Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Basta terug nodig

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Een paar keer een telefonisch contact nodig gehad voor informatie.

    Valt het jullie niet op: vrijwel OVERAL is de "nieuwe heilige graal" een boodschap dat wegens "onverwachte drukte de wachttijd langer is dan u van ons gewend bent".


    Ofwel verkopen die bedrijven allemaal zeer slecht materiaal (en dus veel vragen daaromtrent), ofwel zitten er véél te weinig mensen in de klantendienst.
    Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het wel de laatste optie zal zijn.
    Een jaar later wordt het bij vrijwel alle bedrijven steeds maar erger.
    Ik ga de overheid eens vragen denk ik, om die welkomst zin verplicht te laten aanpassen naar; "wegens de chronische onderbezetting van deze dienst is een zéér lange wachttijd normaal"

    En wat ik het ergste vind: Iedereen lijkt dat ook nog normaal te vinden, heel logisch dat ze geen 2 mensen zullen voorzien als het met één kan. En dan dat eindeloze cynische "dank voor het wachten"
    Last edited by nete; 9 mei 2022, 15:36.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Basta terug nodig

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Een jaar later wordt het bij vrijwel alle bedrijven steeds maar erger.
      Ik ga de overheid eens vragen denk ik, om die welkomst zin verplicht te laten aanpassen naar; "wegens de chronische onderbezetting van deze dienst is een zéér lange wachttijd normaal"

      En wat ik het ergste vind: Iedereen lijkt dat ook nog normaal te vinden, heel logisch dat ze geen 2 mensen zullen voorzien als het met één kan. En dan dat eindeloze cynische "dank voor het wachten"
      U moet ze natuurlijk wel de kans geven om de telefoon op te nemen.

      Comment


      • Basta terug nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        En wat ik het ergste vind: Iedereen lijkt dat ook nog normaal te vinden, heel logisch dat ze geen 2 mensen zullen voorzien als het met één kan.
        Na 2 jaar COVID lijkt anders bijna iedereen wel begrepen te hebben dat:
        - in veel bedrijven regelmatig personeel uitvalt.
        - mensen veel meer online doen en het daar drukker werd.
        - er in veel bedrijven moet bespaard worden door de actuele omstandigheden.
        - het niet zomaar evident is om personeel te vinden.

        Verder zou ik het heden toch ook niet veralgemenen, er zijn ook bedrijven die heel goed te contacteren vallen.
        De laatste twee weken drie keer naar CB gebeld en drie keer meteen iemand aan de lijn gehad.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Basta terug nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          U moet ze natuurlijk wel de kans geven om de telefoon op te nemen.
          Hij moet wel veel tijd en geduld hebben om te kunnen vaststellen dat het in bijna alle bedrijven zo is, in 2020 waren er al meer dan één miljoen KMO’s. [emoji23]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Basta terug nodig

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Een jaar later wordt het bij vrijwel alle bedrijven steeds maar erger.
            Ik ga de overheid eens vragen denk ik, om die welkomst zin verplicht te laten aanpassen naar; "wegens de chronische onderbezetting van deze dienst is een zéér lange wachttijd normaal"

            En wat ik het ergste vind: Iedereen lijkt dat ook nog normaal te vinden, heel logisch dat ze geen 2 mensen zullen voorzien als het met één kan. En dan dat eindeloze cynische "dank voor het wachten"
            Heb een collega gehad die in de sector van call centers gewerkt heeft. Voor 1% meer calls/uur te kunnen aannemen loopt de personeelsbehoefte enorm op. Het is een evenwichtsoefening. Ze gaan zo dicht mogelijk bij die grens zitten die voor de meeste mensen aanvaardbaar is. Het minste dat er dan gebeurt is het een catastrofe. Dat is net hetzelfde als het fileprobleem op de weg.

            Comment


            • Re: Basta terug nodig

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Dat is net hetzelfde als het fileprobleem op de weg.
              Van files gesproken; ik gruwel de dag van vandaag om nog op de baan te komen.
              Je rijdt van de ene file naar de andere, ook op gewestwegen. Het is gewoon onleefbaar aan het worden, waar je ook gaat.
              Ik probeer bewust de auto wat op stal te laten.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • Re: Basta terug nodig

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Van files gesproken; ik gruwel de dag van vandaag om nog op de baan te komen.
                Je rijdt van de ene file naar de andere, ook op gewestwegen. Het is gewoon onleefbaar aan het worden, waar je ook gaat.
                Ik probeer bewust de auto wat op stal te laten.
                Inderdaad. Bewuste strategie van onze experten in de politiek. De gewestwegen worden onbruikbaar gemaakt voor doorgaand verkeer zodat iedereen de snelwag op moet. Gecombineerd met ongecoördineerde wegenwerken. Het minste dat ergens iets gebeurt zit dan plots alles muurvast want het beetje dat er dan op de andere plek bijkomt is teveel.

                Tijdens de dik 2 jaar telewerk was het een stuk beter op de weg. Maar toch moet nu iedereen terug, ook al is dat helemaal niet nodig om het werk gedaan te krijgen. Als ik mijn eigen werk bekijk dan kan ik zeker 3 dagen thuis werken. Maar neen, mag niet. Dus ja, ik sta ook weer in de file.

                Comment


                • Re: Basta terug nodig

                  Bazen hebben fysieke aanwezigheid nodig ! (Met of zonder zweep) Dat is al sinds het oude Egypte zo.
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • Re: Basta terug nodig

                    Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                    Bazen hebben fysieke aanwezigheid nodig ! (Met of zonder zweep) Dat is al sinds het oude Egypte zo.
                    Waarschijnlijk enkel om te bewijzen dat ze zelf nodig zijn...

                    Comment


                    • Re: Basta terug nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Waarschijnlijk enkel om te bewijzen dat ze zelf nodig zijn...
                      en omdat ze nog altijd niet snappen dat online werken minstens even efficiënt kan zijn ...
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • Re: Basta terug nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Heb een collega gehad die in de sector van call centers gewerkt heeft. Voor 1% meer calls/uur te kunnen aannemen loopt de personeelsbehoefte enorm op. Het is een evenwichtsoefening. Ze gaan zo dicht mogelijk bij die grens zitten die voor de meeste mensen aanvaardbaar is. Het minste dat er dan gebeurt is het een catastrofe.
                        Vandaar dat ik schreef: En wat ik het ergste vind: Iedereen lijkt dat ook nog normaal te vinden, heel logisch dat ze dan geen 2 mensen zullen voorzien als het met één kan. En dan dat eindeloze cynische "dank voor het wachten"
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Basta terug nodig

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Vandaar dat ik schreef: En wat ik het ergste vind: Iedereen lijkt dat ook nog normaal te vinden, heel logisch dat ze dan geen 2 mensen zullen voorzien als het met één kan. En dan dat eindeloze cynische "dank voor het wachten"
                          Mensen willen ook veel hé nete, de laagste prijzen voor de producten, gratis levering, gratis retour, gratis support, 24/7 bereikbaar, … dat vinden ze allemaal logisch. [emoji848]
                          Extra personeel is niet gratis, maar bedrijven moeten ze wel gratis ter beschikking stellen.
                          De oplossing is dan hogere prijzen, geen gratis diensten meer en betalende nummers of een betalend supportcontract … maar dat is uiteraard ook niet goed.
                          En bijkomend is dan nog dat als het gratis is, ze ervan profiteren en het nog meer gaan gebruiken.
                          Mocht men ook bij de klanten alle overbodige telefoontjes kunnen wegfilteren … het zou ook veel beter gaan. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Basta terug nodig

                            Bij Beobank doen ze het nog beter. Na een ontelbaar aantal keuzes krijg je de melding "we verontschuldigen ons voor de zéér lange wachttijden" en dan na 12 minuten de bezettoon.
                            Zo kan je zelfs een servicedesk bemannen met één kleuter van een jaar of vier...
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • Re: Basta terug nodig

                              sorry, dubbelpost
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Basta terug nodig

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Bij Beobank doen ze het nog beter. Na een ontelbaar aantal keuzes krijg je de melding "we verontschuldigen ons voor de zéér lange wachttijden" en dan na 12 minuten de bezettoon.
                                Zo kan je zelfs een servicedesk bemannen met één kleuter van een jaar of vier...
                                Toch heel simpel nete … alle bedrijven en/of diensten waar je niet tevreden van bent, daar ga je weg. [emoji848]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X