Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wagen foamen met Kärcher

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Wagen foamen met Kärcher

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Inderdaad, en dan afwassen met zo'n washandje is waarschijnlijk veel gemakkelijker om het vuil te verwijderen.
    Wij spoelen eerst af met tuinslang om het grofste zoals zandkorrels en zo weg te hebben en dan zo’n washandschoen met van die lintjes aan.
    Stuk per stuk doen we, eerst dak, dan motorkap en kofferdeksel, zo verder de zijkanten en dan voorste en achterste ... op die manier droogt niets uit voordat we het met een speciaal zeemvel of droogdoek zelf drogen.
    Belangrijk is regelmatig water verversen, washandschoen voldoende spoelen en nooit op grond of op bodem van een gewone emmer leggen.
    Ieder zijn manier natuurlijk, maar vanzelf gaat het echt niet. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Wagen foamen met Kärcher

      Gewist.
      Last edited by Guest42; 17 december 2019, 10:58.

      Comment


      • #33
        Wagen foamen met Kärcher

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Hier de 2,8 Kw versie Marc, vooral ook gekozen omdat deze een 15 meter hoge druk slang hebben,
        en omdat Kränzle kwaliteitsslangen en koppelingen gebruikt, eigenlijk echte hydraulische slangen,
        wat je van veel Kärchers niet kan zeggen.
        Maar heb je deze enkel gekocht om je wagen te foamen of vooral omdat je die ook voor andere zaken gebruikt?
        Toch ook een beetje rekening houden met het doel waarvoor die moet dienen om uit te maken welke investering het waard is?

        Je blijft toch ook wel vergelijken met de vele goedkopere basisversies en niet met een gelijkwaardige. [emoji6]
        De standaardprijs van 900€ en zelfs de promo is het dubbel van wat men voor een K7 zou betalen.
        Let wel, ik geef geen kritiek op Kranzle, alleen de vraag of het dat wel waard is om een auto te kuisen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Wagen foamen met Kärcher

          Gewist.
          Last edited by Guest42; 17 december 2019, 10:58.

          Comment


          • #35
            Re: Wagen foamen met Kärcher

            Dat is dan al zo goed als professioneel gebruik hé en dat verantwoordt al meer de duurdere aanschaf.
            Natuurlijk kan men zoals met alles voor “meer” kiezen dan men nodig heeft om zeker te zijn. [emoji6]

            Mijn eerste Kärcher was ergens van in de jaren 80.
            Die heb ik ooit eens uitgeleend aan mijn moeder en daar gelaten om haar plezier te doen ... die werkt nu nog steeds bij de volgende eigenaar. [emoji106]

            Alles kan uiteraard kapot gaan van elk merk.
            Wat de Kärcher van Marc betreft ... enkel een koppeling dat wat stroef werkt na 17 jaar, kan men toch moeilijk een slecht toestel gaan noemen?
            En als men maar één type lans gebruikt, dan heeft men er niet eens last van.

            Maar zelfs al zou een Kärcher (home versie) maar half zo lang meegaan, men kan er ook twee kopen voor dezelfde prijs. [emoji1]

            Klopt dat sommige mensen voor Subaru of BMW kiezen, meestal een persoonlijke voorkeur ... maar ook al hebben wij misschien wat geluk, er staan er ook alle dagen in de garage met problemen.
            Net als sommigen met een Koreaans of Japans merk nooit problemen hebben.

            Ieder miet kopen waar hij zich goed bij voelt en ja ik koop meestal ook te veel of te zwaar om wat beter te hebben ... maar niet iedereen heeft daar echt nut aan. [emoji106]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Wagen foamen met Kärcher

              Toch nog één bijkomende vraag, onafhankelijk van het merk of voorkeur ... moet u na het foamen de wagen niet meer met de hand wassen om hem perfect proper te krijgen?
              Als men toch nog met de hand moet wassen, wat is dan het voordeel van die investering?

              En voor je het vraagt, ja ik heb dat zelf ook al allemaal geprobeerd maar kom steeds tot een andere conclusie ... niets gaat vanzelf. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Wagen foamen met Kärcher

                Gewist.
                Last edited by Guest42; 17 december 2019, 10:58.

                Comment


                • #38
                  Wagen foamen met Kärcher

                  Geen spons of dergelijke, maar dan toch een borstel. [emoji6]

                  Weet dat de lak van de ene wagen ook niet die van de andere is, ook de kleur doet veel.
                  De nieuwe lakken zijn ook niet meer wat het was, veel gevoeliger. [emoji18]

                  De beste lak ooit is die van de Santa Fe vind ik.
                  Na vier jaar carwash nog steeds geen krasjes (ja inderdaad, de carwash enkel met deze wagen).

                  Op de parking van UZ Leuven is er eens ene tegen gereden (ook weg zonder info) ... thuis zijn lak er af gepoetst met wat polish en zelf geen krasje in de lak.
                  De lak van de Mondeo is anders ook niet slecht.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wagen foamen met Kärcher

                    Ik begin met de auto te foamen en laat dat hooguit 10 minuten inwerken, dan met de drukspuit het schuim en de vuiligheid afspuiten.
                    Intussen staan twee 20-liters emmers klaar, eentje met zuiver water en eentje met Ultimate Wash & Wax en mijn was handschoen en daarmee wordt de auto gewassen.
                    In beide emmers liggen roosters opdat het zand en heel kleine steentjes naar de boden kunnen zakken.
                    De was handschoen wordt altijd gespoeld in de emmer met klaar water en uitgeknijpt en dan weer gedompeld in de emmer met shampoo.
                    Wagen wordt met de lans zuiver gemaakt (geen hoge druk meer) en vervolgens met een synthetisch doek gedroogd.
                    Voor de wielen heb ik een speciale borstel en gebruik daarvoor weer de emmer met shampoo, weer afspoelen en drogen met het doek.
                    De banden worden dan ingewreven met Meguiar's "Endurance" zodat ze weer mooi zwart en licht glanzend zijn na droogwrijven.
                    Endurance is een gel voor de banden.
                    Met een andere doek wrijf ik het nat rond de deuren enz. droog.
                    Als laatste karreke de garage in en al mijn materiaal eerst proper maken en op z'n plaats zetten.
                    Ik gebruik voor alles enkel producten van Meguiar's, vanaf nu zal ik uitkijken naar een andere foam.
                    Dat zal kan die van Auto Glym m.n. Polar reeks zijn, of de Autobrite Magi Foam van Wax - it worden.
                    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wagen foamen met Kärcher

                      Als je verwacht van met enkel een foamlance de wagen proper te krijgen, ga je een dusdanig agressieve zeep moeten gebruiken dat je binnen een paar jaar de lak om zeep (!) helpt. Geen probleem als je toch sowiewo om de twee-drie jaar een andere auto koopt of krijgt.
                      Ik zweer bij het twee-emmers systeem waarbij de washandschoen steeds uitgespoeld wordt in de ene emmer en in de andere emmer water met shampoo krakhelder blijft. Der zit ook zo'n grid onderaan de emmers om gruis op te vangen. Je merkt na einde werk bij het omkiepen van de emmers duidelijk dat het systeem werkt. Een borstel is misschien wel goed voor grote oppervlakken (denk aan een bestelwagen) maar bij een gewone auto zijn er veel te veel plaatsen waar je nooit kan komen. Overigens is mijn auto niet met wax maar met een coating beschermd.
                      Ik haat het alleen dat er steeds water blijft druppelen aan de spiegels, dat droogt dan weer netjes op (not) en laat sporen na. Ik heb zelfs speciaal een bladblazer aangeschaft om dat op te lossen, maar dan nog blijft er water van achter de spiegels komen. Slecht ontwerp zeker? Enfin, in het kader van de wereldproblematiek niets wakker van te liggen maar toch
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wagen foamen met Kärcher

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Ik zweer bij het twee-emmers systeem waarbij de washandschoen steeds uitgespoeld wordt in de ene emmer en in de andere emmer water met shampoo krakhelder blijft.
                        Dat denk ik ook en is de enige oplossing dat “echt” werkt.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wagen foamen met Kärcher

                          Dat inschuimen heeft eigenlijk maar één doel, het losweken van alle vuil op de lak en dat om schramme(n)(tjes) en vooral die lelijke swirls, veroorzaakt door minuscule zandkorreltjes, te voorkomen.
                          Daarom verwijder ik de foam met de hogedruk spuit.
                          Ben nu 72 jaar en als ik mijn auto heb gekuist ben ik echt bekaf.
                          Elke week wassen is er daarom niet meer bij, die wordt alleen gewassen als ik het niet meer kan aanzien.
                          We hebben er zelfs aan gedacht een contract af te sluiten om die elke maand te laten wassen met de hand met waxen inbegrepen als hij dat nodig acht.
                          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wagen foamen met Kärcher

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Dat inschuimen heeft eigenlijk maar één doel, het losweken van alle vuil op de lak en dat om schramme(n)(tjes) en vooral die lelijke swirls, veroorzaakt door minuscule zandkorreltjes, te voorkomen.
                            Daarom verwijder ik de foam met de hogedruk spuit.
                            Ben nu 72 jaar en als ik mijn auto heb gekuist ben ik echt bekaf.
                            Elke week wassen is er daarom niet meer bij, die wordt alleen gewassen als ik het niet meer kan aanzien.
                            We hebben er zelfs aan gedacht een contract af te sluiten om die elke maand te laten wassen met de hand met waxen inbegrepen als hij dat nodig acht.
                            Buiten het feit dat de ramen, lichten en nummerplaat voldoende zuiver moeten zijn is er geen enkele verplichting om je auto te wassen, doe het maar rustig aan.

                            PS: die rooster onder in de emmer is een goede tip

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wagen foamen met Kärcher

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              PS: die rooster onder in de emmer is een goede tip
                              Nooit uw kuisgerief in de emmer leggen is ook een goede zaak.
                              Rooster is goed, maar ook op het rooster kan wat vuil blijven liggen. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wagen foamen met Kärcher

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Geen spons of dergelijke, maar dan toch een borstel. [emoji6]
                                Dan was al mijn info hier boven dus overbodige info Freddy en zal ik die ook wissen, gezien jij toch altijd de dikste wil hebben
                                weer al de verloren moeite voor niets, jammer.
                                Het ga jullie goed, prettige feestdagen.

                                Comment

                                Working...
                                X