Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het klimaat.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het klimaat.

    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    pol, maar dat is toch een heel specifieke situatie. ieder zijn ding hoor , maar ik stel alleen maar vast dat de jongeren vandaag (althans die die ik frekwenteer) toch anders in het leven staan dan ikzelf.

    ik oordeel niet over anderen en hun specifeke situatie.en iedereen doet zijn ding.


    Wie had trouwens 5 jaar geleden gedacht dat er zelfs in de winter zoveel mensen in Brussel naar het werk zouden fietsen ? Ik in elk geval niet.


    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    Ken zo'n koppel dat bewust geen auto heeft en met het openbaar vervoer in Brussel gaat. En een huurwagen als het echt moet. Allemaal fantastisch als je hen hoort. Maar binnenkort verhuizen ze naar Oostende en blijven in Brussel werken.... Zien hoe lang het blijft duren.

    Comment


    • Re: Het klimaat.

      met de trein hé. (oostende -brussel 1u21)
      een collega van mij treint elke dag van veurne naar brussel en terug. je denkt toch niet dat die man eraan denkt om dit met de auto te doen.

      en voor de lokale verplaatsing in Brussel is er het uitstekend openbaar vervoer, de huurfiets of de step.

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
      Last edited by Heembeek; 20 januari 2020, 20:20.

      Comment


      • Re: Het klimaat.

        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Ik heb het even nagekeken : Een renault grand scenic (7 plaatsen)kost bij avis voor 3 weken in de zomerperiode 927 eur + 300 eur all risk verzekering met franchise 0.

        Waarom zou je een wagen kopen waarin iedereen van de familie in kan met alle reiskoffers en materiaal, als je voor de rest van het jaar kleine trajecten doet en de wekelijkse boodschappen.
        Het gaat hier vooral over het milieu, niet zozeer het budget.

        Waarom zou je niet één wagen kopen waar je alles mee kan in plaats van er twee nodig te hebben?
        OK die tweede is niet van u, maar hij moet gemaakt worden, onderhouden, gerecycleerd, ... twee keer belasting voor het milieu.

        En met moderne wagens is een wat grotere wagen niet altijd (zoveel) slechter voor het milieu dan een kleinere ... vooral als men in die kleinere ook een lichtere motor steekt.

        En als je het toch over het budget wil hebben ... als men een wagen 5 jaar houdt, dan heeft men met uw voorbeeld al minstens 6.000€ uitgegeven aan huurwagens ... daarmee rijdt men die 5 jaar alle dagen met een iets grotere wagen. [emoji6]

        Wie bijvoorbeeld twee of drie kinderen heeft ... die rijdt in het jaar toch ook eens met de kinderen rond?
        Daar heb je toch veel meer plezier van dan enkel tijdens die twee ritten op een jaar?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Het klimaat.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Moesten ze alle bedrijfswagens afschaffen dan zou men wel alternatieven gaan zoeken, maar zolang die er zijn waarom zou men dan op zoek gaan naar een milieuvrindelijkere oplossing.
          Als ze alle bedrijfswagens afschaffen, dan gebeurt de helft van het werk niet meer. [emoji42]

          Bijna alle wagens van techniekers, vertegenwoordigers of wat ook worden als bedrijfswagen aanzien als men ermee naar huis kan (van thuis uit naar een klant vertrekken).
          Wie gaat met een eigen wagen de baan op voor zijn job?

          OK ... managementswagens of loonwagens zijn er ook, die worden om de vier jaar vervangen en zijn steeds volgens de regels onderhouden, op een paar uitzonderingen na.
          Neem ze af en iedereen rijdt met een privé-wagen ... wie het kan betalen met een grote wagen en de minderbedeelden met een oude occasie die tien jaar moet meegaan zonder of met zo weinig mogelijk onderhoud.

          Bedrijfswagens zijn voor het milieu net het best van al ... en niet iedereen krijgt een Porsche of X6 van het bedrijf, de meesten een redelijk beperkte uitvoering die steeds minder mag kosten, die steeds aan strengere milieunormen moet voldoen.

          Uiteraard kiezen (gelukkig) niet veel mensen om die wagen in te leveren ... ze zouden toch moeten rijden met een andere wat voor het milieu niet beter zou zijn.

          De grootste aandacht komt steeds van zij die geen bedrijfswagen hebben ... eerder wat jaloezie, al is daar echt geen reden toe.
          Bedrijfswagens zijn inderdaad een voordeel, maar anderen trekken verplaatsingskosten om desnoods met hun eigen roestbak van 10 jaar te blijven rondtollen.

          Milieubewust zou het logischer zijn alle vergoedingen af te schaffen en iedereen een vaak veel milieuvriendelijkere bedrijfswagen aan te bieden.
          Dan is men er ook al zo goed als zeker van dat die tenminste verzekerd is. [emoji106]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Het klimaat.

            Daar ben ik het niet echt mee eens
            Als je kijkt naar de bedrijfswagens, en dan bedoel ik uiteraard loonwagens en managementwagens, dan kan het niet groot genoeg zijn
            Het is toch duidelijk bewezen dat er amper een paar procent van die gebruikers hun wagen hebben ingeruild voor een kleiner en/of milieuvriendelijker model/oplossing
            Maar het gros blijft liever rijden met die dikke wagen, dat is geen jaloersheid dat is gewoon een feit.
            Moest men beginnen net die wagens allemaal milieuvriendelijk te maken en het openbaar vervoer beter en stipter laten werken, dan pas zal er vooruitgang zijn.

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Het klimaat.

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Daar ben ik het niet echt mee eens
              Als je kijkt naar de bedrijfswagens, en dan bedoel ik uiteraard loonwagens en managementwagens, dan kan het niet groot genoeg zijn
              Het is toch duidelijk bewezen dat er amper een paar procent van die gebruikers hun wagen hebben ingeruild voor een kleiner en/of milieuvriendelijker model/oplossing
              Maar het gros blijft liever rijden met die dikke wagen, dat is geen jaloersheid dat is gewoon een feit.
              Moest men beginnen net die wagens allemaal milieuvriendelijk te maken en het openbaar vervoer beter en stipter laten werken, dan pas zal er vooruitgang zijn.

              grts
              Sieg
              Wat aanziet u als een dikke bak?
              En welke huidige wagens aanziet u als milieuvriendelijk?

              Blijkbaar gaat u vooral verder op de roddels van gazettenpraat en niet hoe het echt in elkaar zit.

              De dikke loonwagens zijn maar voor een beperkt aantal mensen en meestal van hoger management.
              Meer dan 90% van de bedrijfswagens zijn geen dikke bakken en zijn zelfs heel goed in milieunorm.

              Het is vaak vooral wat mensen ingeprent wordt dat ze onthouden.
              Ze zien een X6 en gaan ervan uit dat het een loonwagen is, daarna denken ze dat alle bedrijfswagens dikke bakken zijn. [emoji1785]

              De meeste bedrijven werken met budgetten en die zijn echt niet overal zo hoog als wat sommigen denken.
              Er rijden er veel meer met een BMW 1, Ford Focus, Volvo V40, Golf (1500 of 1600cc) of zo rond dan met een X6 hoor, om het maar bij een paar voorbeelden te houden

              Hoeveel Belgen rijden met een wagen waarvan de uitstoot beneden de 120 gr ligt?
              Bij mijn vrouw op het werk mag geen enkele bedrijfswagen daarboven liggen ... al minstens twee jaar.

              Bedrijven leggen limieten op (belangrijk voor aftrekbaarheid), privé koopt ieder wat hij wil.
              De bedrijfswagens zijn net het beste om de gemiddelde uitstoot naar beneden te krijgen.

              Misschien moet men dan ook hogere lonen afpakken zodat mensen ook privé geen dikke bak kunnen kopen?
              Eerlijk toch? [emoji6]

              Trouwens hebben maar weinig mensen de keuze om een wagen in te leveren voor een vergoeding.

              Ook de regering ziet het verkeerd, men bestraft het bezit en niet het gebruik.
              Wie nu een wagen koopt dat 180 gr uitstoot, die wordt zwaar belast ... ook al doet die maar 5.000 km per jaar.
              Daarentegen wie eentje koopt dat 120 gram uitstoot, die komt er veel goedkoper vanaf ... ook al doet hij 80.000 km per jaar en belast hij het milieu veel meer.

              En om het compleet te maken ... onze grootste wagen (afmetingen) is net de meest milieuvriendelijke. [emoji23]

              Hoge tijd om te stoppen met heel die heisa over bedrijfswagens.

              Of gaat u ervan uit dat ze de bedrijfswagens maar moeten viseren en de privé-wagens die vaak veel vervuilender zijn gerust laten? [emoji6]

              En wie koopt na vier jaar die bedrijfswagens over?
              Inderdaad ... de medeburgers die bedrijfswagens niet willen zien. [emoji56]
              Ze rijden er dan nog jaren mee terwijl de anderen al lang een nog zuinigere en milieuvriendelijkere bedrijfswagen hebben. [emoji106]
              Last edited by VerSeg; 21 januari 2020, 01:56.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Het klimaat.

                Ik vind eigenlijk het "probleem" van de firma/loonwagen niet de wagen op zich.
                Het echte probleem is volgens mij de tank kaart die er aanhangt, waar totaal geen limiet op staat.
                Dan is het gemakkelijk voor elke verplaatsing je wagen te gebruiken. Snap niet dat men dat niet meer aan banden leggen.

                (Snij nu eigenlijk in mijn eigen vlees, want mijn vrouw heeft een firmawagen met tankkaart).
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • Re: Het klimaat.

                  openbaar vervoer stipter maken impliceert dat er meer vrije banen en gestuurde verkeerslichten moeten komen en dat zal dan ten koste gaan van de andere weggebruikers. Voor mij geen probleem maar ik vrees voor veel anderen wel. het betekend ook dat er meer moet geïnvesteerd worden en dat weer met belastinggeld en willen we nu net niet minder belastingen betalen?
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • Het klimaat.

                    Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                    Ik vind eigenlijk het "probleem" van de firma/loonwagen niet de wagen op zich.
                    Het echte probleem is volgens mij de tank kaart die er aanhangt, waar totaal geen limiet op staat.
                    Ook dat is te veralgemeend want heel veel mensen hebben wel een limiet op de kaart. [emoji6]
                    En tankkaart of niet, ik zou daar geen km meer voor rijden hoor.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Het klimaat.

                      Zoals ik hier al ergens schreef, als men batterijproductie meerekent ....

                      A Tesla Model 3 has a worse life-cycle carbon footprint than a similar-sized Mercedes diesel car, the renowned German think tank has found. It warns that electric vehicles are "no panacea" against climate change.


                      En nog zo iets



                      grts
                      Sieg
                      Last edited by Sieg; 21 januari 2020, 21:49. Reden: en nog ...
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: Het klimaat.

                        Ter info: http://www.icoterminals.com/nl/news/...welkom-bij-ico

                        Comment


                        • Re: Het klimaat.

                          Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                          Ik vind eigenlijk het "probleem" van de firma/loonwagen niet de wagen op zich.
                          Het echte probleem is volgens mij de tank kaart die er aanhangt, waar totaal geen limiet op staat.
                          Dan is het gemakkelijk voor elke verplaatsing je wagen te gebruiken. Snap niet dat men dat niet meer aan banden leggen.
                          Ik heb ergens gewerkt waar ik op de vingers getikt werd dat ik te weinig km's maakte. ik kwam maar in 4 jaar tijd aan mijn km-limiet.
                          De uitleg was dat de leasemaatchappij er op aandrong voldoende jonge, liefst max 3 jaar oud terug te krijgen.
                          Er waren daar gasten die het ganse WE rondtoerden en liever 150 km ver op restaurant gingen dan in eigen buurt, hun redeneringg: hoe meer km we maken, hoe meer we in feite verdienen want als we dat uit eigen zak moesten betalen ...
                          Die kwamen soms na 2 jaar aan de km-limiet en in het bedrijf had men dat liever, begrijpen wie kan.
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • Re: Het klimaat.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                            Ik heb ergens gewerkt waar ik op de vingers getikt werd dat ik te weinig km's maakte. ik kwam maar in 4 jaar tijd aan mijn km-limiet.
                            De uitleg was dat de leasemaatchappij er op aandrong voldoende jonge, liefst max 3 jaar oud terug te krijgen.
                            Er waren daar gasten die het ganse WE rondtoerden en liever 150 km ver op restaurant gingen dan in eigen buurt, hun redeneringg: hoe meer km we maken, hoe meer we in feite verdienen want als we dat uit eigen zak moesten betalen ...
                            Die kwamen soms na 2 jaar aan de km-limiet en in het bedrijf had men dat liever, begrijpen wie kan.
                            Leasingcontracten worden afgesloten volgens geschat aantal kilometers en alles wat fors afwijkt van de schatting is niet goed.
                            Als men bij bestelling opgaf om een bepaald aantal km per jaar te doen en de chauffeur doet maar een vierde daarvan ... dan betalen ze een te duur contract.
                            Ge krijgt dan niet onder uw voeten omdat je te weinig rijdt, maar omdat het te veel afwijkt van het geschat aantal km. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Het klimaat.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                              openbaar vervoer stipter maken impliceert dat er meer vrije banen en gestuurde verkeerslichten moeten komen en dat zal dan ten koste gaan van de andere weggebruikers. Voor mij geen probleem maar ik vrees voor veel anderen wel. het betekend ook dat er meer moet geïnvesteerd worden en dat weer met belastinggeld en willen we nu net niet minder belastingen betalen?
                              Wat een redenering, precies of dat ons verzadigd wegennet momenteel geen geld kost.
                              In Zurich heeft men een degelijk openbaar vervoer op punt gesteld en het werkt. Meer mensen hebben de auto laten staan.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • Re: Het klimaat.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                Wat een redenering, precies of dat ons verzadigd wegennet momenteel geen geld kost.
                                Als meer mensen de auto laten staan, dan kost het onderhoud van die banen nog steeds evenveel.
                                En wie gaat dat betalen denk je?
                                Inderdaad ... de Belg.

                                Het enige dat bij mensen een beetje helpt is belonen, niet straffen.
                                Men betaalt zijn auto 100%, idem voor de BIV, verkeersbelasting en verzekering ... dat men nu rijdt of niet.
                                Als ze toch 100% moet betalen, dan willen ze daarvan ook gebruik maken ... al zijn er nu al veel beperkingen.

                                Zoek een systeem dat men veel minder betaalt als men veel minder rijdt en het heeft een positieve impact.
                                Maar dat gaan ze NOOIT doen want de kassa moet gevuld worden en dat is wat primeert.

                                En openbaar vervoer promoten?
                                Neen hoor ... de mensen die nu tot aan het station rijden om de trein te nemen worden daartoe op veel plaatsen meer en meer belet door ofwel alle parkings weg te nemen of onbetaalbaar te maken. [emoji56]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X