Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digicorder !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Telenet digicorder !

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    OK, ge zegt dan maar wanneer ge overstapt. Ik volg dan wel
    Of we kunnen misschien samen naar de Telenet winkel stappen.

    Maar wacht niet te lang of ze stoppen ons wéér ne ge-refurbishte toe
    Dan kent ge mij nog niet goed. [emoji16]
    Mij met een occasie naar huis laten gaan zal niet rap gebeuren. [emoji6]

    Toch eens over denken ... nadeel is wel dat men geen opname kan bekijken als internet er uit ligt.
    Maar dan pakken we de smartfeun natuurlijk. [emoji16]
    Nu vragen ze blijkbaar 35€ om te ruilen naar een nieuw toestel.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Telenet digicorder !

      Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
      Waarom koop je geen digicorder Ipv te huren? Deze kost 250 euro en is na 2 jaar (en 3 maanden na de prijsverhoging) terugverdiend.
      Gaat hij eerder stuk heb je toch 2j garantie en alles daarna is winst..

      Groeten,
      Bart
      Heb ik gevraagd, Bart. Digicorders worden niet meer verkocht onder het mom van “ de technologie verandert te snel”
      Je kan dus niet meer aankopen, alleen maar huren.

      Ja, dag, dan zou iedereen ook een smarfeun moeten huren.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: Telenet digicorder !

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dan kent ge mij nog niet goed. [emoji16]
        Mij met een occasie naar huis laten gaan zal niet rap gebeuren. [emoji6]

        Toch eens over denken ... nadeel is wel dat men geen opname kan bekijken als internet er uit ligt.
        Maar dan pakken we de smartfeun natuurlijk. [emoji16]
        Nu vragen ze blijkbaar 35€ om te ruilen naar een nieuw toestel.
        Wat kunt ge er aan doen ? Volgende keer moogt ge es meegaan
        Als ze er geen hebben, kunnen ze er ook geen meegeven eh.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Re: Telenet digicorder !

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Heb ik gevraagd, Bart. Digicorders worden niet meer verkocht onder het mom van “ de technologie verandert te snel”
          Je kan dus niet meer aankopen, alleen maar huren.

          Ja, dag, dan zou iedereen ook een smarfeun moeten huren.
          Dan staat hun technologie om hun website up to date te brengen toch wat achter vrees ik. [emoji1]

          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Telenet digicorder !

            Waarom niet voor de nieuwe TvBox gekozen Marc?
            Werkt hier formidabel goed, geen harde schijf meer, meerdere opnames ter gelijkertijd
            rf afstandsbediening dus perfect te bedienen als deze in een gesloten kast staat, zelfs stembediening,
            daarbij kan je nu alles via deze afstandsbediening sturen, mogelijkheden
            Netflix en youtube enz.
            Zelfs als deze volledig van het net en alle aansluitingen is afgekoppeld kan
            je opnames programeren en bekijken van op en op je smartphone of tablet enz.
            Alle opnames staan op hun servers, capaciteit tot 200 uur opnames.
            Ik heb deze nu ongeveer drie maanden en uiterst tevreden van.
            Last edited by Guest42; 30 juli 2019, 08:20.

            Comment


            • #21
              Re: Telenet digicorder !

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Waarom niet voor de nieuwe TvBox gekozen Marc?
              En kan je de reclame op bijvoorbeeld VTM nog doorspoelen bij opnames?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Telenet digicorder !

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                En kan je de reclame op bijvoorbeeld VTM nog doorspoelen bij opnames?
                ja hoor!

                Comment


                • #23
                  Re: Telenet digicorder !

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En kan je de reclame op bijvoorbeeld VTM nog doorspoelen bij opnames?
                  Zeker dat Freddy, enkel bij terug kijk tv niet, maar is ook zo met de oude recorders.
                  Trouwens op termijn komen het allemaal TvBoxen en of het daarna nog zal kunnen???
                  Voordeel bij TvBox is dat je nu ook "echt" HD binnen krijgt en in sommige gevallen ook 4K
                  je ziet het verschil.
                  Wat er niet meer op zit, is de uitgaande coax naar je tv, alles is nu via HDMI, stel dus dat
                  je box niet meer zou werken, dan kan je enkel analoog kijken door een kabel te versteken.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telenet digicorder !

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Zeker dat Freddy, enkel bij terug kijk tv niet, maar is ook zo met de oude recorders.
                    Trouwens op termijn komen het allemaal TvBoxen en of het daarna nog zal kunnen???
                    Voordeel bij TvBox is dat je nu ook "echt" HD binnen krijgt en in sommige gevallen ook 4K
                    je ziet het verschil.
                    Wat er niet meer op zit, is de uitgaande coax naar je tv, alles is nu via HDMI, stel dus dat
                    je box niet meer zou werken, dan kan je enkel analoog kijken door een kabel te versteken.
                    Wel, dat is dus mijn probleem Geert. Geen RF out meer.
                    Tv staat in de living. Van uit de garage heb ik slechts 1 coax.

                    In de keuken staat een kleine CRT tv
                    Van de living tot de keuken loopt ( onzichtbaar, in de muur of....weet ik niet meer ) ook een coax.
                    Maar dat is gewoon een draad tussen living en keuken. Geen signaal.

                    Situatie nu:

                    Coax van de garage gaat in de digicorder RF IN, maar.....op RF out steek ik een kort stukje coax dat ik in de living in de muur plug naar die verbinding “living-keuken”...en zo komt er signaal in de keuken.


                    De coax van de garage wordt dus doorgelust naar de keuken. In feite staat dit in serie.

                    Maar omdat we in de keuken nog analoog op een kleine CRT kijken heb ik nagenoeg geen ( zichtbaar ) signaalverlies. En nog: we kijken haast nooit simultaan in de living en in de keuken.

                    Tv in de keuken wordt in feite uitsluitend gebruikt voor het journaal.

                    Vraag: stel dat ik een nieuwe Telenet TV box in huis haal, hoe “split” ik dan mijn coax in de living ?
                    Wat heb ik nodig ?
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telenet digicorder !

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Vraag: stel dat ik een nieuwe Telenet TV box in huis haal, hoe “split” ik dan mijn coax in de living ?
                      Wat heb ik nodig ?
                      Gewoon met een coax T koppelstuk of een BNC T stuk Marc, gezien Telenet een digitaal signaal gebruikt kunnen twee tv's op een coax toch geen probleem zijn.
                      En UTP neem je via powerline adapters vermoed ik?
                      Last edited by Guest42; 30 juli 2019, 14:07.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telenet digicorder !

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Vraag: stel dat ik een nieuwe Telenet TV box in huis haal, hoe “split” ik dan mijn coax in de living ?
                        Wat heb ik nodig ?
                        Allé kom, ga er u ene halen en laat weten of het goedkomt ... dan doe ik hetzelfde. [emoji1]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Telenet digicorder !

                          Ja man, gisteren mijn vervang digicorder gehaald , heel hun systeem lag plat.
                          In de namiddag proberen te installeren, ging niet.
                          Na 60 minuten Telenet gebeld, zelfde liedje: algemene panne, ze konden van uit hun centrale niets doen.
                          Deze voormiddag weer geprobeerd. Niks. Wéér de hulplijn gebeld. Na heel veel gezever rond 12:00 uiteindelijk een geslaagde installatie. Ik kan er een boek over schrijven; volgens mij zit er ook geen technisch geschoold personeel achter die lijken en gaan ze gewoonten checklist-diagram af.
                          Enfin, in de winkels is het tegenwoordig ook hetzelfde. Dozenschuivers en geen kennis.

                          Ik krijg nog betere antwoorden op BD

                          Geef me nu eens één reden om nog iets te duur in een winkel te kopen en niet het internet af te schuimen naar een bodemprijs ?
                          Eens je een toestel hebt sta je er meestal toch alleen voor.
                          En wat doe je dan ? Juist. Je gaat op het internet hulp zoeken via fora, tutorials en reviews....

                          Gisteren in Leuven naar de Telenet shop geweest....Leuven wordt meer en meer een spookstad: alle deftige winkels verdwijnen.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telenet digicorder !

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Gisteren in Leuven naar de Telenet shop geweest....Leuven wordt meer en meer een spookstad: alle deftige winkels verdwijnen.
                            Inderdaad triestig geworden.
                            Een van de sluitende zaken daar vertelde dat het nog erger gaat worden, nog drie grote zaken zouden sluiting gepland hebben nadat Leuven bekendmaakte het circulatieplan nogmaals slechter te maken voor de handelaars.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Telenet digicorder !

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Allé kom, ga er u ene halen en laat weten of het goedkomt ... dan doe ik hetzelfde. [emoji1]
                              Waarom zou dat niet goed komen Freddy?
                              Nog een bijkomend voordeel, je kan gelijk waar op je bijkomende toestellen je opnames bekijken.
                              En wat betreft doorspoelen reclames, daar komt zowiezo ooit een einde aan, of het nu Telenet, Proximus of gelijk wat is.
                              Wat mij in heel dat verhaal verrast, is dat Marc (die normaal toch met al die dingen goed mee is) nog zo geen TvBox heeft staan.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Telenet digicorder !

                                Gooi dat ouderwets bakje de deur uit. Ik heb sinds 2013 een CI+ module van telenet toen voor 69€ gekocht. Dat is éénmalig. Alleen je kabel abonnement betaal je nog. Niks geen problemen, 1 afstandsbediening voor alles.

                                Ik moet zeggen dat al die spullen van telenet vaak stuk gaan. Mijn modem moesten ze al na 3 jaar vervangen.
                                En bij mijn ouders is hun bakje ook al 2x vervangen geweest + de modem ook nog.
                                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                                Mijn bird foto's en urbex foto's

                                Comment

                                Working...
                                X