Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wagen foamen met Kärcher

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Wagen foamen met Kärcher

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Maar dan nog blijkt Kränzle een stap hoger te staan dan bv. Kärcher ook in prijs.
    Het lijkt me dat men het eerder omgekeerd moet zien, Kärcher gaat gewoon verder in lagere (goedkopere) modellen om heel de markt te overbruggen.
    Gaat men kijken in de duurdere professionele reeks, dan kan men eveneens heel ver gaan en is de afwerking ook anders.
    Net zoals Kranzle een kleinere instapreeks heeft, zo heeft Kärcher een veel bredere (grotere) instapreeks. [emoji6]

    De middenklasse: https://www.kaercher.com/be/professi...denklasse.html

    De superklasse: https://www.kaercher.com/be/professi...perklasse.html

    De Marc-klasse [emoji16]: https://www.kaercher.com/be/professi...d-trailer.html
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Wagen foamen met Kärcher

      Marc, hier ben je zeker goede kwaliteit te kopen, wat eg ik, het beste te kopen.
      WAX - IT
      Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Wagen foamen met Kärcher

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Als je nu in Google eens “Kärcher lans” typt en op afbeeldingen zoekt, dan zie je meteen wat er allemaal vindbaar is.

        Zelfs iets dergelijk (om te overdrijven): https://www.toolforce.be/artikel/411...reiniging.html
        Ik heb op de site van Kärcher gezocht, Freddy. En meestal zit ik dan nog ( uit luiheid ) op mijn iPad te zoeken.
        Maar daar zag ik die haakse lans niet zo direct.

        Echter... amai wat een prijs: daarvoor heb je al bijna een low-end Kärcher hogedrukreiniger zelf !
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Re: Wagen foamen met Kärcher

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Marc, hier ben je zeker goede kwaliteit te kopen, wat eg ik, het beste te kopen.
          WAX - IT
          Dank U, Luc !
          Het zal wellicht deze of een nl site zijn waar ik die koop, en ja wellicht is dit hetzelfde als van Ali, maar dan moet ik weer een maand wachten....
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #20
            Re: Wagen foamen met Kärcher

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Het lijkt me dat men het eerder omgekeerd moet zien, Kärcher gaat gewoon verder in lagere (goedkopere) modellen om heel de markt te overbruggen.
            Gaat men kijken in de duurdere professionele reeks, dan kan men eveneens heel ver gaan en is de afwerking ook anders.
            Net zoals Kranzle een kleinere instapreeks heeft, zo heeft Kärcher een veel bredere (grotere) instapreeks. [emoji6]

            De middenklasse: https://www.kaercher.com/be/professi...denklasse.html

            De superklasse: https://www.kaercher.com/be/professi...perklasse.html

            De Marc-klasse [emoji16]: https://www.kaercher.com/be/professi...d-trailer.html
            Ha ha, die Freddy toch !!!
            De Marc-klasse kan ik niet betalen, noch stockeren !

            Je bent wel een kei in Googelen

            Ik ga binnenkort eens naar VDB die verdelen Kränzle.
            Ik weet niet of de link werkt:



            Tussen de 615 en de 1185 euro heb je al een zeer degelijk toestel imho.
            Ik weet het, duurder dan de gele Kärchers, maar dat zijn appel met peren vergelijken.
            Mercedes ( om maar eens iets neutraal te noemen ) vergelijk je ook niet met Daewoo.

            Toptoestel heeft een debiet van 11 l
            10-140 bar ( instelbaar ! ) ( noot: de moderne Kärchers zijn tegenwoordig ook instelbaar )

            Ik heb er niet zoveel verstand van, maar bij het duurste toestel ( DRUKREINIGER 160P-TST * 3.200W * 140bar * 11L/min) staat 1400 tr/min, het "goedkoopste" 2800 tr/min
            Lager toerental is beter ?
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #21
              Re: Wagen foamen met Kärcher

              @ Freddy: ik leer snel bij ( goede leermeester éh )

              Hetzelfde gedaan voor Kränzle:



              Kärcher = 143 euri
              Kränzle = 77 euri
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #22
                Re: Wagen foamen met Kärcher

                Ik gebruik deze foamkop van Kärcher ook.
                Werkt prima

                Comment


                • #23
                  Wagen foamen met Kärcher

                  Ja Marc, appelen moet je niet met peren vergelijken ... dan ook niet een MB A klasse met een 500 SEL.
                  Met HD reinigers ... een instapmodel vergelijken met een hoger gamma is ook niet correct.
                  En je moet ook zien waarvoor het moet dienen, men koopt ook geen RR om naar de bakker te rijden ... maar het kan.
                  Last edited by VerSeg; 15 december 2019, 11:47.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wagen foamen met Kärcher

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ja Marc, appelen moet je niet met peren vergelijken ... dan ook niet een MB A klasse met een 500 SEL.
                    Met HD reinigers ... een instapmodel vergelijken met een hoger gamma is ook niet correct.
                    En je moet ook zien waarvoor het moet dienen, men koopt ook geen RR om naar de bakker te rijden ... maar het kan.
                    Ik ken er nochtans ene die met zijn RR naar de bakker durft gaan.
                    Niet naar de GB want dat dekt de verzekering niet.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wagen foamen met Kärcher

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Ik ken er nochtans ene die met zijn RR naar de bakker durft gaan.
                      Niet naar de GB want dat dekt de verzekering niet.
                      Er staan meestal veel Range Rovers aan de GB ... andere RR’s wat minder. [emoji16][emoji16][emoji16]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wagen foamen met Kärcher

                        hier een vergelijk tussen 3 Kräenzle HDR's - de derde is overkill den ik, maar wat vinden jullie van 1 en 2 ?

                        Het is een PDF die ik naar 2 JPGS heb omgezet: ( oei, te groot ) ik verklein ze even )



                        Last edited by Alfa Centauri; 15 december 2019, 17:18.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wagen foamen met Kärcher

                          Om enkel een wagen te foamen zijn ze eigenlijk allen al overkill ... alle extra kracht van een hogedrukreiniger benut men vooral bij onderwerpen waar men de lans kortbij kan houden.

                          Om het volledige nut wat beter te kunnen inschatten, moet je ook rekening houden met wat je nog wil doen met dat toestel.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wagen foamen met Kärcher

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Om enkel een wagen te foamen zijn ze eigenlijk allen al overkill ... alle extra kracht van een hogedrukreiniger benut men vooral bij onderwerpen waar men de lans kortbij kan houden.

                            Om het volledige nut wat beter te kunnen inschatten, moet je ook rekening houden met wat je nog wil doen met dat toestel.
                            Afgezien van de druk, is het debiet toch ook belangrijk ?
                            ( lees ik toch op verscheidene fora )
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #29
                              Wagen foamen met Kärcher

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Afgezien van de druk, is het debiet toch ook belangrijk ?
                              ( lees ik toch op verscheidene fora )
                              Als debiet zo belangrijk is ... dan is een goede tuinslang zeker goed. [emoji16][emoji16][emoji16]
                              Ook opletten met sommige fora ... vaak laten handelaars zich doorgaan als gebruikers om iets aan te bevelen.
                              Uiteraard heeft debiet een impact.

                              Ik heb volgend op uw vragen hier redelijk wat filmpjes bekeken over dat foamen ... de meesten beginnen met een (zo goed als) propere wagen. [emoji17]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wagen foamen met Kärcher

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Als debiet zo belangrijk is ... dan is een goede tuinslang zeker goed. [emoji16][emoji16][emoji16]
                                Ook opletten met sommige fora ... vaak laten handelaars zich doorgaan als gebruikers om iets aan te bevelen.
                                Uiteraard heeft debiet een impact.

                                Ik heb volgend op uw vragen hier redelijk wat filmpjes bekeken over dat foamen ... de meesten beginnen met een (zo goed als) propere wagen. [emoji17]
                                Inderdaad, en dan afwassen met zo'n washandje is waarschijnlijk veel gemakkelijker om het vuil te verwijderen.

                                Comment

                                Working...
                                X