Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Tesla gaat de ruimte in

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Een Tesla gaat de ruimte in

    Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
    Ik denk - hier heb je mij verkeerd begrepen

    Het uitstoten van materie gebeurt overal in het heelal - waar grote sterren imploderen en hun materie als een grote gaswolk in het heelal verdelen - waaruit - volgens de deskundigen - nieuwe sterrenstelsels ontstaan.

    Maar het gaat om de stelling dat je zelf werd weggeduwd door de uitstoot van materie. Dat het verbrandingsgas van een raketmotor zich zal verplaatsen door de ruimte - je zeker - waarom niet.
    Knip : je eigen woorden uit #52

    "Maar als de overdruk bij het buitenkomen geen weerstand heeft om het object naar vore te duwen, dan gaat de kracht in het niets".

    Je reinste onzin. Niet vatbaar voor verdere discussie, je kan even goed discuteren, het is even groot tijdsverlies als praten over het entropie-begrip uit de thermodynamica
    Verder kan ik alleen maar constateren dat je geen antwoord weet te geven op mijn simpele (doch fundamentele) fysische vragen. Met veel accolades en geheimdoenerij moet #55 ons overtuigen van de wet van actie =reactie

    "Als jullie aub goed gelezen hebben is er geen kracht B in het heelal. Op aarde is de kracht B de atmosphere. ( de Luchtweerstand )

    Ik weet het is tegen alle regels die wij tot op heden geleerd hebben ( omdat Newton zijn wetten in de omstandigheden van de aarde en hun atmosphere opgesteld heeft - en deze redenering is helemaal juist ) maar voor een luchtledige ruimte waar er volgens onze leer helemaal niets is gaat deze formule niet op. - Maar denken mag niet verboden zijn."

    Ik doe nog één poging, als ik geen plausibel antwoord krijg ga je bij de Mark Peeters-society.
    We zijn op aarde, er is lucht en de deur staat open? Actie is reactie is volgens jou geldig.
    OK, ik duw tegen de deur en de deur duwt even hard terug, ja ?
    En toch gaat die deur toe. Rara.

    Enfin, ik wil zeggen : ik ga me niet meer moe maken om te praten met mensen die DENKEN dat ze het begrepen hebben. Het is zo al moeilijk genoeg.

    Comment


    • #62
      Re: Een Tesla gaat de ruimte in

      Denk jij nu echt dat een raket zich "afduwt" tegen de lucht ?

      Trouwens : het principe van een helikopter en een straalmotor hebben niks met elkaar te maken. Een straalmotor zou perfect kunnen functioneren in het luchtledige maar bij gebrek aan zuurstof zal het niet lukken.

      Maar je kan het in drie worden uitleggen hoe het princiep van Helikopter - Propellermotor - Straalmotor en schroef van een schip werkt.

      " kleine Hint " de physikalischen wetten zijn overal de zelfden.



      En aub stopt met die Mark Peeters verhaal - met die mensen heb ik niets te maken - bedankt.

      Comment


      • #63
        Re: Een Tesla gaat de ruimte in

        En toch worden er bv. bij de koppeling tussen ISS en bevoorradingsvluchten kleine raketmotoren gebruikt om bij te sturen. Tenzij je dus ruimtevaart ontkent klopt je redenering niet.

        Nu goed, MP was (is) ook altijd goed geweest in het selectief ontkennen/negeren van bepaalde argumenten.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #64
          Re: Een Tesla gaat de ruimte in

          Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
          Ik denk - hier heb je mij verkeerd begrepen

          Het uitstoten van materie gebeurt overal in het heelal - waar grote sterren imploderen en hun materie als een grote gaswolk in het heelal verdelen - waaruit - volgens de deskundigen - nieuwe sterrenstelsels ontstaan.

          Maar het gaat om de stelling dat je zelf werd weggeduwd door de uitstoot van materie. Dat het verbrandingsgas van een raketmotor zich zal verplaatsen door de ruimte - je zeker - waarom niet.
          Dus volgens jouw stelling wordt een raket minder efficiënt hoe hoger ze klimt? Want er is minder weerstand.
          Of nog: een straalvliegtuig zou efficiënter vliegen op lage hoogte (10.000 voet) dan op 36.000 voet?

          Comment


          • #65
            Re: Een Tesla gaat de ruimte in

            Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
            Denk jij nu echt dat een raket zich "afduwt" tegen de lucht ?

            Trouwens : het principe van een helikopter en een straalmotor hebben niks met elkaar te maken. Een straalmotor zou perfect kunnen functioneren in het luchtledige maar bij gebrek aan zuurstof zal het niet lukken.

            Maar je kan het in drie worden uitleggen hoe het princiep van Helikopter - Propellermotor - Straalmotor en schroef van een schip werkt.

            " kleine Hint " de physikalischen wetten zijn overal de zelfden.



            En aub stopt met die Mark Peeters verhaal - met die mensen heb ik niets te maken - bedankt.
            En ik wil met jouw gebazel niks meer te maken hebben.
            Last edited by opapol; 11 februari 2018, 13:16.

            Comment


            • #66
              Re: Een Tesla gaat de ruimte in

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              En toch worden er bv. bij de koppeling tussen ISS en bevoorradingsvluchten kleine raketmotoren gebruikt om bij te sturen. Tenzij je dus ruimtevaart ontkent klopt je redenering niet.

              Nu goed, MP was (is) ook altijd goed geweest in het selectief ontkennen/negeren van bepaalde argumenten.
              Als het MP niet is dan heeft hij veel genen gemeen. Hij zit bij mij in het rioolputteke en daar zit hij goed
              Ik ga nog even Einstein parafraseren. 2 dingen zijn oneindig : het heelal en de menselijke domheid. Van dat heelal ben ik wel niet heel zeker.

              Comment


              • #67
                Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                Dus volgens jouw stelling wordt een raket minder efficiënt hoe hoger ze klimt? Want er is minder weerstand.
                Of nog: een straalvliegtuig zou efficiënter vliegen op lage hoogte (10.000 voet) dan op 36.000 voet?
                Het bewuste sujet vliegt alleen met een helikopter, bespaar je best de moeite om argumenten aan te dragen. Als dit grootmeester MP zelf niet is dan is dit een van zijn betere klonen.
                Ik ga afsluiten met een anekdote : "wat is het verschil tussen gratis en voor niks ?"

                Antwoord : gratis is al als je niks moet betalen en -voor niks- ? Discuteren met bepaalde mensen is voor niks

                Comment


                • #68
                  Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                  Muesli

                  bij een straalvliegtuig hebben ze een kosten baten analyse gemaakt. Een straalvliegtuig dat op lage hoogde vliegt heeft te maken met de dichtheid van de atmosphere ( luchtweerstand ) op een hoogde van 10Km is wel de lucht ijler - maar ter zelfde tijd de luchtweerstand lager. Deze twee factoren samen brengen de kracht van de straalmotor van de vliegtuig en de luchtweerstand in een optimale verhouding.

                  Zou een vliegtuig bij voorbeeld naar 15 km stijgen dan is de luchtweerstand lager - maar de motoren hebben meer kracht nodig om met de ijle lucht om te gaan.

                  ------

                  Een Chesna sportvliegtuig. Dat ding heeft een propeller aan de voorkant. Logisch dat ding moet vliegen. Maar het moet ook starten. Vliegtuig staat stil -- Dus de propeller zuigt die Lucht voor hem aan ( hij trekt zich letterlijk naar voren ) in de schroef zelf - door de snelle rotatie - wordt de lucht verdicht en met volle kracht naar achter gestuwd. Maar de daarachterliggende lucht staat stil - er ontstaat een voor ons niet zichtbare muur en het vliegtuig werd naar voren geduwd. Na ja hoe dan zo een vlieger opstijgt weten wij allen.


                  Bij een straalmotor met de twee turbinebladeren doet in princiep niets anders - alleen veel heviger - en daardoor zijn andere prestaties te verwachten.

                  Zelf een schroef van een motorboot werkt ook op het zelfde princiep. Aanzuigen - verdichten en afstoten.

                  De snelheid die wij hier bij deze drie voorbeelden behalen zijn beperkt tot het moment waar er geen duwkracht in de lucht of op het water meer kan bereikt worden.

                  Op deze moment hebben wij een break even punt behaald tussen machines en de omgeving waar wij ons bevinden.

                  ik hoop dat mijn gebazel niet te erg was.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                    Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
                    Maar je kan het in drie worden uitleggen hoe het princiep van Helikopter - Propellermotor - Straalmotor en schroef van een schip werkt.
                    Verwar vooral geen straalmotor met een stuwmotor.
                    Wat Dirk zegt in #45 klopt volledig.
                    Stuwkracht is een van de weinige manieren die werken in de ruimte.
                    Een raket duwt zichzelf af op z’n eigen uitstuwsel.
                    Het hard achteruit uit blazen van materie geeft de raket voorwaardse kracht.
                    Stel je voor dat jij en ik worstelend door de ruimte vliegen. Als jij mij van je af zou duwen, zet je tegelijkertijd jezelf af in de andere richting. Dat doet een raket met zijn brandstof bestaande uit waterstof en zuurstof, voordeel is dat daar in
                    de ruimte zeer weinig energie voor nodig is.
                    Kleine correcties zoals bij bv. het ISS of satelieten doen ze dan door gebruik te maken van gyroscopen.
                    Last edited by Guest42; 11 februari 2018, 19:12.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                      Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
                      .................................................. .........................

                      vragje ??? heb jij of een vriend een drone als speelgoed - het beste een oude - dan kan je zelf een heel mooi experiment maken - .............................
                      Ik heb geen vriend als speelgoed, ook geen oude.
                      En een drone heb ik ook niet als speelgoed, zelfs geen oude.
                      Ik zal dus zelf het experiment heel mooi maken.
                      Last edited by Skitch; 11 februari 2018, 21:24.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #71
                        Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                        Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
                        Bij een straalmotor met de twee turbinebladeren
                        Bladeren groeien hier nog steeds aan bomen Grashalm.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Verwar vooral geen straalmotor met een stuwmotor.
                          Wat Dirk zegt in #45 klopt volledig.
                          Stuwkracht is een van de weinige manieren die werken in de ruimte.
                          Een raket duwt zichzelf af op z’n eigen uitstuwsel.
                          Het hard achteruit uit blazen van materie geeft de raket voorwaardse kracht.
                          Stel je voor dat jij en ik worstelend door de ruimte vliegen. Als jij mij van je af zou duwen, zet je tegelijkertijd jezelf af in de andere richting. Dat doet een raket met zijn brandstof bestaande uit waterstof en zuurstof, voordeel is dat daar in
                          de ruimte zeer weinig energie voor nodig is.
                          Kleine correcties zoals bij bv. het ISS of satelieten doen ze dan door gebruik te maken van gyroscopen.
                          Hoe jij nog zin hebt om op die onzin te reageren is bewonderenswaardig Geert. Ik dacht dat ze in technopolis een wagentje hebben met een geul waar zware ballen afrollen, ongelofelijk toch hoe die dingen zich af zetten tegen de lucht ?
                          Maar bepaalde misverstanden blijken onuitroeibaar, ik noem er een paar : in het ISS ben je massaloos want je zweeft, in het ISS zweef je dus ben je buiten de aantrekkingskracht van de aarde, iets dat hangt te zweven heeft geen energie nodig om versneld te worden, gassen hebben geen massa, dus geen traagheid. Maar het allerergste is dat de luidste roepers diegenen zijn die het het minst van kennen....

                          Ik lees (las) nogal wat SF en veel van die toestanden spelen zich af in raketten in de ruimte, veel auteurs nemen een loopje met de werkelijkheid op dat gebied. Slechts een paar onder hen respecteren de regels, oa Clarke en Asimov. Ik bedoel : ik heb er niks op tegen dat ze landen op Mars want dat is in theorie volstrekt mogelijk, met landen op Jupiter heb ik het al een ietsje moeilijker

                          Comment


                          • #73
                            Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Bladeren groeien hier nog steeds aan bomen Grashalm.
                            Hahahaha, ik begin er al spijt van te krijgen dat ik die grasspriet op de negeerlijst heb gezet...
                            Het kiezen tussen lachen en ergeren was bepaald moeilijk, het is het tweede geworden

                            Comment


                            • #74
                              Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                              Wat is Mark Peeters ?
                              Hoezo ? De wereld is géén schijf. En de olifanten dan ?
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Een Tesla gaat de ruimte in

                                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                                Wat is Mark Peeters ?
                                Hoezo ? De wereld is géén schijf. En de olifanten dan ?
                                En de schildpad!

                                "See the TURTLE of Enormous Girth"
                                "On his shell he holds the Earth."
                                "His thought is slow, but always kind."
                                "He holds us all within his mind."
                                "On his back all vows are made;"
                                "He sees the truth but mayn't aid."
                                "He loves the land and loves the sea,"
                                "And even loves a child like me."
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.7)

                                Comment

                                Working...
                                X