Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe horlogediscussie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De nieuwe horlogediscussie

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
    [*]Rechts een Autodromo Group B - Microbrands zijn kleine (één- of tweemans)bedrijfjes die beperkte reeksen horloges uitbrengen, geproduceerd in China en dikwijls met Kickstarter als financierings- en lanceringsvehikel. Autodromo is één autofreak die zich door de Group B rally's van de jaren '80 en het dashboard van een Lancia Delta liet inspireren tot dit ontwerp.
    Ik volg dit niet echt omdat ik eigenlijk nooit een horloge draag. Maar die Autodrome vind ik nu eens een mooi horloge.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Ik gebruik hier een huawai gr2, die mij niet alleen de tijd weergeeft, maar ook het aantal stappen, slaapkwaliteit, aantal treden, hartslag.
      Een uurwerk is dus ook een stimulans om te sporten, ingebouwde trainingsprogrammas: vb half uur hometrainer, hij zegt mij om de 10 minuten de hartslag, een wandeling hij zegt mij elke km,het aantal kilometers, de afgelopen tijd,...

Eerlijk gezegd zou ik niet naar een ‘gewoon’ uurwerk terug willen gaan en ik heb de beschikking over een tiental wijzerplaten waartussen ik kan kiezen, maar ook hier gebruik ik steeds dezelfde sobere wijzerplaat, met onmiddellijk aanduiding van de tijd met een analoge look en het aantal steps en het batterijverbruik. Ik moet het toestel om de 5 dagen opladen en het heeft een 200 eur gekost.

Ieder zijn meug.
      Hier een groot horlogeverzamelaar.....maar ik moet wegensgezondheidsredenen ook wat meer bewegen. Apple Watch gekocht...echt een “vergif” voor de horloge liefhebber:
      - ik bel ermee (cellular model, dus iPhone moet niet meer nabij zijn )
      - check mail
      - meet mijn wandelingen zeer nauwkeurig
      - regel al mijn Hue lights
      - bedien mijn grassrobot
      - timer
      - stopwatch
      - check mijn deurbel ( video en spraak )
      - check bewegingssensoren
      - check agenda
      - regel mijn B&O speaker
      - buienradar
      - connecteer mijn wagen
      - dictafoon
      - ecg
      - hartslag
      - gps
      - ifttt
      - rekenmachine
      - spotify
      En nog een heleboel dat ik wellicht vergeet...

En als ik dan eens een klassiek horloge draag....mis ik altijd wel “iets” hoor...
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Mooie aanwinsten, Laurens !
        En met die Seiko...gelijk een extra nachtlampje !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Hier een groot horlogeverzamelaar.....maar ik moet wegensgezondheidsredenen ook wat meer bewegen. Apple Watch gekocht...echt een “vergif” voor de horloge liefhebber:
          - check mail
          - bedien mijn grassrobot
          - timer
          - stopwatch
          - check agenda
          - regel mijn B&O speaker
          - buienradar
          - connecteer mijn wagen
          - dictafoon
          - ecg
          - hartslag
          - gps
          - ifttt
          - rekenmachine
          - spotify

En als ik dan eens een klassiek horloge draag....mis ik altijd wel “iets” hoor...
          Mag je dan nog op je uurwerk kijken als je met je auto op weg bent?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Mag je dan nog op je uurwerk kijken als je met je auto op weg bent?
            Eigenlijk mag men niets doen wat de aandacht op de baan kan beïnvloeden.
            Als je naar je horloge “kijkt” en daardoor afwijkt van je rijvak, dan kan je een boete krijgen voor het niet onder controle hebben van uw voertuig.
            Als je het ook “bedient” ... dan zal dat vermoedelijk hetzelfde zijn als een mobiel toestel bedienen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

- check mail
              - bedien mijn grassrobot
              - timer
              - stopwatch
              - check agenda
              - regel mijn B&O speaker
              - buienradar
              - connecteer mijn wagen
              - dictafoon
              - ecg
              - hartslag
              - gps
              - ifttt
              - rekenmachine
              - spotify

Als je dan toch meer moet bewegen.... rechtstaan om de lichten aan/uit te doen, zelf het gras afrijden, rechtstaan om het geluid wat luider/stiller te zetten, eens niet de wagen nemen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Eigenlijk mag men niets doen wat de aandacht op de baan kan beïnvloeden.
                Als je naar je horloge “kijkt” en daardoor afwijkt van je rijvak, dan kan je een boete krijgen voor het niet onder controle hebben van uw voertuig.
                Als je het ook “bedient” ... dan zal dat vermoedelijk hetzelfde zijn als een mobiel toestel bedienen.
                Doe ik ook niet. Zelfs niet met een gewoon horloge. Heb een klokje en gps in de wagen eh.
                Maar ik geloof als je navigeert via app.e car play geeft het horloge wel een trilling telkens als je moet afslaan of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Als je dan toch meer moet bewegen.... rechtstaan om de lichten aan/uit te doen, zelf het gras afrijden, rechtstaan om het geluid wat luider/stiller te zetten, eens niet de wagen nemen....
                  Ha ha juist, maar dat doen echte nerds / gadgetfreaks niet hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Ik volg dit niet echt omdat ik eigenlijk nooit een horloge draag. Maar die Autodrome vind ik nu eens een mooi horloge.
                    Er zitten allerlei referenties in naar de autowereld. Het gebruikte lettertype is dat van de Peugeot 205 GTI. Links en rechts zie je twee schroeven, net zoals vroeger in een Dashboard schroeven zaten. Aan het saffier glas is een rechte kant geslepen zodat je een lichtreflectie krijgt zoals bij een ronde wijzerplaat in een dashbord. Het loopwerk zit in een ronde titanium behuizing die gevat is in de stalen constructie wear het horlogebandje door gaat. Die zwarte cirkel in het midden, weer een referentie naar vroegere dashboards, is gedrukt op de onderkant van het glaasje en lijkt daardoor te zweven. Zoiets vind ik tof - verfijningen die je niet opvallen maar die het horloge karakter geven.
                    Last edited by Laurens; 18 januari 2021, 22:16.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

• De nieuwe horlogediscussie

Ha ha juist, maar dat doen echte nerds / gadgetfreaks niet hé
                      Maar niet-nerds hebben dan wel geen gadgets nodig om te melden dat ze eens moeten recht staan. [emoji23][emoji23][emoji23]

Mijn iPhone en ook AW (als ik die eens aan heb) geven anders ook wel aan wanneer ik met de auto moet rijden. [emoji848]
                      Last edited by VerSeg; 19 januari 2021, 10:47.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Maar niet-nerds hebben dan wel geen gadgets nodig om te melden dat ze eens moeten recht staan. [emoji23][emoji23][emoji23]

Mijn iPhone en ook AW (als ik die eens aan heb) geven anders ook wel aan wanneer ik met de auto moet rijden. [emoji848]
                        Neen Freddy, ge vergist U, die zegt gewoon dat ge es moet recht staan
                        Daarom moet ge niet naar uwen auto lopen eh

Comment

Neen Freddy, ge vergist U, die zegt gewoon dat ge es moet recht staan
                          Daarom moet ge niet naar uwen auto lopen eh
                          Die zegt dat ik moet rijden ... “Neem de E324, het is niet druk” staat er vaak bij.
                          Denk niet dat dit voor voetgangers is. [emoji23][emoji23][emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                            Er zitten allerlei referenties in naar de autowereld. Het gebruikte lettertype is dat van de Peugeot 205 GTI. Links en rechts zie je twee schroeven, net zoals vroeger in een Dashboard schroeven zaten. Aan het saffier glas is een rechte kant geslepen zodat je een lichtreflectie krijgt zoals bij een ronde wijzerplaat in een dashbord. Het loopwerk zit in een ronde titanium behuizing die gevat is in de stalen constructie wear het horlogebandje door gaat. Die zwarte cirkel in het midden, weer een referentie naar vroegere dashboards, is gedrukt op de onderkant van het glaasje en lijkt daardoor te zweven. Zoiets vind ik tof - verfijningen die je niet opvallen maar die het horloge karakter geven.
                            Langs de ene kant is dat wel leuk om weten, maar het is niet de "advertentie" die mij gaat overhalen om naar dat horloge te kijken en/of het mooi te vinden. Neem dat niet verkeerd. Heel tof dat ze daar hun inspiratie haalden. Dat die zaken samen de horloge zijn karakter bepalen... helemaal mee eens. Maar dat is niet de essentie waarom ik dat een knap horloge vind.

Ik ben nu eenmaal van de ouwe zakken brigade die vind dat een toestel 1 functie moet doen en dat duidelijk en goed moet doen. Zo'n smart watch (of zelfs een smart phone) is helemaal niet aan mij besteed. Een telefoon is om te bellen. Sms kan ik nog net aanvaarden maar daar stopt het. Ik stop liever een antieke digitale camera op zak dan mijn telefoon daarvoor te gebruiken. Email zal ik er nauwelijks op raadplegen (gebeurt wel eens op reis als er geen alternatief is).

Ergens heb ik nog een Rodania liggen. Niks speciaals, heb die al zeker 35 jaar niet gedragen. Maar hier staat wel een mechanische prikklok en een schooluurwerk dat aan de muur hangt. Meer mijn ding. Goesting zekers?

Comment

Jij bekijkt een horloge als een stuk gereedschap, ik zie het als een draagbaar kunstwerkje, weer anderen waarderen het als een investering,... allemaal valabel wat mij betreft.
                              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Belgisch.....en niet zo gekend maar wel kwaliteit....... Raidillon ( schrijfwijze verbeterd met dank aan Verseg ).......EN......beperkte oplage, maximaal 55 exemplaren beschikbaar.

Last edited by Franciskine; 8 augustus 2021, 15:42.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X