Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB charger hub

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

USB charger hub

Mocht een display zo nuttig zijn, waarom heeft dan geen enkel (top)merk dat ingebouwd in de laders die ze zelfs leveren bij hun top toestellen?

Misschien is meten wel weten en kan men iets voorkomen, maar dan moet men er wel continu op zitten kijken tijdens het gebruik want men weet nooit wanneer iets stuk gaat.

Bij een koelkast vind ik een display of ledjes nuttig want als er iets fout is, dan heeft men nog uren de tijd alvorens alles erin verloren gaat.

Maar een lader, die werkt of die werkt niet en als die defect gaat dan heeft men veel geluk als die stopt met laden want daar is geen risico aan.
    Maar als die plots in kortsluiting gaat of hoge spanning doorgeeft aan de batterij, dan heeft men niet eens één seconde om in te grijpen.

Enfin, dat is mijn idee daarover.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: USB charger hub

De verkoper heeft gevraagd om een filmpje door te sturen via YouTube, en dat heb ik net gedaan https://www.youtube.com/watch?v=_3-2AuDriiI (ik heb ook de doos laten zien, die is niet beschadigd, de lader zelf heeft ook geen zichtbare beschadigingen).
      Maar het is nu bijna 17u in China, het zal daarom waarschijnlijk duren tot na het weekend vooraleer ik een antwoord krijg.

Wat het display betreft, ik gebruik die lader ook om bijvoorbeeld fietslichtjes te laden, in die lichtjes zelf zit geen enkele controle van de staat van de accu.
      Aan de hand van de laadstroom zie ik wel of de accu nog in redelijke staat is, bij een versleten accu zal de laadstroom maar heel kort op de maximale waarde zitten, want als de capaciteit sterk verminderd is, dan zal de spanning veel sneller stijgen.
      En bij een lader met meerdere aansluitingen kan het ook handig zijn om te weten hoe zwaar de lader in totaal wordt belast, er zit meestal wel een beveiliging in, maar als die laders altijd maximaal belast worden dan gaat de temperatuur omhoog en is er een veel grotere kans dat die vroegtijdig defect raakt (of erger).
      Onlangs heb ik aan iemand een universele laptopvoeding uitgeleend, die kon minder stroom leveren dan de originele, maar zolang de accu werd geladen terwijl de laptop uitgeschakeld was gaf dat geen problemen (de lader werd niet te heet, en het groene ledje bleef gewoon aan).
      Maar omdat die persoon de laptop toch gebruikte tijdens het laden (geen geduld) begon het groene ledje te knipperen (als teken dat er een overbelasting was), de lader werd veel te heet, en uiteindelijk is die toch uit elkaar gevlogen (gelukkig zonder iemand te verwonden of andere schade te veroorzaken). Daarom gebruik ik vanaf nu zeker altijd laders die gemakkelijk de nodige stroomsterkte kunnen leveren, liefst nog met een ruime marge.
      Een te zware voeding zal niet gemakkelijk te heet worden omdat die niet overbelast wordt, en dan zal die ook niet zo snel exploderen terwijl die gebruikt wordt.
      Maar als er geen display op zit, dan weet je dus niet wat er aan het gebeuren is...

Een lader die bij een bepaald apparaat geleverd is, die zal wel voldoende getest zijn op dat apparaat, daarom zal de kans dat er wat mis loopt ook minder groot zijn (alhoewel, zelfs laders van dure merkapparaten hebben al voor problemen gezorgd, helemaal zeker ben je dus nooit).
      Bij een zwaardere schakelende voeding voor bijvoorbeeld ledstrips wordt meestal de maximale stroomsterkte opgegeven, maar dikwijls staat er ergens in de handleiding dat die maximale stroom maar een beperkte tijd mag worden gebruikt (vooral bij voedingen zonder ingebouwde ventilator).
      Gewoonlijk staat er dan bij dat de voeding wel continu mag worden gebruikt bij bijvoorbeeld 90% van de maximale stroomsterkte.
      Het probleem bij laptopvoedingen en USB voedingen is dat die altijd in een zo klein mogelijke behuizing zitten, en dan nog zonder enige verluchting (de warmte afvoer via een plastieken behuizing is zeker niet optimaal).
      Als die continu onder vollast moeten werken, en er zit geen degelijke temperatuurbeveiliging in, dan gaat het dus wel eens mis...

Dat geen enkel (top)merk een lader met display levert zal voor een groot deel bepaald zijn door de kostprijs, als ze ergens 1 dollar op kunnen besparen voor een onderdeel dat bij 100.000 apparaten wordt geleverd, dan zie je al snel welke besparing (of winst) dat oplevert). Er wordt dus zeker geen betere lader bijgeleverd dan wat absoluut noodzakelijk is, en dat geldt ook voor alle andere onderdelen die in het apparaat zelf zitten.
      Daarom zijn "originele onderdelen" lang niet altijd de beste onderdelen bij bijvoorbeeld een auto (tenzij het een wagen is uit het top segment, daar wordt misschien wat minder bespaard op bijvoorbeeld remblokken, ruitenwissers...).
      Last edited by Black B@ndit; 12 mei 2018, 11:36.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
        Een CE label is geen garantie - dat heb ik net ervaren bij een lader van WD. Bij die lader zit een adapter om de VS-stroomaansluiting om te zetten naar EU of UK stopcontact.
        Op Chinese verpakkingen staan dikwijls CE vermeldingen die niet conform zijn met het officiële logo van "Conformité Européenne"
        Het echte CE logo heeft een smalle C en E.

Als je naar het CE logo kijkt van Chinese produkten, dan bestaat het logo meestal uit een C en E van normale breedte.
        In dit geval is het logo de afkorting van Chinese Export.
        Deze producten met het fake CE logo, zijn niet conform met de Europese standaard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Daarom zijn "originele onderdelen" lang niet altijd de beste onderdelen bij bijvoorbeeld een auto (tenzij het een wagen is uit het top segment, daar wordt misschien wat minder bespaard op bijvoorbeeld remblokken, ruitenwissers...).
          Ik heb in een reportage van de BBC gezien dat in een middenklas Mercedes dezelfde ABS module zit als in een Skoda en geproduceerd in ....... China.

Comment

USB charger hub

Er is veel als, als, als, ... in je reactie Bart.
            De logica achter je uitleg kan ik wel vinden, maar het nut is veel minder dan je laat uitschijnen.

Zoals eerder gemeld is het nut groot op een koelkast omdat men nog uren de tijd heeft om te reageren, bij laders gaat het om seconden als er iets fout loopt.
            Ja je kan zien dat een batterij minder lang laadt als die versleten is, maar dat merkt men ook als die sneller terug plat is. [emoji6]

Dan zou men ook permanent zicht moeten hebben op de display tijdens de volledige laadprocedure ... wat gebeurt er als je niet kijkt?
            Op dat moment is een goede beveiliging veel interessanter.

Wat de voeding van de portable is dat stuk ging, dat heeft niets te maken met geduld maar met verkeerd gebruik ... nooit een verkeerde voeding gebruiken dat onvoldoende krachtig is.
            Welk nut zou een display hebben als men al vooraf beslist om een te lichte voeding te (laten) gebruiken?

Dat elke voeding een maximum heeft klopt ook, dat is ook niet om continu te belasten op maximum want dan is die te nipt berekend.
            Als een auto begrensd is op 7500rpm, dan is dat ook niet om continu te doen.

Op elk toestel (of handleiding) staat in principe welke voeding nodig is, daarmee weet men ook of de voeding past of niet.

Een display kan het verbruik weergeven, klopt ... maar een deftige begrenzer is veel beter want stel dat je eentje met display fors gaat overbelasten maar die heeft geen deftige beveiliging, dan is die al stuk voor je iets kan aflezen ... vooral op goedkope brol waar de display meer als show dient dan als iets nuttig.
            Een beetje zoals vroeger het controlelampje voor de motorolie ... dat ging meestal pas branden als het al te laat was voor de motor. [emoji16]

Ik zeg daarom niet dat uw toestel daarom tot Chinese brol behoort ... al duidt dat gerammel ook niet echt op uitstekende kwaliteit. [emoji16]

Meetapparatuur is goed, zolang men over betrouwbaar materiaal beschikt en zeker is dat de meting correct is.
            Beetje vergelijkbaar met thermometers, leg er 5 identieke (goedkope) naast elkaar en ze geven elk een ander resultaat. [emoji106]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

De verkoper stuurt een nieuwe lader, dat komt dus in orde.
              BD0338BE

Comment

Bwaaah....
                ik zou dan liever mijn geld terug zien.
                Dat een nieuwe lader rammelt duidt op ofwel een heel zwakke kawliteitscontrole, of een niet robuust design.

En ik hoef echt geen onbetrouwbaar display op een lader. Als ik ‘s avonds mijn spullen et aan hang, en ze werken als ik opsta, dan is het al lang goed. Bij Apple toestellen kan je nu trouwens de gezondheidstoestand van de batterij zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  De verkoper stuurt een nieuwe lader, dat komt dus in orde.
                  Dat versturen zal wel in orde komen ... binnen een paar weken komt die wel toe.
                  Maar of het een goede zal zijn ... dat valt nog af te wachten. [emoji16]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Bij Apple toestellen kan je nu trouwens de gezondheidstoestand van de batterij zien.
                    Voor zover ze ook dat niet manipuleren natuurlijk. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dat versturen zal wel in orde komen ... binnen een paar weken komt die wel toe.
                      Maar of het een goede zal zijn ... dat valt nog af te wachten. [emoji16]
                      Van dit apparaat staan er bij verschillende verkopers eigenlijk alleen maar positieve reviews (en niet alleen bij Aliexpress, ook bij andere bekende verkoopwebsites) , ik denk dat ik gewoon pech heb gehad dat ze tijdens de verzending toch wat te hard mee gegooid hebben waardoor er binnen in de lader iets is afgebroken.
                      Ik heb er ook nog geen gevonden die in brand gevlogen is of die iemand geëlektrocuteerd heeft.
                      Gisteren heb ik de isolatieweerstand tussen de 230V en 5V nog getest, en bij 2500V zijn er geen problemen te zien.

Ik ben aan het overwegen om de rammelende lader naar deze persoon http://lygte-info.dk/ te sturen voor een review (zodra ik de nieuwe aangekregen heb).
                      Dan weet ik wat meer over de veiligheid en de werking van die lader.
                      Voorlopig probeer ik die zelf niet te openen, toch zeker niet zolang de vervanger nog niet aangekomen is.

Deze lader heeft hij nu net getest https://lygte-info.dk/review/USBpowe...rger%20UK.html , een tijd geleden had ik er zo twee gekocht.
                      De ene wordt gebruikt voor een HDMI-splitter (verbruikt 0,42A), de andere gebruikt mijn zoon voor zijn smartphone als hij hier is, de originele Huawei lader blijft in zijn boekentas zodat hij die niet kan vergeten.
                      Volgens de test zien die laders er niet slecht uit, zeker niet voor een lader die mij maar 4,08 euro (per stuk) heeft gekost (het was een "flash deal" bij Aliexpress).
                      In de test zie je dat de stroommeting op het display vrij correct is (daar was hier ergens ook een opmerking over, dat de wat er op zo'n display komt toch niet betrouwbaar zou zijn).

Ik heb zelf al een goedkope multimeter (UNI-T UT61E), ampèretang (UNI-T UT210E) en een thermometer (Xintest HT-L13) vergeleken met Fluke meters, en de verschillen zijn altijd veel kleiner dan de opgegeven toleranties.
                      De Fluke 52 II thermometer (kostprijs 500 euro) was pas weg geweest voor het jaarlijkse kalibratierapport, en het verschil tegenover mijn Chinese thermometer van 21 euro (verzending inbegrepen) die dezelfde K-Type sensors gebruikt was ongeveer 0,2°C (gemeten in het testbad dat op het werk gebruikt wordt voor het afstellen van thermostaten van persluchtdrogers, voor een testopstelling had ik op het werk te weinig thermometers, en dan heb ik mijn eigen metertje gebruikt, maar dan moest ik die natuurlijk eerst wel controleren om te zien of die wel juist genoeg was).
                      Die afwijking is veel kleiner dan de opgegeven tolerantie, en tussen de verschillende Fluke thermometers die we op het werk gebruiken zijn er soms nog grotere afwijkingen te zien.
                      Zeg dus niet dat alle Chinese meetapparatuur onbetrouwbaar is.
                      Ik heb hier zelf ook een Fluke multimeter, maar meestal gebruik ik de UNI-T.
                      Last edited by Black B@ndit; 13 mei 2018, 08:56.
                      BD0338BE

Comment

Hallo Bart,

Tof dat hij is aangekomen - iets minder dat hij "rammelt" - maar zoals ik persoonlijk ook al ondervonden heb zijn de mensen in het land van de rijzende zon héél correct.
                        En zo lang ze het probleem oplossen is dat in orde hé

Tegenwoordig komt haast alle electronica uit China - en ze maken heus wel goede dingen.

Enfin, wéér een aantal weken wachten, maar dat maakt deel uit van de fun hé
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

het land van de rijzende zon héél correct.

Tegenwoordig komt haast alle electronica uit China
                          Land van de rijzende zon.... Japan...
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Ja, maar ze weten hier wel wat ik bedoel hé
                            In China zal de zon ook wel opkomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Ja..., het onderwijs is ook niet meer wat het geweest is.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Ja..., het onderwijs is ook niet meer wat het geweest is.
                                Haha, da's waar Pol; binnen vijf jaar geven de meesten er de brui aan

Comment

Working...
                                X