Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    De zoveelste keer dat ik dus tussen de lijntjes lees: Bpost tracking kompleet nutteloos (maar heeft ongetwijfeld een pak geld gekost).
    Voor mij (en mogelijks vele anderen) is die dus wel heel nuttig ... om de “dag van levering” te kennen, uur bij bPost is van minder belang wegens toch steeds dezelfde ronde.
    Hier regelmatig pakjes uit buitenland en die komen daar dan ook perfect in (app van bPost). [emoji106]
    De app is tegenwoordig ook goed om verschillende andere transporteurs mee te volgen waaronder PostNL of wanneer je pakje geleverd werd in een pakjesautomaat of postpunt.
    Als je toch niet thuis kan zijn, dan kan je er ook meteen je voorkeuren mee doorgeven.
    Perfectie is het daarom niet, maar toch een forse vooruitgang.

Edit: Ja grote pakken komen soms eens apart, maar dat is ook een postbode met een auto van bPost ... vooral op zaterdag dan.
    In de week rijdt de postbode ook met de auto, dus pakjes heeft die ook bij.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

• Re: Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Ik denk moest mijn bureau op de verdieping staat ipv gelijkvloers... ik zou het 3/4 van de tijd het niet halen....
      Dat is het voordeel van een “duidelijke bel” dat al gaat van zodra de postbode de straat indraait. [emoji16][emoji16][emoji16]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Voor mij (en mogelijks vele anderen) is die dus wel heel nuttig ... om de “dag van levering” te kennen, uur bij bPost is van minder belang wegens toch steeds dezelfde ronde.
        Dat kunnen ze toch met een simpel geautomatiseerd mailtje ook melden ?
        Dezelfde ronde: vroeger ja, nu al een paar uur later en een extern bedrijf.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

• Basta terug nodig

Dat kunnen ze toch met een simpel geautomatiseerd mailtje ook melden ?
          Da’s toch ook een soort tracking?
          Die mailtjes worden door hetzelfde systeem gestuurd hoor telkens als een pakket ergens gescand wordt.
          Zou anders schoon zijn mochten ze dat manueel moeten doen.
          Bij de tracking heb je drie mogelijkheden ... je krijgt een mail, een push-bericht en overzicht in de app of de website ... afhankelijk van je keuze en instelling.
          Je ziet nu toch verschillende statussen zoals aangekondigd, verzonden, gesorteerd, onderweg voor,uitreiking, afgeleverd, ... is toch goed?

Extern bedrijf is hier enkel op zondag en heel uitzonderlijk eens bij zeer drukke periodes en zware pakken.
          Anders gewoon postbode.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Da’s toch ook een soort tracking?
            Die mailtjes worden door hetzelfde systeem gestuurd hoor telkens als een pakket ergens gescand wordt.
            Zou anders schoon zijn mochten ze dat manueel moeten doen.
            Bij de tracking heb je drie mogelijkheden ... je krijgt een mail, een push-bericht en overzicht in de app of de website ... afhankelijk van je keuze en instelling.
            Je ziet nu toch verschillende statussen zoals aangekondigd, verzonden, gesorteerd, onderweg voor,uitreiking, afgeleverd, ... is toch goed?

Extern bedrijf is hier enkel op zondag en heel uitzonderlijk eens bij zeer drukke periodes en zware pakken.
            Anders gewoon postbode.
            En als Freddy niet thuis is mogen ze het bij mij komen afzetten en vice versa
            Wij gebruiken toch vaak hetzelfde gerief
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

Comment

• Basta terug nodig

En als Freddy niet thuis is mogen ze het bij mij komen afzetten en vice versa
              Wij gebruiken toch vaak hetzelfde gerief
              Dan moogde gij altijd bestellen en bij mij laten leveren ... gij hebt het geld, ik de bus. [emoji16][emoji16][emoji16]
              En inderdaad ... wat jij bestelt is bijna altijd hetzelfde als wat ik bestel.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Dan moogde gij altijd bestellen en bij mij laten leveren ... gij hebt het geld, ik de bus. [emoji16][emoji16][emoji16]
                En inderdaad ... wat jij bestelt is bijna altijd hetzelfde als wat ik bestel.
                ....

Comment

• Basta terug nodig

....
                  Uw pakje steekt in mijn bus se. [emoji1][emoji1][emoji1]
                  Of was het (deels) mijn pakje? [emoji41]
                  Last edited by VerSeg; 9 januari 2020, 09:33.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Da.....kan nu misschien ergens wel kloppen.

Comment

Gisteren SSD besteld bij CB, vandaag door Bpost netjes afgeleverd om 11u45.

Moesten ze nu geen tijd steken in hun "schitterend" tracking systeem dan zou dat allicht nog vlotter gaan

Gisteravond nog een mail dat ze het pakje verwachtten en dat ze vandaag gingen leveren. Ook reeds een tracking nummer meegestuurd.
                      Ik hoef niet echt te kijken naar de tracking, Bpost levert 99% van de tijd correct.
                      Maar om 10u03 een mail om te melden dat ze onderweg waren en zouden leveren tussen 10u07 en 17 uur.
                      Voor meer details mocht ik doorklikken op "mijn pakje". Daar werd gemeld dat ze gingen leveren tussen 8 en 17 uur.
                      Levering zoals gezegd om 11u45
                      Kers op de taart: om 15u 43 een mail om te melden dat het pakje geleverd werd om 15u41
                      Prachtig toch !
                      Last edited by nete; 14 oktober 2020, 00:10.

Comment

Het wordt slechter weer ... daar gaan we weer. [emoji848]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Het wordt slechter weer ... daar gaan we weer. [emoji848]
                          In #378 gaf ik een suggestie en ze hebben blijkbaar geluisterd (of gelezen): nog nooit zoveel mails gekregen, vooral de laatste van 15u43 met toch wel "lichtelijk" lachwekkende inhoud.

Nu, gij vindt dat perfect, dat is uw recht natuurlijk.

Comment

Nu, gij vindt dat perfect, dat is uw recht natuurlijk.
                            Kleine correctie ... jij vindt het perfect. [emoji23]

Gisteren SSD besteld bij CB, vandaag door Bpost netjes afgeleverd om 11u45.
                            Al de rest doet er eigenlijk niet toe, tenzij een zoveelste herhaling van wat geklaag zonder meerwaarde. [emoji6]

Erger zou zijn een perfecte tracking maar geen pakje, of niet? [emoji23]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Is geen geklaag, eerder een goeie mop. Of een zielige mop als je wil...
                              Ik weet ook wel dat de postbode hoogstwaarschijnlijk NA zijn ronde al die pakjes DAN maar op afgeleverd zet.
                              Waarom die mensen daarmee belasten als ze toch maar nonsens schrijven ?
                              Maar waarschijnlijk staat er in de "procedure" dat hij dat moet noteren bij het afleveren zelf, (zo nodig in de gietende regen...)

Comment

Is geen geklaag, eerder een goeie mop. Of een zielige mop als je wil...
                                Ik weet ook wel dat de postbode hoogstwaarschijnlijk NA zijn ronde al die pakjes DAN maar op afgeleverd zet.
                                Waarom die mensen daarmee belasten als ze toch maar nonsens schrijven ?
                                Maar waarschijnlijk staat er in de "procedure" dat hij dat moet noteren bij het afleveren zelf, (zo nodig in de gietende regen...)
                                Gewoonlijk krijg ik gemiddeld een half uurtje NA de levering reeds een melding dat er een pakje in mijn bus steekt.
                                Ik vind dat toch vrij snel/vlot.

Comment

Working...
                                X