Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Het gaat mij niet zozeer van het feit wanneer de booster eraan komt
    Het gaat mij meer om het feit dat er wordt gesproken over versnellen en zo snel mogelijk.
    En dan krijgt men een brief thuis waarbij de vaccinatiedatum meer dan een maand later ligt dan de postdatum
    Regels zijn gewoon veranderd nadat de brieven gedrukt werden denk ik. [emoji6]

    Ik heb wel het gevoel dat meerdere mensen die AZ hebben gekregen nu langer moeten wachten dan hun 4 maand.
    Uiteraard, de 4 maand is niet de maximum periode maar de minimum periode dat tussen de tweede en derde prik moet zitten.

    Zo, je was meer dan een week ziek, dat is inderdaad niet zo leuk.
    Zelf heb ik er niks van gevoeld die eerste prik met AZ, bij de tweede was ik enkele dagen erna redelijk moe maar niet echt ziek.

    grts
    Sieg
    Eerste prik redelijk afgezien en tweede helemaal niets.
    Mijn vrouw bij beiden matig, niet echt ziek maar de derde daar heeft ze toch bijna een maand mee gesukkeld.
    Steeds moe, wat grieperig gevoel en gezwollen klieren, bleek volgens huisdokter redelijk voor te komen met Pfizer als derde prik na andere.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Ik kreeg mijn eerste prik op 12 april (Astra Zeneca), mijn tweede prik op 5 juli (Astra Zeneca) en mijn boosterprik (Pfizer) op 6 december.
      Daartussen ook nog eens een griepvaccin op 3 december.
      Van de drie, laat het mij coronaprikken noemen, had ik niks van last, van het griepvaccin daarentegen een ganse avond + nacht lichtjes ziek.

      PS Wij kregen allebei onze uitnodiging voor de boosterprik per e-mail.... en gisteren en vandaag de uitnodigingen voor ons beiden per post, dus een week later .
      Maar het voornaamste is dat we de derde prik kregen, dat er zaken mislopen met al die wijzigingen is normaal hé.
      Last edited by Guest43; 16 december 2021, 13:48.

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        ...........................................
        Langs de andere kant, hoe sneller men gevaccineerd wordt, hoe sneller het CST vervalt...............................
        Geldigheidsduur CST... Zelfs daarover is men het nog niet eens. Sommige landen stellen een jaar voor, andere zes maanden, nog andere 7 maanden.....enz
        En dan is er nog een verschil in periode tussen de geldigheid van een Vaccinatiecertificaat of een Herstelcertificaat.
        Maar ja, waarom zouden we er ons in feite druk om maken, wij moeten toch slikken wat er van hogerhand beslist wordt .

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Klopt volledig, maar als men eens een ritje met de wagen wil doen ... dan komt men ook helemaal niet met iemand in contact en zit men zelfs volledig afgesloten, toch mag men niet eens een plezierritje maken.
          Ik snap niet waarom een plezierritje met een moto als sport aanzien wordt en met een auto niet ... men kan anders met beiden identiek dezelfde rit maken. [emoji6]

          En rij niet te sportief tijdens het uitoefenen van deze sport of het is meteen ook je laatste rit.
          Ik denk dat ik mijn moto terug ga buiten halen als dat zo voort gaat ... dan mag ik doen wat ik wil. [emoji16]
          Mag ik dan achterop ?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
            Geldigheidsduur CST... Zelfs daarover is men het nog niet eens. Sommige landen stellen een jaar voor, andere zes maanden, nog andere 7 maanden.....enz
            En dan is er nog een verschil in periode tussen de geldigheid van een Vaccinatiecertificaat of een Herstelcertificaat.
            Maar ja, waarom zouden we er ons in feite druk om maken, wij moeten toch slikken wat er van hogerhand beslist wordt .
            Een vaccinatiecertificaat op zich is eigenlijk 1 jaar geldig, daar zal zeker gebruik van worden gemaakt voor andere zaken. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Mag ik dan achterop ?
              Oei, 19 maand en 2724 reacties later wordt hij wakker. [emoji23][emoji23][emoji23]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Ik ben geboostert en kan dus veilig een reactie loslaten op BD. Niemand die mij hier nog besmet.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Gewist.
                  Last edited by Guest43; 23 december 2021, 14:59.

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Ik ben geboostert en kan dus veilig een reactie loslaten op BD. Niemand die mij hier nog besmet.
                    en ge hebt nog gelijk ook

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Sinds 15 december 2021 heb ik een nieuw huisdier. Hij zorgde wel voor een behoorlijk slapeloze eerste nacht, want hij sliep bij mij in bed, wat hij voelbaar prettig vond,.
                      Soms lag ik boven op hem, en werd ik ook wakker, en dan draaide ik mij om, zodat hij geen pijn meer had. Helaas, maar meermaals lag ik 's nachts boven op hem.
                      In de ochtend waren we allebei heel moe. Ik nam een ontbijt en gaf hem ook wat te eten en aaide hem een paar keer. Na zijn eten werd hij rustig, en ik kon mij douchen.
                      Toen ik onder de douche stond werd hij weer wakker, waarna ik mij snel af droogde en mijn kleren aantrok. Tijdens mijn ochtendwandeling zat hij onder mijn kleren!
                      Hij brieste nog wat tegen, maar ik kon hem bedaren. Ik kwam thuis en hij was weer duidelijk aanwezig. Toen ik op de bank lag, beet hij in mijn linker bovenarm!
                      Ik begon wat oefeningen met mijn linker bovenarm te doen, waardoor hij een stuk rustiger werd, waarna hij voelbaar in slaap viel. In de namiddag voelde ik hem niet meer, mijn nieuw huisdier was verdwenen...

                      'Boostertje', waar ben je gebleven?

                      In Nederland hebben we een redelijk strenge lock-down tot 14 januari 2022. Het brengt sommigen personen aan het schrijven of op ideeën.
                      Wij laten het op ons afkomen, maar tegelijkertijd denken wij ook aan anderen, die het heel moeilijk hebben in deze tijd. Wij gaan niet zeuren omdat we niet op vakantie mogen. Dan maar niet op vakantie! Wij blijven thuis, want wij hebben onze tijden gehad, en wij hopen dat de pandemie voor 'iedereen' -die hieronder lijden- snel voorbij is.
                      Last edited by Hak; 23 december 2021, 14:08.
                      Rp

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Ik ben geboostert en kan dus veilig een reactie loslaten op BD. Niemand die mij hier nog besmet.
                        Toch een donkere zonnebril opzetten voordat ik je reacties lees. Om de ogen te beschermen.
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hak Bekijk bericht
                          Sinds 15 december 2021 heb ik een nieuw huisdier. Hij zorgde wel voor een behoorlijk slapeloze eerste nacht, want hij sliep bij mij in bed, wat hij voelbaar prettig vond,.
                          Soms lag ik boven op hem, en werd ik ook wakker, en dan draaide ik mij om, zodat hij geen pijn meer had. Helaas, maar meermaals lag ik 's nachts boven op hem.
                          In de ochtend waren we allebei heel moe. Ik nam een ontbijt en gaf hem ook wat te eten en aaide hem een paar keer. Na zijn eten werd hij rustig, en ik kon mij douchen.
                          Toen ik onder de douche stond werd hij weer wakker, waarna ik mij snel af droogde en mijn kleren aantrok. Tijdens mijn ochtendwandeling zat hij onder mijn kleren!
                          Hij brieste nog wat tegen, maar ik kon hem bedaren. Ik kwam thuis en hij was weer duidelijk aanwezig. Toen ik op de bank lag, beet hij in mijn linker bovenarm!
                          Ik begon wat oefeningen met mijn linker bovenarm te doen, waardoor hij een stuk rustiger werd, waarna hij voelbaar in slaap viel. In de namiddag voelde ik hem niet meer, mijn nieuw huisdier was verdwenen...

                          'Boostertje', waar ben je gebleven?

                          In Nederland hebben we een redelijk strenge lock-down tot 14 januari 2022. Het brengt sommigen personen aan het schrijven of op ideeën.
                          Wij laten het op ons afkomen, maar tegelijkertijd denken wij ook aan anderen, die het heel moeilijk hebben in deze tijd. Wij gaan niet zeuren omdat we niet op vakantie mogen. Dan maar niet op vakantie! Wij blijven thuis, want wij hebben onze tijden gehad, en wij hopen dat de pandemie voor 'iedereen' -die hieronder lijden- snel voorbij is.
                          Fijne woorden
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Ondanks die barometer, vind ik het nogal een soep (of beter soap) worden...
                            CST of niet ? Kinder CST ? Er mag nu blijkbaar veel meer, hogere besmettingen, eerlijk gezegd, ik zie door het bos de bomen niet meer ...
                            Alles lijkt zo tegenstrijdig .
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Ondanks die barometer, vind ik het nogal een soep (of beter soap) worden...
                              CST of niet ? Kinder CST ? Er mag nu blijkbaar veel meer, hogere besmettingen, eerlijk gezegd, ik zie door het bos de bomen niet meer ...
                              Alles lijkt zo tegenstrijdig .
                              Alles IS tegenstrijdig. De barometer op rood en bepaalde maatregelen worden versoepeld......

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                De barometer is er enkel maar gekomen om de politici van blijvend gezichtsverlies te besparen.
                                Vandaar dat hij door hen nu plots bejubeld wordt.
                                Is één hangijzer waar ze dan bij de komende verkiezingen mee kunnen uitpakken, meer is het niet.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X