Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    De link van uuuuren geleden werkt nu inderdaad (eindelijk). Dus de schuld van de winkel die blijkbaar véél te vlug codes kan genereren ipv dat Bpost dat doet op het moment van aanmelden.
    Of wat te ongeduldig? [emoji6]

Eerlijk gezegd is dat iets dat al vele jaren zo is bij verschillende transportbedrijven.

Verzenders die grote massa’s verzenden, die versturen in bulk en gelukkig maar dat ze dan zelf alles al aanmaken of transportbedrijven kunnen helemaal niet volgen.

Oneerlijke verkopers proberen aan de hand van een tracking te beweren dat het verzonden is niettegenstaande dat het niet waar is.
    Daarom vind ik het zelf ook beter dat de tracking pas actief komt wanneer het effectief aangemeld wordt.

In uw geval heeft de verkoper de tracking gegeven van zodra hij die zelf kende ... inderdaad nog voordat die gekend was in het systeem.
    Maar wat is beter ... hij kan ook wachten tot die traceerbaar is, maar dan moet hij zelf veel opvolgen ofwel kan hij wachten maar dan komen klanten zagen dat ze nog geen trackingnummer hebben.

Bij CB versturen ze die mails in bulk na middernacht, maar wat is het verschil tussen een paar uur op de mail moeten wachten om het trackingnummer te kennen of om het meteen te kennen en het pas later online te kunnen volgen?

Er is wel altijd iets dat men slecht kan vinden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

• Re: Basta terug nodig

Het zal dus normaal gezien wel in orde komen voor het kerstpakje voor mijn kleindochter.
      Toch zou ik in 2018 verwachten dat, op het moment dat de verkoper zo'n trackingnummer activeert, dit ook bij Bpost geactiveerd wordt. Er zou dan bv. kunnen een melding vooraan bijgeplaatst worden: "Pakket in afwachting van aanmelding door de verkoper". Dat zou het geheel een pak duidelijker maken.
      Last edited by nete; 30 december 2018, 14:09.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Nete, er worden veel te veel trackings aangemaakt die nooit gebruikt worden.
        Let daarbij op de retourzendingen (labels die standaard bij de levering zitten).
        Die worden bijna nooit gebruikt en die allemaal actief zetten is enkel een overbelasting van het systeem.
        Trouwens op dat moment heeft bPost nog helemaal niets, buiten een verkoper dat een label gegenereerd heeft.
        Men kan in het postkantoor toch ook 100 kaartjes halen voor aangetekende zendingen of dozen voor een pakje ... die worden toch ook niet vooraf geactiveerd?
        En ze vermelden toch duidelijk dat wanneer je het nummer niet kan vinden, wat daar de reden toe kan zijn?
        De reden is dat de verzender sneller communiceert dan uitvoert ... daar is op zich niets mis mee.

Bestel nu bij CB, je zal pas na middernacht de bevestiging van verzending krijgen.
        In afwachting weet je toch ook niet meer?

Minder druk maken in alles en iets accepteren zoals het aangeboden wordt, dat vereenvoudigt het leven. [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Het gaat nu wel heel snel. Gisteren rond 20 uur werd het pakje "klaargemaakt door afzender", vanmorgen stond de tracking "op weg naar jou" en rond half elf afgeleverd.
          Een beetje ten onrechte zorgen gemaakt na die "error" van onbekend trackingnummer.

Comment

Zoals wel eens meer is gebeurd

Comment

• Basta terug nodig

Uw Kerstwensen komen uit ... pakje op tijd geleverd. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Zojuist 25 minuten aan de lijn gehangen bij Connections, waarvan 22 minuten "bedankt voor het wachten u bent nummer 1" om de 20 seconden. Na 25 minuten was ik het str**nt beu en heb dichtgelegd.
                Zal morgen dan maar eens naar Connections in Gent trekken met mijn vraag.
                Kijk, als je zolang nummer 1 staat en je komt nog niet aan de beurt, dan is het beter dat ze op een zondag de boetiek sluiten.
                Ja Verseg, het zal weer wel "iets drukker zijn dan normaal", uw geijkt standaard antwoord

Comment

• Basta terug nodig

Op uw geijkte klachten ...

Neen nete, het is zondag en dan is geen enkel bedrijf voorzien van de volledige bezetting ... als ze dan al open zijn.
                  En ja, sommige klanten hangen een half uur aan de lijn om iets op te lossen of uit te zoeken.
                  En ja in deze periode is het drukker.
                  Maar ja, het gaat om nete en dan moet de wereld springen.

Ik heb vorige week vier dagen (ja dagen) moeten wachten om iemand vast te krijgen bij de bank want het was WE gevolgd door Kerstmis en een extra banksluitingsdag.
                  En dat ik nu op 27 forums zit te klagen of niet, wat helpt dat?
                  Iedereen weet dat het op dergelijke dagen andere dienstregelingen zijn, beetje logisch blijven.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Moest ook nog even bellen naar Proximus op vraag van een kennis die daar een professionele aansluiting heeft (dat komen ze me vertellen nadat ik het betreffende telefoonnummer ingetoetst heb waarvoor ik bel).
                    "En als professionele klant wordt uw oproep met voorrang behandeld" is de volgende melding . Na dik 10 minuten heb ik het voor bekeken gehouden.

Dus nogmaals: Dan is het beter dat ze op een zondag de boetiek sluiten.

Ja Verseg, het zal weer wel "iets drukker zijn dan normaal", uw geijkt standaard antwoord.
                    Alhoewel, ik probeer nu juist omdat er bij werkdagen ook geen doorkomen aan is en dat ik dacht dat op een zondag het logischerwijze wat minder druk zou zijn qua professionele klanten...

Dat beide helpdesks dus schromelijk onderbemand zijn is natuurlijk van de pot gerukt hé
                    Dus ook maar eens naar het Proximus center in Gent gaan zeker, alhoewel dat is ook al chronisch onderbemand met enorme wachttijden als gevolg.

Topic titel wordt steeds actueler...
                    Last edited by nete; 30 december 2018, 12:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Iedereen weet dat het op dergelijke dagen andere dienstregelingen zijn, beetje logisch blijven.
                      Ik ben toch zéér logisch: als je niet bereikbaar bent sluit dan de boetiek tussen Kerst en Nieuwjaar. Dan kunnen die medewerkers genieten van de feestdagen en frustreert men de klant niet nodeloos.
                      En 22 minuten als nr 1 in de rij staan... ook een beetje logisch blijven hé... Ik vertaal dat als: we zijn niet bereikbaar.

Comment

Die zondagsdiensten hebben een beperkte bezetting en dienen eigenlijk enkel voor mensen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.
                        Als je in een shop gaat en de klant voor jou doet er een half uur of een uur over om op een klantvriendelijke manier geholpen te worden en de bediende is alleen, dan heb je gewoon pech.

Always look on the bright side of life.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Het is te hopen dat ze bij connections dit niet gelezen hebben. Ik zie het zo voor mij... nete zit aan het bureautje bij connections, telefoon gaat en medewerker zegt "sorry meneer, er waren veel klachten over wachttijden aan de telefoon, even geduld, ik neem eert op om die mensen te helpen.
                          s'Avonds hier een post dat je ter plaatse lang moest wachten omdat ze aldoor zo snel mogelijk telefoons beantwoorden....

In elk geval ga ik er van uit dat bijna overal op halve kracht gewerkt wordt, het is weekend, voor velen vakantieperiode en als ik niet mis ben zag ik deze week in Gent bij connections "book and pay" reclame hangen... extra druk dus.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

Comment

• Basta terug nodig

U blaast maar op nete en blijft maar uit de duim zuigen en onredelijke verwachtingen hebben.

Wees eens eerlijk ... als vroeger een klant zijn pc defect was, hoe dikwijls kon hij daarmee op zondagen en feestdagen bij u terecht in de winkel?

Als een dienst op zondag een permanentie doet, dan is dat om zeer dringende problemen aan te pakken met grote impact voor de klant en niet voor futiliteiten.
                            Als u al aangeeft eens naar een shop te gaan, dan zal het ook al wel niet om een dringend geval zijn waardoor uw kennis zijn professionele zaken plat liggen.
                            Ik ken ook uw antwoord al ... u gaat het weer persoonlijk nemen.
                            Maar sta er even bij stil dat het op de meeste plaatsen anders is tijdens WE’s en feestdagen.

En wat professionele klanten betreft, bij eender welk bedrijf dan, er zijn professionele klanten die enkel een basiscontract nemen en anderen een 24/7 met een strenge SLA ... ook dat moet men in rekening nemen om correct te kunnen oordelen.
                            In zoverre dat men dan naar het juiste nummer belt.

Het is bijna nieuwjaar .... een goed voornemen is misschien wat minder klagen? [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

• Basta terug nodig

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ik ben toch zéér logisch: als je niet bereikbaar bent sluit dan de boetiek tussen Kerst en Nieuwjaar. Dan kunnen die medewerkers genieten van de feestdagen en frustreert men de klant niet nodeloos.
                              En 22 minuten als nr 1 in de rij staan... ook een beetje logisch blijven hé... Ik vertaal dat als: we zijn niet bereikbaar.
                              Als je de volgende in rij bent, dan zijn ze bereikbaar hé ... alleen hangt de vorige al 22 minuten aan de lijn.
                              Wat redelijk blijven.
                              Gebeld op het 070 nummer?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Als je de volgende in rij bent, dan zijn ze bereikbaar hé ... alleen hangt de vorige al 22 minuten aan de lijn.
                                Wat redelijk blijven.
                                Gebeld op het 070 nummer?
                                Ik ben vrij redelijk, anders had ik NOOIT 25 minuten aan de lijn gehangen, zo'n wachttijd is en blijft voor mij schandalig (en synoniem van "onbereikbaar")
                                Nog eens voor de tigste keer: voor mij hoeven die helpdesks niet open te zijn op zondag, maar als je ze dan toch opent, zorg dan dat er méér dan één persoon aanwezig is. Dan kan je geen 22 minuten nr 1 zijn in de rij.
                                En nee, gebeld naar hun 02 nummer, anders was ik al 8 euro kwijt (30 cent per minuut weet je wel). Stel dat ik daar een uur aan de lijn hang, ticket wordt dan al 20 euro duurder...

Trouwens, altijd dat gezever over "klagen", ik stel gewoon vast dat mijn topictitel misschien toch klopt, en ik haal dan wat voorbeelden aan. Net als u en anderen.
                                Ik zal vannacht heel rustig slapen hoor.
                                Maar ik blijf het bizar vinden dat velen ellenlange wachttijden normaal en perfect aanvaardbaar vinden.

Comment

Working...
                                X