Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
maar zoals eerder gemeld is het zelden dat ik langer dan normaal moet wachten.
Dat wil dus zeggen dat je heel zelden langer moet wachten dan de voor u, (bij "onverwachte" drukte, het charter, weet je wel), nog aanvaardbare 20 tot 45 minuten
Een vijf jaar oud draadje en nog is het niet over.
Moet een record zijn volgens mij.
Tja, als het na die 5 jaar terug verbeterd was ipv nog serieus te verergeren dan had ik het nooit terug opgerakeld.
Het is en BLIJFT trouwens al véél langer een probleem: lees dit https://forum.belgiumdigital.com/f59...en-284985.html maar eens diagonaal door.
Dat wil dus zeggen dat je heel zelden langer moet wachten dan de voor u, (bij "onverwachte" drukte, het charter, weet je wel), nog aanvaardbare 20 tot 45 minuten
Dat betekent enkel dat ik zelden eens moet bellen voor een info of probleem … m.a.w. dat ik die mensen niet overbelast door ze bijna permanent te bellen. [emoji23]
Jij bent gewoon een magneet voor problemen. [emoji6]
1) Toch opvallend: als ik een paar dagen niets post blijft het stil hier. Wie is dan de persoon die altijd het laatste woord wil hebben ?
2) Gisteren vrienden op bezoek die een probleempje aankaartten ivm de aanvraag van het basispakket energie. De nodige zaken ingevuld en doorgestuurd.
Ze melden me dat ze een ontvangstbevestiging kregen van de FOD econimie waar ook volgende zin in staat:
We onderzoeken uw aanvraag. De verwerkingsperiode bedraagt minstens 2 maanden.
U zal per email op de hoogte worden gehouden van de beslissing.
Ter info: ik heb zelf "minstens" in het vet gezet hoor.
Ze werken daar waarschijnlijk nog met een lei en griffel ?
Kalm of druk, geen belang, ge zult minimum 2 maanden mogen wachten.
Is dit 1923 of 2023 ?
1) Toch opvallend: als ik een paar dagen niets post blijft het stil hier. Wie is dan de persoon die altijd het laatste woord wil hebben ?
Bewijst enkel wie er steeds het eerst weer komt klagen, vaak onterecht waardoor hij een reactie uitlokt. [emoji23]
2) Gisteren vrienden op bezoek die een probleempje aankaartten ivm de aanvraag van het basispakket energie. De nodige zaken ingevuld en doorgestuurd.
Ze melden me dat ze een ontvangstbevestiging kregen van de FOD econimie waar ook volgende zin in staat:
We onderzoeken uw aanvraag. De verwerkingsperiode bedraagt minstens 2 maanden.
U zal per email op de hoogte worden gehouden van de beslissing.
Ter info: ik heb zelf "minstens" in het vet gezet hoor.
Ze werken daar waarschijnlijk nog met een lei en griffel ?
Kalm of druk, geen belang, ge zult minimum 2 maanden mogen wachten.
Is dit 1923 of 2023 ?
En zoals daar aangegeven, werken ze niet met lei en griffel maar bij voorkeur elektronisch en is er ook een verwerkingsperiode bij de energieleverancier.
“ 3. Wat gebeurt er nadien?
Deed je de aanvraag elektronisch, dan ontvang je een bevestigingsmail. Papieren aanvragen worden eerst ingevoerd in ons digitaal systeem. Eens dat gebeurd is, ontvang je een brief of e-mail met de bevestiging van ontvangst. Tussen het ontvangen van je aanvraag, de verwerking ervan en de eventuele toekenning via de leverancier, kunnen enkele weken/maanden liggen.”
De vraag is dan of jij er last van hebt dat anderen moeten wachten? [emoji848]
Ik heb zelf geen last van dat wachten, ik viel enkel bijna van mijn stoel bij dat woord "minstens". Kan dus evengoed een half jaar of een jaar duren ?
Dat in een tijd dat je soms al zit te chatten met een computer, vandaar mijn opmerking of we terug in 1923 zitten.
Schitterend (nu ja...) hoofdartikel in Humo deze week.
Ze zijn niet allemaal zo slecht bezig, verre van, maar bij een aantal kan je blijkbaar maar een oplossing krijgen als je een peperdure gerechtelijke procedure opstart. Dan schieten ze ineens wakker.
En de overheid: die kijken ernaar, steken een vingertje in de lucht met het verzoek om er iets aan te doen en slapen voort.
11 augustus : Gisteren bestelling geplaatst bij Bax.shop voor een software pakket. Ze melden me dat het geleverd gaat worden via Bpost volgende week maandag. Geen probleem.
Vandaag krijg ik pakbon en factuur via mail. Er worden geen verzendkosten gerekend en op de pakbon een downloadlink en de activatiecode.
Hoogstwaarschijnlijk moet er dus helemaal niks geleverd worden. Voor alle zekerheid even telefonisch informeren of ik toch een levering te verwachten heb.
Na een hoop keuzes ga ik worden doorverbonden met een operator. Een computerstem komt me dan vertellen dat de wachttijd méér dan een kwartier bedraagt. (kan dus evengoed 2 uur zijn...)
Voor mij krijgt een bedrijf met zo'n melding het label: telefonisch onbereikbaar.
Maar ze zijn natuurlijk perfect in orde met het "charter" vodje, want gemeld dat het langer dan 2,5 minuut zal duren.
Voor Verseg zal het wel aan de verlofperiode liggen.
Dus mailtje gestuurd met dezelfde vraag, maar dat zou nog vandaag moeten beantwoord worden, anders heeft het geen nut. Ben benieuwd.
Comment