Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digicorder !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Telenet digicorder !

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Een zwarte Doc 3.0 modem is ook geen probleem hoor Freddy, haalt
    dezelfde snelheden als de witte 3.1.
    Ze zeiden gewoon dat de laatste modem (witte) nu ook moet voor een TV-box, tegelijk omruilen dus.
    Voor welke reden hebben ze niet vermeld, mogelijks om alles tegelijk naar de laatste versie te zetten of toekomstgerichte diensten?
    In elk geval, mocht ik de Digicorder willen ruilen, dan moest ik ook de modem meebrengen.

    In theorie zou die ook hogere snelheden moeten kunnen halen, voor wie wil upgraden naar Speedboost 400 is deze ook verplicht (staat bij de info op hun site).


    Enfin, ik schrijf alleen wat ze mij gezegd hebben. [emoji6]
    Last edited by VerSeg; 15 augustus 2019, 10:40.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Telenet digicorder !

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ze zeiden gewoon dat de laatste modem (witte) nu ook moet voor een TV-box, tegelijk omruilen dus.
      Voor welke reden hebben ze niet vermeld, mogelijks om alles tegelijk naar de laatste versie te zetten of toekomstgerichte diensten?
      In elk geval, mocht ik de Digicorder willen ruilen, dan moest ik ook de modem meebrengen.

      In theorie zou die ook hogere snelheden moeten kunnen halen, voor wie wil upgraden naar Speedboost 400 is deze ook verplicht (staat bij de info op hun site).


      Enfin, ik schrijf alleen wat ze mij gezegd hebben. [emoji6]
      Maar stel dat ik wacht, komen ze het geheel dan ook weer plaatsen ?
      Modem is hier netjes op een houten plaat geschroefd , en als ik me niet vergis zijn er 2 delen ?
      Enfin, ben toch geruster als Telenet het zelf komt doen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #63
        Re: Telenet digicorder !

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Maar stel dat ik wacht, komen ze het geheel dan ook weer plaatsen ?
        Modem is hier netjes op een houten plaat geschroefd , en als ik me niet vergis zijn er 2 delen ?
        Enfin, ben toch geruster als Telenet het zelf komt doen.
        Tegen betaling kan alles. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #64
          Re: Telenet digicorder !

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Maar stel dat ik wacht, komen ze het geheel dan ook weer plaatsen ?
          Modem is hier netjes op een houten plaat geschroefd , en als ik me niet vergis zijn er 2 delen ?
          Enfin, ben toch geruster als Telenet het zelf komt doen.
          Als ik dat hier zo allemaal lees slaagt Telenet er wonderwel in de klanten braaf te houden, ironisch genoeg omdat ze gehecht blijven aan oudere technologie.
          Er wordt soms vrolijk gedaan over de concurrentie, maar ik heb 5 jaar geleden een Proximus box gekocht voor € 50 (V5, noch altijd actueel dacht ik), toen de BBOX2 modem niet meer werkte omdat ze de aansluiting hadden verbeterd werd er direct een BBOX3 geleverd (die heel eenvoudig aan te sluiten was).
          Nooit gedacht dat ze dat allemaal door die honderd jaar (toch minstens 50) oude telefoondraad zouden krijgen, maar nooit een probleem gehad.
          De software van de box is nu ook beschikbaar op PC en mobiel, ik zie deze dan ook met de tijd verdwijnen.
          Alhoewel daar nog een HD in zit, worden opnamen bv al lang in de cloud opgeslagen.
          Ik betaal Proximus voor diensten, niet voor hardware.
          Op de koperen kabel na, maar via gelijk welke internetverbinding (oa Orange mobile, hou ze in het oog) zie ik evengoed TV en lees mijn mail enz
          Last edited by palombian; 15 augustus 2019, 21:47.

          Comment


          • #65
            Re: Telenet digicorder !

            Ben bij de concurrentie geweest t/m Bbox2. Heeft nooit goed gewerkt. Onze woning was te ver af gelegen van een “kastje”.
            Dikwijls zonder internet gezeten, veel aan mijn computers geprutst om dan uiteindelijk te vernemen dat het bij hen lag.

            Sinds Telenet is alles toch veel stabieler geworden. Ook niet perfect, maar dat is het nergens.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #66
              Re: Telenet digicorder !

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Nooit gedacht dat ze dat allemaal door die honderd jaar (toch minstens 50) oude telefoondraad zouden krijgen, maar nooit een probleem gehad.
              Dat krijgen ze inderdaad door die oude bedrading, al ligt de kabel ondertussen toch ook al redelijk lang in de grond. [emoji6]

              Technologie verandert steeds en men haalt er meer en meer uit.
              Maar langs de andere kant zitten ze tegen de limiet van die koperdraden en zal fiber de toekomst uitmaken.
              De nodige investering om vooruit te gaan is bij de ene technologie dan wel ingrijpender dan bij de andere.

              Zoals Marc aanhaalt, is er ook wel een grote impact door de afstand ... niet alle klanten kunnen genieten van dezelfde snelheid.

              Buiten de hardware is er natuurlijk ook de service en aangeboden diensten waar ze onderling een groot verschil in kunnen uitmaken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #67
                Re: Telenet digicorder !

                Het hangt er ook vanaf welke snelheid als normaal wordt beschouwd, de lat ligt steeds hoger.
                Men kan het hele land niet vol glasvezel leggen, momenteel heb je op veel plaatsen al sneller internet via 4G(+).
                En als er volledige dekking van 5G komt (om de zelfsturende auto's op de weg met mekaar te laten praten ...) is een HD filmpje downloaden peanuts.
                Het is niet voor niets dat de 3 operatoren gaan samenwerken voor het mobiele netwerk.

                Comment


                • #68
                  Re: Telenet digicorder !

                  Misschien maken wij het niet meer mee, maar volgens mij gaan we over enkele jaren naar een systeem
                  waar alles over satelliet zal gaan, de droom van Ellon Musk.
                  Geen kabels of zendmasten meer nodig en betalen naar volgens wat je zelf zal kunnen samen stellen,
                  radio, tv, internet, gps, gsm, trajectcontroles en noem maar op.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Telenet digicorder !

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Misschien maken wij het niet meer mee, maar volgens mij gaan we over enkele jaren naar een systeem
                    waar alles over satelliet zal gaan, de droom van Ellon Musk.
                    Geen kabels of zendmasten meer nodig en betalen naar volgens wat je zelf zal kunnen samen stellen,
                    radio, tv, internet, gps, gsm, trajectcontroles en noem maar op.
                    Ooit zal zoiets wel komen, maar mijn auto stuur ik toch de ruimte niet in. [emoji6]

                    Draadloos is de toekomst, maar dan zullen ze toch nog wat communicatieproblemen moeten oplossen.
                    Met satelliet en slechte weersomstandigheden twijfel ik toch nog wat aan de betrouwbaarheid. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Telenet digicorder !

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ooit zal zoiets wel komen, maar mijn auto stuur ik toch de ruimte niet in. [emoji6]

                      Draadloos is de toekomst, maar dan zullen ze toch nog wat communicatieproblemen moeten oplossen.
                      Met satelliet en slechte weersomstandigheden twijfel ik toch nog wat aan de betrouwbaarheid. [emoji6]
                      Ik heb het niet over een systeem als Astra Freddy maar over een netwerk samengesteld uit 12.000 satellieten of misschien
                      nog veel meer, netwerken vullen elkaar aan, dan speelt het weer nog weinig mee.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Telenet digicorder !

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Ik heb het niet over een systeem als Astra Freddy maar over een netwerk samengesteld uit 12.000 satellieten of misschien
                        nog veel meer, netwerken vullen elkaar aan, dan speelt het weer nog weinig mee.
                        Oei, 12.000 satellieten ... gaat dat de zon niet tegenhouden en de aarde afkoelen?
                        Misschien wel de oplossing tegen de opwarming? [emoji1]

                        Ja, wie zal het zeggen wat het allemaal zal worden.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #72
                          Re: Telenet digicorder !

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Oei, 12.000 satellieten ... gaat dat de zon niet tegenhouden en de aarde afkoelen?
                          Misschien wel de oplossing tegen de opwarming? [emoji1]

                          Ja, wie zal het zeggen wat het allemaal zal worden.
                          De kostprijs zal natuurlijk ook wel door de gebruikers moeten betaald worden.
                          Ondertussen zijn deze toekomstvisies nog ver van realiteit.
                          Als je leest en zelf constateert dat Duitsland, het rijkste land van Europa een zeer gebrekkige telecominfrastructuur heeft (op het platteland heb je daar nauwelijks 2G) vraag ik me af of het wel allemaal zo nodig is.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Telenet digicorder !

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Oei, 12.000 satellieten ... gaat dat de zon niet tegenhouden en de aarde afkoelen?
                            Misschien wel de oplossing tegen de opwarming? [emoji1]
                            Nu zweven er ook reeds een paar duizend rond hé Freddy, maar voor andere doelen...
                            De eerste 60 voor internet zijn sinds enkele maanden ook reeds een feit.
                            De Falcon 9 bracht de satellieten tot op 440 km hoogte en landde op een droneschip in de Atlantische Oceaan. De satellieten vlogen op eigen kracht door naar 550 km hoogte.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Telenet digicorder !

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Nu zweven er ook reeds een paar duizend rond hé Freddy, maar voor andere doelen...
                              De eerste 60 voor internet zijn sinds enkele maanden ook reeds een feit.
                              https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...e-60-van-11-9/
                              Bedankt voor de link, straf want dit had ik nog niet eerder tegengekomen en wist dus niet dat dit een reëel project was.
                              Interessant om weten. [emoji6]

                              Wat noemen ze goedkoop internet? [emoji16]

                              Kostprijs 10 miljard Dollar en geschat 40 miljoen klanten tegen 2025.
                              Volgens Belgische normen is “goedkoop” 1.000€ per jaar, volgens andere landen misschien 100€.
                              Niettegenstaande de hoge investering, zal dat in elk geval nog redelijk snel renderend zijn.

                              De vraag blijft me wel hoe we een snelle upload gaan bekomen zonder redelijk dure technologie of redelijke antennes.
                              We zien wel, of maken het zelf niet meer mee. [emoji17]
                              Al wat we vroeger onmogelijk achtten, is er nu ook ... dit zal dan ook wel lukken. [emoji106]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X