Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digicorder !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Telenet digicorder !

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Klopt, maar hoeveel betalen we per maand om te kunnen opnemen en doorspoelen?
    Als VTM ons dat voor niets wil laten betalen, dan moeten ze ook maar die kost dragen.

    Op een avond heb je gemakkelijk 1 uur reclame, als 200.000 mensen een specifieke uitzending volgen ... dan is dat 200.000 uur verloren energie op één avond.
    Van energiebesparing gesproken. [emoji6]
    Dat met live kijken.
    Gaat men het eerst opnemen en dan bekijken, dan is de energieverspilling maal twee. [emoji17]
    Energiebesparing door wegnemen reclame ? Ik dacht het niet.
    Velen zijn TV-verslaafd en dat houdt bij velen het volgende in :
    20h De tv wordt op gezet en er wordt gekeken tot 23h30. Dus 3h30 aan energie opgekeken. Stel dat daar nu in het toaal 1 uur reclame inzit dan is dat weggeooide energie, maar, raar, niemand doet het toestel uit en velen zappen dan eindellos tot ze opnieuw kunnen verder kijken.
    Haal je nu de reclame weg, dan wordt dat vrijgekomen uur zo wie zo opgevuld met kijken naar wat anders want, sorry, voor velen is het kijken van dit tot dat uur en als het ene gedaan of vervelend is, wordt er gezapt tot er iets gevonden wordt wat toch wat aandacht vraagt ...
    Let wel, ik spreek van velen en niet van iedereen ...

    Het mooiste voorbeeld hiervan is die 30-jaar lange herhaling van de kampioenen tijdens de zomertijd. Ik kan niet snappen dat dat nog steeds kijkers aan trekt. Dat men iets herhaalt, tot daar aan toe, maar die rommel wordt nu al jaren door onze strot geduwd. Arm Vlaanderen. Maar nu wijk ik af. Ik wou gewoon duiden dat bij velen TV-kijken een soort dwangmatige bezigheid is, boeiend of niet en dan is schrappen van het reclameblok geen energiebespaarder.

    En dat het reclameblok wel degelijk nuttige info kan aanbieden kan misschien uit volgend verhaal.
    Tegen SInterklaas vraagt Jans moke of hij al eens heeft nagedacht over wat hij aan de lieve sint zou vragen.
    Zonder aarzelen antwoord onze 9-jarige snoodaard 'tampax mam, tampax'.
    Emmelie bronst haar wenkbrauwen en denkt: "Oh, die heeft niet nagedacht en 't zal één of andere bevlieging zijn".
    De dag nadien tijdens het avondmaal vraagt Jantjes moeder opnieuw wlke zijn vraag naar Sint toe is.
    Zonder aarzelen antwoordt Jantje opnieuw: Moeke, tampax, tampax dat wil ik hebben ..."
    De dag nadien van het zelfde laken een broek of is het van de zelfde ouwatte ...
    Verbaasd vraagt ze aan Jantje: "Jantje, weet ge wel wat tampax is ?"
    Antwoord van Jantje: "Neen, moek, neen, helemaal niet, maar op de tv zie ik dat nu toch al een paar weken tijdens tussen 'Samson en Gert' door en ze zeggend at ge daar mee kunt zwemmen, voetballen, fietsen, slapen, lopen, ... "
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #47
      Telenet digicorder !

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
      Energiebesparing door wegnemen reclame ? Ik dacht het niet.
      Stel ... ik wil 3 programma’s bekijken van één uur.
      Zonder reclame 3 uur TV kijken, met reclame ongeveer 4 à 4,5 uur. [emoji41]
      Als ik verslaafd zou zijn aan TV kijken, dan toch liever iets wat ik wil zien.

      En ja er zijn mensen die vijf keer een herhaling bekijken ... dat is hun keuze, maar nu moeten ze er ook vijf keer de reclame bij nemen, uiteindelijk moet die TV voor onnodige zaken veel langer op staan.

      De meeste mensen die een Digicorder kiezen is om reclame te kunnen doorspoelen. [emoji6]

      En dat zappen dat sommigen doen ... dat is vooral om de reclame niet te zien, al wordt dat heden moeilijk want vele zenders plannen de reclame op hetzelfde moment.
      Een film bekijken op TV gebeurt hier bijna nooit meer, door de reclame.
      Gelukkig zijn er alternatieven.
      Last edited by VerSeg; 1 augustus 2019, 09:54.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #48
        Re: Telenet digicorder !

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Stel ... ik wil 3 programma’s bekijken van één uur.
        Zonder reclame 3 uur TV kijken, met reclame ongeveer 4 à 4,5 uur. [emoji41]
        Als ik verslaafd zou zijn aan TV kijken, dan toch liever iets wat ik wil zien.

        En ja er zijn mensen die vijf keer een herhaling bekijken ... dat is hun keuze, maar nu moeten ze er ook vijf keer de reclame bij nemen, uiteindelijk moet die TV voor onnodige zaken veel langer op staan.

        De meeste mensen die een Digicorder kiezen is om reclame te kunnen doorspoelen. [emoji6]

        En dat zappen dat sommigen doen ... dat is vooral om de reclame niet te zien, al wordt dat heden moeilijk want vele zenders plannen de reclame op hetzelfde moment.
        Een film bekijken op TV gebeurt hier bijna nooit meer, door de reclame.
        Gelukkig zijn er alternatieven.
        We spreken dezelfde taal, maar anders gekleurd. Ik schreef dan ook dat niet iedereen tv-kijken verslaafd is.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #49
          Telenet digicorder !

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          We spreken dezelfde taal, maar anders gekleurd. Ik schreef dan ook dat niet iedereen tv-kijken verslaafd is.
          Ik weet dat wel hoor. [emoji1]
          Maar ook verslaafden zijn vermoedelijk niet uit op reclame.
          Of bestaat dat ook “reclameverslaafden”? [emoji1][emoji1][emoji1]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #50
            Re: Telenet digicorder !

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Ze beweren dat ze niets anders hebben !
            Ik denk dat de enige mogelijkheid is Telenet opzeggen en 14 dagen later “nieuwe klant” worden.

            4K decoder heeft ook geen RF out meer.

            Situatie bij ons:
            - coax komt van de straat en komt uit in de living
            - coax gaat in digicorder RF IN
            - ander stukje coax sluit ik aan op digicorder RF out
            - dat ander stukje coax gaat naar een contactdoos in de livinmuur.
            Tussen de living en de keuken loopt een coax, die komt uit in een contactdoos van de keuken
            - in de keuken staat een kleine CRT TV

            De coax van de straat wordt dus via de digicorder doorgelust naar de keuken.

            100 keer uitgelegd bij Telenet, maar de dame aan de balie sprake steeds maar “ dan moet je in elke muur een contactdoosje hebben om een coax in te steken” .....zucht.....

            Allez madam: stel er komt 1 coax van de straat en er staan in de living 2 TV’s vlak naast mekaar...
            Hoe ga je dat oplossen.....????
            -
            Ik wil hier toch graag nog even op reageren..
            Wanneer je meerdere tv's wilt gebruiken moet je gebruik maken van een ander aansluitpunt.
            Je moet daarvoor naar telenet bellen en zij komen een nieuwe versterker aansluiten met meerdere aansluitpunten.

            Die RF-out op de digicorder is bedoeld om naar de tv te gaan en analoog te kunnen kijken. Die is niet bedoeld om door te lussen naar andere aansluitpunten. Alhoewel het wel mogelijk is.
            Instagram / Facebook

            Comment


            • #51
              Telenet digicorder !

              Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk bericht
              Ik wil hier toch graag nog even op reageren..
              Wanneer je meerdere tv's wilt gebruiken moet je gebruik maken van een ander aansluitpunt.
              Je moet daarvoor naar telenet bellen en zij komen een nieuwe versterker aansluiten met meerdere aansluitpunten.

              Die RF-out op de digicorder is bedoeld om naar de tv te gaan en analoog te kunnen kijken. Die is niet bedoeld om door te lussen naar andere aansluitpunten. Alhoewel het wel mogelijk is.
              Indien hij enkel de Digicorder gebruikt om TV te kijken en de uitgang gebruikt voor een andere TV, dan is er nog steeds maar één TV analoog aangesloten.
              In theorie (en praktijk) dus degelijk doenbaar zonder neveneffecten. [emoji106]

              Verder klopt het wel, had dat ook al aangekaart. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Telenet digicorder !

                Mijn eerste digicorder heb ik aangekocht (voor 350 euro dacht ik), net om huurkosten te besparen. Na 2 jaar en 2 maanden ging die stuk, net buiten garantie dus.
                Toen was er geen optie meer om een digicorder te kopen en was ik verplicht om eentje te huren. De 50 euro activatiekosten moest ik niet betalen als ik mijn oude digicorder aan hun kado gaf (zodat ze die konden oplappen en verhuren).
                Na enkele jaren ging de gehuurde digicorder kapot. Toen kreeg ik de keuze: gratis een herstelde oude digicorder of 50 euro opleg voor een recenter model.
                Dat je nu 'slechts' 35 euro moet opleggen voor een recente digicorder is al een verbetering maar destijds werd het verhuren gepromoot met de melding dat je zo steeds de recentste digicorder zou hebben, wat dus een leugen bleek te zijn.
                Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                Comment


                • #53
                  Re: Telenet digicorder !

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                  Mijn eerste digicorder heb ik aangekocht (voor 350 euro dacht ik), net om huurkosten te besparen. Na 2 jaar en 2 maanden ging die stuk, net buiten garantie dus.
                  Toen was er geen optie meer om een digicorder te kopen en was ik verplicht om eentje te huren. De 50 euro activatiekosten moest ik niet betalen als ik mijn oude digicorder aan hun kado gaf (zodat ze die konden oplappen en verhuren).
                  Na enkele jaren ging de gehuurde digicorder kapot. Toen kreeg ik de keuze: gratis een herstelde oude digicorder of 50 euro opleg voor een recenter model.
                  Dat je nu 'slechts' 35 euro moet opleggen voor een recente digicorder is al een verbetering maar destijds werd het verhuren gepromoot met de melding dat je zo steeds de recentste digicorder zou hebben, wat dus een leugen bleek te zijn.
                  Het ligt wel een beetje anders hoor.
                  Mij vertelden ze dat iedereen gratis de nieuwe TV box gaat krijgen, maar ... je zal via een brief een uitnodiging krijgen.

                  Indien je SNELLER die nieuwe TV box wenst DAN vragen ze wel 35 euro.

                  Dus voor wie op de brief kan wachten is het gratis.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #54
                    Re: Telenet digicorder !

                    Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk bericht
                    Ik wil hier toch graag nog even op reageren..
                    Wanneer je meerdere tv's wilt gebruiken moet je gebruik maken van een ander aansluitpunt.
                    Je moet daarvoor naar telenet bellen en zij komen een nieuwe versterker aansluiten met meerdere aansluitpunten.

                    ....
                    Bedoel je zo'n coax versterker ?
                    Heel lang geleden hebben ze dat ook eens geplaatst. Ging ook naar de FM-tuner.
                    Toen Telenet digitaal ging is er een UTP kabel gelegd, en toen ik overging naar Proximus was dat uiteraard ook zo.
                    Mijn gedacht bestond het analoge signaal al lang niet meer op de Telenet kabel, dat was van in de tijd van de teledistributie.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Telenet digicorder !

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Bedoel je zo'n coax versterker ?
                      Heel lang geleden hebben ze dat ook eens geplaatst. Ging ook naar de FM-tuner.
                      Toen Telenet digitaal ging is er een UTP kabel gelegd, en toen ik overging naar Proximus was dat uiteraard ook zo.
                      Mijn gedacht bestond het analoge signaal al lang niet meer op de Telenet kabel, dat was van in de tijd van de teledistributie.
                      Wij kijken in onze keuken nochtans analoog, en nog op een kleine CRT TV
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #56
                        Re: Telenet digicorder !

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Wij kijken in onze keuken nochtans analoog, en nog op een kleine CRT TV
                        En ik die dacht dat wij een van de laatsten waren om een platte TV te kopen .

                        Comment


                        • #57
                          Re: Telenet digicorder !

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          En ik die dacht dat wij een van de laatsten waren om een platte TV te kopen .
                          Ha ha, ik ga inkom vragen als de mensen es willen komen kijken

                          Neen, in de living hangt wel een platte TV, maar die in de keuken is in feite blijven staan. Gebruiken we enkel om naar het journaal te kijken, en daarvoor voldoet ie prima.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #58
                            Re: Telenet digicorder !

                            Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk bericht
                            Ik wil hier toch graag nog even op reageren..
                            Wanneer je meerdere tv's wilt gebruiken moet je gebruik maken van een ander aansluitpunt.
                            Je moet daarvoor naar telenet bellen en zij komen een nieuwe versterker aansluiten met meerdere aansluitpunten.

                            Die RF-out op de digicorder is bedoeld om naar de tv te gaan en analoog te kunnen kijken. Die is niet bedoeld om door te lussen naar andere aansluitpunten. Alhoewel het wel mogelijk is.
                            Hier is dat nooit anders geweest, Telenet heeft hier bij installatie meteen een verdeler met vijf coax uitgangen voorzien,
                            en verleden jaar bij ons dochter (nieuwbouw) hangt er zelfs ene met 8 of 10 coax uitgangen, allemaal gratis geplaatst door Telenet.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Telenet digicorder !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Het ligt wel een beetje anders hoor.
                              Mij vertelden ze dat iedereen gratis de nieuwe TV box gaat krijgen, maar ... je zal via een brief een uitnodiging krijgen.

                              Indien je SNELLER die nieuwe TV box wenst DAN vragen ze wel 35 euro.

                              Dus voor wie op de brief kan wachten is het gratis.
                              Ook even de vraag gesteld ... bij TV box ook verplicht een nieuwe modem als je nog zo geen witte hebt.
                              Ze ruilen die modem gratis als je hem meebrengt.
                              De TV box is heden inderdaad 35€ als je wil ruilen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Telenet digicorder !

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Ook even de vraag gesteld ... bij TV box ook verplicht een nieuwe modem als je nog zo geen witte hebt.
                                Ze ruilen die modem gratis als je hem meebrengt.
                                De TV box is heden inderdaad 35€ als je wil ruilen.
                                Een zwarte Doc 3.0 modem is ook geen probleem hoor Freddy, haalt
                                dezelfde snelheden als de witte 3.1.

                                Comment

                                Working...
                                X