Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Voor wie er nog moest aan twijfelen: opmerkelijk stukje in HLN door een dokter van het Zuid Limburgs Ziekenhuis ZOL:
    “1958, 1977, 1986, 1975, 1969, 1955, 1961, 1955, 1953, 1977, 1962, 1965, 1971, 1986: jong, niet-gevaccineerd... en aan het vechten voor hun leven”, schreef de heupchirurg woensdag. “1954, 1946: gevaccineerd en jammer genoeg ook aan het vechten voor hun leven. Stop alsjeblief met die anti-vaccinatie bullshit, open je ogen en voorkom dat andere ‘goedgelovige’ mensen ook onnodig moeten vechten voor hun leven. Iedereen kan eraan doodgaan. Ook als je jong bent. Neem je verantwoordelijkheid. Het is echt genoeg geweest.”

    Veertien niet-gevaccineerde en twee gevaccineerde op intensieve zorg.
    Het volledige artikel:
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Heeft iemand dit hier al eerder gepost? (waarschijnlijk heb ik het dan niet gezien omdat ik dit topic niet dagelijks bekijk)

      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Vroeg of laat,'t moest gebeuren i


        Last edited by guido.g; 19 november 2021, 22:01.
        https://ggpics.be/

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Volgens het Disease Control Center zijn dit de 3 redenen waarom men vaccineert:

          Reductie van de mortaliteit
          Reductie van het aantal gezonde levensjaren die je verliest, zware pathologie vermijden
          Bescherming van het gezondheiszorgsysteem.

          En voor deze drie factoren werkt het vaccin.

          Zonder vaccin zaten we nu ver boven de cijfers van de eerste golf.


          Vaccinatie paradox:

          Stel….mochten er 10 miljoen Belgen gevaccineerd zijn.
          Het beste vaccin heeft 95% bescherming na de vaccinatie
          Dan betekent dat dat er 500 000 nog altijd vatbaar zijn voor die ziekte en in het ziekenhuis kunnen terechtkomen,
          En die mensen zijn dan voor 100% gevaccineerd !

          Dat is de paradox: hoe meer de bevolking zich laat vaccineren, hoe relatief meer gevaccineerden in het ziekenhuis gaan terecht komen …
          Maar in absolute aantallen veel minder, dan mochten we niet gevaccineerd zijn.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Vaccinatie paradox:

            Stel….mochten er 10 miljoen Belgen gevaccineerd zijn.
            Het beste vaccin heeft 95% bescherming na de vaccinatie
            Dan betekent dat dat er 500 000 nog altijd vatbaar zijn voor die ziekte en in het ziekenhuis kunnen terechtkomen,
            En die mensen zijn dan voor 100% gevaccineerd !

            Dat is de paradox: hoe meer de bevolking zich laat vaccineren, hoe relatief meer gevaccineerden in het ziekenhuis gaan terecht komen …
            Maar in absolute aantallen veel minder, dan mochten we niet gevaccineerd zijn.
            Jij gaat uit van 95% bescherming, dan ben je wel heel erg optimist
            Kijk gewoon naar de tijd die het geduurd heeft om onze hele kleine Belgische bevolking te vaccineren.
            Blijkbaar duurt dat meer dan een half jaar (men is trouwens nu nog bezig met die eerste ronde)
            Als je dan kijkt dat de beste vaccins na vijf maand nog voor amper 60% beschermen, de meeste vaccins zelfs een heel pak minder.
            Dus dan zijn er een héél pak meer mensen vatbaar voor ernstige ziekte en ziekenhuisopname dan de 500 000 die je opnoemt.

            Dus laat men maar heel snel beginnen met de booster vaccins bij de algemene bevolking
            En vooral vaccinatie bij de kinderen, dan zal het pas veranderen denk ik

            Trouwens wat ook niet echt geloofwaardig overkomt, vorige golven moest alles dicht als men boven de 500 patiënten op IC uitkwam
            Nu mag opeens alles wel open blijven, doch nu is de stijging op veel kortere tijd boven die 500 gegaan en nog steeds snel stijgende.
            Op die manier geven ze de anti-vaccers alleen maar gelijk

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Trouwens wat ook niet echt geloofwaardig overkomt, vorige golven moest alles dicht als men boven de 500 patiënten op IC uitkwam
              Nu mag opeens alles wel open blijven, doch nu is de stijging op veel kortere tijd boven die 500 gegaan en nog steeds snel stijgende.
              Op die manier geven ze de anti-vaccers alleen maar gelijk.

              Let maar op dat het er niet zit aan te komen,als alles zo blijft evolueren.

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Korte update bij ons Coronaverhaal. Voor ons beiden (ikzelf en mijn vrouw) is de quarantaineperiode voorbij. Echter onze hoest en mijn reuk- en smaakverlies zijn nog altijd aanwezig en nog bijna niks beter geworden. Maar ik lees "Een deel van de mensen houdt na een besmetting met SARS-CoV-2 langdurig klachten. Dat heet 'Long COVID' of 'PASC' (Post-Acute Sequelae of SARS-CoV-2 Infection). Deze klachten kunnen tot enkele weken en soms zelfs meerdere maanden na een infectie met het coronavirus SARS-CoV-2 aanhouden". Nog een tijd afwachten dus.

                Ondertussen hebben onze zoon, zijn vrouw en hun jongste van 5 jaar het ook te pakken. Zijn in weken niet bij ons geweest en kunnen het dus ook niet via ons opgelopen hebben. De zoon werkt thuis en zijn vrouw is ook thuis. Enkel de kinderen gingen naar school, dus is het bij hen hoogstwaarschijnlijk via de school binnengekomen. Raar dat hun oudste van 8 het (nog) niet heeft. Kinderen hebben ook geen enkel symptoom.

                Wij zijn 70 en 68 en kregen nog steeds geen uitnodiging voor de derde prik, alhoewel er nu geen haast meer bij is gezien we nu "normaal gezien" genoeg antistoffen zouden moeten hebben om het een tijdje (8 tot 12 weken) niet meer te kunnen krijgen, maar zeker is men hier toch niet over.

                Toch gaan we ons weer aan alle regels houden, en voorlopig slechts éénmaal per week buitenkomen voor de boodschappen.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Hetgeen men nu besloten heeft voor de evenementen is toch ook wel pure waanzin.
                  Men moet in theorie buiten (in een tentje) getest worden voor men binnen mag, tot daar nog begrijpbaar, maar …
                  Het werd bewezen dat als men sneltesten in lage temperaturen uitvoert, dat deze valselijk een positief resultaat kunnen geven.
                  Ook is bewezen dat mensen die covid gehad hebben zelfs tot drie maand na genezing positief kunnen testen.
                  Er gaan dus heel veel mensen onterecht geweigerd worden op evenementen … da’s dan ook niet echt correct.
                  En neen, ik ga zelf niet naar echte evenementen, maar er zijn ook zaken die onterecht als een evenement aanzien worden.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Kankeroperatie Chris Van den Abeele pas in januari: "Vaccinweigeraar, besef dat mijn ingreep over leven of dood gaat"
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Wat ook kan, wij zijn een koppel,we doen alles samen, nu ietsi minder, maar men partner is al 3dagen ziek, en smaak en geurloos en positieve test. Ik krijg mijn test terug en ben negatief, tot nu ! Maar het kan nog, niet te vroeg victorie kraaien.
                      https://ggpics.be/

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Ik heb net een uitnodiging gekregen voor een boosterprik, en ik heb meteen een afspraak gemaakt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Kankeroperatie Chris Van den Abeele pas in januari: "Vaccinweigeraar, besef dat mijn ingreep over leven of dood gaat"
                          https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11...od-kunnen-zij/
                          Wie het artikel schreef, die heeft het over “onze collega”, uiteraard komt het dan ook wat meer in de kijker en wordt de situatie nog wat erger gemaakt dan het is.
                          Het is nooit leuk om een ingreep uitgesteld te zien, maar dat doen ze dan ook enkel met niet dringende ingrepen.
                          Als men de info over zijn aandoening bekijkt, dan blijkt een ingreep ook niet zo dringend te zijn.

                          Mocht zijn operatie dringend zijn, dan zou hij wel opgenomen worden.

                          Wat men natuurlijk niet kan opmaken uit een krantenartikel is of hij moet wachten ten gevolge van COVID patiënten of omdat er meer dringende operaties tussengekomen zijn.
                          Het is vaak heel moeilijk oordelen, vooral in de media verschijnt hetgeen waar ze de meeste lezers mee kunnen beïnvloeden en dat is ook niet altijd met de volledige waarheid.

                          Veel erger vind ik de mensen die dringend medische hulp nodig hebben maar er niet (tijdig) geraken omdat de politie acties doet en ze iedereen onnodig lang tegen houden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen



                            Vaccinatie paradox:

                            Stel….mochten er 10 miljoen Belgen gevaccineerd zijn.
                            Het beste vaccin heeft 95% bescherming na de vaccinatie
                            Dan betekent dat dat er 500 000 nog altijd vatbaar zijn voor die ziekte en in het ziekenhuis kunnen terechtkomen,
                            En die mensen zijn dan voor 100% gevaccineerd !
                            Ha neen, dan zijn het 10 miljoen Belgen die nog vatbaar zijn voor het virus.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Wie het artikel schreef, die heeft het over “onze collega”, uiteraard komt het dan ook wat meer in de kijker en wordt de situatie nog wat erger gemaakt dan het is.
                              Het is nooit leuk om een ingreep uitgesteld te zien, maar dat doen ze dan ook enkel met niet dringende ingrepen.
                              Als men de info over zijn aandoening bekijkt, dan blijkt een ingreep ook niet zo dringend te zijn.

                              Mocht zijn operatie dringend zijn, dan zou hij wel opgenomen worden.

                              Wat men natuurlijk niet kan opmaken uit een krantenartikel is of hij moet wachten ten gevolge van COVID patiënten of omdat er meer dringende operaties tussengekomen zijn.
                              Het is vaak heel moeilijk oordelen, vooral in de media verschijnt hetgeen waar ze de meeste lezers mee kunnen beïnvloeden en dat is ook niet altijd met de volledige waarheid.

                              Veel erger vind ik de mensen die dringend medische hulp nodig hebben maar er niet (tijdig) geraken omdat de politie acties doet en ze iedereen onnodig lang tegen houden.
                              “Dringend” is inderdaad een heel rekbaar begrip. Maar stel je es in zijn plaats….ik denk als je het verdict “kanker” te horen krijgt, elke dag dat je moet wachten op een behandeling, een dag te veel is.

                              Je hoort dat er tegenwoordig gelukkig al veel mogelijk is inzake succesvolle behandelingen, maar men zegt er steeds in één adem bij….ALS de diagnose in een vroege ontwikkeling gesteld is. En dat men dan ook vroeg kan behandelen.

                              Niemand wacht graag, en het gaat hier imho ook niet om die ene persoon …. Hij wil gewoon aanklagen welk een ellende antivaxers onrechtstreeks kunnen veroorzaken.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Niemand wacht graag, en het gaat hier imho ook niet om die ene persoon …. Hij wil gewoon aanklagen welk een ellende antivaxers onrechtstreeks kunnen veroorzaken.
                                Dat niet gevaccineerden voor meer werk zorgen in ziekenhuizen valt niet te ontkennen, maar elke keer dat ik naar het ziekenhuis ga (en dat is vaak genoeg zoals je weet), dan komt het daar wel even ter sprake en volgt als antwoord dat het zeker niet zo druk is als men in de media verklaart. [emoji848]
                                Vorige week was het naar hun zeggen zelfs redelijk rustig.
                                Wat uitstellen van ingrepen betreft … ook ik moet er een paar ondergaan, ik moet zelf wat op de rem staan of ze zouden er bijna meteen aan beginnen in plaats van uit te stellen, niet omdat het dringend is maar omdat er plaats is.
                                Uiteraard is het ene ziekenhuis het andere niet, maar mogelijks speelt in sommige ook een structureel personeelstekort een rol?
                                Feit is dat het nu uiteraard beter zou zijn mocht iedereen gevaccineerd zijn.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X