Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    U verdraaid weeral eens mijn woorden, ik schrijf niet dat rokers recht hebben om te roken waar het niet mag
    Iedereen moet zich aan de wetten houden, of je nu rookt of niet maakt niks uit
    Als er op die plaats mag gerookt worden dan hebben die mensen evengoed recht om daar een sigaret te roken, ben jij als niet roker daar tegen dan heb jij geen recht van spreken.
    Als daarentegen die roker op een plaats waar niet mag gerookt worden toch een sigaret opsteekt dan heb jij als als niet roker recht om daar een opmerking over te geven.
    Wat betreft respect, denk dat je daarin toch heel verkeerd bent
    En over het laatste deel van je opmerking, ooit en toen is voorbij, er gelden nu genoeg plaatsen waar niet mag gerookt worden; er zijn zelfs meer plaatsen waar niet gerookt mag worden dan wel.
    Dat jij allergisch reageert op sigarettenrook is uiteraard die roker zijn probleem niet en al zeker zijn schuld niet
    Zo reageer ik allergisch op bepaalde geuren van deodorant, moet ik dan zeggen dat die mensen hun moeten verplaatsen, dacht het niet want dat is mijn probleem, niet het hunne

    Is me trouwens al meer opgevallen dat veel niet rokers echt apathisch reageren op iemand die in de buitenlucht een sigaret opsteekt.
    En onzin verkopen doe ik niet, ik weet verdomd heel goed waarover ik spreek, misschien wel beter dan U
    Misschien toch wat toleranter leren zijn, met een vriendelijke vraag kom je nu eenmaal verder in het leven

    grts
    Sieg
    Hoe egoïstisch kan men zijn om te denken dat mensen die alles verpesten voor anderen mogen verder doen zoals ze bezig zijn en diegene die niets verpesten moeten ophoepelen?
    Want dat is wat je zegt … geen recht om klagen omdat er geen verbod is om te roken … dat is net het gebrek aan respect door vele rokers!
    Het is niet omdat je iets mag, dat je het ook moet doen … er is geen verplichting om te roken.
    Er is ook geen verbod op scheten laten … zou jij het aangenaam vinden als je op een terrasje zit te eten en aan de tafels net naast u zit iedereen stinkende scheten te laten?
    Er is ook geen verbod om eerst in hondendrollen te trappen en zo naast u te komen zitten.
    Volgens uw redenering ben jij dan onverdraagzaam en moet jij maar ophoepelen!
    Het is niet omdat het niet verboden is, dat men geen respect moet tonen.
    Op een perron mag men ook niet roken … dagelijks staan er tientallen te roken op een perron, overdekt of niet.
    In een bushokje of gelijkaardig in een treinstation idem, toch staan ze daar te roken.
    Op een overdekt terras mag men niet roken als de langste kant niet volledig open is, toch roken ze allen op terrassen waar het niet mag.
    Men mag niet roken in de overdekte gangen en open ruimtes tussen gebouwen van het ziekenhuis (elke paar meter met enorme teksten aangegeven) toch roken ze gewoon verder.
    Aan de ingang van het ziekenhuis waar in het groot aangegeven staat verboden te roken, daar staan ze bijna permanent met hopen te roken.
    Meestal mag men een tiental meter verder wel roken … maar daar staat niemand te roken … ze willen gewoon roken daar waar ze het denken!
    Ouders die roken in de wagen met kleine kinderen aan boord … volledig respectloos, zelfs voor eigen kinderen!
    Maar goed … volgens u zijn de anderen dan onverdraagzaam!
    Geen enkele wet verbiedt mensen te roken, de wet voorziet enkel dat ze dit enkele meters verder doen om zo respect voor anderen af te dwingen.

    En rokers die roken waar het niet mag … heeft u ooit geprobeerd het vriendelijk te vragen of een opmerking te maken?
    De kans dat ze stoppen is zo goed als onbestaande … dat je uitgescholden wordt is echter redelijk groot, als het al bij schelden blijft.

    En wat uw eerdere bemerking betreft dat men niet ziek wordt van passief roken …
    Actuele cijfers, trends en duiding over roken: naar leeftijd, geslacht en opleiding. Regionale en internationale vergelijkingen.



    “De risico’s van passief meeroken worden nog steeds onderschat.” Aan het woord is onderzoeker Leonard Hofstra, verbonden aan het Amsterdam UMC. Hoewel al


    Edit: extra leesvoer.
    Het Vlaams Instituut Gezond Leven wil je op een toegankelijke manier helpen om gezond te leven. Met onderbouwd advies, concrete tips en kant-en-klare projecten.


    Lees het eens van een ander … als je nadien nog overtuigd bent dat passief roken geen kwaad kan. [emoji849]
    Last edited by VerSeg; 29 augustus 2021, 03:31. Reden: Link toegevoegd.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Het is niet omdat je iets mag, dat je het ook moet doen …
      Was jij net niet degene die hier steeds schreef "omdat iets wordt afgeraden wil dat niet zeggen dat het verboden is"
      Zo zie je maar hoe mensen draaien en keren om alles naar hun hand te zetten

      Voor de rest ga ik er geen woorden aan vuil maken, is niet de moeite om daarover te discussiëren
      Jij bent resoluut tegen rokers, die trouwens ook gewoon mensen zijn
      Ik ben tegen roken op plaatsen waar het niet mag, niet meer of minder

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Was jij net niet degene die hier steeds schreef "omdat iets wordt afgeraden wil dat niet zeggen dat het verboden is"
        Zo zie je maar hoe mensen draaien en keren om alles naar hun hand te zetten

        Voor de rest ga ik er geen woorden aan vuil maken, is niet de moeite om daarover te discussiëren
        Jij bent resoluut tegen rokers, die trouwens ook gewoon mensen zijn
        Ik ben tegen roken op plaatsen waar het niet mag, niet meer of minder

        grts
        Sieg
        Debiele verdraaide reactie volledig naast de kwestie … zoals altijd!
        Tegen roken zijn betekent niet dat men tegen mensen is. [emoji107]
        Een aanbeveling niet volgen is ook niet hetzelfde als een verbod of verplichting negeren. [emoji107]

        Rokers zijn inderdaad mensen zoals anderen, dan kunnen ze net als anderen hun medemens respecteren en niet roken op plaatsen of momenten dat het storend/ongepast is zonder dat daar een wetgeving voor moet zijn.

        Zonder wet dat het verbiedt maar uit respect voor anderen gaat men normaal gezien op een terrasje ook niet in bijzijn van anderen luidruchtig zijn, in de neus zitten peuteren, scheten laten of wat ook … waarom dan wel respectloos aan tafel roken terwijl anderen aan het eten zijn? [emoji848]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Debiele verdraaide reactie volledig naast de kwestie … zoals altijd!
          Tegen roken zijn betekent niet dat men tegen mensen is. [emoji107]
          Een aanbeveling niet volgen is ook niet hetzelfde als een verbod of verplichting negeren. [emoji107]

          Rokers zijn inderdaad mensen zoals anderen, dan kunnen ze net als anderen hun medemens respecteren en niet roken op plaatsen of momenten dat het storend/ongepast is zonder dat daar een wetgeving voor moet zijn.

          Zonder wet dat het verbiedt maar uit respect voor anderen gaat men normaal gezien op een terrasje ook niet in bijzijn van anderen luidruchtig zijn, in de neus zitten peuteren, scheten laten of wat ook … waarom dan wel respectloos aan tafel roken terwijl anderen aan het eten zijn? [emoji848]
          Zo kan ook jij respect hebben voor diegene die waar het mag een sigaret willen opsteken, en dit is uitsluitend in openlucht nog toegelaten
          Dus wat respect langs weerszijden zou alles zoveel makkelijker maken
          Ik kan er ook niet tegen als ik op een terrasje iets zit te eten en naast mij wordt er gerookt als dat mag, maar ik ga die mens daarom niet scheef bekijken.
          Zo heb ik meer "problemen" van lawaaierige kinderen op een terrasje waar je iets op je gemak wilt nuttigen

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Zo kan ook jij respect hebben voor diegene die waar het mag een sigaret willen opsteken, en dit is uitsluitend in openlucht nog toegelaten
            Dus wat respect langs weerszijden zou alles zoveel makkelijker maken
            Ik kan er ook niet tegen als ik op een terrasje iets zit te eten en naast mij wordt er gerookt als dat mag, maar ik ga die mens daarom niet scheef bekijken.
            Zo heb ik meer "problemen" van lawaaierige kinderen op een terrasje waar je iets op je gemak wilt nuttigen

            grts
            Sieg
            Er is echter geen enkel terras in gans het land waar niet gerookt wordt, dus ook nergens waar de meeste rokers eens respect voor anderen hebben.
            Echter zelf nog nooit geweten dat een van die rokers een opmerking kreeg van niet-rokers.
            Vroeger was er ook geen enkele plaats binnen waar niet gerookt werd.
            Bewijst nogmaals dat er zonder wet geen respect bestaat en de meeste mensen altijd hun zin doen.
            Zonder wet zou ook de meer dronken gereden worden, da’s met alles zo … mensen zijn zelf de oorzaak van de vele wetten. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Vierde golf op komst of niet? [emoji848]

              Viroloog Van Gucht: “Modellen voorspellen vierde golf, maar ons gedrag kan veel invloed hebben”



              Hopelijk weer geen lockdowns op komst.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                vaccinatiegraad is toch in orde tegenwoordig (behalve Brussel) dus waarom nog een lockdown?

                Enkel indien er een nieuwe variant is waar de vaccins niet tegen bestemd zijn is er gevaar voor de ziekenhuizen zou ik denken...

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Met virusjes kan je beter zachtjes uit lockdown gaan. Men heeft al een paar keer zware politieke risico's genomen - kijk anders eens naar de cijfers in de UK (daar is men duidelijk te snel en te ver gegaan)! De faktuur is loodzwaar!



                  Daar kan je de ECHTE dagcijfers zien - ook van den Belzjiek! Dat zegt alles.

                  Het pleidooi van de burgervader van Aalst is correct in die zin dat we nu eigenlijk moeten hard zijn voor onszelf om eindelijk diegenen die zorg hebben moeten uitstellen - te laten aan de beurt komen.
                  Wat men daar in Gent o.a. doet - ter omzeiling van de maatregelen - is gewoon het organiseren van een genocide - maar dan in "toegelaten" vorm. Dat maakt het niet minder weerzinwekkend.

                  Wie denkt dat het allemaal om te zwanzen is - kijk naar cnn - tab health en bekijk zo's wat beelden van in Texas, of Florida - of Louisiana. Bekijk vooral die beelden van die toespraken van die gouverneurs. En wees blij dat u daar niet moet leven. De onze zijn al kandidaat-massamoordenaars, maar ze zijn kleutertjes in vergelijking met het GOP-gespuis dat daar de scepter zwaait. Bekijk hoe erg het in Indonesië is - hoe Nieuw-Zeeland toch tegen alle logica en strengheid in - toch prijs heeft.

                  En bepaal dan of u nog tegen verplichte vaccinatie is - ik ben een rabiaat voorstander. Democratische rechten zijn geen excuus om te mogen doden door uw eigen wil te hebben. In een pandemie is voorkomen en leren afzien is dan belangrijker - dan ik heb rechten!

                  Hier zijn er die beweren dat er weinig doden zijn in de UK - wel 10x meer dan België - maar daar leven geen 70.000.000 YUkkers nietwaar? Dus waar is't erger? Met een paar klikken ziet u't allemaal - zelfs per week is 't duidelijk.

                  Nu goed... Jullie doen je zin maar - ik weet wat ik moet doen. Eigen vel eerst.

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                    En bepaal dan of u nog tegen verplichte vaccinatie is - ik ben een rabiaat voorstander. Democratische rechten zijn geen excuus om te mogen doden door uw eigen wil te hebben. In een pandemie is voorkomen en leren afzien is dan belangrijker - dan ik heb rechten!
                    Er is een beetje licht aan het einde van de tunnel: Biden begint het het dwaze gedrag van de antivaxxers stilaan beu te worden. Ik denk dat het nu toch al 1000% bewezen is (geen nulletje te veel) dat vaccinatie DE weg is om min of meer van dit beestje af te geraken.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Er is een beetje licht aan het einde van de tunnel: Biden begint het het dwaze gedrag van de antivaxxers stilaan beu te worden. Ik denk dat het nu toch al 1000% bewezen is (geen nulletje te veel) dat vaccinatie DE weg is om min of meer van dit beestje af te geraken.
                      Of omgekeerd … zoals WHO nu aankondigt … er komt dit jaar sowieso een nieuwe pandemie. [emoji848]
                      Dus helpt de huidige vaccinatie niets om vrijheid te bekomen. [emoji849]

                      WHO waarschuwt Europese overheden in nieuw rapport: “Wees voorbereid, want er komt een nieuwe pandemie”

                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Of omgekeerd … zoals WHO nu aankondigt … er komt dit jaar sowieso een nieuwe pandemie. [emoji848]
                        Waar staat dat ? Er komt OOIT nog een pandemie, en dat staat inderdaad als een paal boven water. Maar we hebben er via verplichte vaccinatie klein gekregen hebben: polio, pokken...
                        Maar met het huidige gepamper van en over "mijn vrijheid" gaan we er nu niet geraken.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Waar staat dat ? Er komt OOIT nog een pandemie, en dat staat inderdaad als een paal boven water. Maar we hebben er via verplichte vaccinatie klein gekregen hebben: polio, pokken...
                          Maar met het huidige gepamper van en over "mijn vrijheid" gaan we er nu niet geraken.
                          Zoals vaak passen ze een artikel meermaals aan … daarstraks stond er letterlijk dat er “dit najaar” een nieuwe pandemie zou komen. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Stel: Je moet ergens je covid-save attest tonen, moet die persoon (bvb café uitbater of zo) dat met een speciaal toestel scannen of kan die dat met zijn gewone mobiel ?
                            Vorige week bij een kennis mijn attest laten scannen, toen nog niet met met de covid-save app, maar met een foto die ik op mijn gsm had staan van mijn code(s), dat lukte niet.
                            Inmiddels staat it's me op mijn mobiel en kan ik de app gebruiken .
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Stel: Je moet ergens je covid-save attest tonen, moet die persoon (bvb café uitbater of zo) dat met een speciaal toestel scannen of kan die dat met zijn gewone mobiel ?
                              Vorige week bij een kennis mijn attest laten scannen, toen nog niet met met de covid-save app, maar met een foto die ik op mijn gsm had staan van mijn code(s), dat lukte niet.
                              Inmiddels staat it's me op mijn mobiel en kan ik de app gebruiken .
                              Degene die moet scannen moet een app op zijn smartphone hebben, eens hij dat heeft kan hij gewoon de smartphone gebruiken om te scannen
                              Hoe het zit voor grote evenementen vraag ik me wel af, volgens mij zullen die wel een scanapparaat gebruiken speciaal voor die doeleinden

                              Vraagje aan wie het weet, kan iedereen die app downloaden om deze te scannen ?

                              ps. ondertussen deze gevonden, noemt dus CovidScan app https://covidscan.be/nl/

                              grts
                              Sieg
                              Last edited by Sieg; 17 september 2021, 20:44. Reden: ps
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Vraagje aan wie het weet, kan iedereen die app downloaden om deze te scannen ?
                                Downloaden wel, gebruiken niet. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X