Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Gelukzak
    Hier komen ze na 2,5 maand volgende week "de verwoeste gewesten" reeds aan een "expertise" onderwerpen...
    Nu nog een Homewizard P1 poort uitlezer kopen zou ik aanraden.
    Hopelijk krijg je alles deftig vergoed !

Heb vorige week al een Homewizard ontvangen, had ik al eerder besteld.
    Hopelijk werkt 'm want heb ondertussen al redelijk wat klachten gelezen over het apparaatje, blijkbaar een slechte batch die verzonden is geweest ...
    Maar ik moet nog even afwachten want blijkbaar kan het tot 72 (werkende) uren duren eer de nieuwe meters geregistreerd zijn bij Fluvius, dus nog even afwachten voordat ik de P1 poort kan openzetten en die Homewizard proberen.
    Ik zie ze in ieder geval voorlopig nog niet staan bij mijn Fluvius

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Maar ik moet nog even afwachten want blijkbaar kan het tot 72 (werkende) uren duren eer de nieuwe meters geregistreerd zijn bij Fluvius, dus nog even afwachten voordat ik de P1 poort kan openzetten en die Homewizard proberen.
      Ik zie ze in ieder geval voorlopig nog niet staan bij mijn Fluvius
      Hier zei men tot 72 uur voordat waardes zichtbaar zijn op Mijn Fluvius, maar je kan de P1 inderdaad pas activeren en waardes erop zichtbaar maken van zodra in uw account bij de tellers staat dat ze digitaal zijn.
      Hier was het om middernacht de dag van plaatsing dat ze ook in mijn account stonden, dus redelijk snel.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Hier zei men tot 72 uur voordat waardes zichtbaar zijn op Mijn Fluvius, maar je kan de P1 inderdaad pas activeren en waardes erop zichtbaar maken van zodra in uw account bij de tellers staat dat ze digitaal zijn.
        Hier was het om middernacht de dag van plaatsing dat ze ook in mijn account stonden, dus redelijk snel.
        Niet dat het van levensbelang is, maar in 2025 zou ik het normaal vinden dat een DIGITALE teller ook digital binnen, laat ons zeggen, 1 minuut geregistreerd zou zijn na de indienststelling. Of moet dat allemaal nog handmatig gebeuren ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Niet dat het van levensbelang is, maar in 2025 zou ik het normaal vinden dat een DIGITALE teller ook digital binnen, laat ons zeggen, 1 minuut geregistreerd zou zijn na de indienststelling. Of moet dat allemaal nog handmatig gebeuren ?
          Volgens wat ik vernomen heb, wordt de installatie door de persoon dat de wissel deed aangemeld bij Fluvius.
          Bij ons beweerde die dat dit in principe één keer per dag doorgestuurd wordt in bulk.
          Maar langs de andere kant, we zijn allen een beetje te verwend en veeleisend dat alles meteen moet.
          Op zich uiteraard niets dringends en ook weinig of geen impact dat het nu meteen is of enkele dagen later.
          Maar puur technisch gezien, zou dat uiteraard mogelijk kunnen zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Mjah, misschien heeft het ermee te maken dat het een vrijdagnamiddag was dat de meters hier vervangen zijn

grts
            Sieg

Comment

Mjah, misschien heeft het ermee te maken dat het een vrijdagnamiddag was dat de meters hier vervangen zijn

grts
              Sieg
              De onze werden eveneens een vrijdag vervangen, gewoon geluk dat het redelijk snel ging zeker?
              De ene keer gaat het dan mogelijks iets sneller dan de andere keer.
              Maar met wat geduld komt het ook bij u wel in orde.
              Enige dat je kan doen, is zoals u reeds deed, af en toe eens inloggen en zien of je meters als digitaal erkend zijn.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Hier al sinds dinsdag geen nieuwe metingen te zien op mijn Fluvius, die 72 uur mag je soms ook nemen met een flinke korrel zout.

Comment

• Hmm, ben al een tijdje aan het zoeken maar vind niks ...

Heeft Fluvius anno 2025 nog altijd geen app om makkelijk op in te loggen, of zie ik ergens erover ??

grts
                  Sieg

Comment

Hmm, ben al een tijdje aan het zoeken maar vind niks ...

Heeft Fluvius anno 2025 nog altijd geen app om makkelijk op in te loggen, of zie ik ergens erover ??

grts
                    Sieg
                    Je kan toch kijken in mijn Fluvius?

En op de display vd meter zelf zie je een vinkje als de P1 effectief actief staat.
                    Zo niet, best even klantendienst bellen...bij mij stond alles actief maar toch moest de digitale automatische activatie toch nog een manuele handeling krijgen bij Fluvius zelf
                    Gelijk gedaan via de telefoon, zou 12/24u kunnen duren maar na 30 minuten kwam mijn data al binnen.

Succes!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Hier al sinds dinsdag geen nieuwe metingen te zien op mijn Fluvius, die 72 uur mag je soms ook nemen met een flinke korrel zout.
                      Er is een verschil tussen het activeren van de digitale meter en het beschikbaar zijn van gegevens op hun website.
                      En het is ook niet omdat het bij Fluvius niet zichtbaar is, dat het daarom niet op de P1 meter doorgegeven wordt (indien actief).
                      Verder zitten ze blijkbaar ook met een gekend probleem.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht

En op de display vd meter zelf zie je een vinkje als de P1 effectief actief staat.
                        Zo niet, best even klantendienst bellen...bij mij stond alles actief maar toch moest de digitale automatische activatie toch nog een manuele handeling krijgen bij Fluvius zelf
                        Gelijk gedaan via de telefoon, zou 12/24u kunnen duren maar na 30 minuten kwam mijn data al binnen.

Succes!
                        Het is niet voldoende om de P1 actief te zetten, men moet ook doorgeven van gegevens activeren.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht

Succes!
                          Ja uiteraard geraak je overal wel op via een webbrowser, doch anno 2025 is het toch véél makkelijker werken met een appje op je telefoon.
                          Alé dat is toch mijn gedacht

grts
                          Sieg

Comment

Hmm, ben al een tijdje aan het zoeken maar vind niks ...

grts
                            Sieg
                            Nee, Fluvius heeft geen app. Je mag al blij zijn dat je de verbruiksgegevens over vandaag al morgennamiddag kan raadplegen via de beveiligde My Fluvius website.
                            Nog eens, die enorme wachttijden (anno 2025) zijn niet van levensbelang, maar dat ze dan stoppen met de zinloze barnumreclame, dat je alles dank zij het "DM wonder" à la minute kan volgen...

Gelukkig is er nog de homewizard, zodat je, als je wil, toch je zelfconsumptie bij zonnig weer wat kan sturen vanop je smartphone (zonder mogelijks piekproblemen te krijgen). Voor zoiets is de My Fluvius kompleet waardeloos.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

…/… maar dat ze dan stoppen met de zinloze barnumreclame, dat je alles dank zij het "DM wonder" à la minute kan volgen...
                              Nu in theorie is dat niet gelogen hé.
                              Je kan elke minuut op je digitale teller het verbruik aflezen, of dat handig is, dat is weer iets anders.
                              En ja, een HomeWizard is daar een handig hulpmiddel voor.
                              En dat is ook waar ze ooit reclame voor maakten, dat je via de P1 poort je verbruik kan opvolgen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Nee, Fluvius heeft geen app. Je mag al blij zijn dat je de verbruiksgegevens over vandaag al morgennamiddag kan raadplegen via de beveiligde My Fluvius website.
                                Nog eens, die enorme wachttijden (anno 2025) zijn niet van levensbelang, maar dat ze dan stoppen met de zinloze barnumreclame, dat je alles dank zij het "DM wonder" à la minute kan volgen...

Gelukkig is er nog de homewizard, zodat je, als je wil, toch je zelfconsumptie bij zonnig weer wat kan sturen vanop je smartphone (zonder mogelijks piekproblemen te krijgen). Voor zoiets is de My Fluvius kompleet waardeloos.
                                Ik weet niet wie uw energieleverancier is. Fluvius heeft misschien wel geen app, maar Engie (onze energieleverancier) heeft er wel een, en daarvoor heb je ook je data (EAN-nr, Engie-klantnr.) van Fluvius nodig. Wij checken ons verbruik e.d. via de Engie-app. Engie Smart App staat (doorgaans) twee dagen (!) achter.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
                                X