Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wagen foamen met Kärcher

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Wagen foamen met Kärcher

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    En € 12 per maand voor Adobe vind je te duur ?
    Ieder z'n prioriteiten natuurlijk op dit fotografieforum.
    Ik krijg ook soms zulke opmerkingen: maar wat je aan het éne uitgeeft kan je niet meer aan het andere uitgeven.
    Prioriteiten, inderdaad.

    Gisteren de auto wat té enthousiast en te snel willen wassen - vandaag wellicht een spierscheuring.....
    Kan best begrijpen dat mensen zulk een werk laten doen.
    Als je jong bent is dat allemaal plezant, maar als je een dagje ouder wordt....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #77
      Re: Wagen foamen met Kärcher

      Vergeef me mijn afkeer van autowassen, maar de facebook van het door Red Falcon aangehaalde bedrijf lijkt me nogal opgeklopt.
      Als die jongens fotoapparatuur verkochten zou hij de eerste zijn om ervoor te waarschuwen .

      Discussie gesloten wat mij betreft.
      Last edited by palombian; 23 december 2019, 19:51. Reden: zinswending

      Comment


      • #78
        Re: Wagen foamen met Kärcher

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Vergeef me mijn afkeer van autowassen, maar de facebook van het door Red Falcon aangehaalde bedrijf lijkt me nogal opgeklopt.
        Als die jongens fotoapparatuur verkochten zou hij de eerste zijn om ervoor te waarschuwen .

        Discussie gesloten wat mij betreft.

        Wat is dat nu weer? Een opgeklopt bedrijf?
        Siebe is de enige in dit "bedrijf" en hij is pas begonnen.
        En voor je weer wat uit je duim zuigt, hij heeft een hele opleiding gehad en is automekanieker van opleiding.
        En als je denkt dat alles opgeklopt lijkt dan nodig ik je uit om zijn werk te bekijken.
        Wat heb jij ineens tegen mij zeg? Heb ik je ergens mee gekwetst, dan wil ik dit graag privé uitklaren.

        PS: En waar ik mijn geld aan uitgeef zijn mijn zaken en een ander hoeft daar niet over te oordelen.
        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #79
          Re: Wagen foamen met Kärcher

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          En € 12 per maand voor Adobe vind je te duur ?
          Ieder z'n prioriteiten natuurlijk op dit fotografieforum.
          Van een vuile wagen neemt ook niemand een foto. [emoji12]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #80
            Re: Wagen foamen met Kärcher

            Koop zeker geen Karcher Ultra Foam Cleaner. 0,5 liter nodig gehad om een SUV met schuim te bedekken. Na afspuiten met de Karcher was alles nog even vuil als wanneer ik geen schuim gebruik. Ik moest er alsnog met de spons over gaan (witte auto). Van de extra glans heb ik ook niets gezien.

            Kost hier 7,95€ in de lokale brico voor een bus van 1 liter.

            Comment


            • #81
              Re: Wagen foamen met Kärcher

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Koop zeker geen Karcher Ultra Foam Cleaner. 0,5 liter nodig gehad om een SUV met schuim te bedekken. Na afspuiten met de Karcher was alles nog even vuil als wanneer ik geen schuim gebruik. Ik moest er alsnog met de spons over gaan (witte auto). Van de extra glans heb ik ook niets gezien.

              Kost hier 7,95€ in de lokale brico voor een bus van 1 liter.
              Ik heb zo eentje gekocht maar nog niet kunnen testen:

              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #82
                Re: Wagen foamen met Kärcher

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik heb zo eentje gekocht maar nog niet kunnen testen:

                https://www.crijns-brandstoffen.be/p...ilpro-kranzle/
                En Post Nl is net producten komen brengen. (20:00 ! )
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #83
                  Wagen foamen met Kärcher

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Koop zeker geen Karcher Ultra Foam Cleaner. 0,5 liter nodig gehad om een SUV met schuim te bedekken. Na afspuiten met de Karcher was alles nog even vuil als wanneer ik geen schuim gebruik. Ik moest er alsnog met de spons over gaan (witte auto). Van de extra glans heb ik ook niets gezien.
                  Is toch bij de meeste producten (schuim) zo vermeld dat het ofwel maar een voorwas is of dat men ook moet wrijven?
                  Kärcher vermeldt dat men het schuim moet aanbrengen, even laten inwerken en dan moet reinigen met een borstel en uiteindelijk afspoelen met de hogedrukreiniger.

                  Dat het niet “vanzelf” gaat, dat geven ze dus wel aan.
                  Dat het onvoldoende werkt, dat is weer iets anders en klopt ook wel. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Wagen foamen met Kärcher

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Is toch bij de meeste producten (schuim) zo vermeld dat het ofwel maar een voorwas is of dat men ook moet wrijven?
                    Kärcher vermeldt dat men het schuim moet aanbrengen, even laten inwerken en dan moet reinigen met een borstel en uiteindelijk afspoelen met de hogedrukreiniger.

                    Dat het niet “vanzelf” gaat, dat geven ze dus wel aan.
                    Dat het onvoldoende werkt, dat is weer iets anders en klopt ook wel. [emoji6]
                    Dan heb ik de filmpjes van op Youtube niet helemaal begrepen. Daar spuit men de wagen onder het schuim en 5 minuten later afblazen met de HD reiniger.
                    Wagens blinken daarna als nieuw.
                    Ik heb eerst met de Karcher afgespoten, maar het vuil krijg ik er nooit volledig af zonder spons (wit koetswerk).
                    Dus nu na het eerste afspuiten met de Karcher de auto met de foam ingespoten en na 5 minuten terug afgespoten met de Karcher.
                    Het resultaat was nul komma nul. Ik moest er zoals altijd nog met de spons over gaan want de witte wagen was juist even vuil als voor de foambehandeling.
                    Ook de glanzende zwarte velgen (met matte vuilaanslag) waren niets properder geworden.
                    Karcher zegt :
                    ◾Extra schuim-booster voor een krachtige, goed hechtende en uiterst efficiënte schuim
                    ◾Verwijdert typische vervuiling op voertuigen zoals vuil van de straat, stof, sporen van bladeren,…
                    ◾Ideaal voor het reinigen van voertuigen, motorfietsen, caravans en boten
                    ◾Voor gebruik met de Kärcher schuimsproeiers
                    ◾Bio-afbreekbare tensides, in overeenstemming met OECD
                    Daar staat niet bij dat het slechts een voorwasmiddel is. Maar ja, er staat ook niet dat je na het foamen niet meer moet vegen of borstelen.
                    Gelukkig heb ik geen foampistool moeten kopen. Ik heb 2 lansen bij mijn Karcher en op één ervan is een stand "inzepen". De schade is dus beperkt tot 8€.
                    In het vervolg terug afspuiten met de Karcher, dan poetsen met de spons (zelfs meestal zonder zeep) en weer proper maken met de Karcher.
                    Daarna afzemen want er zit hier veel kalk in het water. Resultaat idem als na de schuimbehandeling.
                    Ik snap nu waarom de demo's op Youtube altijd beginnen met een propere auto.
                    Misschien zijn de eerder door jullie genoemde merken (tot 35€/liter) beter dan het Karcher Ultra Foam van 8€/liter, maar ik ga het niet meer proberen als je dan ook met de duurdere produkten nog moet borstelen en sponzen.

                    Comment


                    • #85
                      Wagen foamen met Kärcher

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Maar ja, er staat ook niet dat je na het foamen niet meer moet vegen of borstelen.
                      Er staat wel dat je wel moet borstelen. [emoji16]


                      Toepassing:
                      ■ Vul het reservoir van de schuimsproeier met Ultra Foam Cleaner of sluit het aan op de Connect ’n’ Clean, stel de dosering in op min. of max. afhankelijk van de vervuilingsgraad en verdeel het product. Laat het kort inwerken, reinig met een borstel en spoel vervolgens af met de hogedruk- reiniger.
                      ■ Laat het product niet opdrogen

                      Ik beweer hiermee niet dat het product ideaal is of wat ook hé ... ik geef enkel aan wat ze vermelden. [emoji6]
                      En zelfde ervaring hier zoals jij hoor. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #86
                        Re: Wagen foamen met Kärcher

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        En zelfde ervaring hier zoals jij hoor. [emoji6]
                        Met de Karcher Ultra Foam of met een van de duurdere produkten uit de detailerwereld ?

                        Comment


                        • #87
                          Re: Wagen foamen met Kärcher

                          Notex, het ene schuim is het andere niet.
                          Momenteel is het beste dat van Auto - Glym.
                          Je hebt drie soorten schuim en alle drie moeten ze met de schuimlans aangebracht worden.

                          Waarom gebruiken wij schuim?
                          Dat gebruiken we om krassen en swirls te voorkomen, om industrieel vuil te verwijderen, vogelpoep boomsappen enz.

                          Met Auto - glym gebruik je al zeker geen spons maar een Detailing Mitt (soort handwasje maar een beetje groter) en om af te drogen gebruiken wij bijvoorbeeld een Supreme Drying Towel

                          Is dit allemaal wel nodig?
                          Nee, natuurlijk niet. Je koopt een gewone autoshampoo, twee emmers een spons en een zeemvel en je auto is ook gewassen en proper achteraf.
                          Maar zo krijg je gemakkelijk kleine schrammen die de lak doffer maken, swirls zie je als de zon erop schijnt, je banden worden bruin, vogelpoep, insectenkadavers en boomsappen verwijderen gaat moeilijker enz. enz.
                          Maar omdat wij een perfecte glans willen, onze velgen met speciale borstels kuisen, zwarte banden willen, het interieur fanatiek stofzuigen en spray's aanbrengen om vuil af te stoten, maakt van ons nog geen "Les Fous du volant".
                          We zien ons huis graag proper en onze tuin netjes, sommigen vliegen daar door andere doen er dagen over om vooral hun tuin perfect te hebben, wij doen hetzelfde maar dan met onze auto.
                          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Wagen foamen met Kärcher

                            Als ik dat hier lees, dan geeft dat "foamen" eigenlijk geen tijdwinst ten opzichte van de manier waarop ik al jaren mijn auto terug proper maak.
                            Je moet er ook nog altijd over wrijven om het vuil allemaal weg te krijgen, en dat is dan net hetzelfde als wat ik nu al doe.
                            Eerst spuit ik met de hogedrukreiniger het losse vuil weg, dan ga ik er met een washandschoen over met water waar een beetje Turtle Wax "Zip Wax" aan toegevoegd is, en nadien spuit ik de zeeprestjes weg met de hogedrukreiniger.
                            Op die manier wordt mijn auto weer terug wit in plaats van bruin/grijze kleur die hij nu heeft, en moet ik geen extra geld uitgeven aan een "foam product" dat eigenlijk niet veel helpt om de auto sneller proper te krijgen.
                            Normaalgezien zet ik er een keer per jaar nog een laagje wax over, en dan blinkt die weer als nieuw.
                            Omdat die bijna niet buiten komt wordt de lak ook niet zoveel aangetast door uv-straling, en dat maakt dat als ik een auto weg doe na pakweg 14 of 15 jaar, dat de lak er dan nog altijd heel goed uitziet.
                            Ik gebruik de fiets voor veel meer verplaatsingen dan de auto, en als ik de auto dan toch eens nodig heb gehad, dan gaat die nadien meteen terug in de garage, vooral in de zomer, want die hete zon is volgens mij eigenlijk nog slechter voor de lak dan een beetje regen.

                            Er bestaan wel professionele producten waarmee alle vuil heel gemakkelijk los komt, ik ken iemand die ooit vrachtwagens heeft gekuist met zo'n producten, maar die zijn zo straf dat zelfs de ruiten er dof van worden als ze te dikwijls gewassen zijn met dat spul.
                            Dat is nu wel vele jaren geleden, misschien bestaat er nu wel beter spul dat minder agressief is, maar in een car-wash gebruiken ze toch nog altijd borstels of een of andere "mechanische" manier om het vuil echt los te krijgen.
                            Als er daar een product zou voor bestaan waardoor ze de auto alleen maar moeten inspuiten "foamen" bijvoorbeeld, en dan weer afspuiten, dat zou veel simpeler en goedkoper zijn dan de hele installatie die ze er nu voor nodig hebben.
                            Daarom denk ik dat er eigenlijk geen echt "wondermiddel" bestaat, en dat "handwerk" met voldoende water (waar een geschikt reinigingsmiddel aan toegevoegd is) toch nog altijd het beste resultaat geeft.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #89
                              Re: Wagen foamen met Kärcher

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Met de Karcher Ultra Foam of met een van de duurdere produkten uit de detailerwereld ?
                              Met die van Kärcher tot nu toe, maar ik ben er wel 100% van overtuigd dat men zonder wrijven nooit alles weg krijgt.

                              In filmpjes ziet men steeds,propere wagens die gedaan worden ofwel vers vuil (even door modder gereden of wat zand op gegooid) ... dat krijg ik er ook af met helder water uit een tuinslang.

                              Wagens die echt gebruikt werden en echt vuil geworden zijn (donkere aanslag), daar vindt men bijna niets van ... maar die er wel zijn daar wrijft men op om het er af te krijgen.

                              Zo geeft o.a. Autoglym het ook aan, voor licht bevuilde wagens is soms Polar Blast genoeg en voor meer bevuilde wagens moet men daarna ook de Polar Wash gebruiken en wrijven.
                              Ook bij Meguiar geeft men aan dat men moet wrijven bij meer bevuilde wagens.
                              Zo ook bij vele andere merken staat dit vermeld ... bij sommigen duidelijk aangegeven, bij anderen ergens in de kleine lettertjes.

                              Bij Kärcher is dat ook zo en ik snap dat je dit niet meteen gezien had (ik ook niet trouwens) ... op de website staat niet meteen duidelijk dat men moet wrijven of borstelen, pas als men de specificaties gaat downloaden merkt men dat dit wel zo is.

                              Hier worden de wagens in principe minstens één keer per week gekuist als het weer het toelaat (geen grote garage), bij rot weer kan dat al eens anders zijn en bij goed weer soms eens sneller ... wij rijden niet graag met een vuile wagen rond (stof is ook vuil).

                              Het ene product is inderdaad het andere niet, dat zal zeker ook zo zijn met foam en daar zullen er wel goede zijn die aan sommigen hun verwachtingen voldoen.

                              Voor de ene is proper ook iets anders dan voor de andere.
                              De ene is content als men op twee meter denkt dat de wagen proper is, de andere als hij 100% perfect is.
                              Den ene zet een kwartier om zijn wagen te kuisen, de andere drie uur.
                              Als er maar even moet overgegaan worden om wat stof weg te halen ... dan zijn we ook al anderhalf uur bezig om dat deftig te doen.
                              Een andere wagen is op een kwartier gedaan, zelfs indien heel vuil ... even een deftige carwash door en daarna nog wat afdrogen en hij is ook proper (op een meter of twee).

                              Zoals eerder al aangegeven zal ik niet beweren dat die producten tot niets dienen en dat er geen betere bestaan, maar ik blijf er wel bij dat men een echt bevuilde wagen niet proper krijgt zonder enig contact met de wagen.

                              Mocht een dergelijk product bestaan waarbij een wagen altijd perfect proper zou zijn zonder contact ... ik werd rijk want ik zou een contactloze carwash openen voor superwagens die er steeds perfect moeten uitzien. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #90
                                Wagen foamen met Kärcher

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Met Auto - glym gebruik je al zeker geen spons maar een Detailing Mitt (soort handwasje maar een beetje groter) en om af te drogen gebruiken wij bijvoorbeeld een Supreme Drying Towel
                                Dat doen we al zeker 15 jaar (of langer) zo, spons is inderdaad niet het beste ... al zijn er nu ook sponzen zoals die handschoenen. [emoji6]

                                Maar je geeft hiermee wel aan dat contact (wrijven) nog steeds nodig is. [emoji6]

                                Maar de ene autolak is niet de andere ... zoals eerder gemeld hebben we er eentje dat er zelfs in de carwash beter blijft,uitzien dan een andere die de beste zorgen krijgt met de grootste voorzichtigheid.
                                De nieuwe lakken zijn niet meer wat het ooit was, maar tussen de verschillende automerken is ook nog een groot verschil (ook afhankelijk van de kleur).
                                En het zijn niet altijd de duurste merken die de beste lak hebben. [emoji6]
                                Last edited by VerSeg; 25 december 2019, 11:17.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X