Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het klimaat.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het klimaat.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Voor alle duidelijkheid, ik ben totaal geen klimaat ontkenner, en dat het wereldwijd beter kan is een feit, dat er reeds jaren aan gewerkt wordt is ook een feit, zie het minder verbruik auto’s in verhouding tot het beschikbaar vermogen, egr, roetfilters enz.
    Toch een teken dat ze er reeds lang mee bezig zijn...
    Wat nu gebeurt met de klimaatbetogers is er gewoon over, betogen kan iedereen, het oplossen is een ander verhaal.
    En t’is eigenlijk simpel hé, laat al die kindbetogers die denken dat ze de waarheid in pacht hebben een contract tekenen
    dat ze voor hun dertigste geen rijbewijs kunnen bekomen dat geldig is voor een auto met verbrandingsmotor........
    100% mee eens. [emoji106]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Comment

Dat is inderdaad te gek om los te lopen
        maar wat wil je hier bewijzen
        De politiekers zouden beter samenwerken in plaats van steeds maar te willen bewijzen dat zij de besten zijn door de anderen slechter te maken !

Ik zou hier ook liever positieve berichten zien dan gekanker
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Dat is inderdaad te gek om los te lopen
          maar wat wil je hier bewijzen
          De politiekers zouden beter samenwerken in plaats van steeds maar te willen bewijzen dat zij de besten zijn door de anderen slechter te maken !

Ik zou hier ook liever positieve berichten zien dan gekanker
          Ik wil hier helemaal niets bewijzen Frans, enkel de realiteit tonen.
          Nogmaals ik ben totaal geen ontkenner, maar gebeurd nu in China niet
          wat hier in de jaren 50-60 gebeurde toen hier in België miljoenen tonnen kolen werden gedolven,
          was ook niet om op een hoop te kippen hé, cokes werden gebruikt in de staalgieterijen wat nog gebeurd trouwens
          en in 90% van de huizen werd met kolen gestookt, dat heeft voor 90% onze huidige welvaart bepaald.
          Misschien kunnen we Sidmar ook maar beter sluiten, of alles wat onze welvaart heeft bepaald, 2/3 is toch reeds dicht... KLIK
          In de cokesfabriek worden steenkolen omgezet in cokes. Met 200 medewerkers is de cokesfabriek een van de kleinere afdelingen van ArcelorMittal Belgium.
          Last edited by Guest42; 18 maart 2019, 12:02.

Comment

Ik wil hier helemaal niets bewijzen Frans, enkel de realiteit tonen.
            Nogmaals ik ben totaal geen ontkenner, maar gebeurd nu in China niet
            wat hier in de jaren 50-60 gebeurde toen hier in België miljoenen tonnen kolen werden gedolven,
            was ook niet om op een hoop te kippen hé, cokes werden gebruikt in de staalgieterijen wat nog gebeurd trouwens
            en in 90% van de huizen werd met kolen gestookt, dat heeft voor 90% onze huidige welvaart bepaald.
            Misschien kunnen we Sidmar ook maar beter sluiten, of alles wat onze welvaart heeft bepaald, 2/3 is toch reeds dicht... KLIK
            https://belgium.arcelormittal.com/we.../cokesfabriek/
            Ja maar .....
            70 jaar geleden was men zich nog niet zo bewust van de schade die men aanrichtte met de fossiele brandstoffen
            Er reden bovendien nauwelijks wagens rond 1950/60 ...
            ondertussen is het wereldwijde wagenpark zeker verduizendvoudigd ...
            de wereldbevolking is ook in die tijd verdubbeld
            Dat alles zorgt voor een enorm meerverbruik van energie, van waar ze ook mag komen ...

En wat onze welvaart bepaalt is in de eerste plaats ons leefmilieu en dat gaat ondertussen aan versneld tempo naar de knoppen !!!

Als je dan geen non-believer bent dan onderschat je waarschijnlijk onbewust toch wel de ernst van het probleem !

Er bestaat toch geen welvaart meer in een niet leefbare wereld, zo simpel is dat !

Comment

Ja maar .....
              70 jaar geleden was men zich nog niet zo bewust van de schade die men aanrichtte met de fossiele brandstoffen
              Er reden bovendien nauwelijks wagens rond 1950/60 ...
              ondertussen is het wereldwijde wagenpark zeker verduizendvoudigd ...
              de wereldbevolking is ook in die tijd verdubbeld
              Dat alles zorgt voor een enorm meerverbruik van energie, van waar ze ook mag komen ...

En wat onze welvaart bepaalt is in de eerste plaats ons leefmilieu en dat gaat ondertussen aan versneld tempo naar de knoppen !!!

Als je dan geen non-believer bent dan onderschat je waarschijnlijk onbewust toch wel de ernst van het probleem !

Er bestaat toch geen welvaart meer in een niet leefbare wereld, zo simpel is dat !
              Ik onderschat juist niets Frans, maar U weet net zo goed als ik dat het kapitaal beslist, is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven,
              denk je dat de klimaatmarsen de bouw van die + 1100 steenkoolcentrales in China zal tegen houden????
              En zolang ze in India en Afrika uit onze rommel op de grote vuilnisbelten iets voor hen bruikbaars zullen kunnen uithalen zullen ze dat ook doen.
              Ook zolang ze wereldwijd bijna gratis brandbare grondstoffen uit de grond zullen kunnen halen zullen ze dat ook blijven doen,
              ook al betekend dat het einde van ons aardse leven.
              Ben ik daarom een non-believer of onderschat ik het probleem? Ik denk het niet, ik geloof gewoon niet dat het kapitaal zal buigen, hoe jammer en hoe nodig dat ook mag zijn.

Comment

Ik onderschat juist niets Frans, maar U weet net zo goed als ik dat het kapitaal beslist, is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven,
                denk je dat de klimaatmarsen de bouw van die + 1100 steenkoolcentrales in China zal tegen houden????
                En zolang ze in India en Afrika uit onze rommel op de grote vuilnisbelten iets voor hen bruikbaars zullen kunnen uithalen zullen ze dat ook doen.
                Ook zolang ze wereldwijd bijna gratis brandbare grondstoffen uit de grond zullen kunnen halen zullen ze dat ook blijven doen,
                ook al betekend dat het einde van ons aardse leven.
                Ben ik daarom een non-believer of onderschat ik het probleem? Ik denk het niet, ik geloof gewoon niet dat het kapitaal zal buigen, hoe jammer en hoe nodig dat ook mag zijn.
                Je eerste en je laatste zin zeggen alles, het kapitaal regeert jammer genoeg de wereld en die zullen pas reageren als het echt veel te laat is, juist door de inhaligheid.
                De klimaatmarsen of klimaatbewegingen, al wat ze doen kan misschien het wereldbewustzijn iets sneller wakker schudden.
                Het is met het klimaat zoals met de neushoorns ze worden zeldzamer dus meer waard voor sommigen, heb ik geluk dat ik geen neushoorn ben ...

Onze generatie heeft in de beste tijd van deze wereld geleefd vrees ik.

Comment

• Het klimaat.

De klimaatmarsen of klimaatbewegingen, al wat ze doen kan misschien het wereldbewustzijn iets sneller wakker schudden.
                  De acties van de gele hesjes houden het ook al enige tijd uit.
                  Dat zijn anders het soort acties die door dezelfde mensheid gevoerd worden als regeringen beslissen om alles “zogezegd voor het milieu/klimaat” duurder te maken.
                  En dit is nog maar de harde kern (spijtig voor het vandalisme), wacht mocht men ooit beslissingen nemen waardoor de gewone werkende mens geen auto meer kan of mag besturen.

Het werd al ergens aangekaart ... wacht tot al die kinderen volwassen zijn en moeten gaan werken om te zien hoeveel het zonder wagen of vakantie kunnen stellen. [emoji6]

Van die kinderen kunnen we nog niet veel afpakken, maar laat ons eens beginnen om hun smartphone af te pakken om energie te sparen en het milieu/klimaat minder te belasten.
                  Vraag hun eens daarvoor te betogen en zie hoeveel kandidaten er nog zullen zijn. [emoji6]
                  Last edited by VerSeg; 18 maart 2019, 18:28.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Lap, het is hier weer van appelen en peren .... zielig

Comment

Lap, het is hier weer van appelen en peren .... zielig
                      Het is nog zieliger om dergelijke commentaar op een ander te komen posten.
                      Slecht voor alles, ook voor het klimaat ... pure energie- en tijdverspilling.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

• Het klimaat.

denk je dat de klimaatmarsen de bouw van die + 1100 steenkoolcentrales in China zal tegen houden???? .
                        Mocht men beginnen overheden te overhalen oorlogen te stoppen, oorlogsvoertuigen (land, zee, lucht) te verbieden ... het zou al een mooi begin zijn want daar gaat letterlijk en figuurlijk alles mee de lucht in en kost nog veel meer levens.
                        En al die proeven met allerhande raketten ... dat moet ook niet niets zijn.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Mocht men beginnen overheden te overhalen oorlogen te stoppen, oorlogsvoertuigen (land, zee, lucht) te verbieden ... het zou al een mooi begin zijn want daar gaat letterlijk en figuurlijk alles mee de lucht in en kost nog veel meer levens.
                          En al die proeven met allerhande raketten ... dat moet ook niet niets zijn.
                          Oorlog = handel = geld en macht en daar draait het allemaal om. Dus het klimaat = handel = geld en macht. De rijken gaan er aan verdienen en de eindverbruiker gaat er zwaar voor betalen. Niet iedereen gaat het kunnen betalen dus nog meer armoede in de wereld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                            Oorlog = handel = geld en macht en daar draait het allemaal om. Dus het klimaat = handel = geld en macht. De rijken gaan er aan verdienen en de eindverbruiker gaat er zwaar voor betalen. Niet iedereen gaat het kunnen betalen dus nog meer armoede in de wereld.
                            Volledig akkoord, komt altijd neer op geld.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Onze generatie heeft in de beste tijd van deze wereld geleefd vrees ik.
                              Deze ene zin haalt in feite een groot deel van je soms gegronde betoog onderuit
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Deze ene zin haalt in feite een groot deel van je soms gegronde betoog onderuit
                                Hangt er van af hoe men dat interpreteert, eigenlijk moest het "de schijnbaar beste tijd" geweest zijn.
                                De toekomst zal het moeten uitwijzen... en ik hoop dat ik ongelijk had op dat punt maar de vrees voor wat volgende generaties te wachten staat blijft.

Comment

Working...
                                X