Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
STEMPLICHT anno 2018
Collapse
X
-
-
Re: STEMPLICHT anno 2018
Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk berichtMijn gedacht.
Als men deze mensen verplicht om te stemmen, dan kiezen ze ofwel blanco ofwel voor iemand waarvan ze niet eens weten waarom.
Dat is pas onzinnig.
Daarentegen zullen mensen die een voorkeur willen uitbrengen toch altijd proberen gaan en een bewuste stem uitbrengen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Niet mee akkoord. Ik hoor in mijn praktijk andere stemmen. Mensen zijn bewust van wat er omgaat in hun gemeente, wees daar maar gerust van. Ik heb deze morgen al een patiënt van vreemde origine gezien die zinnens is van te verhuizen moest uiterst rechts aan de macht komen. Van waar de schrik weet ik niet, maar ze zitten der wel mee...Last edited by enero; 15 oktober 2018, 15:58.Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
STEMPLICHT anno 2018
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtNiet mee akkoord. Ik hoor in mijn praktijk andere stemmen. Mensen zijn bewust van wat er omgaat in hun gemeente, wees daar maar gerust van. Ik heb deze morgen al een patiënt van vreemde origine gezien die zinnens is van te verhuizen moest uiterst rechts aan de macht komen. Van waar de schrik weet ik niet, maar ze zitten der wel mee...
Helft maar gelezen? Tweede helft is dan van toepassing.
Ik had toch aangekaart dat het over “diegene gaat die er niet mee inzitten en geen interesse hebben”? [emoji57]
Die er wel mee inzit zal wel bewust kiezen.
Die patiënt zal dan ene zijn dat wel bewust daarmee bezig is. [emoji106]Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
In de Westerse landen waar geen 'opkomstplicht' bestaat, dagen doorgaans toch nog zo'n 66 à 80% van de kiezers op (bvb Nederland, Frankrijk).
Veel mensen zijn dus wel terdege bewust van hun dagelijks bestuur.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtOok niet mee akkoord. [emoji16]
Die patiënt zal dan ene zijn dat wel bewust daarmee bezig is. [emoji106]Leeft en LAAT LEVEN !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk berichtMaw, als men via deze QR code kan nakijken wie er juist en hoe gestemd heeft ( geen idee of het kan ), dan is de stemming strikt genomen niet anoniem meer....en dan hebben we wel een probleem....
De manier waarop het gebeurt is anoniem. Daar ben ik 90% zeker van. Je krijgt een kaartje om in de machine te steken nog voor jouw pas met de kiezerslijst vergeleken is, ze keken enkel of ik in dat kantoor moest stemmen en of ik mijn pas meehad en het dezelfde naam was als op de oproepingsbrief. Tot daar alles ok. En als ik die kaart terug gaf dan werd die gewoon op de hoop gegooid. En de camera's in de klas (ja, er stonde 2 camera's in de lagere school klas!) waren afgeplakt.
Maar als je scant, dan krijg je gewoon een groen lampje. Teken dat de code herkend is. Maar voor zover ik weet kan die ook groen scannen met mijn Colruyt kaart en heeft die vuilbak al de uitslag opgeladen gekregen voor die in het kantoor toekwam.
Dus anoniem, daar ben ik redelijk zeker van. Maar heeft die vuilbak mijn keuze genoteerd? Daar heb ik eigenlijk geen zekerheid van.
Comment
-
Een minimum aan vertrouwen in onze overheid moeten we toch hebben hé.Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Comment
-
Oh ja, zonder vertrouwen gaat het niet, helemaal waar. Eerlijk gezegd, op dit moment maak ik me nog geen zorgen. Maar eenmaal de traditionele partijen in het nauw komen?
Langs de andere kant maak ik me meer zorgen om die camera's die ik in de klas van de lagere school gezien heb. Wat doen in g***naam 2 camera's in de klas van een lagere school? Daar stel ik me heel wat meer vragen bij en maak ik me heel wat meer zorgen over.
Comment
-
die camera's werken waarschijnlijk 's nachts als de school gesloten is als beveiligingscamera's. Althans dat wil ik zelf geloven.Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Comment
-
Bij het einde van de stemming heb je dus een bus waar briefjes in zitten, en een computer die de resultaten daarvan heeft.
Dat kan op elk moment herteld worden, op aanvraag van eender wie klacht indient.
Als er uit zo’n bus komt dat bv één partij 89% van de stemmen heeft, dan kunnen ze die briefjes zelfs manueel hertellen.
En als je de resultaten lokaal bekijkt, dan zijn er toch wel wat klassieke partijen die hier en daar in het nauw komen.
CDV haalde vroeger in Limburg en WVL makkelijk 30 en 40%. De SPA zat vroeger makkelijk rond de 20%.
En als foefelen zo makkelijk was, dan was er nooit een zwarte zondag geweest.
Bij het op papier stemmen gebeurde veel meer gefoefel. Tellers met een potloodje onder hun nagels om de blancos toch op de juiste partij bij te kleuren, en stembrieven die verdwenen als ze “fout” waren.
Dat is toch wat mijn grootvader nog heeft meegemaakt en zelf gezien.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk berichtdie camera's werken waarschijnlijk 's nachts als de school gesloten is als beveiligingscamera's. Althans dat wil ik zelf geloven.
Of voor kinderen die lessen volgen vanuit een ziekenhuis.
Comment
-
STEMPLICHT anno 2018
Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk berichtAndermaal niet akkoord. Ik leef, werk en spreek al 45 jaar met een goed representatief deel van de burgers uit mijn gemeente en de deelgemeentes. Dit is ook meestal de gewone man uit de straat. ik weet dus waarover ik spreek. Maar ik ga dit hier niet tot de spits drijven. Ik voel dat je naar gelijk aast.
Ik heb meteen zelf gemeld dat wie er belang aan hecht wel zijn stem zal uitbrengen (uw kennissen dus), echter bent u er blijkbaar van overtuigd dat iedereen dan geïnteresseerd is.
U spreekt toch ook niet met elke kennis of patiënt over politiek?
Zondag na het stemmen verschillende buren tegen gekomen op straat (was goed weer) drie na elkaar ...
1) Ook uw verplichtingen moeten doen? Die zever dient toch tot niets.
2) Op de goede gestemd? Wel moeilijk want er is geen ene goed.
3) Waar een mens zijn tijd moet aan verdoen, dat ze dat eens afschaffen.
Misschien moeten we elkaar eens tegenkomen en een klapte doen ... dan kan je na 45 jaar ook zeggen dat je met iemand sprak dat zich niet interesseert in politiek, niet eens weet wie op de kieslijsten stond en gewoon gaan stemmen is omdat hij verplicht werd. [emoji106]
En ik kan u garanderen dat mijn vrouw dezelfde mening deelt en vroeger mijn ouders eveneens.
Wat partijen zogezegd beloven te doen met hun beleid weet ik evenmin, folders gaan hier rechtstreeks van de brievenbus naar papier en karton.
Functiegericht hebben wij met enkele gemeenten vele contacten voor budgetten, subsidies en allerhande ... niets dan politiek dus ... dat gaat van mens tot mens en nog nooit is daarbij in enige vorm een partijnaam gevallen, die mensen worden aangesproken met hun naam of functie zoals eenieder.
En wie daar ook aangesteld is voor een bepaalde functie ... dat maakt niet, dat blijft een mens met naam en voornaam.
Dus je, een heel klein beetje weet ik ook waarover ik praat.
En ja, er zijn ook veel mensen die wel met politiek bezig zijn ... dat leest men zelfs ook bij 90% van de reacties op HLN bij elk verkeersongeval, diefstal, gevecht, wedstrijd, belasting, prijs van het brood, ...
“Fout van de sossen ...”
“Fout van N-VA ...”
“Fout van de groen ...”
Daar weet men tenminste waar ze niet op gaan stemmen. [emoji16]
Verder niet te veel van wakker liggen Pol, binnen een paar weken spreekt de meerderheid niet meer over verkiezingen. [emoji106]Last edited by VerSeg; 16 oktober 2018, 01:03.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk berichtdie camera's werken waarschijnlijk 's nachts als de school gesloten is als beveiligingscamera's. Althans dat wil ik zelf geloven.
Alles kan positief of negatief zijn.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtBij het einde van de stemming heb je dus een bus waar briefjes in zitten, en een computer die de resultaten daarvan heeft.
Dat kan op elk moment herteld worden, op aanvraag van eender wie klacht indient.
Als er uit zo’n bus komt dat bv één partij 89% van de stemmen heeft, dan kunnen ze die briefjes zelfs manueel hertellen.
Bij een hertelling zal het resultaat zeker hetzelfde zijn, niemand kan weten of zijn stem correct verwerkt werd.
Vertrouwen moeten we hebben, maar zoals vroeger door de tellers kon gefoefeld worden, zo zou ook nu door een snuggere programmeur de software gemanipuleerd kunnen zijn.
Misschien wat vergezocht, maar volledig uitsluiten?
Ik denk dat met alles te frauderen valt.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment