Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wagen foamen met Kärcher

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Wagen foamen met Kärcher

    Wat is het verschil tussen de Blast en de Wash ??? Lijkt me 2x hetzelfde.
    De Seal dat begrijp ik.

    Update:

    Blast lijkt een voorwas te zijn louter met de lans.

    Wash wordt ook met de lans aangebracht maar daarna wordt er nog oldskool gepoetst met de washandschoen. ( kan niet anders hé
    Last edited by Alfa Centauri; 17 december 2019, 21:41.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #62
      Re: Wagen foamen met Kärcher

      UPDATE:

      Deze zouden "te proberen" zijn - hier vond ik de meeste goede ervaringen over. ( let op, dit is persoonlijk hé - ik zal later wel mijn eigen bevindingen noteren )

      * Nerta Drizzle Protect

      * Chemical Guys Honeydew

      * Geon AF Avalance

      * Adam's Ultra Foam Shampoo

      * Monello Artico Magico Snow Foam

      * Auto Glym Polar ( Blast / Wash / Seal )


      En om af te sluiten nog eentje om te lachen: "Hauw toe klien joor auwdie ?"

      Het is reclame natuurlijk. Alles lijkt vanzelf te gaan.

      Discover a wide range of premium car shampoo, snow foams, polish and wax designed and manufactured in the UK since 1965. Shop Autoglym Official online today.
      Last edited by Alfa Centauri; 17 december 2019, 21:46.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #63
        Re: Wagen foamen met Kärcher

        Polar Blast:
        Polar Blast is een snowfoam dat verkrijgbaar is in 2,5 liter en dat kan worden aangebracht met een hogedrukreiniger met een schuimpistool als voorwas. Het bedekt het voertuig in een rijk deken van schuim die aan het lakwerk kleeft om vuil en zware vervuiling zachtjes los te maken voorafgaand aan het wassen met Bodywork Shampoo Conditioner. Dit vermindert het risico op krassen en swirls veroorzaakt door een spons of washandschoen die over zware vervuiling beweegt. De pH-neutrale formulering verwijdert geen bestaande lagen polish of wax
        Polar Wash:
        Autoglym Polar Wash is een veilig en effectief reinigingsmiddel speciaal ontwikkeld om via een foamlans en een hogedrukreiniger te worden verwerkt, na een pre-wash met Autoglym Polar Blast. Polar Wash zorgt voor een foamlaag met indrukwekkende reinigingskrachten en maakt korte metten met vuil, vet en modder. Dankzij de foamlaag was je nu nog gladder met minder kans op swirls.
        Pilar Seal:
        Polar Seal is een beschermende coating met een formule die speciaal ontwikkeld is voor toepassing via een hogedrukreiniger met een spuitpistool. Het laat een waterafstotende laag achter op de lak, die ervoor zorgt dat water op het oppervlak parelvormige druppels vormt, waardoor de auto sneller weer droog is. Gewoon op een schoon, nat voertuig sproeien, afspoelen en drogen, en er ontstaat een hoogglansafwerking
        Dit is echter geen echte coating maar een beschermende laag die achter gelaten wordt.
        Echte coating is erg duur, reken maar rond de €300,00 voor een dosis en wordt aangebracht met een polijstmachine, daarna word er wax laag aangebracht.
        Een coating laten uitvoeren kost tussen de €300 à € 500 naargelang wat je wilt dat er gedaan wordt aan je wagen (Binnen, wielen, banden, plastiek enz.).
        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #64
          Re: Wagen foamen met Kärcher

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Polar Blast:


          Polar Wash:


          Pilar Seal:

          Dit is echter geen echte coating maar een beschermende laag die achter gelaten wordt.
          Echte coating is erg duur, reken maar rond de €300,00 voor een dosis en wordt aangebracht met een polijstmachine, daarna word er wax laag aangebracht.
          Een coating laten uitvoeren kost tussen de €300 à € 500 naargelang wat je wilt dat er gedaan wordt aan je wagen (Binnen, wielen, banden, plastiek enz.).
          Ahum, maar Autoglym is nu ook niet bepaald goedkoop hé.
          Akkoord, je kan het (letterlijk en figuurlijk ) spreiden ...

          Ik zal beginnen met enkele producten uit te proberen: una gamba per volta
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #65
            Re: Wagen foamen met Kärcher

            Zeer tevreden gebruiker van Chemical Guys Mister Pink sneeuwschuim hier. Alle andere producten die ik gebruik komen van dezelfde detailer, https://www.detailed.be/ interessante blog ook. Verder geen relatie/sponsoring met de goede man.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #66
              Re: Wagen foamen met Kärcher

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Dit is echter geen echte coating maar een beschermende laag die achter gelaten wordt.
              Echte coating is erg duur, reken maar rond de €300,00 voor een dosis en wordt aangebracht met een polijstmachine, daarna word er wax laag aangebracht.
              Ik heb offertes van verschillende bedrijven gehad en ook de volledige uitleg.
              Ze polijsten de wagen eerst (tenzij nieuw) om alle krasjes weg te werken en daarna brengen ze een coating aan.
              Kostprijs is afhankelijk van type wagen en ze durven nog wel eens meer vragen afhankelijk van het merk. [emoji1785]
              Offerte was telkens rond de 750€ zonder polijsten, daar kwam afhankelijk van de ouderdom van de wagen tussen de 280€ en 580€ bij.

              Eergisteren iemand gesproken dat onlangs een nieuw maar weliswaar groter voertuig liet behandelen met ProTech ... 1750€. [emoji18]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: Wagen foamen met Kärcher

                Mijn Mazda2 heb ik nieuw gekocht maar ik heb vier weken moeten wachten voor hij behandeld kon worden omdat ik nieuwe klant was zeker?
                Enfin, die is eerst gewassen, foamen dus, dan afgespoeld en met de hand gewassen.
                Daarna een grondige inspectie van de lak en de plastiek om vervolgens een coating op aan te brengen met een polijstmachine.
                Daarna is de auto in de wax gezet geweest en kreeg de binnenkant een volledige behandeling tegen vuil, zowel tapijten, inleg tapijten, zetels, dashboard en de deuren.
                De banden zijn ook met een gel behandeld geweest (doet erg veel aan het uitzicht van de wagen).
                Voor alles heb ik €535,00 betaald.
                Ik ga binnen een tweetal maanden een jaarcontract vragen om mijn auto maandelijks te laten onderhouden buiten en binnen, dit zou op € 75,00 per maand komen.

                De Mazda2 is maar een klein autootje en kan me voorstellen dat je voor bijvoorbeeld een Peugeot 3005 veel meer zal betalen.
                € 1.750 vind ik wel bij het haar gegrepen tenzij ze de auto eerst hebben moeten kleien want dit is intensief en heel zwaar werk hoor en volledig met de hand te doen.

                Ook de reden waarom ik mijn wagen zo snel mogelijk een coating heb laten geven want dan blijf de lak voor maanden beschermd tegen allerlei invloeden.
                Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #68
                  Wagen foamen met Kärcher

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  € 1.750 vind ik wel bij het haar gegrepen tenzij ze de auto eerst hebben moeten kleien want dit is intensief en heel zwaar werk hoor en volledig met de hand te doen.
                  Dit was op een splinternieuw voertuig met 0km gereden, gebeurde voor de levering.
                  En enkel extern is dit hé, alleen de lak!

                  Dat de Mazda een kleinere wagen is kan ik begrijpen, maar waarom is het vaak (niet overal) merkgebonden?
                  Een even grote (oppervlakte) voor een BMW, Audi, Mercedes, ... kost meer dan voor een Fiat, Renault, Peugeot, ...
                  Beetje profiteren en ervan uitgaan dat ze dan geld genoeg hebben? [emoji56]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Wagen foamen met Kärcher

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Beetje profiteren en ervan uitgaan dat ze dan geld genoeg hebben? [emoji56]
                    Wellicht wel en dan denken ze dat een bezitter van een dure wagen extra zal uitkijken of alles en tot in de kleinste puntjes is behandel.
                    Sommigen zijn echt wel fanatiek bezig met hun auto hoor. Dat draadje van Pol een tijd geleden wakkerde bij mij dat vuur weer aan.
                    Ik heb geprobeerd die draad weer op te pakken maar op latere leeftijd is dat niet zo evident hoor, vooral om door de knieën te gaan.
                    Ik ga een onderhoudsplan afsluiten bij "Car Detailing Siebe" om elke maand de auto proper te maken buiten en binnen.
                    Last edited by Red Falcon; 19 december 2019, 13:01.
                    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Wagen foamen met Kärcher

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Wellicht wel en dan denken ze dat een bezitter van een dure wagen extra zal uitkijken of alles en tot in de kleinste puntjes is behandel.
                      Sommigen zijn echt wel fanatiek bezig met hun auto hoor. Dat draadje van Pol een tijd geleden wakkerde bij mij dat vuur weer aan.
                      Ik heb geprobeerd die draad weer op te pakken maar op latere leeftijd is dat niet zo evident hoor, vooral om door de knieën te gaan.
                      Ik ga een onderhoudsplan afsluiten bij "Car Detailing Siebe" om elke maand de auto proper te maken buiten en binnen.
                      Awel dat is iets dat mijn vrouw gisteren ook aan mij vroeg of er geen goede firma’s zijn om dat op regelmatige basis te doen.
                      Hoe ouder men wordt, hoe moeilijker alles wat gaat.
                      En eerlijk gezegd, in het deftig kuisen van een auto kruipt tijd.
                      Met een van de wagens gaan we gewoon naar de carwash ... heeft nog goede lak en daar komen niet eens krassen in.
                      Uiteraard niet de eerste de beste carwash dat slecht onderhouden is.
                      Vroeger deed ik dat allemaal zelf, nu lukt dat niet altijd meer door mijn rugklachten ... maar de goesting neemt ook wel af.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #71
                        Re: Wagen foamen met Kärcher

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Awel dat is iets dat mijn vrouw gisteren ook aan mij vroeg of er geen goede firma’s zijn om dat op regelmatige basis te doen.
                        Hoe ouder men wordt, hoe moeilijker alles wat gaat.
                        En eerlijk gezegd, in het deftig kuisen van een auto kruipt tijd.
                        Met een van de wagens gaan we gewoon naar de carwash ... heeft nog goede lak en daar komen niet eens krassen in.
                        Uiteraard niet de eerste de beste carwash dat slecht onderhouden is.
                        Vroeger deed ik dat allemaal zelf, nu lukt dat niet altijd meer door mijn rugklachten ... maar de goesting neemt ook wel af.
                        En zoals nu...in de week is het gewoon onmogelijk om er zelfs eens met een tuinslang of een HDR over te gaan, tegen dat ik thuis ben is het al donker...
                        Afgezien dat een mens het fysiek nog moet aankunnen kruipt er inderdaad zeer veel tijd in. Ik ben helemaal geen maniak in auto reinigen, maar ik rij wel graag met een nette wagen. En zonder redelijk wat moeite gaat het niet hoor, wat ze ook op menig flesje van onderhoudsprojecten mogen beweren.
                        Nu zolang het fysiek nog gaat, is een auto kuisen ook nog een goeie workout
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #72
                          Wagen foamen met Kärcher

                          Hetgeen nog het ergst is ... dat is dat de grond steeds lager wordt met de jaren. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #73
                            Re: Wagen foamen met Kärcher

                            Och, waar ik dus ga kunt ge ook een wekelijks, maandelijks halfjaarlijks of een jaarlijks contract afsluiten.
                            Je kiest zelf wat er gedaan moet worden aan je wagen.

                            Je zou denken dat een goede carwash geen schrammen achterlaat tot die gast een speciale lamp uithaalt en op je auto richt.
                            Swirls zullen er zeker op zitten, schrammen ook maar niet zo nadrukkelijk waarschijnlijk maar wat er zeker op de lak ligt is chemisch vuil die de kleur van de wagen doffer maakt.
                            Weer een reden dat ik een coating heb laten aanbrengen.
                            Volgend jaar in mei heb ik mijn wagen 1 jaar en daar gaat weer een coating op en halfjaarlijks in de wax en mijn banden moeten zwart blijven, ik zie dat graag.
                            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Wagen foamen met Kärcher

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Op de site van Kranzle lees ik anders dat de lans ook een steekkoppeling is.
                              Misschien anders bij de verschillende modellen?
                              Hier eerder bij toeval wat verder informatie over gevonden.
                              Bijna alle Kränzle hogedrukreinigers zijn verkrijgbaar met ofwel schroefdraad-bevestiging ofwel bajonet-bevestiging (snelkoppeling).
                              Men kan deze bij aanschaf meteen verkrijgen met het type koppeling dat men verkiest, ofwel nadien deze accessoires optioneel kopen.
                              De bajonet-koppeling is wel in metaal en ook voor professioneel/industrieel gebruik.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #75
                                Re: Wagen foamen met Kärcher

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Wellicht wel en dan denken ze dat een bezitter van een dure wagen extra zal uitkijken of alles en tot in de kleinste puntjes is behandel.
                                Sommigen zijn echt wel fanatiek bezig met hun auto hoor. Dat draadje van Pol een tijd geleden wakkerde bij mij dat vuur weer aan.
                                Ik heb geprobeerd die draad weer op te pakken maar op latere leeftijd is dat niet zo evident hoor, vooral om door de knieën te gaan.
                                Ik ga een onderhoudsplan afsluiten bij "Car Detailing Siebe" om elke maand de auto proper te maken buiten en binnen.
                                En € 12 per maand voor Adobe vind je te duur ?
                                Ieder z'n prioriteiten natuurlijk op dit fotografieforum.

                                Comment

                                Working...
                                X