Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Besluit: vanaf nu heeft de tracking van Bpost WEL zin en geeft enige nuttige info !
    Mits de postbode hier altijd rond hetzelfde uur komt, bekijk ik die tracking niet eens meer.
    Tenzij de postbode al gepasseerd is zonder iets te leveren ... dan eens kijken waar het pakje zit. [emoji6]
    Maar goed dat jij content bent. [emoji106]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

• Re: Basta terug nodig

Helaas is het met het tracking onding van Bpost terug naar af:

Gisteren iets besteld bij CB, wordt vandaag geleverd zegt Coolblue.
      De post zegt dat ook:

Je pakje is onderweg! Vandaag tussen 08:27 en 17:00 staat de postbode aan je deur om het te overhandigen.

Niks meer te vinden van verdere info. Vroeger kwam men hier ALTIJD leveren rond half twaalf, die zekerheid is ook al weggevallen.
      Dus noodgedwongen blijven wachten tot eventueel 17 uur of misschien om 16u30 een bericht dat het morgen zal zijn tussen 8 en 17 uur...

Het maakt mij niks uit dat ze het morgen zouden leveren, maar dat ze dan geen miljoenen investeren in een waardeloos tracking systeem.
      Ik moet nu zitten wachten tot ze goesting hebben om te passeren of tot ik mij via een nieuw bericht mag opmaken om morgen weer thuis te blijven tot ze dan goesting hebben om te leveren.
      Kortom: die onnozele tijdsvork is echt te belachelijk voor woorden.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

• Basta terug nodig

Gewoon zelf naar de winkel gaan of laten leveren in een postpunt, dan heeft dat allemaal geen belang. [emoji6]
        Ga er dan vanuit dat de tracking niet bestaat, bekijk die niet en je hebt er geen stress van. [emoji1]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Gewoon zelf naar de winkel gaan of laten leveren in een postpunt, dan heeft dat allemaal geen belang. [emoji6]
          Ga er dan vanuit dat de tracking niet bestaat, bekijk die niet en je hebt er geen stress van. [emoji1]
          Mercie om te bevestigen dat hun tracking systeem dus KOMPLEET nutteloos is

Andere oplossingen kosten me geld: er naartoe rijden en zo.

Plus, je weet dat ik aan 99% winkel. Daarbovenop krijg ik bij online bestellingen bij Coolblue voor 4% Vikingpunten, die dan weer mijn Mobile Vikings GSM rekening doen dalen. (ik betaal al méér dan twee jaar 0 euro ipv 15 euro per maand = 180 euro per jaar die ik niet moet ophoesten).
          Helaas kan ik niet online betalen bij CB voor iets dat ik ga oppikken in de CB winkel in Gent, ik kan het dan enkel reserveren en in de winkel betalen. Dus 4% cashback die ik verlies.
          Bij andere winkels is het blijkbaar geen probeem om online te betalen en gewoon af te halen in de winkel zelf, bij Coolblue zijn de beide boekhoudingen blijkbaar volledig gescheiden.

Comment

• Basta terug nodig

Mercie om te bevestigen dat hun tracking systeem dus KOMPLEET nutteloos is
            Dat heb ik niet geschreven, enkel dat je er niet moet naar kijken als je het niet nuttig vindt. [emoji6]
            Verder ga ik daar niet op ingaan of we zijn volgend jaar nog bezig ... al is dat volgens mijn trackingkalender ook redelijk nabij. [emoji12]

Geniet van het zonnetje. [emoji106]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

ik heb hier al dikwijls de suggestie gedaan om te laten leveren in een postpunt. Je hoeft niet te wachten en gaat het pakje halen in je buurt wanneer het jou past.
              Maar als je graag zit te wachten...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Deze periode is het redelijk "normaal" dat er vertraging kan zijn bij levering.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

• Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Deze periode is het redelijk "normaal" dat er vertraging kan zijn bij levering.
                  Nooit eerder werd alles hier zo snel geleverd.
                  Op zondag besteld, maandag geleverd.
                  Op 25 december (Kerstdag) besteld, 26 december geleverd.
                  Gisteren besteld, vandaag geleverd.
                  Vandaag besteld, morgen zouden ze leveren als alles goed gaat.
                  Zowel bPost, UPS, DHL, PostNL als DPD.
                  Ongelooflijk ... en niets was dringend.
                  Zelfs in winkels waar stond “verzending binnen 4 à 5 werkdagen” de dag nadien al. [emoji106]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Hier eigenlijk ook al enkele malen snel bediend, niet dat ik zo dikwijls bestel via het internet.En altijd binnen de afgesproken termijn.

(en ondertussen heeft MV toch maar alweer zijn gratis reclame gehad )

Comment

Mijn opmerking gaat helemaal niet over alternatieven maar over het totaal absurde tracking systeem van Bpost.
                      Een paar weken terug (zie en herlees #330) kreeg ik ineens melding hoeveel leveringen er nog voor mij waren, gaf een indicatie wanneer je ze mocht verwachten, dus ik tevreden dat hun systeem EINDELIJK zijn nutteloosheid had afgelegd.

Helaas zullen ze bij Bpost waarschijnlijk geoordeeld hebben dat zo'n "service" te veel tijd kost zeker, dus terug naar af.
                      En ja, rond half twee geleverd, 5 uur na het begin van hun onmetelijk tijdvenster.
                      En DAT wordt wel aangepast op hun tracking: "geleverd aan huis om 13u17", wat een geluk dat ik dat nu tenminste weet.

Wees gerust, ik heb de koerier een prettig eindejaar gewenst hoor.

Ik begrijp echt niet niet dat er nu eens blijkbaar NIEMAND een tracking met enkel "we komen tussen 8 en 17 uur" TOTAAL belachelijk vindt, zeker als je het vertikt als bedrijf om er in de loop van de dag iets bijkomende info in te stoppen (wat dus blijkbaar in hun systeem zit als mogelijkheid, zie #330).
                      Enne, intussen zijn de rookmelders al geplaatst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Nooit eerder werd alles hier zo snel geleverd.
                        Op zondag besteld, maandag geleverd.
                        Op 25 december (Kerstdag) besteld, 26 december geleverd.
                        Gisteren besteld, vandaag geleverd.
                        Vandaag besteld, morgen zouden ze leveren als alles goed gaat.
                        Zowel bPost, UPS, DHL, PostNL als DPD.
                        Ongelooflijk ... en niets was dringend.
                        Zelfs in winkels waar stond “verzending binnen 4 à 5 werkdagen” de dag nadien al. [emoji106]
                        Het was hier ook niet zo dringend hoor, het gaat me enkel over dat stupide tijdvenster. Nog maar één keer zijn ze die belofte niet nagekomen en heb ik zo'n 14 uur mogen zitten wachten (de beloofde dag kreeg ik om half vijf een aanpassing op de tracking dat er iets tussengekomen was en dat ze de volgende dag gingen leveren tusen.... (maar dat ken je nu al).
                        En ja, vroeger kon je nog een huis bouwen op Bpost, ze leverden altijd tussen 11u30 en 12 uur.

Comment

• Basta terug nodig

Ik begrijp echt niet niet dat er nu eens blijkbaar NIEMAND een tracking met enkel "we komen tussen 8 en 17 uur" TOTAAL belachelijk vindt
                          Niet om u tegen te spreken of wat ook, ik vind het gewoon al heel interessant om gewoon de dag te weten waarop door bPost geleverd wordt.
                          Vooral met buitenlandse zendingen [emoji598] waarbij men anders niet weet wanneer ze in het land aangekomen zijn.
                          Eens ik de dag weet, dan is dat bij bPost geen probleem want die komen toch nooit echt laat.
                          En als ik thuis laat leveren, dan is dat omdat ik weet dat er dan een regeling bestaat ... ofwel is er iemand thuis ofwel weten ze wat ze met het pakje moeten doen.
                          En sinds we een grotere beveiligde bus hebben voor pakjes is het nog eenvoudiger ... pakjes die er in kunnen, die steken ze er in zonder dat we nog moeten tekenen. [emoji106]
                          En de app van bPost is wel niet slecht omdat die ook andere koeriersdiensten opneemt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

@ nete:

Hier tussen 8:38 en 12:18, dus dit is toch al ietsje preciezer

De beste zijn tegenwoordig Dpd - daar kan je de bestelwagen vrij nauwkeurig in realtime en op google maps volgen.

Bij PostNL kan je vaak voor avondlevering zorgen: dat is van 18:00 tot 22:00
                            Last edited by Alfa Centauri; 31 december 2019, 10:33.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Hier tussen 8:38 en 12:18, dus dit is toch al ietsje preciezer

De beste zijn tegenwoordig Dpd - daar kan je de bestelwagen vrij nauwkeurig in realtime en op google maps volgen.

Bij PostNL kan je vaak voor avondlevering zorgen: dat is van 18:00 tot 22:00
                              Zoals verwacht deze morgen de pakjes correct geleverd, meer moet dat niet zijn.
                              Al zou er in de tracking staan dat ze tussen 00:01 en 23:59 komen ... die komen gewoon ‘s morgens. [emoji106]

DPD geeft ook aantal stops aan ... al geeft dat geen indicatie.
                              Twee laatste leveringen waren hier op ongeveer hetzelfde uur niettegenstaande er bij de ene levering 29 stops waren en bij de volgende 6, voor u dus 7 op dat moment. [emoji6]
                              Geschat uur van levering dat ze opgeven is altijd hetzelfde, maar klopt ook wel.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Geschat/werkelijk uur van levering kan afhangen van meer factoren, waaronder aantal stops, verkeersdrukte, maar ook van het traject (en oponthoud langs dat traject)
                                Maar toch ook of je levering gebeurt op een "gebruikelijk" traject of niet?
                                Ik bedoel, stel je woont ergens waar de bode sowieso passeert (moet passeren) of je woont ergens "ver weg van alles" waar de bode speciaal voor moet omrijden? Mogelijk een groot verschil denk ik zo.
                                Verseq woont gunstig als er pakjes moeten besteld worden, zo te lezen.

Comment

Working...
                                X