Wel, eerlijk gezegd zo'n kaartlezer betrouw ik. In Itsme heb ik NUL vertrouwen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtWel, eerlijk gezegd zo'n kaartlezer betrouw ik. In Itsme heb ik NUL vertrouwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtWel, eerlijk gezegd zo'n kaartlezer betrouw ik. In Itsme heb ik NUL vertrouwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Welke bank werkt nu nog met een kaartlezer?
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)
Comment
-
Ik heb verschillende problemen met Itsme:
- blijft een commerciële firma. Ze maken reclame dat ze privacy etc respecteren maar niets garandeert dat als ze overgenomen worden de overnemer dat doet. Zelfde dat het "op een europese server" staat maar dat is geen enkele garantie. Ze noemen die ook niet, waarom?
- Itsme levert een dienst maar wat is hun verantwoordelijkheid als hun systeem gekraakt wordt? Gaan zij alles vergoeden? Waarschijnlijk niet en de bank gaat het ook niet doen.
- nu is mijn beveiliging van de bankzaken gescheiden van die van mijn overheidszaken en van de andere zaken. Bij Itsme liggen alle eieren in dezelfde mand. Als Itsme gekraakt is ligt alles wagenwijd open: single point of failure.
- ik regel mijn bankzaken thuis (of in het buitenverblijf), dus ik heb daar geen mobiel toestel voor nodig dat meer weg is dan thuis.
- of het veilig is hangt af van het OS van de telefoon. En daar is geen enkele controle over.
- ik zie geen enkele certificering zoals NIS of PCI. Ze "volgen de richtlijnen" maar zijn dus niet gecertificeerd. Dus geen enkele controle dat hun systeem echt veilig is. Dat banken iets aanbevelen is geen enkele garantie.
Comment
-
Met itsme is het mogelijk om identiteitsgegevens te delen, betalingen te bevestigen en digitaal te ondertekenen (gekwalificeerde elektronische handtekening volgens de Europese verordening eIDAS[1][2][3][4]).
De applicatie werd in 2017 gelanceerd door Belgian Mobile ID, een consortium van vier Belgische grootbanken: Belfius, BNP Paribas Fortis, ING en KBC, en drie telecommunicatiebedrijven: Orange Belgium, Proximus en Telenet.
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtIk heb verschillende problemen met Itsme:
- blijft een commerciële firma. Ze maken reclame dat ze privacy etc respecteren maar niets garandeert dat als ze overgenomen worden de overnemer dat doet. Zelfde dat het "op een europese server" staat maar dat is geen enkele garantie. Ze noemen die ook niet, waarom?
- Itsme levert een dienst maar wat is hun verantwoordelijkheid als hun systeem gekraakt wordt? Gaan zij alles vergoeden? Waarschijnlijk niet en de bank gaat het ook niet doen.
- nu is mijn beveiliging van de bankzaken gescheiden van die van mijn overheidszaken en van de andere zaken. Bij Itsme liggen alle eieren in dezelfde mand. Als Itsme gekraakt is ligt alles wagenwijd open: single point of failure.
- ik regel mijn bankzaken thuis (of in het buitenverblijf), dus ik heb daar geen mobiel toestel voor nodig dat meer weg is dan thuis.
- of het veilig is hangt af van het OS van de telefoon. En daar is geen enkele controle over.
- ik zie geen enkele certificering zoals NIS of PCI. Ze "volgen de richtlijnen" maar zijn dus niet gecertificeerd. Dus geen enkele controle dat hun systeem echt veilig is. Dat banken iets aanbevelen is geen enkele garantie.
Ik begrijp niet dat jij nog op internet zit…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
Paranoia?
Ik begrijp niet dat jij nog op internet zit…
Maar niet omwille van paranoia. Gewoon ervaring met software, banken en verzekeringen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtIk heb verschillende problemen met Itsme:
Banken draaien ook op voor fouten in beveiliging tenzij je echt zelf je codes hebt ingegeven op vraag van hackers etc.
In elk geval, gezien het gebruik van Itsme en het aantal fraudegevallen lijkt dat wel waterdicht te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
De mijne... En onlangs moest ik de kaartlezer opdelven om Payconiq opnieuw in te stellen op mijn iPhone.
Maar Itsme lijkt mij de eenvoudigste en vermoedelijk veiligste mogelijkheid om iets te beveiligen.
Maar ieder zijn keuze uiteraard.Canon EOS Digital
BD0479BE
- Likes 1
Comment
-
Payconic kan ik activeren via de bank app, de bank app met Itsme of uiteraard kaartlezer als het niet anders kan.
Maar Itsme lijkt mij de eenvoudigste en vermoedelijk veiligste mogelijkheid om iets te beveiligen.
Maar ieder zijn keuze uiteraard.
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)
Comment
-
-
Tijdens diezelfde operatie, die ik moest uitvoeren omdat de upgrade naar iOS18.5 mijn iPhone XR knock-out had geslagen, heb ik ook ItsMe opnieuw moeten instellen. Maar normaal gebruik ik ItsMe met gezichtsherkenning, en ook alle andere apps die Face Recognition ondersteunen. Maar eerst moest mijn kaartlezer opnieuw uit de doos en uit de kast komen.Canon EOS Digital
BD0479BE
- Likes 1
Comment
-
Er moet uiteraard minstens 1 ding wel geconfigureerd zijn voor men de rest kan activeren.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)
Comment
-
En dat was het net! Precies daarvoor kwam de kaartlezer uit de doos. Soms moet je terugvallen op ‘oude technologie’, en hopen dat je de lezer nog kunt vinden, en dat de batterij het nog doet ook.
En om het extra veilig te houden heb ik er blijkbaar een AV bij gekocht.
Hopelijk leveren ze er voor die prijs ook een pc bij.
Canon EOS Digital
BD0479BE
- Likes 1
Comment
-
Ze blijven inderdaad vissen, maar ze hebben wel een probleem met hun datums, ofwel worden die mails veel te laat verstuurd...
Opgelet! Dit is een automatisch bericht. Het is niet mogelijk om deze e-mail te beantwoorden.
Beste klant,
Uit onze administratie is gebleken dat uw contactinformatie mogelijk niet up-to-date is. Dit is niet in overeenstemming met ons beleid, aangezien wij altijd over de meest recente gegevens moeten beschikken.
Om ervoor te zorgen dat u probleemloos gebruik kunt blijven maken van onze services en diensten.
Om de veiligheid van uw ''Mijn CM'' te waarborgen, worden alle accounts die voor 17 november 2024 nog niet zijn geverifieerd, tijdelijk gepauzeerd.
Hier stond "nu bijwerken" (link verwijderd)
Met vriendelijke groeten,
Uw CM klantenservice
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
Comment