelijks.
                  Da's maar al te waar, een belangrijk gevolg is dat ze daardoor alle geloofwaardigheid kwijt spelen bij de bevolking

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Bij mijn weten zijn de regals al maaanden dezelfde ... alleen vegen steeds maar burgers er hun g@ aan ... wat dan weer leuk is voor de cijfers van vandaag ... ruwweg +70 op IC op één week tijd, goed bezig!
                    Wat heeft de bevolking te maken met de regels die toegepast worden in vaccinatiecentra? [emoji849]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      Is nochtans hetgeen de Hoge Gezondheidsraad heeft geadviseerd eind februari.
                      Maar ik wil geen polemiek hier openen, want zoals iedereen al stilaan weet veranderen de regels dagdagelijks.
                      Ik weet het, de strategie dat ze aankondigen komt niet altijd overeen met de realiteit.
                      Moeilijk om weten wat de realiteit is, feit dat ik het vaccin al kreeg bewijst dat de strategie voor mij alvast niet overeenkomt. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Hier in Brussel draait de vaccinatie toch al vollen bak. Vandaag was mijn schoonmoeder aan de beurt, 81 jaar, geen specifiek risico en alleenwonend.
                        Trouwens in weerwil van persartikels, was vandaag alles perfect tweetalig, een week geleden mail en brief ontvangen, maandag gereserveerd voor woensdag 9:48.

                        Het komt allemaal wel in orde. Think positive.

                        Peter

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          ......... Het komt allemaal wel in orde. Think positive.

                          Peter
                          Inderdaad positief blijven, niet makkelijk uiteraard en op het nieuws wordt er niet meer over gesproken, zwijgplicht denk ik ...


                          Overzicht hoe het eraan toe gaat in de rest van Europa


                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Ik hoor zojuist dat we bij ons voor het eerst sinds 4 maanden (eind November) weer boven de 3000 besmettingen zitten...

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Ik hoor zojuist dat we bij ons voor het eerst sinds 4 maanden (eind November) weer boven de 3000 besmettingen zitten...
                              Die "valse" cijfers krijg je doordat ze het nu als gemiddelde van vorige week weergeven Paul en niet meer als huidige dagcijfer, grootste stupiditeit ooit want in realiteit is het véél erger.
                              Om een voorbeeld te geven, maandag lag het dagcijfer hier in België boven de 5000 nieuwe besmettingen !

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Dag huidige dagcijfer is niet zo belangrijk als het lijkt. Dat maandag hoger ligt dan zaterdag en zondag kan bvb al enkel zijn omdat de cijfers in het weekend niet doorkomen van bepaalde plaatsen. Of omdat er in het weekend niet getest wordt en die mensen die zich zaterdag of zondag niet goed voelden pas maandag getest werden. Zo een piek van 1 dag zegt niets. Zo'n lopend gemiddelde is een sterker cijfer.

                                Comment

                                Working...
                                X