Wat bedoel je? Nu voeren Chinezen toch ook al wagens in?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Elektrische wagen opladen via stopcontact ?
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtWat bedoel je? Nu voeren Chinezen toch ook al wagens in?
Comment
-
Dat hoeft niet per direct China te zijn. De planning is dat tegen 2027 de Ev batterijen 100% in Europa kunnen gemaakt worden. Natuurlijk zijn we afhankelijk van bepaalde grondstoffen, men denkt dan vooral aan lithium maar die wordt voor 87% uit Australië ingevoerd, cobalt is wat delicater en komt uit D.R. Congo. Maar op korte termijn gaat men mogelijk omschakelen naar natriumaccu's en dat zal heel wat grondstofproblemen oplossen. En als je vindt dat dit een probleem is, Europa kan nooit (en heeft nooit) zelfstandig aan de vraag van olieproducten zoals benzine en diesel voldoen, daar zijn we ook voor het overgrote deel afhankelijk van buiten de EU.Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Als je er een dikke 100.000 euro voor over hebt kom je al bijna 700 km ver... IN IDEALE OMSTANDIGHEDEN (het enige wat ze meegeven is, 20°C, zelfde parcours en weinig wind... dit is nietszeggend natuurlijk).
Test elektrische wagens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk berichtAls je er een dikke 100.000 euro voor over hebt kom je al bijna 700 km ver... IN IDEALE OMSTANDIGHEDEN (het enige wat ze meegeven is, 20°C, zelfde parcours en weinig wind... dit is nietszeggend natuurlijk).
Test elektrische wagens
Prijs is vooral ook merk en afwerking gebonden.
Uiteraard zijn er nog veel andere prijsklassen.
Maar aantal km is niet het grootste probleem, de laadtijd is nog veel vervelender.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk berichtAls je er een dikke 100.000 euro voor over hebt kom je al bijna 700 km ver... IN IDEALE OMSTANDIGHEDEN (het enige wat ze meegeven is, 20°C, zelfde parcours en weinig wind... dit is nietszeggend natuurlijk).
Test elektrische wagens
Benieuwd wat er van die 700 km overblijft als ze straks met 4 in de volgeladen wagen en een caravan er achter naar het zuiden vertrekken, rekening houdende met het feit dat je toch wel enige marge nodig hebt in de actieradius.
Comment
-
-
Bij de Lidl is 't gratis verhaal intussen ook gedaan. Niet dat ik er met mijn PHEV veel profijt aan had maar ik zal er sowieso minder gaan winkelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
En na die verïdealiseerde 700 km sta je wel stil hé, in de praktijk betekent dat : dik in de ****. (Tenzij je natuurlijk een bidonnetje elektriciteit in de koffer hebt zitten natuurlijk).
Benieuwd wat er van die 700 km overblijft als ze straks met 4 in de volgeladen wagen en een caravan er achter naar het zuiden vertrekken, rekening houdende met het feit dat je toch wel enige marge nodig hebt in de actieradius.
En wat ga je doen als je met zes naar het zuiden wil rijden?
Belachelijk argument, ik heb geen enkel probleem om drie of vier stops van 30 minuten in te lassen. Maar dat is voor mij dan weer een non-argument want wij rijden nooit zo ver met de wagen
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtBij de Lidl is 't gratis verhaal intussen ook gedaan. Niet dat ik er met mijn PHEV veel profijt aan had maar ik zal er sowieso minder gaan winkelen.
Op een ander is het ook niet gratis laden, dus dat kan al geen reden zijn.
Nu ja, met één laadpaal (2 contacten) was de kans al klein dat men er terecht kon.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
Wat heeft meer of minder winkelen te maken met laden?
Op een ander is het ook niet gratis laden, dus dat kan al geen reden zijn.
Nu ja, met één laadpaal (2 contacten) was de kans al klein dat men er terecht kon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
Juist, we rijden allemaal met vier én een caravan naar het zuiden
En wat ga je doen als je met zes naar het zuiden wil rijden?
Belachelijk argument, ik heb geen enkel probleem om drie of vier stops van 30 minuten in te lassen. Maar dat is voor mij dan weer een non-argument want wij rijden nooit zo ver met de wagen
Maarja, voor al wie nooit verder dan de kerktoren komt is dat idd een "belachelijk argument".
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
Dat is ongeveer hetzelfde als een 4x4 kopen, altijd op 4x2 rijden en je nooit afvragen wat je verbruik op 4x4 in terrein bedraagt.
Wat elektrische wagens betreft zijn er trouwens veel die op vier wielen aangedreven zijn.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk berichtBelachelijk argument, ik heb geen enkel probleem om drie of vier stops van 30 minuten in te lassen. Maar dat is voor mij dan weer een non-argument want wij rijden nooit zo ver met de wagen
Vorig jaar ook iemand geweten, twee uur wachten voor er een snellader vrij was.
Als je dat dan drie of vier keer op een rit moet doen.
Nogmaals het belang van voldoende laadpunten.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Het zat er aan te komen, de belastingen op brandstoffen zullen op een of andere manier toch gecompenseerd moeten worden als er teveel elektrische auto's rondrijden.
In Texas zullen eigenaars van elektrische wagens binnenkort 200 dollar per jaar moeten betalen omdat ze geen brandstof tanken.
Of dit een eerlijke oplossing is voor iedereen, dat is een andere zaak, voor iemand die heel veel rijdt is dat per kilometer niet veel, maar iemand die de auto weinig gebruikt, die zal dan per kilometer een heel stuk meer betalen (een vast bedrag is dus niet de eerlijkste oplossing voor iedereen).
Maar je mag er wel zeker van zijn dat ze overal wel een of andere manier aan het bedenken zijn om het verlies aan accijnzen op te vangen als iedereen elektrisch gaat rijden.
Zolang ze maar geen accijns heffen op de elektriciteit die thuis uit het stopcontact komt, want dan gaan ze ook mensen treffen die zelfs geen auto hebben...
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtHet zat er aan te komen, de belastingen op brandstoffen zullen op een of andere manier toch gecompenseerd moeten worden als er teveel elektrische auto's rondrijden.
In Texas zullen eigenaars van elektrische wagens binnenkort 200 dollar per jaar moeten betalen omdat ze geen brandstof tanken.
Of dit een eerlijke oplossing is voor iedereen, dat is een andere zaak, voor iemand die heel veel rijdt is dat per kilometer niet veel, maar iemand die de auto weinig gebruikt, die zal dan per kilometer een heel stuk meer betalen (een vast bedrag is dus niet de eerlijkste oplossing voor iedereen).
Maar je mag er wel zeker van zijn dat ze overal wel een of andere manier aan het bedenken zijn om het verlies aan accijnzen op te vangen als iedereen elektrisch gaat rijden.
Zolang ze maar geen accijns heffen op de elektriciteit die thuis uit het stopcontact komt, want dan gaan ze ook mensen treffen die zelfs geen auto hebben...
https://www.ad.nl/auto/eigenaren-van...nken~adfb8887/
En uiteraard zal men taxen innen op elektrische wagens, iemand die anders gedacht had die droomt
Er worden al voorstellen gedaan in andere Europese landen om wagens te belasten op gewicht, zodat men ook zeker is van inkomsten op elektrische wagen.
Zoals ik reeds eerder hier ergens eens geschreven heb, als iedereen morgen stopt met roken moeten die taxen ook gecompenseerd worden
hetzelfde geldt met als iedereen elektrisch zou gaan rijden (moest ons netwerk dit aankunnen) want ook dan moet het verlies op taksen van brandstoffen ergens gehaald worden.
pure logica hoe een staatskas werkt
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
Comment