Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Bij sommige bedrijven kan je de telefonische helpdesk inderdaad beter zo herbenoemen

Misschien een 2019 opvolger voor het woord van 2018 (moordstrookje)
    Al dan niet afhankelijk van wie er aan de lijn hangt

Comment

• Basta terug nodig

Doe jezelf een plezier en bestel nog vlug iets bij CB met levering morgen door bPost, bel hun net na middernacht nog even voor een aanpassing en stuur om 03:00 een mail ... zo hebben we morgen het volgend verhaal. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

• Basta terug nodig

Als ik thuis was: altijd.

Maar dat heeft niks te maken met een dienst zogezegd bemannen op zondag en dan voor een oneindige wachtrij zorgen.
        En mocht je dat nu eens op een andere, correctere manier bekijken?

Normaal is op zondag alles gesloten, maar voor dringende gevallen kan je toch iemand bereiken met eventueel wat langer wachten.

Zoals de dokter van wacht ... daar ga je ook niet voor een simpele jaarlijkse controle of voor een voorschrift.
        Voor echte medische problemen roep je die of ga je, rekening houdend dat het wat langer kan duren.

Maar neen, voor u moeten ze altijd springen.
        Of ben jij ook zo iemand dat tijdens de spits om 8:00 naar de Aldi rijdt in de file voor een pot augurken?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Normaal is op zondag alles gesloten, maar voor dringende gevallen kan je toch iemand bereiken met eventueel wat langer wachten.
          Lezen jullie eigenlijk wel wat ik schrijf ?
          ALTIJD voorbijgaan aan de essentie: Voor mij hoeft geen enkele helpdesk op zondag open te zijn, maar als je dan de pretentie hebt om wel open te zijn, zorg er dan voor dat je als oproeper iets anders aan de lijn krijgt dan een akelig muziekske (Proximus) of gedurende bijna een half uur tientallen keren de melding dat je de eerste in de rij bent. Als je dat niet lukt binnen de 10 minuten sluit dan de boetiek op zondag, je maakt er je werknemers bovendien gelukkig mee. Punt.
          Ze moeten dus voor mij niet springen, ze moeten gewoon bereikbaar zijn als ze beweren bereikbaar te zijn. Punt.
          Dat is voor mij op een correcte manier bekijken.

En al die zinloze vergelijkingen met Aldi en dokters en zo: volledig naast de kwestie, het gaat hier over schromelijk onderbemande helpdesks en over niks anders.
          Last edited by nete; 30 december 2018, 23:24.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

• Basta terug nodig

ALTIJD voorbijgaan aan de essentie: Voor mij hoeft geen enkele helpdesk op zondag open te zijn
            Contacteer ze dan niet en laat ze bestaan voor de 99% mensen die tevreden zijn dat ze op zondag ergens terecht kunnen in geval van dringendheid.
            Dat is de essentie nete, voor dringende gevallen.
            Hetgeen u doet is die diensten misbruiken voor futiliteiten en om ze hier uit te kafferen niettegenstaande ze mensen proberen helpen in plaats van zelf van een WE of feestdag te genieten.
            Het is de arrogantie ten top en een volledig gebrek aan respect om alleen maar uit te zijn om te klagen.
            Erger nog is klagen over iets dat je zelf aangeeft niet nodig te achten.

zorg er dan voor dat je als oproeper iets anders aan de lijn krijgt dan een akelig muziekske (Proximus)
            Niet iedereen luistert naar Vader Abraham hé.
            Of wil u nog een keuzemenu voor het type wachtmuziek?
            Misschien met nadien de optie “druk 1 indien de muziek u bevalt en nog niet meteen geholpen wil worden”? [emoji1785]

of gedurende bijna een half uur tientallen keren de melding dat je de eerste in de rij bent.
            Of gedurende jaren steeds hetzelfde geklaag van u.

Als je dat niet lukt binnen de 10 minuten sluit dan de boetiek op zondag, je maakt er je werknemers bovendien gelukkig mee. Punt.
            Maak je werknemers gelukkig door ze te ontslaan?
            Zover heeft u nog niet gedacht zeker dat dit werkgelegenheid is?

Ze moeten dus voor mij niet springen, ze moeten gewoon bereikbaar zijn als ze beweren bereikbaar te zijn. Punt.
            Ze zijn bereikbaar, alleen heeft u geen geduld en moeten ze voor u wel springen.

En al die zinloze vergelijkingen met Aldi en dokters en zo: volledig naast de kwestie, het gaat hier over schromelijk onderbemande helpdesks en over niks anders.
            Neen nete, het gaat over één persoon dat denkt dat de wereld alleen rond hem draait, nul de botten weet van hoeveel mensen er effectief werken ... gewoon allemaal uit de duim gezogen.

Je verwijt tien minuten tijdverlies, maar slijt dagen, weken, maanden om erover te klagen ... jij hebt gewoon tijd te veel man, dus zeker geen reden dat iemand zich voor u moet haasten. [emoji16]

En weet dat als jij niet zou bellen, de volgende ook weer tien minuten sneller bediend wordt.

Edit: Nog één serieuze vraag nete, stel dat uw volwassen kind of zijn/haar partner op een dergelijke dienst tewerkgesteld zou zijn.
            Hoe zou u dan reageren op een (kleine) wachttijd of op een antwoord dat niet meteen uw verwachting ingewilligd heeft?

Want die daar werken zijn ook maar mensen zoals jij en ik die hun job doen.
            En misschien zijn het niet allemaal met de hoogste diploma’s, maar het zijn wel mensen die er “willen” werken om anderen zoals u en mij ten dienste te staan.
            Last edited by VerSeg; 31 december 2018, 03:42.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

We gaan hier best niet verder op ingaan, vooraleer de mods hier moeten ingrijpen.

Nog een laatste repliek: je begint o.a. met verwijten over werkgelegenheid en ontslaan terwijl wat ik vraag (een helpdesk bezetting die naam waardig) juist voor méér werkgelegenheid zou zorgen.

Ik heb enorm respect voor de mensen die in helpdesks werken, hebben mij ook al zeer dikwijls perfect verder geholpen, ik heb iets minder respect voor de top boven hen die hen uitpersen als citroenen.
              En 25 minuten als nr 1 in een wachtrij: proficiat dat je zoiets heel normaal en prima service vindt. Ik respecteer uw mening, probeer ze enkel te weerleggen.

Iedereen een prettig eindejaar en een gezond en gelukkig 2019 !

Comment

Kindertuin.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Kindertuin.....
                  In #177 had je wel enig begrip voor mijn standpunt, en ja, Coolblue heeft eraan gewerkt, met redelijk succes.

Comment

Moet ik nu ook nog zeggen wie gelijk heeft?

Ik wil alleen aangeven dat het niveau hier tot op kindertuin is afgezakt.

Comment

In #177 had je wel enig begrip voor mijn standpunt, en ja, Coolblue heeft eraan gewerkt, met redelijk succes.
                      Kindertuin ten spijt, maar wie zegt dat Coolblue eraan gewerkt heeft? Het blijft een momentopname
                      Wachttijden is meer dan beschikbaar personeel alleen. Of daar nu 1, 2 of 10 mensen zitten, ook het aantal bellers en de aard van het probleem/vraag speelt hier mee. En zoals gezegd ook het moment zelf. Bel 10 minuten vroeger en je wordt mogelijk direct geholpen. Of niet natuurlijk.
                      Alleen heeft de één daar minder en de ander daar meer last van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Ik denk dat je er meer last van hebt als je veel naar helpdesks belt.

Zelf heb ik er weinig last van, meestal stuur ik een mail als er zich een probleem stelt, op die manier kan men antwoorden als het past en kan ik het lezen wanneer het past. Zo is er aan beide zijden weinig verloren (wacht)tijd.
                        Is het iets dringender dan wil een snelle tweet ook wel eens helpen.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Kindertuin ten spijt, maar wie zegt dat Coolblue eraan gewerkt heeft? Het blijft een momentopname
                          Wachttijden is meer dan beschikbaar personeel alleen. Of daar nu 1, 2 of 10 mensen zitten, ook het aantal bellers en de aard van het probleem/vraag speelt hier mee. En zoals gezegd ook het moment zelf. Bel 10 minuten vroeger en je wordt mogelijk direct geholpen. Of niet natuurlijk.
                          100% akkoord.
                          Maar dan staan we weer bij af: 22 minuten als nr 1 aan de lijn hangen blijft voor mij schandalig. Er komt in 22 minuten geen enkele lijn vrij ? Laat me niet lachen, er is dan ook maar één enkele lijn voorhanden, niet ?.
                          Dan heb ik liever een op zondag gesloten helpdesk.
                          Het kan ook anders: vanmiddag 1 minuut in het bureau van Connections geweest en ik wist dat de bewuste (mogelijks fhising) mail in feite mijn elektronische tickets zijn.
                          Vanmorgen nog eens Proximus proberen bellen, na 2 seconden iemand aan de lijn en rond de middag een telefoon van hen en een SMS met datum van afspraak.

Wat de momentopname van Coolblue betreft: maandenlang was het "onverwacht druk", na twee of drie maanden is dat niet meer "onverwacht" hé ? Dat lijkt nu terug genormaliseerd, ik denk niet dat ze nu zoveel minder oproepen krijgen.
                          Last edited by nete; 31 december 2018, 15:31.

Comment

Wat de een schandalig vindt, ondergaat de ander gelaten - of tilt er niet zo zwaar aan en vindt het geen ramp.

Alvast een voorspoedig 2019i!
                            Ik wens jou vooral dat je in 2019 nergens langer dan 2 minuten moet wachten. En hopelijk heeft je vlucht ook niet te veel vertraging

Comment

Omdat het overal al eens misloopt.

Woensdagavond een bestelling gedaan waarbij er geen keuze was over de verzendmethode, dat was FedEx (post was eigenlijk goed genoeg wegens niet dringend).
                              Direct een mail met trackingnr waarbij de status donderdag bijna de hele dag op "label gecreëerd" bleef staan. Daarna ging het snel en zou er vrijdag voor 12 uur geleverd worden maar...

Sunday , 08/09/2019
                              05:52 KOELN DE At local FedEx facility
                              00:49 KOELN DE In transit

Saturday , 07/09/2019
                              20:38 KOELN DE Arrived at FedEx location
                              16:48 DUBAI AE In transit
                              13:24 DUBAI AE In transit

Thursday , 05/09/2019
                              21:31 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR At local FedEx facility
                              21:24 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR In transit
                              20:00 ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR Arrived at FedEx location
                              19:12 ST OUEN FR In transit
                              19:12 ST OUEN FR Left FedEx origin facility
                              18:33 ST OUEN FR In transit
                              16:54 ST OUEN FR Picked up

Blijkbaar is het pakketje zonder scannen op het verkeerde vliegtuig gezet en in plaats van naar Brussel gebracht te worden in Dubai opgedoken waarna het na scannen terug naar Europa werd gevlogen. Gelukkig gaat het niet om een "dringende" bestelling
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

En als het goed is wil ik het ook wel melden.
                                Gisteren bestelling bij CB met melding wordt morgen geleverd.
                                Tracking nummer van Bpost geeft me (zoals gewoonlijk) "wordt bij u afgeleverd tussen 8 en 17 uur"
                                Tot ik nog even kijk en zie staan: "er zijn nog 7 leveringen voor de postbode bij u langskomt" (intussen al maar 3 meer) ! Chique !
                                En terwijl ik dit schrijf staat het pak intussen bij mij.

Besluit: vanaf nu heeft de tracking van Bpost WEL zin en geeft enige nuttige info !

Comment

Working...
                                X