Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Basta terug nodig

Mag ik eens vragen wat er iedere keer weer zo dringend en of speciaal is dat je telkens buiten de normale diensturen (lees: op feestdagen of in weekends) hoogdringend iets moet weten of gedaan krijgen wat niet kan wachten om te besluiten dat het toch niet zo hoogdringend meer is (want je legt af)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Het is te hopen dat ze bij connections dit niet gelezen hebben. Ik zie het zo voor mij... nete zit aan het bureautje bij connections, telefoon gaat en medewerker zegt "sorry meneer, er waren veel klachten over wachttijden aan de telefoon, even geduld, ik neem eert op om die mensen te helpen.
      s'Avonds hier een post dat je ter plaatse lang moest wachten omdat ze aldoor zo snel mogelijk telefoons beantwoorden....

In elk geval ga ik er van uit dat bijna overal op halve kracht gewerkt wordt, het is weekend, voor velen vakantieperiode en als ik niet mis ben zag ik deze week in Gent bij connections "book and pay" reclame hangen... extra druk dus.
      Het is een wat ingewikkeld dossier, te lang en te persoonlijk om hier te gaan posten. Ben 2 keer in Gent geweest, na enkele minuten prima geholpen (en die medewerker mag voor mij intussen perfect klanttelefoons opnemen).
      Maar gisteravond krijg ik een mail van een zekere "Rita Fluyt van SPRK-Farelogixs" over die boeking en die mail wordt door mijn mail app als "mogelijks phising" bestempeld. Hierover wou ik hen even contacteren.
      Dus zal noodgedwongen morgen een vriendelijke mevrouw even tijd vrijmaken voor mij in hun Gentse vestiging.
      Ik zal haar dan vermoedelijk wel zeggen dat ik haar helaas moet lastigvallen met zo'n detail wegens telefonische onbereikbaarheid van de hoofdzetel.
      Last edited by nete; 30 december 2018, 17:34.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Mag ik eens vragen wat er iedere keer weer zo dringend en of speciaal is dat je telkens buiten de normale diensturen (lees: op feestdagen of in weekends) hoogdringend iets moet weten of gedaan krijgen wat niet kan wachten om te besluiten dat het toch niet zo hoogdringend meer is (want je legt af)?
        Het zoveelste rond de pot antwoord om maar niet te moeten beamen dat 25 minuten overdreven lang is.

Ik zie dat beide helpdesken zondag beschikbaar zijn, ik vermoed dat het op een zondag iets minder druk zal zijn, dus probeer ik even.

En nee, het is niet zo hoogdringend dat ik eventueel uuuuuren aan de lijn ga blijven hangen als nr 1 in de wachtrij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Het is een wat ingewikkeld dossier, te lang en te persoonlijk om hier te gaan posten. Ben 2 keer in Gent geweest, na enkele minuten prima geholpen (en die medewerker mag voor mij intussen perfect klanttelefoons opnemen).
          Maar gisteravond krijg ik een mail van een zekere "Rita Fluyt van SPRK-Farelogics" over die boeking en die mail wordt door mijn mail app als "mogelijks phising" bestempeld. Hierover wou ik hen even contacteren.
          Dus zal noodgedwongen morgen een vriendelijke mevrouw even tijd vrijmaken voor mij in hun Gentse vestiging.
          Ik zal haar dan vermoedelijk wel zeggen dat ik haar helaas moet lastigvallen met zo'n detail wegens telefonische onbereikbaarheid van de hoofdzetel.
          Ben je nu niet zelf oud en wijs genoeg om uit te maken of die mail phishing is?
          Zo iets simpel.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

First world problems.

Ik zal hier ook mijn "klachten" zetten van de voorbije paar weken (ter Lerhinge ende Vermaeck, niet als echte klacht).

Net terug uit vakantie en in weerwil van de omstandigheden toch 3G/H(+) kunnen gebruiken. Misschien doet het volgende ook eens nadenken over wat wij hier met onze providers van problemen ondervinden. :-D

Ik was goed voorbereid. Nieuwe mobiele hotspot met zoveel mogelijk verschillende frequentiebanden en datamodes. Ook een provider met een goed aanbod en voldoende dekking was online gevonden. €12.5 voor 3GB (+ onnodige SMSen en lokale gesprekken).

Hoe koop je "eenvoudig" een SIMkaartje?
            1. Aanmelden in de winkel met een 10-tal personeelsleden (6 aan een desk).
            2. wachten tot 1 van de 6 je naam roept.
            3. Gelukkig de goede desk, bediende kent een beetje Engels (ik spreek helaas geen Spaans).
            4. Formulier invullen, kopie paspoort, enz
            5. Na 10 minuten krijg ik een printout van de factuur van 0 Pesos waarmee ik naar de kassa moet (uh? 0 pesos gaan 'betalen').
            6. Mijn beurt afwachten en met de factuur een printout van een kwitantie voor 0 pesos krijgen.
            7. Kwitantie laten zien aan het loket 2m tegenover de kassa en de SIM kaart krijgen.. hoera gelukt (we zijn ongeveer drie kwartier verder)
            8. In de winkel de SIMkaart plaatsen .... no service....
            9. Aan de Engelstalige bediende vragen hoe ik mijn SIM werkend krijg... 500 Pesos krediet kopen maar dat kan niet in de winkel ... Huh????
            10. Op weg naar de 'kiosco' 2 blokken verder om geld op de SIM te zetten... machine is kapot, sorry... Andere kiosco is 3 blokken terug....
            11. Kiosco niet te vinden, vragen aan vriendelijke agent die ons prompt begeleid tot aan het winkeltje en zelfs wacht tot we teken doen dat het laden van de SIM gelukt is... gracias policia.
            12. Direct SMS sturen om bundel te activeren... Error...
            13. Eerst de stad in, toerist spelen, voor sluitingstijd toch nog in de telefoonwinkel binnen geraakt... klopt dat het niet werkt. kaart is niet geactiveerd maar na 00:00 uur (het is dan zondag) zou het moeten werken. Enkel nog bellen naar een kort nummer.
            14. 's Morgens ontbijt, man van de B&B luistert mee als ik naar het nummer bel: "uw SIM is niet geactiveerd".... sh!t... Even later naar de luchthaven
            naar onze volgende bestemming.
            15. Volgende dag, maandag, toeristische activiteiten en late namiddag terug in de stad. We zien een telefoonwinkel van Personal... wij binnen.
            Gelukkig spreekt de bediende wat Engels. Na wat typen in de computer blijkt de SIM nog steeds niet actief.
            16. SIM wordt manueel geactiveerd... Oef... bereik... maar geen data.
            17. SMS sturen om bundel eindelijk te activeren... error....
            18. Bediende kijkt in de computer, de "toeristenbundel" die op de website staat bestaat niet in het systeem.. what the F....
            19. Er bestaat een andere bundel. 3GB data, wat SMSen maar geen gesprekken. OK, goed genoeg, data is al wat ik nodig heb.
            20. Bediende typt wat op de computer..... plots 3G.... pling, pling.... mails komen binnen. Eind goed al goed, het duurde slechts 3 dagen.

Het heeft gelukkig de hele tijd goed gewerkt, als er bereik was, maar dat gaat voor alle providers op daar. Buiten de bewoonde wereld nada..
            Nog ééntje:

Maanden terug een auto gereserveerd (National car rental).
            Opgepikt op de luchthaven op 1 december en probleemloos rondgereden. Op 8 december aan een andere luchthaven geparkeerd, foto's van geparkeerde auto gemaakt n van het dashbord (Km-teller en volle tank). Het is zaterdag en in het weekend is het kantoortje niet open, er zijn maar 3 vluchten per dag. Geen nood, er zijn 2 telefoonnummers voor "24/7" support. Beiden gebeld... no joy...
            Rond gevraagd bij security, checkin... niemand wist iets maar "mogelijk komen ze nog". Datum en uur dat we de auto moesten terug geven was gekend bij hen.
            Het vertrekuur komt dichterbij dus sleutels in een envelop, nummerplaat en onze naam er op, plaats waar de auto geparkeerd stond, kilometerstand..... Een drop off box was er niet dus was het duwen tegen de glazen deur en de omslag binnen gooien.... foto van de omslag op de vloer van het kantoortje gemaakt, security door en wij weg.

Geen mails of andere meldingen maar een goede week later was de borg vrijgegeven... eind goed al goed
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

Comment

Het zoveelste rond de pot antwoord om maar niet te moeten beamen dat 25 minuten overdreven lang is.
              Als iedereen voor dergelijke onnozelheden op een zondag gaat bellen.
              Man man man …

Ik zie dat beide helpdesken zondag beschikbaar zijn, ik vermoed dat het op een zondag iets minder druk zal zijn, dus probeer ik even.
              Met vermoedens ben je niets nete, met feiten weet je al iets meer.
              Het zijn overal een van de drukste dagen van het jaar, bijna alle winkels zijn open, alles draait op volle toeren en dus is ook het aantal oproepen hoger dan op een gewone zondag wanneer iedereen in zijn luie zetel ligt, op eentje na dan dat zit te bellen naar een helpdesk.

En nee, het is niet zo hoogdringend dat ik eventueel uuuuuren aan de lijn ga blijven hangen als nr 1 in de wachtrij...
              Daaaaaaagen, weeeeeeeken, maaaaaanden ….
              Neen, maar wel jaaaaaaren zitten klagen op dit forum.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Noem het een "rond de pot antwoord" maar jouw hele draadje is een rond de pot en herhaling heen en weer geschrijf.

Het is te hopen dat je probleem zwaarwichtig genoeg is om de tijd van een servicedesk medewerker in beslag te nemen op een tijdstip dat die man of vrouw waarschijnlijk liever bij zijn of haar gezin wil doorbrengen. Of om Verseq (post #298) even te herhalen (en waar jij rond de pot draait of voorwendt het niet gelezen te hebben want ik lees geen antoord op die opmerking van hem): toen jij je winkel nog had, was jij altijd bereikbaar (en snel!) in de weekends en op feestdagen om oplossingen te geven?
                Last edited by nabi; 30 december 2018, 16:16. Reden: verwijzing naar post

Comment

En nee, gebeld naar hun 02 nummer, anders was ik al 8 euro kwijt (30 cent per minuut weet je wel). Stel dat ik daar een uur aan de lijn hang, ticket wordt dan al 20 euro duurder...
                  Naar het verkeerde nummer bellen en dan komen klagen.
                  Die doorschakelrules in een centrale werken meestal maar op één ingesteld nummer, als je een rechtstreeks nummer vormt dan blijft dat maar bij één persoon in de wachtrij.
                  M.a.w. hebt ge het uzelf aangedaan. [emoji20]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ben je nu niet zelf oud en wijs genoeg om uit te maken of die mail phishing is?
                    Zo iets simpel.
                    Nee, ze vermelden zelfs het boekingsnummer van Connections en de melding dat ik 24 uur voor vertrek kan inchecken via de website van Brussels Airlines. Farelogix is dan ook nog een bestaande firma in de States.
                    Het lijkt min of meer koosher, maar ik wil toch eerst even nachecken, en dat zal helaas dus best gebeuren in de Connections shop zelf.

Comment

Noem het een "rond de pot antwoord" maar jouw hele draadje is een rond de pot en herhaling heen en weer geschrijf.

Het is te hopen dat je probleem zwaarwichtig genoeg is om de tijd van een servicedesk medewerker in beslag te nemen op een tijdstip dat die man of vrouw waarschijnlijk liever bij zijn of haar gezin wil doorbrengen. Of om Verseq (post #298) even te herhalen (en waar jij rond de pot draait of voorwendt het niet gelezen te hebben want ik lees geen antwoord op die opmerking van hem): toen jij je winkel nog had, was jij altijd bereikbaar (en snel!) in de weekends en op feestdagen om oplossingen te geven?
                      Dat heeft niks te maken met méér dan 25 minuten wachttijd omdat er maar één persoon in de helpdesk zit. Het was hier bij mij trouwens geen "echte" winkel en het was hier nooit zo druk, hooguit kwamen er eens een enkele keer 2 mensen tegelijk aan de deur bellen om hun bestelling op te pikken.
                      En dit draadje dient om te melden waar het misloopt, als het nergens de spuigaten uitloopt zal ik hier niets melden.

Comment

Wees eens eerlijk ... als vroeger een klant zijn pc defect was, hoe dikwijls kon hij daarmee op zondagen en feestdagen bij u terecht in de winkel?

Als een dienst op zondag een permanentie doet, dan is dat om zeer dringende problemen aan te pakken met grote impact voor de klant en niet voor futiliteiten.
                        Als ik thuis was: altijd.

Maar dat heeft niks te maken met een dienst zogezegd bemannen op zondag en dan voor een oneindige wachtrij zorgen.

Comment

Naar het verkeerde nummer bellen en dan komen klagen.
                          Hoe is het mogelijk... Het nummer 02-5500110 staat op het document dat de reservering bevestigt.
                          Nog eens: elk argument, ook al raakt het kant noch wal, is goed om te bewijzen dat wachttijden van een half uur of meer doodnormaal zijn.
                          Of het is weekend, of het is drukker dan normaal, of het is een verkeerd nummer, of.......

Comment

Als ik thuis was: altijd.

Maar dat heeft niks te maken met een dienst zogezegd bemannen op zondag en dan voor een oneindige wachtrij zorgen.
                            Dat heeft niks te maken met méér dan 25 minuten wachttijd omdat er maar één persoon in de helpdesk zit. Het was hier bij mij trouwens geen "echte" winkel en het was hier nooit zo druk, hooguit kwamen er eens een enkele keer 2 mensen tegelijk aan de deur bellen om hun bestelling op te pikken.
                            En dit draadje dient om te melden waar het misloopt, als het nergens de spuigaten uitloopt zal ik hier niets melden.

Ik ben er dan ook 200% van overtuigd dat je sneller zou geholpen zijn moesten er ook maar één of twee klanten zijn bij connections of coolblue of ... In totaal per heldeskmedewerker
                            De rest is allemaal al geschreven en aangehaald ergens in dit draadje.

Comment

heldeskmedewerker
                              Bij sommige bedrijven kan je de telefonische helpdesk inderdaad beter zo herbenoemen

Misschien een 2019 opvolger voor het woord van 2018 (moordstrookje)

Comment

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en lezen wil...

Comment

Working...
                                X