Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Digitale meter komt er toch

    Luiheid heeft zijn prijs... Inderdaad.

    Zoals reeds beschreven - en zoals ik al meermaals in andere kringen voorspeld heb. Men gaat het franse systeem invoeren van zones. Groen, geel en rood. En u gaat betalen volgens de tekorten.

    Comment


    • Re: Digitale meter komt er toch

      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
      Luiheid heeft zijn prijs... Inderdaad.

      Zoals reeds beschreven - en zoals ik al meermaals in andere kringen voorspeld heb. Men gaat het franse systeem invoeren van zones. Groen, geel en rood. En u gaat betalen volgens de tekorten.
      Het zijn gewoon belachelijke mensen daar bij de VREG, die gasten leven niet in deze wereld maar op een wolkje
      De consument zal steeds meer en meer betalen zolang de VREG bestaat.
      En eigenlijk is dat ook de enige reden waarom de VREG bestaat, nog meer geld uit de werkende mens zijn zakken halen.
      Hoog tijd dat er daar eens voor op straat wordt gekomen

      En het principe van Frankrijk is dat niet want in Frankrijk zijn de energiefacturen een pak lager omdat er geen verdoken belasting in zit.
      Tevens krijgen zonnepaneeleigenaars in Frankrijk een groot gratis gedeelte Mw wat ze op het net mogen zetten om daarna weer te gebruiken
      En in het zuiden van Frankrijk is het zelfs nog beter geregeld voor de consumenten van water en elektriciteit

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Digitale meter komt er toch

        De VREG zijn gangsters!
        Zonnepanelen zijn volgens hun redenering dan enkel nog goed voor gepensioneerden, invaliden en beroepsdoppers die de ganse dag thuis blijven.
        Mensen die werken of van het leven genieten, die hebben weinig of geen kans om te genieten van rechtstreeks verbruik.
        En een batterij is zever want ook dat willen ze fors belasten om inkomensverlies van de leveranciers te compenseren.
        Geld, geld en nog eens geld is hun enige doel.
        Bizar dat benzinestations zo nog niet werken ... duurdere prijzen voor zuinige wagens en een vaste prijs per km dat je met de bus of trein rijdt om hun inkomen te garanderen.
        Ik open morgen een winkel, wie niets koopt moet mij een vergoeding om te compenseren wat hij niet kocht. [emoji1785]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Digitale meter komt er toch

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          De VREG zijn gangsters!
          Iets "pittiger" als je gemiddelde kritische opmerkingen, maar 100% juist.

          Alhoewel, ik pleit de overheid ook niet volledig vrij, ze zijn tenslotte de oorzaak van al die ellende:

          1) Er is voordien nooit sprake geweest dat iemand met zonnepanelen zijn terugdraaiende teller zou moeten afgeven.
          2) Tommelein komt dan ineens verklaren dat de Ferraris tellers niet meer gemaakt worden. Komplete bullsh*t natuurlijk.
          3) Tommelein laat dan ook toe dat men BEGINT die prutsen te plaatsen bij mensen die nog enig nut hebben aan een terugdraaiende teller.
          4) Dan een poging om toch met kunst en vliegwerk 15 jaar het terugdraai "effect" te behouden. Die tellers maar plaatsen na die 15 jaar bij zonnepaneelbezitters was natuurlijk véél te "simpel".
          5) VREG gaat in beroep tegen dit voorstel en er is dan natuurlijk 50% kans dat ze van de rechter wel eens gelijk zou kunnen krijgen.
          6) Als dat zou gebeuren dan kan Tommelein zijn handen in onschuld komen wassen: "je ziet, ik heb het geprobeerd, maar de rechter heeft er anders over beslist".

          Bovendien betrouw ik die digatale ondingen voor geen haar: stroom gaan verbruiken om verbruik te gaan meten op een elektronische manier, terwijl een klassieke teller al méér dan een eeuw zijn onberispelijke kwaliteit heeft bewezen en terwijl iedereen weet dat elektronica véél meer afwijking kan geven bij bv. extreme temperaturen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Digitale meter komt er toch

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Iets "pittiger" als je gemiddelde kritische opmerkingen, maar 100% juist.

            Alhoewel, ik pleit de overheid ook niet volledig vrij, ze zijn tenslotte de oorzaak van al die ellende:

            1) Er is voordien nooit sprake geweest dat iemand met zonnepanelen zijn terugdraaiende teller zou moeten afgeven.
            2) Tommelein komt dan ineens verklaren dat de Ferraris tellers niet meer gemaakt worden. Komplete bullsh*t natuurlijk.
            3) Tommelein laat dan ook toe dat men BEGINT die prutsen te plaatsen bij mensen die nog enig nut hebben aan een terugdraaiende teller.
            4) Dan een poging om toch met kunst en vliegwerk 15 jaar het terugdraai "effect" te behouden. Die tellers maar plaatsen na die 15 jaar bij zonnepaneelbezitters was natuurlijk véél te "simpel".
            5) VREG gaat in beroep tegen dit voorstel en er is dan natuurlijk 50% kans dat ze van de rechter wel eens gelijk zou kunnen krijgen.
            6) Als dat zou gebeuren dan kan Tommelein zijn handen in onschuld komen wassen: "je ziet, ik heb het geprobeerd, maar de rechter heeft er anders over beslist".

            Bovendien betrouw ik die digatale ondingen voor geen haar: stroom gaan verbruiken om verbruik te gaan meten op een elektronische manier, terwijl een klassieke teller al méér dan een eeuw zijn onberispelijke kwaliteit heeft bewezen en terwijl iedereen weet dat elektronica véél meer afwijking kan geven bij bv. extreme temperaturen.
            Ik snap niet dat we gewoon niet naar het Grondwettelijk hof toe stappen. VREG kan geen overheidsbeslissing naast zich neer leggen en andere waanzin vragen.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • Re: Digitale meter komt er toch

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Ik snap niet dat we gewoon niet naar het Grondwettelijk hof toe stappen. VREG kan geen overheidsbeslissing naast zich neer leggen en andere waanzin vragen.
              Eerst even een journalist vinden die onze argumenten in de pers durft gooien ipv enkel de regering of de Vreg te citeren.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Digitale meter komt er toch

                De VREG wordt dus steeds maar belachelijker in het pesten van de verbruiker: ze willen nu dat de piek van je afname in rekening gaat gebracht worden bij de afrekening.

                1) Je werkt mee aan de vergroening van de elektriciteitsproductie maar dat gaan ze binnenkort bestraffen ipv belonen.
                2) Je moet de opgewekte stroom maar direct zelf verbruiken, als iedereen dat doet wordt een eventueel "dal" een piek natuurlijk.
                3) Hetgeen je niet direct verbruikt mag je gratis afstaan aan het net waar het dan door de maatschappijen bij je buur kan verkocht worden aan de volle pot, of straffer nog, kan dienen om de netverliezen te compenseren (dit laatste openlijk geschreven door de VREG).
                4) Om dat allemaal te "meten" worden miljoenen tellers geplaatst die stroom verbruiken om verbruik te meten.
                5) Als elk dal in het verbruik opgevuld moet worden dan maak je natuurlijk nieuwe pieken.
                6) Plots is het laten werken van wasmachines en vaatwassers geen risico meer bij afwezigheid.

                De VREG spartelt echt als een vis op het droge om toch maar om de haverklap met nieuwe pesterijen op de proppen te komen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Digitale meter komt er toch

                  De taak van de VREG volgens de VREG:

                  VREG is de onafhankelijke autoriteit van de Vlaamse energiemarkt van vandaag en morgen.
                  We reguleren, controleren, informeren en adviseren. met andere woorden is het hun taak de consument te beschermen tegen te inhalige energie- en distributieleveranciers en wat doen ze in de praktijk? De energie- en distributieleveranciers in de kaart spelen ten koste van de consument die geen keuze heeft in distributieleverancier.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • Re: Digitale meter komt er toch

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    De taak van de VREG volgens de VREG:

                    VREG is de onafhankelijke autoriteit van de Vlaamse energiemarkt van vandaag en morgen.
                    We reguleren, controleren, informeren en adviseren. met andere woorden is het hun taak de consument te beschermen tegen te inhalige energie- en distributieleveranciers en wat doen ze in de praktijk? De energie- en distributieleveranciers in de kaart spelen ten koste van de consument die geen keuze heeft in distributieleverancier.
                    Inderdaad, ik had dat hier ook al geschreven (#178) dat ik altijd gedacht had dat de VREG er was voor de consument
                    Blijkbaar ben ik daar volledig verkeerd in weet ik ondertussen

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Digitale meter komt er toch

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Inderdaad, ik had dat hier ook al geschreven (#178) dat ik altijd gedacht had dat de VREG er was voor de consument
                      Blijkbaar ben ik daar volledig verkeerd in weet ik ondertussen

                      grts
                      Sieg
                      En het wordt nog erger Sieg.

                      Comment


                      • Re: Digitale meter komt er toch

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Dat wisten ze niet op voorhand ? Lijkt me nogal logisch dat het net dit niet aankan als iedereen elektrisch moet rijden.
                        Dat hebben wij hier op het forum al lang geleden gezegd hé

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • Re: Digitale meter komt er toch

                          Dus iedereen met een "zware" aansluiting (ik heb driefase 400v aan 32A sinds 1989) zou dus plots meer moeten betalen, gewoon door het soort aansluiting. Iemand met meer centen zal dat dus geen reet uitmaken en betaald meer. Waar is VREG dan met hun bezorgdheid rond discriminatie, zoals ze het probleem noemen van de terugdraaiende teller bij zonnepanelen? Ik kan nog een capaciteitstarief begrijpen op basis van het effectieve piekverbruik, niet op basis van de aansluiting.
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Re: Digitale meter komt er toch

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Dus iedereen met een "zware" aansluiting (ik heb driefase 400v aan 32A sinds 1989) zou dus plots meer moeten betalen, gewoon door het soort aansluiting. Iemand met meer centen zal dat dus geen reet uitmaken en betaald meer. Waar is VREG dan met hun bezorgdheid rond discriminatie, zoals ze het probleem noemen van de terugdraaiende teller bij zonnepanelen? Ik kan nog een capaciteitstarief begrijpen op basis van het effectieve piekverbruik, niet op basis van de aansluiting.
                            Inderdaad maar blijkbaar is dat te makkelijk hé
                            Zo hebben ze ons ook liggen gehad met het prosumententarief, dat wordt ook berekend op welke omvormer je hangen hebt en niet op hetgeen je op het net steekt.
                            Logica zit er niet in bij de VREG

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Digitale meter komt er toch

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Dus iedereen met een "zware" aansluiting (ik heb driefase 400v aan 32A sinds 1989) zou dus plots meer moeten betalen, gewoon door het soort aansluiting. Iemand met meer centen zal dat dus geen reet uitmaken en betaald meer. Waar is VREG dan met hun bezorgdheid rond discriminatie, zoals ze het probleem noemen van de terugdraaiende teller bij zonnepanelen? Ik kan nog een capaciteitstarief begrijpen op basis van het effectieve piekverbruik, niet op basis van de aansluiting.
                              Hier hetzelfde, ook een driefase 400 volt 32 Amp, en niet te vergeten dat wij in de tijd flink betaald hebben voor die aansluiting.
                              Wat ze dan “ tussenkomst voor verzwaring van het net” noemden, ik meen dat wij daar dan meer dan 20.000 bef. voor hebben betaald.

                              Comment


                              • Re: Digitale meter komt er toch

                                Tja, als je als VREG zomaar besluit: "We stellen vast dat er enkele jaren geleden nog geen draagvlak was voor een dergelijke tariefhervorming, dat is er nu wel’, zegt Renier", dan ben je stilaan alle redelijkheid voorbij.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X