Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Alles in aanmerking nemen, dit verwijst naar recent veranderde garantievoorwaarden.

    Hier leest u een artikel over de aanpassingen.
    https://www.autowereld.be/autonieuws...atterijen.html
    Waarschijnlijk. Waar ik over sprak was twee jaar geleden (tijd vliegt).
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Elektrische en plugin hybrid auto’s zijn enkel interessant voor zelfstandigen die ze 100% in kosten kunnen brengen,
      Kijk, als je enkel het economisch aspect in rekening brengt, heb je momenteel nog gelijk. Maar er is zoveel meer aan elektrisch rijden.
      In dit topic is het echt een hoop klagers over hoe slecht, duur, .... die mekaar gevonden hebben.
      Ik ken ondertussen al een groep mensen die wel tevreden zijn met elektrisch rijden, en daarvan is de helft zelf eigenaar van zijn wagen. (dus niet enkel "aftrekbare" wagens.
      Persoonlijk hoop ik ooit nog elektrisch te kunnen rijden. Zalig. Beetje aanpassen, ja, dat wel.
      Er komt trouwens een elektrische Dacia Duster rond de 15k ;-)

      Comment


      • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Ik dacht dat die Hoekstra iemand was van de TU Eindhoven die met dat belachelijk cijfer "gemiddeld 400.000 km" af kwam. Hij ging zelfs in zijn tekst nog verder : "volgens schattingen" zou zelfs 500.000 km tot zelfs 800.000 kml mogelijk zijn". "Schattingen ?????"
        Ik vraag me af wat voor vak die kerel aan de TU geeft...
        Marketing waarschijnlijk.

        Comment


        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Kijk, als je enkel het economisch aspect in rekening brengt, heb je momenteel nog gelijk. Maar er is zoveel meer aan elektrisch rijden.
          In dit topic is het echt een hoop klagers over hoe slecht, duur, .... die mekaar gevonden hebben.
          Ik ken ondertussen al een groep mensen die wel tevreden zijn met elektrisch rijden, en daarvan is de helft zelf eigenaar van zijn wagen. (dus niet enkel "aftrekbare" wagens.
          Persoonlijk hoop ik ooit nog elektrisch te kunnen rijden. Zalig. Beetje aanpassen, ja, dat wel.
          Er komt trouwens een elektrische Dacia Duster rond de 15k ;-)
          Over hoeveel mensen gaat het hier ?

          Comment


          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Over hoeveel mensen gaat het hier ?
            5 op pakweg 50 auto's
            Last edited by Rudy; 5 maart 2020, 19:38.

            Comment


            • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Kijk, als je enkel het economisch aspect in rekening brengt, heb je momenteel nog gelijk. Maar er is zoveel meer aan elektrisch rijden.
              In dit topic is het echt een hoop klagers over hoe slecht, duur, .... die mekaar gevonden hebben.
              Ik ken ondertussen al een groep mensen die wel tevreden zijn met elektrisch rijden, en daarvan is de helft zelf eigenaar van zijn wagen. (dus niet enkel "aftrekbare" wagens.
              Persoonlijk hoop ik ooit nog elektrisch te kunnen rijden. Zalig. Beetje aanpassen, ja, dat wel.
              Er komt trouwens een elektrische Dacia Duster rond de 15k ;-)
              Wij kennen ook enkele mensen die al een tijd elektrisch rijden en dezelfde reactie komt overal terug ... we zouden het nooit (meer) kopen mocht het hun enige wagen zijn.
              De meesten kochten hem vooral voor de aftrekbaarheid en dus het verminderen van belasting.
              Allen, van de eerste tot de laatste, heeft daarnaast een tweede wagen ... meestal een diesel om langere afstanden te doen.
              Wie hem toch privé koopt, die zit er meestal goed voor en moet naar geen cent kijken.
              Zijn die wagens daarom slecht?
              Neen, maar ze zijn nog niet optimaal voor algemeen gebruik en de bijkomende problemen zijn vaak een hinderpaal die voor velen heden nog moeilijk te overbruggen valt.
              Er is ook geen garantie dat de toekomst ervan vast ligt ... dat zien we nog wel als er nog wat meer komen en de elektriciteit overal in de soep begint te draaien en het weer miljoenen gaat kosten.
              U geeft aan dat u enkele personen kent die hem zelf aankochten ... hoeveel daarvan werken aan een basis bedienden-/arbeidersloon?
              Voor een goedbetaalde topmanager zal dat allemaal wat vlotter gaan dan voor een gewone bediende of arbeider.
              Dat is ook het probleem van regeringen ... zijn allemaal grootverdieners die er niet bij stil staan dat de meerderheid het,met veel minder moet doen. [emoji6]
              Dan zwijgen we nog over technische beperkingen en ontbrekende infrastructuur.
              Ja het kan, later verandert er nog veel ... maar heden is dat nog niet evident genoeg.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Er komt trouwens een elektrische Dacia Duster rond de 15k ;-)
                Dat is geen Duster, het is een compactere elektrische Dacia die er aan zit te komen.
                Maar het zou dan wel de goedkoopste elektrische auto zijn (voor zover er ondertussen geen andere komen die nog goedkoper zijn natuurlijk).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Dat is geen Duster, het is een compactere elektrische Dacia die er aan zit te komen.
                  Maar het zou dan wel de goedkoopste elektrische auto zijn (voor zover er ondertussen geen andere komen die nog goedkoper zijn natuurlijk).
                  Ziet er een toffe auto uit! Vernieuwend als zijnde een betaalbare elektrische wagen.

                  Comment


                  • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Bij mijn vriend zijn Lexus H RX was de batterij kapot na 180.000Km
                    en die wordt nog veel minder intensief gebruikt vergeleken met een full elektrische auto.
                    Bij Hyundai hybrid is de garantie 8 jaar of 160.000Km, wat eerst voorkomt.
                    Bij Tesla https://www.tesla.com/nl_BE/support/vehicle-warranty
                    Uit nieuwsgierigheid: heb je een idee wat zo’n batterijvervanging kost voor een RX ? Ik denk imho dat dit voor een hybride al bij al nog wel zal meevallen ? Niet ?
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Uit nieuwsgierigheid: heb je een idee wat zo’n batterijvervanging kost voor een RX ? Ik denk imho dat dit voor een hybride al bij al nog wel zal meevallen ? Niet ?
                      Jazeker, de nieuwe batterij van Frans zijn Lexus 450 RX heeft met inbouw 18 000€ gekost, en weegt rond de 400Kg (bestaat uit twee blokken van ongeveer 200Kg) is dan ook een van de eerste deftige Hybrides die in de tijd bijna 80 K€ heeft gekost.
                      De batterijen van bv. een Hyundai kost tussen de 7 en 8 K€ hoor ik.
                      Bij Toyota zal dat iets gelijkaardigs zijn denk ik, maar dat zijn allen hybrides.
                      En een Tesla doe je beter naar het stort, die 100Kwh batterij vertegenwoordigd ongeveer bijna de helft van de auto heb ik ergens gelezen.
                      “Gokken is voorbij een kostprijs € 434 per kilowattuur (kWh) opslagcapaciteit. Best een tikkie duurder dan de $ 250/kWh (€ 212/kWh) uit de weddenschap van Musk.”
                      Dat is dus 43 400€ voor de 100Kwh batterij.

                      Comment


                      • Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Kijk, als je enkel het economisch aspect in rekening brengt, heb je momenteel nog gelijk. Maar er is zoveel meer aan elektrisch rijden.
                        In dit topic is het echt een hoop klagers over hoe slecht, duur, .... die mekaar gevonden hebben.
                        Ik ken ondertussen al een groep mensen die wel tevreden zijn met elektrisch rijden, en daarvan is de helft zelf eigenaar van zijn wagen. (dus niet enkel "aftrekbare" wagens.
                        Persoonlijk hoop ik ooit nog elektrisch te kunnen rijden. Zalig. Beetje aanpassen, ja, dat wel.
                        Er komt trouwens een elektrische Dacia Duster rond de 15k ;-)
                        Wel Rudy, mocht je interesse hebben, hier in de straat staat een Nissan Leaf te koop, ik ken Daniël redelijk goed.
                        Als hij van Hooglede naar zijn zus in Oostende (pakweg 40 Km van hier) gaat moet hij daar tegenwoordig zorgen dat hij zijn auto kan bijladen....
                        Toen we het daar een paar maanden geleden over hadden vroeg ik “wat dan als je airco wil gebruiken?” Zijn antwoord, “dat zit daar niet in en verwarming moet je beperken tot het ontwasemen van je voorruit....” dat noem jij dus zalig.
                        Wat betreft dat zowat ieder merk zijn elektrisch model krijgt is gewoon in opdracht van Europa, ieder merk moet kunnen bewijzen dat ze minder uitstoten, kunnen ze aan de hand van wat ze produceren, daar wordt dan een gemiddelde uit getrokken, anders worden de opgelegde EU boetes onbetaalbaar.
                        Subaru Bv. betaald tegenwoordig voor iedere ingevoerde Forester 4 000€ boete aan Europa. Daarmee dat ze met een zogenaamde halfhybrid komen.
                        Bij Dacia zal het niet moeilijk zijn, ze zullen er gewoon de rommel van Renault en de Nissan Leaf in steken.
                        En als je geen elektriciteit op overschot hebt is elektrisch rijden helemaal niet zo goedkoop als ze willen laten uitschijnen.
                        Afgezien van het niet moeten betalen van BIV en rijtaks kost het minstens even veel als een zuinige diesel zoals een VW Golf bv. en dan moet je nog ver van laadpalen weg blijven.

                        Ik ben reeds jaren een fervent Subaru rijder, zoals gezegd hebben die nu een zogenaamde half hybrid, dat wil zeggen dat de remenergie wordt omgezet in hulpstroom om terug te vertrekken,
                        drukt het benzineverbruik theoretisch met ongeveer 10 á 15%, gemiddeld pakweg van 8 naar 7 liter per 100Km, maar die auto kost 7.000€ méér dan de gewone benzine uitvoering, daarvoor moet je dus 500.000Km rijden om die meerprijs terug te verdienen, en dan zullen we het nog maar niet hebben over wat een pak techniek er in steekt om dat te kunnen waar maken.

                        Het is dus duidelijk dat ik nog geen voorstander ben, maar ik kan rekenen en laat mij weinig wijs maken.

                        Comment


                        • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Wel Rudy, mocht je interesse hebben, hier in de straat staat een Nissan Leaf te koop, ik ken Daniël redelijk goed.
                          Als hij van Hooglede naar zijn zus in Oostende (pakweg 40 Km van hier) gaat moet hij daar tegenwoordig zorgen dat hij zijn auto kan bijladen....
                          Het is misschien een hele oude Nissan, deze fabrikant geeft 8 jaar garantie (160.000km) met capaciteitsgarantie (NISSAN BELOOFT elk onderdeel van de batterij te vervangen dat een capaciteitsverlies veroorzaakt waardoor het niveau minder dan 9 streepjes (van de 12) bedraagt, zolang de garantieperiode voor de batterij loopt.)
                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

                          Ik ben reeds jaren een fervent Subaru rijder, zoals gezegd hebben die nu een zogenaamde half hybrid, dat wil zeggen dat de remenergie wordt omgezet in hulpstroom om terug te vertrekken,
                          drukt het benzineverbruik theoretisch met ongeveer 10 á 15%, gemiddeld pakweg van 8 naar 7 liter per 100Km, maar die auto kost 7.000€ méér dan de gewone benzine uitvoering, daarvoor moet je dus 500.000Km rijden om die meerprijs terug te verdienen, en dan zullen we het nog maar niet hebben over wat een pak techniek er in steekt om dat te kunnen waar maken.

                          Het is dus duidelijk dat ik nog geen voorstander ben, maar ik kan rekenen en laat mij weinig wijs maken.
                          Autorijden is meer dan naakte cijfers. Hoeveel mensen (mezelf inbegrepen) schaffen zich voor duizenden euro's opties aan, daar maakt toch ook niemand het rekensommetje van hoeveel je eraan kan 'verdienen'? Anders kochten we allemaal een Suzuki Celerio, die staat als zuinigste benzinewagen in de lijsten.
                          Los daar van, ben ik ook geen liefhebber van hybridewagens maar dat heeft meer te maken met het spel dat sommige fabrikanten er van maken (Porsche bijvoorbeeld) om hun imago op te krikken en belastingvermindering aan te bieden aan hun gebruikers.
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Het is misschien een hele oude Nissan, deze fabrikant geeft 8 jaar garantie (160.000km) met capaciteitsgarantie (NISSAN BELOOFT elk onderdeel van de batterij te vervangen dat een capaciteitsverlies veroorzaakt waardoor het niveau minder dan 9 streepjes (van de 12) bedraagt, zolang de garantieperiode voor de batterij loopt.).
                            Probleem is dat ze laadpalen aanbieden via een extern bedrijf en ze daarna ping pong spelen.
                            Bij problemen sturen ze u telkens naar de andere partij ... ligt aan de laadpaal en langs de andere kant zeggen ze dat het aan de wagen ligt. [emoji56]
                            Typisch Nissan. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                              Tja, als de de Nissan Leaf van de eerste generatie als referentie neemt..... dan zal het nooit lukken. Maar euh, ik rij ook niet meer met een Ford T he.

                              Comment


                              • Re: Elektrische wagen opladen via stopcontact ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

                                Het is dus duidelijk dat ik nog geen voorstander ben, maar ik kan rekenen en laat mij weinig wijs maken.
                                Jij zal zeker wel kunnen rekenen, daar ben ik van overtuigd. Ik kan dat ook.
                                En ik zeg niet dat het vandaag rendabel is om met een elektrische auto te rijden. Maar dat is rijden met een Subaru ook niet. Er zal altijd wel een "economisch" betere auto bestaan. Echter, zo zit het leven niet in mekaar. Een mens heeft emoties, en die bepalen mee de keuzes in het leven. En maar goed ook!
                                En ik blijf erbij, als ik zou kunnen kiezen (wat ik nu niet kan i.v.m. een salariswagen), zou ik met plezier elektrisch rijden, en alle hindernissen die erbij horen als challenge bekijken. Uiteraard heb ik over alles al nagedacht. Duidelijk dat ik wél voorstander ben.

                                Comment

                                Working...
                                X