Re: Het klimaat.
Degenen die hier tevreden zijn met een actieradius van maximum 350km (Tesla) gaan waarschijnlijk niet op vakantie met de auto
Enkele dagen extra verlof erbij nemen om in het zuiden en terug te geraken zie ik niet echt zitten.
En dan spreek ik hierboven nog in het beste geval 350km, reken daarbij dat de meeste elek. wagens amper 200km halen.
Wat kun je daar in godsnaam mee doen, je kan niet eens naar de Ardennen of de Kust en weer terug naar huis.
Tevens België is niet klaar voor elektrisch rijden, als je rekent dat er hier amper 5000 laadpalen staan in tegenstelling tot Nederland waar er 33000 staan.
Volgens mij is dat elektrisch rijden gewoon weer een hype, rijken kunnen het zich permitteren om met hun veel te dure Tesla tot in Knokke te rijden.
Terug is weer wat anders want ondertussen moet hij geladen worden en hopelijk staat men onderweg niet in de file.
Als wij op vakantie gaan naar het zuiden zien we meestal wel enkele honderden km's file, da's ook héél traag rijdend verkeer, dat moet je allemaal meetellen uiteraard.
Airco erbij, redelijk bepakt en bezakt die auto, nokvol en tevens nog eens een dakkoffer erop, benieuwd hoever zo'n niet al te dure elektrische wagen dan nog geraakt.
Zelf rij ik met een Mondeo Clipper op diesel, ik tank hier bij ons de tank vol (kost op het ogenblik een kleine 90€ ) , en ik rij daarmee 1100km.
En dan mag er onder de baan nog veel verkeerd gaan maar zonder brandstof zal ik niet zitten.
Dus neen, voor mij heeft elektrisch rijden voorlopig geen voordeel.
Komt nog bij dat er sowieso extra taksen geheven zullen worden op dat elektrisch rijden, anders verliest men veel te veel inkomen.
Tevens benieuwd wat zo'n elektrische wegen nog waard is na een zevental jaar, kosten van nieuwe batterijen liggen voorlopig nog heel hoog.
En degenen die een elektrische wagen kopen gaan dan meestal met het vliegtuig op vakantie, liefst een paar keer per jaar, dus voor het milieubewustzijn hebben ze die wagen dan ook niet gekocht.
Tevens als er wordt gerekend hoeveel diesel er verbruikt wordt om de materialen voor de batterijen op te graven en te verwerken stel ik mij de vraag wat eigenlijk het meest milieubewust is.
Bij veel berekeningen komen de nieuwste generatie diesels er zelfs als beste uit als men alles meerekent.
Ik zou zelf gerust elektrisch willen rijden, indien ze me een actieradius kunnen verzekeren van minstens 1000km en wanneer de batterijen veel lichter worden qua gewicht.
En als we hier in België eindelijk eens normale energiefacturen krijgen en geen verdoken belastingsbrieven
Dus zoals gewoonlijk zal het voor de ene ideaal zijn om een elektrische wagen te hebben maar voor de meesten op het ogenblik nog lang niet.
Om rond de kerk te rijden is het ideaal en om eens een boodschapke te doen
grts
Sieg
Degenen die hier tevreden zijn met een actieradius van maximum 350km (Tesla) gaan waarschijnlijk niet op vakantie met de auto
Enkele dagen extra verlof erbij nemen om in het zuiden en terug te geraken zie ik niet echt zitten.
En dan spreek ik hierboven nog in het beste geval 350km, reken daarbij dat de meeste elek. wagens amper 200km halen.
Wat kun je daar in godsnaam mee doen, je kan niet eens naar de Ardennen of de Kust en weer terug naar huis.
Tevens België is niet klaar voor elektrisch rijden, als je rekent dat er hier amper 5000 laadpalen staan in tegenstelling tot Nederland waar er 33000 staan.
Volgens mij is dat elektrisch rijden gewoon weer een hype, rijken kunnen het zich permitteren om met hun veel te dure Tesla tot in Knokke te rijden.
Terug is weer wat anders want ondertussen moet hij geladen worden en hopelijk staat men onderweg niet in de file.
Als wij op vakantie gaan naar het zuiden zien we meestal wel enkele honderden km's file, da's ook héél traag rijdend verkeer, dat moet je allemaal meetellen uiteraard.
Airco erbij, redelijk bepakt en bezakt die auto, nokvol en tevens nog eens een dakkoffer erop, benieuwd hoever zo'n niet al te dure elektrische wagen dan nog geraakt.
Zelf rij ik met een Mondeo Clipper op diesel, ik tank hier bij ons de tank vol (kost op het ogenblik een kleine 90€ ) , en ik rij daarmee 1100km.
En dan mag er onder de baan nog veel verkeerd gaan maar zonder brandstof zal ik niet zitten.
Dus neen, voor mij heeft elektrisch rijden voorlopig geen voordeel.
Komt nog bij dat er sowieso extra taksen geheven zullen worden op dat elektrisch rijden, anders verliest men veel te veel inkomen.
Tevens benieuwd wat zo'n elektrische wegen nog waard is na een zevental jaar, kosten van nieuwe batterijen liggen voorlopig nog heel hoog.
En degenen die een elektrische wagen kopen gaan dan meestal met het vliegtuig op vakantie, liefst een paar keer per jaar, dus voor het milieubewustzijn hebben ze die wagen dan ook niet gekocht.
Tevens als er wordt gerekend hoeveel diesel er verbruikt wordt om de materialen voor de batterijen op te graven en te verwerken stel ik mij de vraag wat eigenlijk het meest milieubewust is.
Bij veel berekeningen komen de nieuwste generatie diesels er zelfs als beste uit als men alles meerekent.
Ik zou zelf gerust elektrisch willen rijden, indien ze me een actieradius kunnen verzekeren van minstens 1000km en wanneer de batterijen veel lichter worden qua gewicht.
En als we hier in België eindelijk eens normale energiefacturen krijgen en geen verdoken belastingsbrieven
Dus zoals gewoonlijk zal het voor de ene ideaal zijn om een elektrische wagen te hebben maar voor de meesten op het ogenblik nog lang niet.
Om rond de kerk te rijden is het ideaal en om eens een boodschapke te doen
grts
Sieg
Comment