Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?
Ik zal er de bron maar bij zetten: https://www.teslarati.com/how-long-w...t-degradation/
Verwachte degradatie: 6% op 200.000 Miles.
De batterij zal in de praktijk even lang mee gaan als de auto, en nadien misschien herbruikt worden voor statische energieopslag in woningen, fabrieken etc.
De eisen die hierboven gesteld worden: 1000km in één laadbeurt. Laat ons eerlijk zijn, dat heeft echt niemand nodig.
Als je een rit doet van 1000km, dan moet je toch eens eten of pipi doen, en dan kan de auto aan de kabel. (en ja, ik weet dat er laadstations moeten bij komen)
Ik zou zonder verpinken overschakelen als
- realistische actieradius aan 120 km/h van 400km
- aanwezigheid van snellaadstations die niet overbevolkt zijn in alle tankstations, waar je ca 300km kan bijladen in ca 30 minuten.
- prijs max 10% boven een vergelijkbare benzine of dieselauto
Ik zal er de bron maar bij zetten: https://www.teslarati.com/how-long-w...t-degradation/
Verwachte degradatie: 6% op 200.000 Miles.
De batterij zal in de praktijk even lang mee gaan als de auto, en nadien misschien herbruikt worden voor statische energieopslag in woningen, fabrieken etc.
De eisen die hierboven gesteld worden: 1000km in één laadbeurt. Laat ons eerlijk zijn, dat heeft echt niemand nodig.
Als je een rit doet van 1000km, dan moet je toch eens eten of pipi doen, en dan kan de auto aan de kabel. (en ja, ik weet dat er laadstations moeten bij komen)
Ik zou zonder verpinken overschakelen als
- realistische actieradius aan 120 km/h van 400km
- aanwezigheid van snellaadstations die niet overbevolkt zijn in alle tankstations, waar je ca 300km kan bijladen in ca 30 minuten.
- prijs max 10% boven een vergelijkbare benzine of dieselauto
Comment