Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

STEMPLICHT anno 2018

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: STEMPLICHT anno 2018

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Dat is de theorie. Maar is dat zo? Hoe kan je dat onafhankelijk controleren? Dat is de vraag.
    Denk je echt dat de partijen dit niet controleren? Denk je dat ze bij de minste fout dit zouden laten passeren?
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Denk je echt dat de partijen dit niet controleren? Denk je dat ze bij de minste fout dit zouden laten passeren?
      Neen, maar hoe is het gekontroleerd? Met zo 1 van die vuilbakken? Of met allemaal? Met de firmware die erop stond tijdens de verkiezingen of met sjoemelsoftware? Zijn er steekproeven geweest tijdens de verkiezingen? Onaangekondigde steekproeven met deurwaarders? Is de software vrijgegeven en kan je met een hash zien of het die vrijgegeven software is die op de vuilbak (*) staat?

Ik beweer niet dat er gesjoemeld is maar het is en blijft nodig dat je vragen stelt. Het is niet omdat jij het allemaal vertrouwt dat er niemand anders is die niet zoekt hoe hij/zij het systeem voor eigen doeleinden kan gebruiken. Het is niet omdat er pc's mee gemoeid zijn en dat het digitaal is dat het allemaal plots 100% ideaal is. Als je democratie wil moet je allert blijven en alles in vraag stellen. ALLES!

(*) sorry maar die stemurnes lijken nu eenmaal meer op de gekende kliko vuilbakken dan op een stembus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Awel ik zou het ook niet weten, heb ook niet geprobeerd om die te scannen om te zien of het leesbaar is met een standaard app.
        Het zal ook wel gecodeerd zijn 9/10.
        Spijtig dat het nu te laat is, anders had ik er een foto van genomen om dat thuis eens te proberen.
        Oei ... mag dat wel? [emoji12]
        Nog zo iets, mag je foto’s nemen het het stemlokaal? Ik ‘vermoed’ van niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Nog zo iets, mag je foto’s nemen in het stemlokaal? Ik ‘vermoed’ van niet.

Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nog zo iets, mag je foto’s nemen het het stemlokaal? Ik ‘vermoed’ van niet.

Eigenlijk raar dat men daar hier over bezig is.
            Een deel van de foto's op dit forum mocht wettelijk gezien niet genomen worden.

En een ander deel mocht hier niet gepubliceerd worden.

Wettelijk gezien is straatfotografie van mensen in Belgie bijna onmogelijk.

Wat het stemhokje betreft, ik heb nergens gelezen dat fotograferen niet mag. Maar de stemming is geheim, dus moet je opletten met welke foto je publiceert.

--
            mlap.
            T.T.

Comment

STEMPLICHT anno 2018

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
              Wat het stemhokje betreft, ik heb nergens gelezen dat fotograferen niet mag. Maar de stemming is geheim, dus moet je opletten met welke foto je publiceert.
              De stemming is geheim, de opkomst eigenlijk niet want iedereen “moet” komen.
              Men mag niet met twee in een hokje (uitgezonderd de uitzonderingen), dus in een hokje kan men al geen foto nemen van iemand anders zijn/haar stem.
              Buiten het hokje is op geen enkele manier zichtbaar welke keuze iemand gemaakt heeft.
              Men zou dan al een verborgen camera moeten plaatsen in een hokje om iemand zijn stem te kunnen fotograferen ... kans is zeer klein dat dit zou lukken.

Hetgeen ik erover kon vinden:

Maar ik kan er zelf niets speciaal over vinden in dit:

Het lijkt me dan ook de interpretatie van de voorzitter te zijn of je er al dan niet last mee berokkent ... al vraag ik af hoe ze kunnen zien dat je een selfie of foto van je stem maakt in het hokje zonder te komen kijken en zelf het stemgeheim te doorbreken.
              Veel onduidelijkheden dus.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Men mag niet met twee in een hokje (uitgezonderd de uitzonderingen), dus in een hokje kan men al geen foto nemen van iemand anders zijn/haar stem.
                Wij mochten per koppel, dus man en vrouw samen in het hokje. Was digitaal stemmen. Of het in alle kieslokalen zo was bij ons weet ik niet.

Comment

Toch ook al ouders met kinderen zien gaan stemmen en ermee het hokje binnenstappen. Mensen die geen opvang hebben zijn daar misschien toe gedwongen. Je kan ook moeilijk een kinderopvang organiseren in een kieslokaal.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ben zelf ooit bijzitter geweest, en ik kreeg de taak om de files in goede banen te leiden, en om te helpen indien nodig in het kieshokje.
                    De strikte regel is inderdaad dat je alleen het hokje in gaat, maar als ouders vragen of hun kind mee mag, dan heb ik mijn gezond verstand gebruikt en dat toegestaan.
                    Als iemand op leeftijd binnen komt en zelf vraagt of de zoon of dochter mee mag, dan sta je dat ook toe.

De moeilijkste waren mensen waarvan ik vermoedde dat ze niet konden lezen. Ze bleven dan langer dan normaal in het kieshokje, en dan vroeg ik of ze wat hulp nodig hadden. Sommigen “waren hun bril vergeten”, anderen waren naar eigen zeggen onhandig met computers, en dan help je ze wel even zonder dat je de indruk geeft dat je denkt dat ze niet kunnen lezen.
                    Maar er waren er ook een paar die gewoon directt vroegen om hulp.

Toen ik een jaar of 6 was mocht ik van mijn papa ook de bolletjes kleuren. Zal wel van alle tijden zijn zeker.

Comment

• STEMPLICHT anno 2018

Toch ook al ouders met kinderen zien gaan stemmen en ermee het hokje binnenstappen. Mensen die geen opvang hebben zijn daar misschien toe gedwongen. Je kan ook moeilijk een kinderopvang organiseren in een kieslokaal.
                      Kinderen horen tot de uitzonderingen, net als begeleiders van mensen die zich niet volledig zelfstandig kunnen verplaatsen.
                      Of dat ergens beschreven staat weet ik niet, maar zo ging het er bij ons toch aan toe.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Working...
                      X