Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
    Voor zover ik gelezen heb en/of kan inschatten:
    -Onder andere Gentse professor psychologie Wouter Duyck: "De sociaal-economische impact daarvan is enorm. Een jaar schoolverlies betekent voor een leerling 10 procent minder inkomen per jaar, levenslang. Volgens onze berekeningen leidt de sluiting van de scholen gedurende een derde van een schooljaar tot een daling van het bruto binnenlands product van ons land met 6 miljard euro, elk jaar, een eeuw lang."

    (Hier spreken ze wel over een jaar schoolverlies. Vanaf hoeveel effectieve "schoolsluitingsdagen" er een jaar schoolverlies optreedt is daarbij niet duidelijk. )

    -Het sluiten van scholen schept enorme problemen voor vele ouders. Die weten geen weg met hun kinderen in onze hedendaagse maatschappij: in 2015 woonden zowat 65% van de kinderen in een gezin waar beide ouders werkten. In 2020 is dat cijfer allicht nog hoger. Voor alleenstaande ouders nog moeilijker (er zijn ook meer en meer alleenstaande ouders).
    Voeg hierbij het feit dat de rest van de activiteiten (sport, ballet, muziekschool, etc...) voor kinderen/jongeren al weggevallen zijn en het wordt voor vele ouders en gezinnen een mega probleem.

    - De onderwijskoepels zijn zelf voorstander van openhouden van de scholen. Mogelijks ook omdat de herorganisatie/heroriëntatie van hun opdracht en lesprogramma's voor hun eigen organisatie meer problemen geeft dan "gewoon" verder doen .
    Daar geloof je zelf toch niks van hé
    En trouwens dankzij het egocentrisme van Weyts zitten we nu met deze cijfers
    Ik raad u aan om eens een grafiek te maken met enerzijds de heropening van scholen na de vakanties en anderzijds de stijgingen in aantal besmettingen, het feit bewijst het.
    Dan zal je duidelijk zien dat er maar twee mogelijkheden zijn om terug zoals vorig voorjaar naar goede cijfers te kunnen gaan en dat is ofwel scholen tijdelijk sluiten ofwel wederom een (semi)lockdown

    Dat ouders de dag van vandaag niet meer voor hun eigen kinderen willen/kunnen zorgen hebben ze aan hun eigen te danken en aan niemand anders.
    Men betaald voor de luxe die men wil

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Stel je voor "goed weer " in de Paasvakantie ( niet te voorspellen nu, net als het virus ) dan is het raam zitten een oplossing voor de overvolle treinen, van en naar de zee .EXit vrije tickets !
      https://ggpics.be/

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Stel je voor "goed weer " in de Paasvakantie ( niet te voorspellen nu, net als het virus ) dan is het raam zitten een oplossing voor de overvolle treinen, van en naar de zee .EXit vrije tickets !
        Gratis treinticketten stoppen per 31 maart.
        Ik vraag me toch af hoe dit gaat gebeuren eens de studenten op zondag terug naar de Unif gaan.
        Ik vind de houdig zieliger en zieliger. Er zijn nu ook nog mensen die enkel met de trein verplaatsingen doen en die worden voor de zoveeste keer het kind van de rekening.
        Onze blauwe plezante van Oostende zal in de handen klappen. Met de trein nagenoeg niet te doen, dan maar met de wagen. De parkeergarages doen gouden zaken en het blijft even druk op de dijk.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ja en stel dat een gezin met 4 de trein op stapt. En er zijn maar 2 raam plaatsen vrij ? Wat dan ? 2 personen achterlaten op het perron ?
          Of alle vier uit de trein ?
          Slimmer zijn ... in deze tijden gewoon niet de trein nemen. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Even ter aanvulling.
            Het gaat hem over toeristische treinen ... Is dat de bestemming of is dat de trein zelf ? Ik dacht dat er niet echt nog toerisitische treinen reden.
            Indien het gaat om bestemming dan is er wel een probleem.
            Brussel Genk. Bokrijk is een toeristische bestemming, Genk niet. Als ik alles goed gelezen heb en begrijp dan moet ik aan het raam zitten indien ik naar Bokrijk ga. Ga ik echter naar Genk dan is dat geen toeristische bestemming (veronderstelling) en mg ik met de echtgenote naast elkaar zitten ?
            Wanneer 's avonds er een massa volk is in het station te Oostende en ik wil naar Melle, dan is dat geen toerische bestemming, noch trein. Hoe moet ik dan in die trein gaan zitten ?
            Trouwens indien het regelment voor alle treinen geldt, hoe kan men dan de reizigers in de toeristische plaatsen op tijd thuis krijgen ?
            Oh, ja, en maar propageren dat we allen in België steden moeten bezoeken ...
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Al die treinperikelen zeg! .. hoe geraak ik nu in 's hemelsnaam nog vlot op zo'n PRO-corona betoging! ?

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Mensen ik vrees dat de helft het niet goed heeft begrepen.
                Het is ENKEL voor toeristische treinen bedoeld, gaan werken mag overvol.
                En het wordt meer dan hoog tijd dat die scholen dicht gaan en dat diegenen die thuis kunnen werken dat dan ook doen.
                De parkings aan het station in Mol staan weer overvol en je ziet ook aan het verkeer op de baan dat er meer woon/werk verkeer is op de drukke wegen.

                En trouwens dat aan de ramen zitten, wie gaat dat regelen?
                De spoorwegmannen, neen.
                De spoorweg politie, neen.
                De spoorweg security, zeker niet
                De treinchef, die gaan allemaal ziek zijn.

                De minister die dat bedacht heeft mogen ze naar de EU sturen, hij zal daar een aanwinst zijn.
                Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                  Even ter aanvulling.
                  Het gaat hem over toeristische treinen ... Is dat de bestemming of is dat de trein zelf ? Ik dacht dat er niet echt nog toerisitische treinen reden.
                  Indien het gaat om bestemming dan is er wel een probleem.
                  Brussel Genk. Bokrijk is een toeristische bestemming, Genk niet. Als ik alles goed gelezen heb en begrijp dan moet ik aan het raam zitten indien ik naar Bokrijk ga. Ga ik echter naar Genk dan is dat geen toeristische bestemming (veronderstelling) en mg ik met de echtgenote naast elkaar zitten ?
                  Wanneer 's avonds er een massa volk is in het station te Oostende en ik wil naar Melle, dan is dat geen toerische bestemming, noch trein. Hoe moet ik dan in die trein gaan zitten ?
                  Trouwens indien het regelment voor alle treinen geldt, hoe kan men dan de reizigers in de toeristische plaatsen op tijd thuis krijgen ?
                  Oh, ja, en maar propageren dat we allen in België steden moeten bezoeken ...
                  Er is wel meer dat onlogisch is hoor Wim, ik vraag me soms af of die mensen (regering) enig benul hebben hoe alles in z'n werk gaat.
                  Om enkele voorbeeldjes te geven

                  Deze avond kregen we al bericht, dit omdat mijn vrouw dus in de school werkt
                  Nu blijkt dat de kinderen dus zo veel mogelijk mondmaskers moeten dragen, logisch
                  De klassen mogen niet meer met elkaar in contact komen of toch zo min mogelijk, logisch
                  Bij de opvang na de lessen mogen alle leerlingen die nablijven wel gemengd opgevangen worden, ... tjah niet over nagedacht
                  Wat met kinderen, broertjes zussen die in verschillende klassen en zelfs verschillende scholen zitten en dus 's avonds naar het gezin terugkeren, ... tjah niet over nagedacht

                  Nog zoiets
                  Men wil tegen deze zomer een 'groen" paspoort invoeren voor mensen die op vakantie willen naar het buitenlan, logisch
                  Op dat paspoort moet staan dat je ofwel gevaccineerd bent, ofwel negatief getest bent ofwel antilichamen hebt tegen het virus, logisch
                  Zonder dat paspoort mag je dus niet op vakantie naar het buitenland, logisch
                  Nu zou men in België bij dat paspoort ook willen dat je een week in quarantaine gaat bij terugkeer in eigen land, hmmm
                  De reden is, volgens Van Ranst, dat je nog steeds iemand kunt besmetten ook al heb je het vaccin gekregen, ok dat kan ik begrijpen
                  Maar wat is dan het nut van dat groene paspoort, want als je terug komt en anderen kunt besmetten kan je dat ook doen bij aankomst in het buitenland toch, ... onlogisch !
                  Als ik als Belg van bvb Nederland terugkeer uit vakantie moet ik in een week quarantaine, maar als een Nederlander naar België op vakantie komt moet deze hier niet in quarantaine, .... totale stupiditeit !

                  Iemand die hier de logische redenering inziet mag me dat hier altijd even mededelen

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Het is ENKEL voor toeristische treinen bedoeld, gaan werken mag overvol.
                    Treinen naar toeristische bestemmingen mogen niet vol, die om te gaan werken wel.
                    Goed, in welke wagon gaat ge zitten als ge naar Oostende gaat voor uw werk? [emoji849]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Treinen naar toeristische bestemmingen mogen niet vol, die om te gaan werken wel.
                      Goed, in welke wagon gaat ge zitten als ge naar Oostende gaat voor uw werk? [emoji849]
                      Hangt er vanaf of dat het in de paasvakantie is of niet hé Freddy

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Hangt er vanaf of dat het in de paasvakantie is of niet hé Freddy

                        grts
                        Sieg
                        Ik durf toch te veronderstellen dat niet iedereen tegelijk met vakantie is? [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Er is wel meer dat onlogisch is hoor Wim, ik vraag me soms af of die mensen (regering) enig benul hebben hoe alles in z'n werk gaat.
                          Om enkele voorbeeldjes te geven

                          Deze avond kregen we al bericht, dit omdat mijn vrouw dus in de school werkt
                          Nu blijkt dat de kinderen dus zo veel mogelijk mondmaskers moeten dragen, logisch
                          De klassen mogen niet meer met elkaar in contact komen of toch zo min mogelijk, logisch
                          Bij de opvang na de lessen mogen alle leerlingen die nablijven wel gemengd opgevangen worden, ... tjah niet over nagedacht
                          Wat met kinderen, broertjes zussen die in verschillende klassen en zelfs verschillende scholen zitten en dus 's avonds naar het gezin terugkeren, ... tjah niet over nagedacht

                          Nog zoiets
                          Men wil tegen deze zomer een 'groen" paspoort invoeren voor mensen die op vakantie willen naar het buitenlan, logisch
                          Op dat paspoort moet staan dat je ofwel gevaccineerd bent, ofwel negatief getest bent ofwel antilichamen hebt tegen het virus, logisch
                          Zonder dat paspoort mag je dus niet op vakantie naar het buitenland, logisch
                          Nu zou men in België bij dat paspoort ook willen dat je een week in quarantaine gaat bij terugkeer in eigen land, hmmm
                          De reden is, volgens Van Ranst, dat je nog steeds iemand kunt besmetten ook al heb je het vaccin gekregen, ok dat kan ik begrijpen
                          Maar wat is dan het nut van dat groene paspoort, want als je terug komt en anderen kunt besmetten kan je dat ook doen bij aankomst in het buitenland toch, ... onlogisch !
                          Als ik als Belg van bvb Nederland terugkeer uit vakantie moet ik in een week quarantaine, maar als een Nederlander naar België op vakantie komt moet deze hier niet in quarantaine, .... totale stupiditeit !

                          Iemand die hier de logische redenering inziet mag me dat hier altijd even mededelen

                          grts
                          Sieg
                          Gisteren las ik dit op de FB pagina van de vrouw van een vriend van mij die met de schoolbus rijdt.

                          Ik vind die nieuwe regeltjes voor het onderwijs lachwekkend, : refter sluiten, speeltijden opsplitsen, zoveel mogelijk buiten doen, maar met 30 kinderen uit 3 scholen op 1 schoolbus dat moet kunnen [emoji848] begrijpen wie begrijpen kan.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Deze regel ook voor weekend-dagen en ook dan zijn er nog werkende mensen hoor.
                            Treinpersoneel oa. 'Chef ik ben te laat want ik had geen zitje meer aan het raam in de trein ....'
                            Ziekenhuispersoneel: 'Ah, collega. Kan je de dringende operatie even met een paar uur uit stellen ? Geen plaats aan het raam in de trein. Weyts en consoorten moesten dringend naar Oostende om stemmenronseling te doen en die paatsen zijn gereserveerd'

                            Trouwens, wat met het andere openbaar vervoer. Nergens, maar ook nergens enige maatregel in dezelfde aard voor de bus. Dus, wie naar Oostende wil neemt de trein tot Aalter (geen toeristische trekpleister, alhoel 'DeCremistan') en daar dan de bus naar Brugge en vervolgens naar Oostende. 's avonds is er geen probleem want dan is de weg terug en spreekt men niet meer over toeristische trein of toeristische eindebestemming.
                            '


                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Hangt er vanaf of dat het in de paasvakantie is of niet hé Freddy

                            grts
                            Sieg
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Treinen naar toeristische bestemmingen mogen niet vol, die om te gaan werken wel.
                              Goed, in welke wagon gaat ge zitten als ge naar Oostende gaat voor uw werk? [emoji849]
                              In de week in gelijk welke trein Freddy, niet in het weekend.
                              Ik heb het al gemeld die maat regel is genomen door een minister die zo zot is als een achterdeur, of die zo stom is het achterste van een Koe (en zo hebben we vele exemplaren van).
                              En nu krijgt minister Vandenbroecke de volle laag van zijn politieke tegenstanders, wat een laffe bende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                              Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Niet teveel schelden en de politiek er bij sleuren, zoniet zal de deur hier terug dichtgaan vrees ik.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X