Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...
Trouwens, even bij m'n vrouw gecheckt, die de 'officiële' berichten van Proximus ontvangt, en daar is de afzender billing.service ipv bill.service.
Maar goed nagemaakt!
Goeie tip, hoewel ik nog nooit zo'n header echt kunnen ontleden heb. Ik krijg namelijk een blad vol code en dat ziet er (da's ongeveer de helft!) zo uit:
Het enige vreemde dat ik hier zie is een mailserver in .bc domein, Britisch Columbia. Maar voor de rest lijkt het wel van een Proximus gebruiker te komen, dat kan via een gehackte pc zonder de eigenaar hier van bewust is. Het zal dan ook weer niet zo eenvoudig te stoppen zijn want Proximus blijkt al een jaar dit soort phishing mails te kennen. Aangeraden wordt om via MyProximus app de status van jouw betalingen/facturen te controleren.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Dit is zeker fishing. Proximus verstuurt facturen met een adres billing.service@proximus.com. hier is het afzendadres proximus.be ttz een adres van een klant van proximus.
TWDigit
EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
EOS 10 Glas 28-105 70-210
Ik kreeg afgelopen week een mail van mijn (zogezegde) e-box.
Er was een document, volgens de omschrijving, vermoed ik een proces verbaal.
Alles leek echt. Alleen vond ik het wel raar dat ik geen melding kreeg van Doccle, waar de documenten ook bewaard worden.
Het e- mail adres gecontroleerd en het bleek verzonden door een persoon.
Ik denk niet dat overheidsdocumenten onder een persoonlijke naam worden verzonden.
Is dit Zuid-Afrikaans? Deze kreeg ik vandaag binnen:
Ze verwijzen al naar de eindejaarsfeesten, daarmee zijn ze wel héél vroeg .
Het mailadres had ook al niets te maken met Belfius
Net zoals de vele mails die ik de laatste dagen al heb gekregen dat er een probleem zou zijn met mijn mailbox (soms 4 keer dezelfde per dag) heb ik deze ook weer doorgestuurd naar verdacht@Safeonweb.be.
Heb hier ook de laatste dagen mails ontvangen die zo gezegt via mijn email adres zijn verzonden en een betaling vragen in bitcoins equivalent van 1290 usd of anders maken ze info van mij bekent
via mail naar iedereen die in mijn adresboek staan. In die mail staat er ook een peswoord die ik gebruik om in te loggen op internet. Wat niet klopt is dat ze de hoofdletters in het paswoord niet gebruiken
en kleine letters gebruiken. Raar dat dit allemaal kan.
De laatste weken kreeg ik al verschillende keren een telefoontje dat ik zo'n 600 euro zou hebben betaald via PayPal (het juiste bedrag heb ik niet onthouden).
Dat telefoontje is in het Engels, en volgens mij is het altijd hetzelfde verhaaltje, deze namiddag kreeg ik weer zo'n telefoontje en ben ik dan maar in het Engels beginnen te schelden op die scammer die aan de andere kant van de lijn zat.
Ik heb niet gewacht op een antwoord, ik heb de verbinding gewoon verbroken.
Ik wou dat ik het zo zou kunnen uitleggen aan die scammers:
In The Beekeeper, one man’s brutal campaign for vengeance takes on national stakes after he is revealed to be a former operative of a powerful and clandestin...
Die telefoontjes van zogenaamd PayPal komen de laatste tijd veel voor, maar lijkt me een gerobotiseerde stem.
Hello this is PayPal …
Bedrag is wel steeds anders, gisteren nog eentje van 2600€.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Een aantal jaren geleden heb ik ooit wel Paypal gebruikt, maar ondertussen heb ik dat al lang stopgezet.
Wat bedoel je met stopgezet ?? Ofwel betaal je via Paypal met je kaart/rekening ofwel betaal je rechtstreeks met je kaart/rekening bij aankopen op het internet.
Er is niks om stop te zetten toch ?
Dingen die ik niet 100% vertrouw of waar twijfel kan ontstaan betaal ik liefst met Paypal
Telefoontje zogezegd van Paypal heb ik nog niet gekregen voorlopig, maar als het rondgaat dan zal dat ook niet lang meer duren ...
Wat bedoel je met stopgezet ?? Ofwel betaal je via Paypal met je kaart/rekening ofwel betaal je rechtstreeks met je kaart/rekening bij aankopen op het internet.
Dingen die ik niet 100% vertrouw of waar twijfel kan ontstaan betaal ik liefst met Paypal
Telefoontje zogezegd van Paypal heb ik nog niet gekregen voorlopig, maar als het rondgaat dan zal dat ook niet lang meer duren ...
grts
Sieg
Ik heb mijn Paypal account verwijderd, "stop gezet" was niet de juiste bewoording (maar ik dacht dat iedereen dat wel zou begrijpen).
Daarom zou ik dus zeker zo geen telefoontje meer mogen krijgen dat zogezegd van Paypal zou komen.
Het telefoonnummer was deze keer zichtbaar (de vorige keren was het een "onbekend nummer") de landcode was +45, dat zou Denemarken zijn (dicht bij Rusland, zouden die er misschien iets mee te maken hebben?).
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Ik denk zelfs dat als je een Paypal account hebt, en dat niet meer gebruikt, dat je daar dan jaarlijks een bepaald bedrag voor moet betalen.
Er zijn jaarlijks inactiviteitskosten van maximum 10€ voor België, maar het bedrag is beperkt tot het saldo van de rekening.
Als je bij Paypal geen saldo (tegoed) meer staan hebt, dan is de vergoeding dus 0€.
“De inactiviteitskosten zijn de hieronder vermelde kosten of het resterende saldo op uw rekening, indien dat lager is.”
grts
Sieg
Er is zoiets als een Paypal betaalservice (wat u en ik wel zullen gebruiken)
Maar je kan het ook gebruiken als rekening, om te ontvangen bv.
De betaalservice is bij mij gekoppeld aan een beveiligde/verzekerde Visa-Gold kaart, dan kan er weinig mis lopen denk ik,
dan heb je eigenlijk een dubbele verzekering tegen misbruik.
Dat is wat je er over vind op het www
Is PayPal veiliger dan een creditcard? Als u een online betaling doet, biedt het gebruik van een creditcard gekoppeld aan PayPal de beste beveiliging.
Wat Freddy VerSeg zegt klopt, als je er geen saldo op een Paypal rekening hebt staan, kunnen ze je ook niets afnemen.
Hier ook nog nooit telefoontje gekregen van Paypal, en als ik al eens een telefoontje krijg van een of andere pipo in het engels,
dan spreek ik gewoon plat West-Vlaams, duurt nooit lang van hun kant.....
Er is zoiets als een Paypal betaalservice (wat u en ik wel zullen gebruiken)
Maar je kan het ook gebruiken als rekening, om te ontvangen bv.
De betaalservice is bij mij gekoppeld aan een beveiligde/verzekerde Visa-Gold kaart, dan kan er weinig mis lopen denk ik,
dan heb je eigenlijk een dubbele verzekering tegen misbruik.
Dat is wat je er over vind op het www
Wat Freddy VerSeg zegt klopt, als je er geen saldo op een Paypal rekening hebt staan, kunnen ze je ook niets afnemen.
Hier ook nog nooit telefoontje gekregen van Paypal, en als ik al eens een telefoontje krijg van een of andere pipo in het engels,
dan spreek ik gewoon plat West-Vlaams, duurt nooit lang van hun kant.....
Inderdaad zo is het bij mij ook, de Paypal account is gekoppeld aan een Mastercard die ook nog eens een verzekering heeft
Als rekening gebruik ik Paypal nooit, zie daar ook het nut niet van in, maar ieder z'n eigen ding uiteraard en ik kan een ander z'n rekening niet maken
Comment