Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Het klimaat.
Collapse
X
-
-
-
Re: Het klimaat.
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
maar wat wil je hier bewijzen
De politiekers zouden beter samenwerken in plaats van steeds maar te willen bewijzen dat zij de besten zijn door de anderen slechter te maken !
Ik zou hier ook liever positieve berichten zien dan gekankerbedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtDat is inderdaad te gek om los te lopen
maar wat wil je hier bewijzen
De politiekers zouden beter samenwerken in plaats van steeds maar te willen bewijzen dat zij de besten zijn door de anderen slechter te maken !
Ik zou hier ook liever positieve berichten zien dan gekanker
Nogmaals ik ben totaal geen ontkenner, maar gebeurd nu in China niet
wat hier in de jaren 50-60 gebeurde toen hier in België miljoenen tonnen kolen werden gedolven,
was ook niet om op een hoop te kippen hé, cokes werden gebruikt in de staalgieterijen wat nog gebeurd trouwens
en in 90% van de huizen werd met kolen gestookt, dat heeft voor 90% onze huidige welvaart bepaald.
Misschien kunnen we Sidmar ook maar beter sluiten, of alles wat onze welvaart heeft bepaald, 2/3 is toch reeds dicht... KLIK
Last edited by Guest42; 18 maart 2019, 12:02.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtIk wil hier helemaal niets bewijzen Frans, enkel de realiteit tonen.
Nogmaals ik ben totaal geen ontkenner, maar gebeurd nu in China niet
wat hier in de jaren 50-60 gebeurde toen hier in België miljoenen tonnen kolen werden gedolven,
was ook niet om op een hoop te kippen hé, cokes werden gebruikt in de staalgieterijen wat nog gebeurd trouwens
en in 90% van de huizen werd met kolen gestookt, dat heeft voor 90% onze huidige welvaart bepaald.
Misschien kunnen we Sidmar ook maar beter sluiten, of alles wat onze welvaart heeft bepaald, 2/3 is toch reeds dicht... KLIK
https://belgium.arcelormittal.com/we.../cokesfabriek/
70 jaar geleden was men zich nog niet zo bewust van de schade die men aanrichtte met de fossiele brandstoffen
Er reden bovendien nauwelijks wagens rond 1950/60 ...
ondertussen is het wereldwijde wagenpark zeker verduizendvoudigd ...
de wereldbevolking is ook in die tijd verdubbeld
Dat alles zorgt voor een enorm meerverbruik van energie, van waar ze ook mag komen ...
En wat onze welvaart bepaalt is in de eerste plaats ons leefmilieu en dat gaat ondertussen aan versneld tempo naar de knoppen !!!
Als je dan geen non-believer bent dan onderschat je waarschijnlijk onbewust toch wel de ernst van het probleem !
Er bestaat toch geen welvaart meer in een niet leefbare wereld, zo simpel is dat !bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtJa maar .....
70 jaar geleden was men zich nog niet zo bewust van de schade die men aanrichtte met de fossiele brandstoffen
Er reden bovendien nauwelijks wagens rond 1950/60 ...
ondertussen is het wereldwijde wagenpark zeker verduizendvoudigd ...
de wereldbevolking is ook in die tijd verdubbeld
Dat alles zorgt voor een enorm meerverbruik van energie, van waar ze ook mag komen ...
En wat onze welvaart bepaalt is in de eerste plaats ons leefmilieu en dat gaat ondertussen aan versneld tempo naar de knoppen !!!
Als je dan geen non-believer bent dan onderschat je waarschijnlijk onbewust toch wel de ernst van het probleem !
Er bestaat toch geen welvaart meer in een niet leefbare wereld, zo simpel is dat !
denk je dat de klimaatmarsen de bouw van die + 1100 steenkoolcentrales in China zal tegen houden????
En zolang ze in India en Afrika uit onze rommel op de grote vuilnisbelten iets voor hen bruikbaars zullen kunnen uithalen zullen ze dat ook doen.
Ook zolang ze wereldwijd bijna gratis brandbare grondstoffen uit de grond zullen kunnen halen zullen ze dat ook blijven doen,
ook al betekend dat het einde van ons aardse leven.
Ben ik daarom een non-believer of onderschat ik het probleem? Ik denk het niet, ik geloof gewoon niet dat het kapitaal zal buigen, hoe jammer en hoe nodig dat ook mag zijn.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtIk onderschat juist niets Frans, maar U weet net zo goed als ik dat het kapitaal beslist, is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven,
denk je dat de klimaatmarsen de bouw van die + 1100 steenkoolcentrales in China zal tegen houden????
En zolang ze in India en Afrika uit onze rommel op de grote vuilnisbelten iets voor hen bruikbaars zullen kunnen uithalen zullen ze dat ook doen.
Ook zolang ze wereldwijd bijna gratis brandbare grondstoffen uit de grond zullen kunnen halen zullen ze dat ook blijven doen,
ook al betekend dat het einde van ons aardse leven.
Ben ik daarom een non-believer of onderschat ik het probleem? Ik denk het niet, ik geloof gewoon niet dat het kapitaal zal buigen, hoe jammer en hoe nodig dat ook mag zijn.
De klimaatmarsen of klimaatbewegingen, al wat ze doen kan misschien het wereldbewustzijn iets sneller wakker schudden.
Het is met het klimaat zoals met de neushoorns ze worden zeldzamer dus meer waard voor sommigen, heb ik geluk dat ik geen neushoorn ben ...
Onze generatie heeft in de beste tijd van deze wereld geleefd vrees ik.bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Het klimaat.
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtDe klimaatmarsen of klimaatbewegingen, al wat ze doen kan misschien het wereldbewustzijn iets sneller wakker schudden.
Dat zijn anders het soort acties die door dezelfde mensheid gevoerd worden als regeringen beslissen om alles “zogezegd voor het milieu/klimaat” duurder te maken.
En dit is nog maar de harde kern (spijtig voor het vandalisme), wacht mocht men ooit beslissingen nemen waardoor de gewone werkende mens geen auto meer kan of mag besturen.
Het werd al ergens aangekaart ... wacht tot al die kinderen volwassen zijn en moeten gaan werken om te zien hoeveel het zonder wagen of vakantie kunnen stellen. [emoji6]
Van die kinderen kunnen we nog niet veel afpakken, maar laat ons eens beginnen om hun smartphone af te pakken om energie te sparen en het milieu/klimaat minder te belasten.
Vraag hun eens daarvoor te betogen en zie hoeveel kandidaten er nog zullen zijn. [emoji6]Last edited by VerSeg; 18 maart 2019, 18:28.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtLap, het is hier weer van appelen en peren .... zielig
Slecht voor alles, ook voor het klimaat ... pure energie- en tijdverspilling.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Het klimaat.
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtdenk je dat de klimaatmarsen de bouw van die + 1100 steenkoolcentrales in China zal tegen houden???? .
En al die proeven met allerhande raketten ... dat moet ook niet niets zijn.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtMocht men beginnen overheden te overhalen oorlogen te stoppen, oorlogsvoertuigen (land, zee, lucht) te verbieden ... het zou al een mooi begin zijn want daar gaat letterlijk en figuurlijk alles mee de lucht in en kost nog veel meer levens.
En al die proeven met allerhande raketten ... dat moet ook niet niets zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk berichtOorlog = handel = geld en macht en daar draait het allemaal om. Dus het klimaat = handel = geld en macht. De rijken gaan er aan verdienen en de eindverbruiker gaat er zwaar voor betalen. Niet iedereen gaat het kunnen betalen dus nog meer armoede in de wereld.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
Onze generatie heeft in de beste tijd van deze wereld geleefd vrees ik.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk berichtDeze ene zin haalt in feite een groot deel van je soms gegronde betoog onderuit
De toekomst zal het moeten uitwijzen... en ik hoop dat ik ongelijk had op dat punt maar de vrees voor wat volgende generaties te wachten staat blijft.bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
Comment