Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Tesla gaat de ruimte in

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een Tesla gaat de ruimte in

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Ik denk dan ook dat er in die periode meerdere van dergelijke pogingen op catastrofes zijn uitgelopen, en die in de geschiedenisboeken gewoon niet voorkomen.
    Klopt en dit geldt zeker voor alle ontwikkelingen. Hoeveel doden er bij het ruimteprogramma zijn gevallen of hoeveel doden ten gevolge die experimenten zijn gevallen is op de enkele publieke catastrofes na, koffiedik kijken.
    Maar dit geldt voor nagenoeg alles. Geneeskunde, de mannen die voor het eerst via Kaap de Goede hoop (het punt bestond toen wel, maar was nog niet gekend) een passage naar het Oosten zochten ...
    Het is voor iets dat de Indianen niet in Indië wonen

Maar chappeau voor allen die bijgedragen hebben tot het niveau van wetenschap dat we nu hebben.

PS. De rekenlat heb ik thuis nog steeds naast de PC liggen als aandenken (ik kan er nog mee werken ook) en de logaritmetafels steken in de boekenkast om de jeugd erop te duiden dat er meer is dan een smartphone en dat zonder smartphone de wereld echt niet zal vergaan.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Nog wat meer rommel in de ruimte, ben benieuwd hoelang die intact blijven met al dat ruimtepuin ...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

PS. De rekenlat heb ik thuis nog steeds naast de PC liggen als aandenken (ik kan er nog mee werken ook) en de logaritmetafels steken in de boekenkast om de jeugd erop te duiden dat er meer is dan een smartphone en dat zonder smartphone de wereld echt niet zal vergaan.
        Rekenlat is van nét voor mijn tijd (logaritmentafels). Maar Wim ik heb ooit de 2-D-versie gezien die de Duitsers gebruikten om tijdens WOII van de Noorse kust te schieten op schepen die ze notabene niet zagen. DAT was pas impressionant. Jammer dat ik toen nog niet digitaal was....
        Last edited by opapol; 17 februari 2018, 19:25.

Comment

Tommie1

Het kritisch zijn en achtervragen van stellingen en verhalen - kan geen slechte eigenschap zijn.

Het simpelste voorbeeld in de media - in de Irak onder Sadam - zijn chemische wapens - en daarom hebben we geld nodig om .....

Dat mensen die in het ruimtevaart programma zitten - en zich regelmatig tegen spreken - over een en het zelfde onderwerp - laat bij mij vragen open - wat weten ze eigenlijk nu over.

Ook op de Nasa website staan soms artikels in om zich op bepaalde onderwerpen te rechtvaardigen - die andere artikels uit het verleden volledig tegen spreken.

Alexander Gerst ( Duitse Astronaut op de ISS ) kreeg later zo als Fremout een medaille voor zijn verdiensten. Deze persoon zegt in een live intervieuw van uit de ISS - dat als op de aarde geen atmosphere was, er geen zwaartekracht op aarde zou zijn en de ISS op enkele meters boven de grond zou kunnen zweven zonder neer te storen.

Ok - denk ik dan - hij is wetenschapper - hij werkt voor de ESA - hij heeft veel testen moeten doorstaan.

Dan zou ik toch graag ook iemand hebben die mij kan vertellen - hoe de mensen die ja op de maan geweest zijn - en daar is dan ook geen zwaartekracht ( geen atmosphere ) hoe ze daar konden rond springen.
          In de zwaarteloosheid is een keer afduwen ......

En - NEEN - de aarde is geen schijf of schildpad of ring. Dat ding is een bol

Maar wat ik weet is dat de ISS intussen 8,3 Miljard Dollar gekost heeft - en iemand heeft dat betaald. En een andere iemand heeft eraan goed verdient.

Zo lange wij die constructies van de belastingparadijzen niet kenden - wisten wij heel weinig ervan af.

Musk doet alles via sponsoring of privégeld ????

Musk en zijn privégeld - of de winsten - die men normaal aan de belasting betaald - kan men ook geven aan Musk en zijn raketprogramma.

Dus heb je minder winsten - betaal je minder belastingen. Maar als je ter zelfde tijd aandelen van de toeleveranciers hebt, die voor zijn raket programma bouwen, (dat doen ze niet gratis, ook daar worden winsten genereert ) - dan krijgen de groten aandeelhouders een win / win situatie.

Want je krijgt je geld weer terug en moet het niet aan de belastingen betalen.

just my 2 ct

Comment

Je verwart atmosfeer met zwaartekracht.
            Op elk hemellichaam is er zwaartekracht, dat bepaalt de gravitatiewet.

Om een satteliet rond zo’n lichaam te laten draaien moet de snelheid perfect in verhouding staan tot de gravitatie zodat het lichaam niet naar beneden valt. Omdat er op satteliethoogte geen atmosfeer is, is er geen wrijving, en dus blijft die snelheid mooi gelijk. Er zitten dan een paar heel kleine reactiemotoren aan boord om kleine koersafwijkingen bij te stellen.

Kort bij de aarde is er een atmosfeer, en dus is er wrijving. Als je binnen de atmosfeer een sattliet wil doen cirkelen rond de aarde, dan zakt de snelheid continu, en dan valt die atteliet terug naar de aarde.
            Op de maan zou dat wel lukken, maar kort bij het oppervlak moet die snelheid zo juist zijn dat de minste afwijking leidt tot terugval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht

Alexander Gerst ( Duitse Astronaut op de ISS ) kreeg later zo als Fremout een medaille voor zijn verdiensten. Deze persoon zegt in een live intervieuw van uit de ISS - dat als op de aarde geen atmosphere was, er geen zwaartekracht op aarde zou zijn en de ISS op enkele meters boven de grond zou kunnen zweven zonder neer te storen.

Ok - denk ik dan - hij is wetenschapper - hij werkt voor de ESA - hij heeft veel testen moeten doorstaan.

Dan zou ik toch graag ook iemand hebben die mij kan vertellen - hoe de mensen die ja op de maan geweest zijn - en daar is dan ook geen zwaartekracht ( geen atmosphere ) hoe ze daar konden rond springen.
              In de zwaarteloosheid is een keer afduwen ......

In dezelfde redenering zouden alle losse gesteenten op de maan blijven rondzweven...
              Er is wel degelijk zwaartekracht op de maan, maar dan heel gering.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Waar er atmosphere is, is er een gebrek aan elementaire kennis van de natuurkunde.
                Bedroevend.
                Last edited by Skitch; 19 februari 2018, 09:58.
                " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                  Waar er atmosphere is, is er een gebrek aan elementaire kennis van de natuurkunde.
                  Bedroevend.
                  https://a.msn.com/r/2/BBJjkNL?m=nl-be
                  Meer nog ...

Het is ondertussen wetenschappelijk bewezen dat die Tesla nooit in de ruimte is geweest...
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    In dezelfde redenering zouden alle losse gesteenten op de maan blijven rondzweven...
                    Er is wel degelijk zwaartekracht op de maan, maar dan heel gering.
                    De zwaartekracht op de maan is 6 maal zwakker tegenover die op de aarde.

Je weegt op de aarde 60kg inclusief je ruimtepak en je vliegt naar de maan. Je neemt als bagage een balansweegschaal en 6 gewichten van elk 10 kg mee.
                    Eens op de maan aangekomen ga je op een schaal van de balans staan. Hoeveel gewichten van 10 aardse kg moet je op de andere schaal leggen om de balans in evenwicht te krijgen ?
                    Last edited by notex; 19 februari 2018, 11:08.

Comment

• Re: Een Tesla gaat de ruimte in

6 hé.

Maar als je voeten op aarde een kracht van 600N moeten dragen om recht te blijven staan, dan is dat op de maan slechts 100N.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        6 hé.

Maar als je voeten op aarde een kracht van 600N moeten dragen om recht te blijven staan, dan is dat op de maan slechts 100N.
                        Waardoor je op de maan hoger en verder kan springen dan op de aarde.

Comment

Tommie 1

ik verwar daar echter niets - het is letterlijk zo als ik het geschreven heb. Juist dat vond ik namelijk ook zo vreemd.

Ik weet wel wat atmosphere is en wat zwaartekracht.

Wat ik doe, is alle stellingen van de wetenschappers, die voor de ESA en NASA werken, bestuderen - en dan vallen de tegenstrijdige stellingen op, wat zo de ruimtevaart betreft.

Comment

Niet alles wat op het web staat is waar.

Je kan dus geen satteliet stabiel laten vliegen binnen de atmosfeer.
                            En rond elke planeet kan je in principe een satteliet laten cirkelen. Een maan is trouwens een natuurlijke satteliet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
                              Tommie 1

ik verwar daar echter niets - het is letterlijk zo als ik het geschreven heb. Juist dat vond ik namelijk ook zo vreemd.

Ik weet wel wat atmosphere is en wat zwaartekracht.

Wat ik doe, is alle stellingen van de wetenschappers, die voor de ESA en NASA werken, bestuderen - en dan vallen de tegenstrijdige stellingen op, wat zo de ruimtevaart betreft.
                              't Ja, geloof is een heel sterke leidraad voor non-believers.
                              Alle evenwijdige rechten kruisen elkaar in het oneindige ... Daar zal je het dus ook heel moeilijk mee hebben en komen aandraven dat dit onjuist is ...

Ik heb ook wel al een heel pak ESA- en NASA info achter de kiezen en helaas, ik heb nog geen tegenstellingen gevonden zoals je zegt en schrijft. Als die er dan zijn, graag hier even de verwijzingen ...
                              Dat je geen blindelings vertrouwen hebt in de positieve wetenschappen is ons volst recht en best dat er kritische geesten rond lopen, maar het moet dan wel gefundeerd zijn.
                              Zo heb ik geen blindelings vertrouwen in je uitleg en mondelinge bewijsvoering. Fact's, daar draait het om. Eerst zien en dan misschien geloven.
                              Zo kan ik bewijzen dat in mijn denkbeeldige wereld 1 + 1 gelijk is aan 3. Hoe ? Eenvoudig, om met anderen te communiceren hebben we taalaxioma's opgesteld. In het decimale stelsel zoals wij zijn overeengekomen tellen we 1, 2, 3, 4, 5 ....
                              Als ik die taalvoereenkomst aan mijn gat lap, en stel dat de volgorde 1, 3, 5, 2, 7, 9, 8, 4, 6, 0 moet zijn, dan ik bewijzen dat 1 + 1 = 3 en dat (1 + 7) / 3 = 5 is. Het kan nog gekker.
                              Absurd en totale nonsens. Zo ook je mondelinge bewijsvoering
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

Comment

Kijk

jullie gaan allemaal ervan uit da het ofwel ja of neen is. Geloven of niet geloven. Trouwens geloven doen de mensen in hun religies

Ik ontvang info over het thema ruimtevaart - en bekijk deze op afstand.

Bij de Dieselkwestie - da hebben al voor meer dan 5 jaar mensen uit de motorenbouw hun wenkbrauwen gefronst over de verbruiksnormen. Allemaal NON Believers - want wie kon twijfelen aan de moderne techniek.

De wetenschap mag altijd vooraan gaan, en ik sta volledig open hiervoor.

Maar het moeten dan ook geen hypothetische waarheden zijn

Comment

Working...
                                X