Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het klimaat.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het klimaat.

Ze waren volgens de politiekers zo ecologisch dat je er subsidies voor kreeg. De pelletkachels: https://www.youtube.com/watch?v=kQAZg0vheCE
    Dit is wel in Nederland, maar hier staan er zo ook een heleboel, waarschijnlijk ook in de lage emissiezones.
    Die kachels blazen wel een heleboel CO2 en fijn stof in de lucht, en blijkbaar zijn ze ook gevaarlijk als ze niet correct worden geïnstalleerd.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Hey juppekes.

Hier bij ons in de Delhaize verwarmen ze de winkel, het zelfde als vorig jaar, met elektrische blazers.
      En de elektriciteit maken ze buiten aan de ingang met een grote dieselgroep.
      Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Neem nu de lijn, die gaan bussen aankopen van het hybride type, waarom die tussenstap en niet volledig elektrisch? Zoals in NL. Zijn nochtans dezelfde VDL bussen (NL-B bedrijf)
        In Brugge staan er drie elektrische reeds twee jaar stil.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...l-2-jaar-stil/

Comment

In elektrische wagen zit geen toekomst, vroeg of laat komt dit wel uit, zeker met die lage actieradius
          Als je ziet dat een moderne diesel properder is op de weg dan een benzine en zelfs cng, en als je het volledige productieproces erbij rekent zelfs het properste van alles scoort.
          Dan lijkt me het niet meer dan logisch dat wanneer er genoeg mensen overgestapt zijn naar benzinewagens dat er dan nieuwe belastingen komen op benzine.
          Volgens mijn persoonlijke mening, en dat heb ik altijd al gezegd, is de enigste deftige oplossing waterstof, maar dat zal te goedkoop zijn in verbruik en dus mist men veel inkomen

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Neem nu de lijn, die gaan bussen aankopen van het hybride type, waarom die tussenstap en niet volledig elektrisch? Zoals in NL. Zijn nochtans dezelfde VDL bussen (NL-B bedrijf)
            Omdat er geen enkele stad laadinfrastructuur toelaat? Omdat er gewoon geen budget is voor volledig elektrische? Bruikbaar in stadsverkeer maar niet in streekverkeer? Omdat er geen plaats is om 2x zoveel bussen te zetten zodat ze kunnen laden? Omdat we simpelweg niet genoeg elektriciteit hebben? Omdat de gebruikers wel elektrische bussen willen maar niet dat de ritprijs omhoog gaat om de werkelijke kost ervan te dekken?

Nog reden nodig?

Comment

• Het klimaat.

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Dan lijkt me het niet meer dan logisch dat wanneer er genoeg mensen overgestapt zijn naar benzinewagens dat er dan nieuwe belastingen komen op benzine.
              Ooit gaf men subsidies op diesels met roetfilter, ook op het nadien plaatsen van de roetfilter ... een deel van die wagens mag nu bepaalde steden niet eens meer in.
              Dan kwam de tijd dat men benzine ging promoten ... juist, op de benzine die wij twee jaar geleden kochten ter vervanging van een diesel moeten we 15% extra betalen wegens benzine en Euro norm 6.
              Er kwam dus meer bij voor een nieuwe Euro 6 benzine dan op een Euro 5 diesel. [emoji1785]
              Idem voor een diesel met de recente Euro 6d, die wordt zwaarder belast dan een Euro 5 ... vernieuwen naar properdere wagens wordt dus ook gestraft.
              Dan promoten ze de elektrische wagens ... juist, daar gaan ze wat extra innen door in samenspraak met de VREG elektriciteit onbetaalbaar te maken en zo extra belastingen te kunnen innen.
              Ook de kilometerheffing ligt op tafel, om zelfs die dat niets verbruiken ook te kunnen belasten.
              Binnenkort komen ze nog af met belasting op stilstand, alhoewel dat we dat al hebben want met een oudere wagen betaal je ook dik verkeersbelasting maar je mag er niet mee rijden.
              Andere soort wagens raden ze vooral aan omdat je ze zou kopen en belasting (BTW, BIV, ...) betalen.
              Het is wel altijd iets en het voornaamste blijft dat ze de kassa kunnen vullen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Omdat er geen enkele stad laadinfrastructuur toelaat? Omdat er gewoon geen budget is voor volledig elektrische? Bruikbaar in stadsverkeer maar niet in streekverkeer? Omdat er geen plaats is om 2x zoveel bussen te zetten zodat ze kunnen laden? Omdat we simpelweg niet genoeg elektriciteit hebben? Omdat de gebruikers wel elektrische bussen willen maar niet dat de ritprijs omhoog gaat om de werkelijke kost ervan te dekken?

Nog reden nodig?
                Ik doelde dus vooral op de stadsbussen.
                En het kan wel in de NL steden.
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

In elektrische wagen zit geen toekomst, vroeg of laat komt dit wel uit, zeker met die lage actieradius
                  Als je ziet dat een moderne diesel properder is op de weg dan een benzine en zelfs cng, en als je het volledige productieproces erbij rekent zelfs het properste van alles scoort.
                  Volgens mijn persoonlijke mening, en dat heb ik altijd al gezegd, is de enigste deftige oplossing waterstof, maar dat zal te goedkoop zijn in verbruik en dus mist men veel inkomen

grts
                  Sieg
                  Waterstof is momenteel helemaal niet goedkoop en verlegt volgens mij eerder het probleem, wetende dat je elektriciteit nodig hebt om het te maken, onze centrales kunnen de grootschalige productie gewoon niet aan. Bovendien durft er niemand te rekenen naar het uiteindelijke rendement. Maar ben ik dan de enige die denkt dat, gesteld dat iedereen elektrisch rijdt en verkiest om thuis te laden bij gebrek aan snellader er een ander probleem ontstaat ? De staat wint enorm op klassieke brandstoffen onder de vorm van taksen en BTW, voor LPG, CNG en benzine hebben we geen keus, daarvoor moet je naar de pomp. Diesel kan je in principe thuis tanken, die dan wel een halve € goedkoper omdat het huisbrandolie is maar die is rood gekleurd en daar mag je niet mee gesnapt worden langs de baan. Ik ben zeker dat je die kleurtruc niet kan toepassen met elektriciteit dus hoe gaan ze die inkomsten die wegvallen compenseren ? Nog iets, als je ergens je tank leeg rijdt is een reservebidonnetje een simpele oplossing, voor CNG en LPG is dat al moeilijker maar die hebben nog een reservevoorraad benzine, met een platte batterij volstaan startkabels.... Hoe lossen ze dat op met een Tesla, zeker als je ergens op een godverlaten plek staat ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Nog reden nodig?
                    Ik niet, nee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Om geen nieuw topic op te starten zet ik dit hier. Onrechtstreeks gaat het wel over het klimaat.
                      China Could Be Turning on Its 'Artificial Sun' Fusion Reactor Really Soon!

Voor wat het waard is in termen van fake/non fake news.... maat het leeft wel.
                      China is ook het eerste land dat drastisch ingegrepen heeft in het echte milieuprobleem: overbevolking.
                      Operationeel in 2020 lees ik in het artikel. Hoe willen ze die bouwen ? Met legoblokjes of zo ? Of 3-D printen ? Ik hoorde ergens dat China de bouw van 123 nieuwe steenkoolcentrales heeft gepland, waarom geen 123 Tokamaks ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        Hoe lossen ze dat op met een Tesla, zeker als je ergens op een godverlaten plek staat ?
                        Dan zal je een stroomgroep moeten huren...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Dan zal je een stroomgroep moeten huren...
                          Denk eerder dat ze je met een takelwagen komen halen. Eentje op diesel die tot daar geraakt EN terug

Comment

Wat wil men nu eigenlijk ?
                            Ik denk aan "De Lijn".
                            Er wordt van hogerhand gewezen dat ze milieuvriendelijk moeten zijn. OK. Maar milieu vriendelijk betekent NIET niet noodzakelijk klimaat vriendelijk. Dit zijn 2 verschillende onderwerpen maar ze kunnen wel banden hebben met elkaar. Zo zal bv een kerncentrale een pak klimaatvriendelijker zijn dan een gascentrale, maar naar milieu-impact ?
                            "De Lijn" wil zich aan passen en wil electrisch rijden. Wat betekent dit dan ?
                            1) 1 jaar voor het uitschrijven en toewijzen offerte aan de autobusbouwer
                            2) 2 à 3 jaar voor het opleveren van de aangekochte bussen
                            3) Laat ons een afschrijfperiode gebruiken van 5 jaar.

Maw, het duurt bijna 4 jaar eer de nieuwe aangekochte bussen beschikbaar zijn
                            Het duurt 9 jaar eer nieuwe bussen deze ondertussen verouderde en vermoedelijk niet meer conforme bussen worden vervangen.

Aan het huidige tempo waarbij te pas en te onpas regels worden aanpast, op gesteld loopt "De Lijn" een heel groot risico dat nog vooraleer de nieuw aangekochte bussen de straat in rijden, ze geverbaliseerd worden omdat ze op dat ogenblik niet meer conform zijn.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

Comment

• Het klimaat.

Die komt er vermoedelijk al op elektrische wagens.
                              Komt dus steeds op hetzelfde neer ... belasting.

“Belasting op elektrisch rijden onvermijdelijk”

Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Hey juppekes.

Sinds begin dit jaar staan er bloemetjes aan mijn frambozenplanten, blaadjes staan er nog niet aan.
                                De natuur maakt toch gekke sprongen als je het mij vraagt.
                                Bootjes

Comment

Working...
                                X