Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Tesla gaat de ruimte in

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een Tesla gaat de ruimte in

als je dat kan - dan heb je een perdetuum mobilis creert ... en dat is de wetenschap tot op heden noch niet gelukt.

Je kan je eigen niet afduwen als er geen massa is om zich van af te duwen. De raketmotor heeft een grote verbrandingskamer op zijn einde waarbij de verbranding radiaal verloopt. Enkel de uitgang bied een overdruk om naar buiten te komen. Maar als de overdruk bij het buitenkomen geen weerstand heeft om het object naar vore te duwen, dan gaat de kracht in het niets.

vragje ??? heb jij of een vriend een drone als speelgoed - het beste een oude - dan kan je zelf een heel mooi experiment maken - dar zal veel vragen hieromtrent meer licht in het donkere brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
      .........................
      Je kan je eigen niet afduwen als er geen massa is om zich van af te duwen. .........................
      De raket duwt zich af tegen de gasmassa's die hij uitstoot.
      Waarbij zowel de hoeveelheid massa als de (hoge) snelheid, en richting, van de uitstoot bepalend is.
      Aktie<>reaktie, zie Newton.
      Last edited by Skitch; 10 februari 2018, 09:03.
      " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Ik zie hier een mooie "Mark Peeters" discussie ontstaan
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

druk is in alle richtingen gelijk maar als hij alleen achteraan weg kan gaat ge vooraan wel vooruit hé.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            De verwarming staat alleen aan als dat nodig is en waar dat nodig is, en dat geldt ook voor de verlichting.
            Kou lijden doe ik zeker niet (22°C in de woonkamer), en ik doe ook elk weekend de was van mijn zoon (hij is dan ook altijd hier, en dan wordt er nog meer stroom verbruikt door de PS4, TV, zijn PC...).
            Ik heb hier geen hele plafonds vol halogeenspotjes, in sommige recente woningen wordt er gemakkelijk meer dan 500W verbruikt als er op een paar plaatsen licht brandt (ik heb ooit gehoord van een gewone woning met in totaal meer dan 3000W aan verlichting), hier zijn alleen ledlampen en nog een paar spaarlampen te vinden. De wasmachine is een zuinige Bosch, en om de was te drogen wordt er een warmtepompdroogkast gebruikt, ook de koelkast is een A++.
            De verwarming is met een condensatieketel, en de warmwaterkraan gaat ook weer alleen open als dat echt nodig is (niet om de handen te wassen bijvoorbeeld).
            Er zijn er nog die met dezelfde rekening werken hoor en zelfs met twee en regelmatig met meer als er kleinkinderen komen logeren. Zo moeilijk is dat niet. Alleen je huis energiezuinig inrichten, een beetje opletten wanneer en hoe je energie gebruikt en bij vervanging van licht of toestellen letten op het verbruik helpt heel wat.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De verwarming staat alleen aan als dat nodig is en waar dat nodig is, en dat geldt ook voor de verlichting.
              Kou lijden doe ik zeker niet (22°C in de woonkamer), en ik doe ook elk weekend de was van mijn zoon (hij is dan ook altijd hier, en dan wordt er nog meer stroom verbruikt door de PS4, TV, zijn PC...).
              Ik heb hier geen hele plafonds vol halogeenspotjes, in sommige recente woningen wordt er gemakkelijk meer dan 500W verbruikt als er op een paar plaatsen licht brandt (ik heb ooit gehoord van een gewone woning met in totaal meer dan 3000W aan verlichting), hier zijn alleen ledlampen en nog een paar spaarlampen te vinden. De wasmachine is een zuinige Bosch, en om de was te drogen wordt er een warmtepompdroogkast gebruikt, ook de koelkast is een A++.
              De verwarming is met een condensatieketel, en de warmwaterkraan gaat ook weer alleen open als dat echt nodig is (niet om de handen te wassen bijvoorbeeld).

Hier heb ik ook alle verlichting vervangen door LED, idem warmtepomp droger en zuinige Bosch
              En het scheelt idd een heleboel.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

als je dat kan - dan heb je een perdetuum mobilis creert ... en dat is de wetenschap tot op heden noch niet gelukt.

Je kan je eigen niet afduwen als er geen massa is om zich van af te duwen. De raketmotor heeft een grote verbrandingskamer op zijn einde waarbij de verbranding radiaal verloopt. Enkel de uitgang bied een overdruk om naar buiten te komen. Maar als de overdruk bij het buitenkomen geen weerstand heeft om het object naar vore te duwen, dan gaat de kracht in het niets.

vragje ??? heb jij of een vriend een drone als speelgoed - het beste een oude - dan kan je zelf een heel mooi experiment maken - dar zal veel vragen hieromtrent meer licht in het donkere brengen.

Oeioei, best dat Newton dat niet hoort.
                Denk jij nu echt dat een raket zich "afduwt" tegen de lucht ?
                Trouwens : het principe van een helikopter en een straalmotor hebben niks met elkaar te maken. Een straalmotor zou perfect kunnen functioneren in het luchtledige maar bij gebrek aan zuurstof zal het niet lukken.

Maar als je denkt de zaak te begrijpen, denk hier eens over na : op een zeer gevoelige weegschaal staat een glazen bokaal met een deksel op. Daarbinnen vliegt er een dikke bij rond. Het volgende moment zet ze zich neer. Wat doet de weegschaal ?
                Nog ene : actie = gelijk aan reactie. Auto trekt aan caravan en caravan trekt even hard terug. Leg me eens uit waarom ze dan samen vooruit gaan.

Sorry maar zou je je niet aansluiten bij de flat earth society ? Heel je betoog doet me vooral veel denken aan ene Mark Peeters.

En een perdetuum mobilis ken ik niet maar ik denk dat ik vermoed waar je het over hebt. Je laat doorschijnen dat dit wel eens mogelijk zou kunnen in de toekomst, niks van : de wetten van de thermodynamica zijn onverbiddelijk. Nu, ik hoor je al denken : die wetten zijn niet correct. Wel ik moet je ontgoochelen, de formule S= klnW (Boltzmann) is de enige formule waarvan we echt zeker zijn omdat het de enige formule is die niet langs empirische weg tot stand is gekomen.

En als je denkt slim te zijn, leg me dan eens uit waarom de max (net niet) haalbare snelheid de lichtsnelheid in vacuum is en de (net niet) haalbare temperatuur O K is. En jawel hoor, ik weet het

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Ik zie hier een mooie "Mark Peeters" discussie ontstaan
                  Het was ook het eerste waaraan ik dacht

Comment

Wow, ik wist niet dat we hier echte ruimtevaart experten en fysici op het forum hadden. Een raket omhoog schieten zoals de SpaceX is blijkbaar een fluitje van een cent geworden als ik dat hier allemaal lees.
                    P.S. Ik denk dat het niet perdetuum mobilis is maar perpetuum mobilis (eeuwigdurende beweging).

Comment

Ik weet dat mij stellingen tegen alles is wat men jullie geleerd heeft .......

flat earth society ---- willen jullie mij als het eenersinds mogelijk is buiten houden aub. Ik zou het heel erg appreciëren

Nog eens ocer de derde wet van Newton

Als een voorwerp A een kracht {\displaystyle {\vec {F}}_{actie}} {\vec F}_{{actie}} op een voorwerp B uitoefent, gaat deze kracht gepaard met een even grote, maar tegengestelde gerichte kracht {\displaystyle {\vec {F}}_{reactie}} {\vec F}_{{reactie}} van B op A:

{\displaystyle {\vec {F}}_{actie}=-{\vec {F}}_{reactie}} {\vec F}_{{actie}}=-{\vec F}_{{reactie}}
                      Deze wet stelt dat krachten nooit alleen voorkomen, maar steeds in paren.

NB. Hoewel {\displaystyle {\vec {F}}_{actie}} {\vec F}_{{actie}} en {\displaystyle {\vec {F}}_{reactie}} {\vec F}_{{reactie}} tegengesteld gericht en even groot zijn, heffen zij elkaar niet op, omdat zij op verschillende voorwerpen werken. De krachten treden gelijktijdig op.

Als jullie aub goed gelezen hebben is er geen kracht B in het heelal. Op aarde is de kracht B de atmosphere. ( de Luchtweerstand )

Ik weet het is tegen alle regels die wij tot op heden geleerd hebben ( omdat Newton zijn wetten in de omstandigheden van de aarde en hun atmosphere opgesteld heeft - en deze redenering is helemaal juist ) maar voor een luchtledige ruimte waar er volgens onze leer helemaal niets is gaat deze formule niet op. - Maar denken mag niet verboden zijn.

Comment

Ik weet dat mij stellingen tegen alles is wat men jullie geleerd heeft .......

flat earth society ---- willen jullie mij als het eenersinds mogelijk is buiten houden aub. Ik zou het heel erg appreciëren

Nog eens ocer de derde wet van Newton

Als een voorwerp A een kracht {\displaystyle {\vec {F}}_{actie}} {\vec F}_{{actie}} op een voorwerp B uitoefent, gaat deze kracht gepaard met een even grote, maar tegengestelde gerichte kracht {\displaystyle {\vec {F}}_{reactie}} {\vec F}_{{reactie}} van B op A:

{\displaystyle {\vec {F}}_{actie}=-{\vec {F}}_{reactie}} {\vec F}_{{actie}}=-{\vec F}_{{reactie}}
                        Deze wet stelt dat krachten nooit alleen voorkomen, maar steeds in paren.

NB. Hoewel {\displaystyle {\vec {F}}_{actie}} {\vec F}_{{actie}} en {\displaystyle {\vec {F}}_{reactie}} {\vec F}_{{reactie}} tegengesteld gericht en even groot zijn, heffen zij elkaar niet op, omdat zij op verschillende voorwerpen werken. De krachten treden gelijktijdig op.

Als jullie aub goed gelezen hebben is er geen kracht B in het heelal. Op aarde is de kracht B de atmosphere. ( de Luchtweerstand )

Ik weet het is tegen alle regels die wij tot op heden geleerd hebben ( omdat Newton zijn wetten in de omstandigheden van de aarde en hun atmosphere opgesteld heeft - en deze redenering is helemaal juist ) maar voor een luchtledige ruimte waar er volgens onze leer helemaal niets is gaat deze formule niet op. - Maar denken mag niet verboden zijn.

Leg mij dan eens uit Grashalm hoe de satelieten die buiten onze dampkring hangen worden bijgestuurd.
                        Of hoe een cosmonaut die een “ruimtewandeling” maakt zich in een gewenste richting kan bewegen.
                        Last edited by Guest42; 11 februari 2018, 08:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Leg mij dan eens uit Grashalm hoe de satelieten die buiten onze dampkring hangen worden bijgestuurd.
                          Of hoe een cosmonaut die een “ruimtewandeling” maakt zich in een gewenste richting kan bewegen.
                          Mark Peeters zou al beginnen door te beweren dat satellieten niet bestaan. Hun functies worden door vliegtuigen vervult die continue rondvliegen (GPS bv.)
                          Ruimtewandelingen zijn "Hollywood Special Effects".

Het ISS wordt continue bijgestuurd omdat het door de aantrekkingskracht van de aarde steeds "valt". Als de redenering van Grashalm correct zou zijn dan zou het ISS nooit terug in een hogere baan geraken en al lang neergestort zijn. Er moet dan toch een "foutje" in die redenering zitten.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

Comment

Speculeren dat zou ik liever niet willen.

Dat met de Satellieten - vliegtuigen - of weerballons die boven hangen - deze verklaring laat ik aan anderen over.

Als de wetenschapper een stelling maken, moet deze ook sluitend zijn.

Het zou best kunnen zijn dat er mensen ruimtewandelingen maken - raketten in het heelal vliegen - maar dan is het heelal niet een volledig leeg - maar zou gevuld zijn met een gas. Iets wat een weerstand kan geven, waaraan zich de raket kan afduwen.

Comment

Speculeren dat zou ik liever niet willen.

Dat met de Satellieten - vliegtuigen - of weerballons die boven hangen - deze verklaring laat ik aan anderen over.

Als de wetenschapper een stelling maken, moet deze ook sluitend zijn.

Het zou best kunnen zijn dat er mensen ruimtewandelingen maken - raketten in het heelal vliegen - maar dan is het heelal niet een volledig leeg - maar zou gevuld zijn met een gas. Iets wat een weerstand kan geven, waaraan zich de raket kan afduwen.

Dus volgens jou is uitstoot (van materie) onmogelijk in het luchtledige (ruimte) met als gevolg dat er geen reactie mogelijk zou zijn?

Comment

Ik denk - hier heb je mij verkeerd begrepen

Het uitstoten van materie gebeurt overal in het heelal - waar grote sterren imploderen en hun materie als een grote gaswolk in het heelal verdelen - waaruit - volgens de deskundigen - nieuwe sterrenstelsels ontstaan.

Maar het gaat om de stelling dat je zelf werd weggeduwd door de uitstoot van materie. Dat het verbrandingsgas van een raketmotor zich zal verplaatsen door de ruimte - je zeker - waarom niet.

Comment

Working...
                                X