Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het klimaat.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het klimaat.

T’is gebeurd, de buit is binnen.... https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200202_04831671
    Last edited by Guest42; 3 februari 2020, 06:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Er zijn in de geschiedenis nog zulke personen de reveu gepasseerd die hele groepen mensen konden meekrijgen met hun gedacht ....

Ik heb het hier al eerder geschreven dat dit een persoon is die voor eigen winst gaat, wacht maar af ...

grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 2 februari 2020, 20:48.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        En hier zijn we nog maar over auto's bezig Als we naar bedrijfsvoertuigen gaan zoals elektrische stadsbussen dan spreken we over 180 kWh batterijen die we op 30 minuten snelladen. https://www.brabantbrandbox.com/nl/s...ity/ov-bussen/ Dat zijn laders van pakweg 350 kWh... Er gaan volgens dat artikel 20 zo'n snelladers op de stelplaats staan. Dus een aansluiting van een dikke 10 MW nodig (er zijn ook nog 22 traagladers en 2 mobiele laders).
        Ik knip/plak : "De grootste uitdaging was de laadinfrastructuur. Er was een nieuw 10.000 MegaVoltAmpère (MVA)- netwerk nodig om de accu’s van de bussen te kunnen laden. Van 10 MVA naar 400 volt omvormen was de volgende stap"

Je moet dat eens nalezen.... Doel 4 heeft een vermogen van iets meer dan 1000 MW (dus MVA), 10 nieuwe kerncentrales dus, verder gaan ze 10 MW "omvormen naar Volts". Qué ? Hoe maak je van 10MW 400 Volt ? Meer nog : bij mij thuis komt er 400V binnen en zij moeten er "400 V van maken...."

Ik kan best snappen dat niet iedereen techneut is maar dit is elektriciteit uit het eerste middelbaar, kan je nagaan wie deze artikels schrijft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Er zijn in de geschiedenis nog zulke personen de reveu gepasseerd die hele groepen mensen konden meekrijgen met hun gedacht ....

Ik heb het hier al eerder geschreven dat dit een persoon is die voor eigen winst gaat, wacht maar af ...

grts
          Sieg
          Ik denk dat we op dat vlak al met een aantal zijn die dat beseffen.... het voelt aan alsof ze een 18 jarige scholier die het verschil nog niet kent tussen een zenuw, een pees en een spier laten stage lopen bij een kinesist....
          Last edited by opapol; 3 februari 2020, 12:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

grts
            Sieg
            Als dat uitdraait op iets wat positief is voor de gemeenschap dan vind ik dat eigenlijk niet erg,
            er zijn postjes in dat Europa-orgaan waar een aantal mensen letterlijk gaan uitbollen en nog veel poen scheppen zelfs al hebben ze voordien nooit echt "gebold"
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Ik knip/plak : "De grootste uitdaging was de laadinfrastructuur. Er was een nieuw 10.000 MegaVoltAmpère (MVA)- netwerk nodig om de accu’s van de bussen te kunnen laden. Van 10 MVA naar 400 volt omvormen was de volgende stap"

Je moet dat eens nalezen.... Doel 4 heeft een vermogen van iets meer dan 1000 MW (dus MVA), 10 nieuwe kerncentrales dus, verder gaan ze 10 MW "omvormen naar Volts". Qué ? Hoe maak je van 10MW 400 Volt ? Meer nog : bij mij thuis komt er 400V binnen en zij moeten er "400 V van maken...."
              Klopt, maar als je wat van techniek en techno-babble weet dat is het relatief simpel te ontcijferen:

1: 10.000 MVA = 10 MW Dit is het gevolg van de amerikaanse trend om een separator tussen de duizendtallen te schrijven. Iets wat niet toegestaan is door de ISO standaard. Vroeger ISO 31, nu ISO1000:1992. Een smalle spatie tussen de duizendtallen, niets anders. En nog erger gemaakt door idiote programma's zoals een Excel die dit zelfs ook maar toestaan.

2: 10 MW omvormen naar 400V... Wel, die 10 MW gaat niet binnen komen op de stelplaats aan 400V. Eerder 11kV of nog hoger. Want 10 MW aan 400V is 25kA. Maar het omzetten van middenspanning naar 400V (gelijkstroom!) en 25kA is een ander paar mouwen. Dat is geen klein transformatortje dat je even onder de trap in de kelder steekt. En de verdeling daarvan over een stelplaats van vele honderden vierkante meters ook niet.

3: klopt dat er een nieuw netwerk nodig is. Een stelplaats voor stadsbussen nu heeft dieseltanks, geen 10 MW transformator. Daarom ook dat in Brussel de boel open moet, ongeacht wat een politiek nulpunt vertelt. Je krijgt geen dergelijke vermogens door de bestaande bekabeling.

Maar ja, jou moet ik dat waarschijnlijk niet uitleggen. Het zijn de anderen, die denken dat groen zijn simpel is en dat elektriciteit aan de bomen groeit en dat de wetten van de natuur iets zijn waar je met wat techno-babble gemakkelijk rond kan geraken. En dat politiekers echt weten waarover ze praten.

Wat die historische politieke figuren aangaat... sommigen ervan hadden in het begin nog een relatief nuchtere kijk op de zaken. Wat zeker is, is dat ze allemaal ontspoord zijn eenmaal ze het minste macht kregen. Onze politiekers ontsporen al voor ze macht hebben en toch vinden we ze fantastisch want we blijven ervoor stemmen. En politieke postjes zijn in België (en Vlaanderen en Wallonië) stilaan een erfbare functie geworden, net als in de middeleeuwen. Spijtig genoeg is inteelt degeneratief.

Comment

Onze politiekers ontsporen al voor ze macht hebben en toch vinden we ze fantastisch want we blijven ervoor stemmen.
                Daar ben ik het niet mee eens, het volk mag kiezen voor wie ze willen, zij zelf beslissen wie er in de regering komt
                De grootste vlaamse partij zouden ze zelfs uitsluiten en de tweede grootste vlaamse partij wil niemand mee samenwerken
                Ik dacht vroeger altijd dat het volk de regering kiest, nu ben ik ouder en wijzer en weet ik ondertussen dat dit totaal niet het geval is.
                We zitten bijna een jaar zonder federale regering en toch worden die onozelaars gewoon doorbetaald.

Als ik op mijn werk mijn job niet doe of ik wil niet met een bepaalde persoon samenwerken dan mag ik vertrekken en komen er andere in de plaats die het wel willen en kunnen.

Maar zoals je al schreef, politieke postjes worden erfbare functies en ze hebben al een air over zichzelf nog voordat ze beginnen.
                En als je moet kiezen tussen slecht en niet goed is het voor het volk ook geen makkelijke keuze uiteraard.

grts
                Sieg

Comment

Klopt, maar als je wat van techniek en techno-babble weet dat is het relatief simpel te ontcijferen:

1: 10.000 MVA = 10 MW Dit is het gevolg van de amerikaanse trend om een separator tussen de duizendtallen te schrijven. Iets wat niet toegestaan is door de ISO standaard. Vroeger ISO 31, nu ISO1000:1992. Een smalle spatie tussen de duizendtallen, niets anders. En nog erger gemaakt door idiote programma's zoals een Excel die dit zelfs ook maar toestaan.

2: 10 MW omvormen naar 400V... Wel, die 10 MW gaat niet binnen komen op de stelplaats aan 400V. Eerder 11kV of nog hoger. Want 10 MW aan 400V is 25kA. Maar het omzetten van middenspanning naar 400V (gelijkstroom!) en 25kA is een ander paar mouwen. Dat is geen klein transformatortje dat je even onder de trap in de kelder steekt. En de verdeling daarvan over een stelplaats van vele honderden vierkante meters ook niet.

3: klopt dat er een nieuw netwerk nodig is. Een stelplaats voor stadsbussen nu heeft dieseltanks, geen 10 MW transformator. Daarom ook dat in Brussel de boel open moet, ongeacht wat een politiek nulpunt vertelt. Je krijgt geen dergelijke vermogens door de bestaande bekabeling.

Maar ja, jou moet ik dat waarschijnlijk niet uitleggen. Het zijn de anderen, die denken dat groen zijn simpel is en dat elektriciteit aan de bomen groeit en dat de wetten van de natuur iets zijn waar je met wat techno-babble gemakkelijk rond kan geraken. En dat politiekers echt weten waarover ze praten.

Wat die historische politieke figuren aangaat... sommigen ervan hadden in het begin nog een relatief nuchtere kijk op de zaken. Wat zeker is, is dat ze allemaal ontspoord zijn eenmaal ze het minste macht kregen. Onze politiekers ontsporen al voor ze macht hebben en toch vinden we ze fantastisch want we blijven ervoor stemmen. En politieke postjes zijn in België (en Vlaanderen en Wallonië) stilaan een erfbare functie geworden, net als in de middeleeuwen. Spijtig genoeg is inteelt degeneratief.
                  110% mee eens.
                  Niet in het minst betreft die idiote imperial tendencies om tegen het SI-systeem in te roeien. Aan de zuidkust van IJsland, op de Sólheimasandur ligt er een DC3 van de amerikaanse basis op Keflavik, de slimmerik van dienst dacht dat hij tankte in gallons....
                  In feite vraag ik me af welke idioten deze onzin bedenken en nog meer, wie deze onzin blijven in stand houden.
                  Betreft je eerste punt, die 10.000 MW, dat kon ik ook al raden. Maar willen we een apotheker of een anesthesist die gaat raden met een factor 1000 als fout ? Juist.
                  Betreft het tweede punt idem. Ik kom ook aan 25 kA, te zot voor woorden. Ferme kabelkes zeg ik.
                  En betreft punt drie gaf ik al afspraak met iemand eerder hier (betreft Brussel).

En wat die historische figuren betreft kon ik het zelf niet beter zeggen : inteelt is degeneratief.
                  Die laatste ga ik onthouden

Comment

Ferme kabelkes zeg ik.
                    Dan gaan de koperdieven binnenkort in plaats van langs de spoorweg naar laadstations om koper te zoeken...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Ferm politieke discussie hier geworden waarvan ik dacht dat het niet toegelaten is.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Ferm politieke discussie hier geworden waarvan ik dacht dat het niet toegelaten is.
                        Kritiek daarop geven ook niet, daar bestaat het uitroepteken voor. [emoji6]
                        Maar zonder politiek zou het hier precies maar kalmpjes zijn. [emoji1][emoji1][emoji1]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Dan gaan de koperdieven binnenkort in plaats van langs de spoorweg naar laadstations om koper te zoeken...
                          Ee wordt hier wel nogal veel gemixt tussen wat de capaciteit van de batterij is en het maximum vermogen van de motor.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Betreft het tweede punt idem. Ik kom ook aan 25 kA, te zot voor woorden. Ferme kabelkes zeg ik.
                            Buiten in de transformator (of verschillende transformatoren) moet dat niet allemaal door 1 kabel. Je krijgt een busbar in het onderstation (laat ons zeggen 100mm x 100mm alu) en daar sluit je dan je kabels naar elke lader op aan. Die hebben elk maar[ een 1kA nodig . Kabels zullen waarschijnlijk gekoeld worden om sectie te besparen. Maar dan komt er wel een hoop installatie bij die ook kost, ook onderhoud nodig heeft en vooral, die ook kan falen. Dan krijg je zo'n constructies

SMART-ENERGY PLUSUNIVERSAL ALUMINIUM BUSBAR SYSTEMS UP TO 6300A electrical cabinets / switchboards.

Comment

Tesla’s op skivakantie in de laadpaalfile

Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Tesla’s op skivakantie in de laadpaalfile

https://www.hln.be/auto/tesla-s-op-s...file~a9da51e6/
                                Toch logisch
                                Ik heb dit indertijd hier al geschreven en kreeg toen de wind van voor

grts
                                Sieg

Comment

Working...
                                X