Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Trouwens, even bij m'n vrouw gecheckt, die de 'officiële' berichten van Proximus ontvangt, en daar is de afzender billing.service ipv bill.service.
    Maar goed nagemaakt!

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • Je kan de laatste tijd ook via brievenpost valse facturen krijgen, met zo'n QR code weetjewel.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

        Goeie tip, hoewel ik nog nooit zo'n header echt kunnen ontleden heb. Ik krijg namelijk een blad vol code en dat ziet er (da's ongeveer de helft!) zo uit:
        Het enige vreemde dat ik hier zie is een mailserver in .bc domein, Britisch Columbia. Maar voor de rest lijkt het wel van een Proximus gebruiker te komen, dat kan via een gehackte pc zonder de eigenaar hier van bewust is. Het zal dan ook weer niet zo eenvoudig te stoppen zijn want Proximus blijkt al een jaar dit soort phishing mails te kennen. Aangeraden wordt om via MyProximus app de status van jouw betalingen/facturen te controleren.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Les,

          heb je contact opgenomen met Proximus?

          Dit is zeker fishing. Proximus verstuurt facturen met een adres billing.service@proximus.com. hier is het afzendadres proximus.be ttz een adres van een klant van proximus.

          TWDigit
          EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
          EOS 10 Glas 28-105 70-210

          Comment


          • Nee, Proximus zelf niet gecontacteerd, maar wel naar verdacht@safeonweb gestuurd. Ik zal wellicht niet de enige 'target' geweest zijn.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • Ik kreeg afgelopen week een mail van mijn (zogezegde) e-box.

              Er was een document, volgens de omschrijving, vermoed ik een proces verbaal.

              Alles leek echt. Alleen vond ik het wel raar dat ik geen melding kreeg van Doccle, waar de documenten ook bewaard worden.
              Het e- mail adres gecontroleerd en het bleek verzonden door een persoon.
              Ik denk niet dat overheidsdocumenten onder een persoonlijke naam worden verzonden.

              Mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment

              Working...
              X