Re: Het klimaat.
100 laadpalen voor hoeveel inwoners? Dan moet je eerst een nummertje trekken en héél lang wachten voor je je auto kan laden...
Met een transformator kan je inderdaad 400V maken van 230V wisselspanning, het probleem is dan wel dat er bij die 230V een grotere stroom door de kabels moet, en bij het snelladen van een elektrische auto betwijfel ik of het 230V net daarvoor geschikt is. Het is best mogelijk dat je daar één elektrische auto snel kan laden, maar als er daar vlak bij elkaar een paar auto's staan die snel moeten geladen worden dat zal dat gegarandeerd problemen opleveren.
Naarmate er dan meer elektrische auto's worden aangesloten om te laden zullen de stroompannes in de meeste steden ook toenemen, vooral in de steden waar ze nog met oude stroomnetwerken zitten.
Bij het berekenen van de transformators die nu dienen om stroom te leveren aan woningen is er nooit rekening gehouden met de extra stroom die binnenkort moet worden geleverd voor het laden van elektrische auto's.
Dat geldt ook voor alle kabels die nu onder onze straten lopen.
Ik ben er zeker van dat de techniekers die instaan voor die stroomnetwerken nog veel werk zullen hebben om alles draaiende te houden als iedereen elektrisch rijdt.
De prijs van de stroom zal dan ook weer duurder worden omdat de kosten aan het stroomnetwerk hoger worden.
En dan rest nog de vraag waar die stroom allemaal vandaan moet komen, zeker als ze de kerncentrales buiten werking stellen binnen een paar jaar.
Moeten ze dan terug kolen gaan stoken in de centrales? Zoals ze doen in Australië: https://www.youtube.com/watch?v=GHHcvYlCPiE
Daar willen ze het probleem van de CO2 uitstoot (opwarming van de aarde waar ze nu al problemen mee hebben) ook aanpakken door iedereen elektrisch te laten rijden, terwijl auto's maar voor een beperkt deel van de CO2 uitstoot zorgen.
Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek
Bekijk bericht
Met een transformator kan je inderdaad 400V maken van 230V wisselspanning, het probleem is dan wel dat er bij die 230V een grotere stroom door de kabels moet, en bij het snelladen van een elektrische auto betwijfel ik of het 230V net daarvoor geschikt is. Het is best mogelijk dat je daar één elektrische auto snel kan laden, maar als er daar vlak bij elkaar een paar auto's staan die snel moeten geladen worden dat zal dat gegarandeerd problemen opleveren.
Naarmate er dan meer elektrische auto's worden aangesloten om te laden zullen de stroompannes in de meeste steden ook toenemen, vooral in de steden waar ze nog met oude stroomnetwerken zitten.
Bij het berekenen van de transformators die nu dienen om stroom te leveren aan woningen is er nooit rekening gehouden met de extra stroom die binnenkort moet worden geleverd voor het laden van elektrische auto's.
Dat geldt ook voor alle kabels die nu onder onze straten lopen.
Ik ben er zeker van dat de techniekers die instaan voor die stroomnetwerken nog veel werk zullen hebben om alles draaiende te houden als iedereen elektrisch rijdt.
De prijs van de stroom zal dan ook weer duurder worden omdat de kosten aan het stroomnetwerk hoger worden.
En dan rest nog de vraag waar die stroom allemaal vandaan moet komen, zeker als ze de kerncentrales buiten werking stellen binnen een paar jaar.
Moeten ze dan terug kolen gaan stoken in de centrales? Zoals ze doen in Australië: https://www.youtube.com/watch?v=GHHcvYlCPiE
Daar willen ze het probleem van de CO2 uitstoot (opwarming van de aarde waar ze nu al problemen mee hebben) ook aanpakken door iedereen elektrisch te laten rijden, terwijl auto's maar voor een beperkt deel van de CO2 uitstoot zorgen.
Comment